Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe groot vier jij de verjaardag?

+25
Floor
hellowkitty
Mamsie
Lejow
Slakje
Fearie
Jezzie
kwak
Printje
teletascha
Susan
Paper Crown
Manderijn
Aimee
CCC
Sanne
Happydobby
PapillonRose
Blue flower
Annie24
Puggle
-Ieniemienie-
Monnie
studiebol
Caroow
29 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? Empty Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Caroow zo 2 dec 2012 - 1:54

In onze familie/omgeving is het normaal om enorm uit te pakken bij kinderverjaardagen.
Een gemiddeld feestje begint om 3 uur, in een afgehuurde zaal. Bij binnenkomst leg je je cadeau op een cadeau tafel en ga je iedereen bij langs om te feliciteren, en dit zijn veel! Mensen. De zaal is versierd in een thema (prinsessen, Dora, Bumba..) en er is een enorme taart, elke verjaardag een grotere, altijd met meerdere verdiepingen. Er staat muziek op en je krijgt een borrel. De eerste tijd ben je bezig met feliciteren en gefeliciteerd worden. De kinderen dansen en rennen rond, later dansen de volwassenen mee. Je blijft eten, bami en nasi meestal. Na het eten ga je weer verder met dansen en drinken. Na een tijdje word er in meerdere talen gezongen voor de jarige en mag deze de taart aansnijden. Na het taart eten krijgen de kinderen nog meer snoep en de jongsten gaan slapen. De volwassen zijn nog altijd bezig met drinken en dansen, het duurt tot laat. Het eindigd met weer iedereen groeten en je krijgt eten mee naar huis.

Ik vind het zelf echt super gezellig, maar de eerste keer dat ik het meemaakte wist ik niet echt waar ik was beland. Ik denk ook niet dat ik zelf het zo groot zou vieren, meer op kinderen gericht.
Hoe doen jullie het? Groot, groter, grootst of kaas en komkommer in de kring?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  studiebol zo 2 dec 2012 - 1:57

Klinkt gezellig Caroow!

Maar nee zo is het hier niet gegaan. We hebben het thuis gevierd, sochtends een gedeelte van het bezoek en in de middag weer bezoek en voor het middag bezoek hadden we soep met broodjes dus konden blijven eten als ze dat wilde.
Geen thema, wel slingers, taart en kado's!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Monnie zo 2 dec 2012 - 2:03

Wij vieren het niet zo groots. Gewoon thuis, wel met taart, hapjes, lekkers en cadeau's. Dat zou er bij ons ook niet uit kunnen om voor elke verjaardag een zaal te huren. Wij hebben wel vaak een tent achter het huis staan, omdat we anders de visite niet kwijt kunnen.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  -Ieniemienie- zo 2 dec 2012 - 2:05

Klinkt Leuk Caro!

Hier vieren we het wel redelijk groot, voor ong 50 mensen.
Kids zijn in Juni en Sept jarig dus niet altijd zeker van mooi weer.
We zetten tot nu toe altijd een partytent van 8x4 op in de tuin, en binnen de ruimte. En versieren alles leuk.
De visite is vanaf 15u welkom. Ze geven gewoon het cadeau aan de jarige zelf en word meteen uitgepakt.
Ik heb meestal liever niet dat er meteen mee gespeeld wordt ivm kwijtraken dus we zetten het leuk op tafel neer.
De ochtend vieren we de verjaardag echt als gezin, dan gaan ze slapen en daarna komt de visite pas.
Ik maak zelf altijd een taart van 3 lagen hoog, en klein taartje voor de jarige en nog een simpele taart voor de mensen die de marsepein taart niet lusten. Tot 18u is iedereen welkom.
Alleen de naaste familie eet daarna mee (ong 12 man).
Na het eten gaan mijn kinderen naar bed en wordt er nog koffie ed gedronken door de rest.
Om 21u is het feest dan wel afgelopen en kunnen wij de boel opruimen en schoonmaken zodat de volgende ochtend de kids lekker kunnen spelen met het speelgoed.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 2:06

Dat lijkt me nou echt helemaal niets, veel te overweldigend voor een kind...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Puggle zo 2 dec 2012 - 2:50

Ik vind het echt helemaal niks eerlijk gezegd, ik hou daar echt niet van. Wij vieren het gewoon klein met vrienden en familie lekker thuis.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Annie24 zo 2 dec 2012 - 2:53

Wij vieren het ook 'gewoon' met kaas en komkommer in een kring Laughing

Daarnaast was voor Y. zo'n groot feest echt verschrikkelijk geweest. Die kon daar op dat moment echt totaal niet tegen en ik ben bang dat we daar 2 weken later nog steeds last van hadden gehad. Toen hij 1 werd hadden we een gewone verjaardag en daar had hij al een paar dagen last van door de drukte en indrukken.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Blue flower zo 2 dec 2012 - 2:57

Annie24 schreef:Wij vieren het ook 'gewoon' met kaas en komkommer in een kring Laughing

Daarnaast was voor Y. zo'n groot feest echt verschrikkelijk geweest. Die kon daar op dat moment echt totaal niet tegen en ik ben bang dat we daar 2 weken later nog steeds last van hadden gehad. Toen hij 1 werd hadden we een gewone verjaardag en daar had hij al een paar dagen last van door de drukte en indrukken.

+1, vorig jaar heeft hij bijna de hele middag gehuild door alle drukte en prikkels... dit jaar doen we minder visite dus geen kennissen en tantes en ooms die we normaal ook niet zien.

Sinterklaas had hij ook al last van de prikkels.. huilen, wilde geen kadootjes uitpakken en werd tot 3x toe schreeuwend wakker 's nachts..

Dus lekker klein hier smile
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  PapillonRose zo 2 dec 2012 - 3:08

Klinkt best gezellig Caroow! Al zou ik het persoonlijk wat te druk vinden.

Hier gewoon thuis en de visite was bijvoorbeeld dit jaar welkom van 10:00-20:00. Ze kwamen een beetje verspreid langs. Zo was het niet in 1x enorm druk en heb je ook nog enigzins persoonlijke aandacht voor alle visite. En alsnog zijn er iets van 30 personen geweest, wat ik best een behoorlijk aantal vind.

Ligt er wel een beetje aan trouwens hoeveel personen er zouden moeten komen, worden het er in de toekomst veel meer, dan zou ik misschien ook iets van een zaaltje overwegen. Liever niet, een beetje te massaal, maar teveel mensen in huis proppen is ook niks.

Wat cadeautjes en dergelijke betreft wordt hier ook wel aardig uitgepakt. Ze komt in elk geval bij lange na niks te kort Wink Scheelt ook dat ze het enige jonge kindje in de familie en vriendenkring is, en iedereen alleen haar heeft om te verwennen. Wat ze dus ook volop doen Laughing En qua taart, de afgelopen verjaardagen heb ik een mooie taart laten maken. Met twee lagen vanwege de hoeveelheid die nodig was, en het waren net kleine kunstwerkjes (eerste van Nijntje, tweede van Bumba). Maar meer dan dat ga ik ook niet doen. En verder gewoon wat standaard hapjes zoals kaas, worst, chips en rauwkost.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Happydobby zo 2 dec 2012 - 3:14

O caroow, zo ken ik het niet! Gewoon thuis, wel met nasi/bami erbij smile Hema taart erbij! en klaar.


Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Sanne zo 2 dec 2012 - 4:27

Het lijkt mij helemaal niks, maar ik hou ook niet zo van groots opgezette verjaardagsfeesten. Ik vind het gezelliger als het kleinschaliger is en ik tijd heb voor mijn gasten. Ik ben laatst ook op een verjaardag geweest waar ik de jarige en zijn ouders niet eens gesproken heb. Ik heb ze kunnen feliciteren en heb het cadeau afgegeven, maar verder heb ik ze niet gezien. Dat geeft mij geen fijn gevoel. Ik heb dan de indruk dat het niet zoveel uitmaakt of ik er ben of niet, maar dat het mooi is dat de jarige zijn cadeau weer binnen heeft.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  CCC zo 2 dec 2012 - 4:27

Klinkt leuk Caroow, maar zelf wil ik dit absoluut niet zo. Ik hou van kleine verjaardagen waarbij de meest belangrijke en dichtbijstaande vrienden en familie erbij zijn. Wij gaan het met N. hier thuis vieren, ik zal een leuke taart maken en misschien ook een leuk thema bedenken om het wat aan te kleden. Er worden hier standaard op elke verjaardag wel lekkere en uitgebreide hapjes en drankjes gemaakt dus dat doen we vast bij N. haar verjaardag ook. Hier komen maar hoogstens 30 mensen over de vloer denk ik. Al vind ik dit nog veel. Vind het altijd zo jammer van grote verjaardagen dat je de mensen zelf niet even rustig kunt spreken. Mijn voorkeur gaat daar wel naar uit. Al moet ik eerlijk bekennen dat onze verjaardagen al veel mensen langs komen en ik niet altijd even happy ben dat ik lang niet iedereen rustig heb kunnen spreken. Al vind ik het altijd wel ontzettend attent dat alle mensen wel de moeite doen om langs te komen.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  CCC zo 2 dec 2012 - 4:28

Sanne schreef:Het lijkt mij helemaal niks, maar ik hou ook niet zo van groots opgezette verjaardagsfeesten. Ik vind het gezelliger als het kleinschaliger is en ik tijd heb voor mijn gasten. Ik ben laatst ook op een verjaardag geweest waar ik de jarige en zijn ouders niet eens gesproken heb. Ik heb ze kunnen feliciteren en heb het cadeau afgegeven, maar verder heb ik ze niet gezien. Dat geeft mij geen fijn gevoel. Ik heb dan de indruk dat het niet zoveel uitmaakt of ik er ben of niet, maar dat het mooi is dat de jarige zijn cadeau weer binnen heeft.

Hier sluit ik me dus geheel bij aan.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Aimee zo 2 dec 2012 - 4:32

Annie24 schreef:Wij vieren het ook 'gewoon' met kaas en komkommer in een kring Laughing

Daarnaast was voor Y. zo'n groot feest echt verschrikkelijk geweest. Die kon daar op dat moment echt totaal niet tegen en ik ben bang dat we daar 2 weken later nog steeds last van hadden gehad. Toen hij 1 werd hadden we een gewone verjaardag en daar had hij al een paar dagen last van door de drukte en indrukken.

Laughing Wij gaan ook voor de blokjes kaas, plakjes worst en gevulde eieren!

klinkt wel gezellig zo'n groot feest, beetje gypsy girls achtig Wink Ik weet nog niet precies hoe we Luuk zijn verjaardag gaan vieren. Ik wil het het liefst zo klein mogelijk, dus had bedacht van 15.00 tot 19.00 ofzo. Maar met alleen directe familie zitten we al op zo'n 30 man, en die allemaal tegelijk op bezoek is waarschijnlijk nog drukker dan het gewoon verspreid over de hele dag vieren. We doen het in ieder geval thuis, taart erbij, cadautjes, slingers, balonnen en geen 100en mensen op visite...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Manderijn zo 2 dec 2012 - 7:31

Ik dacht in eerste instantie; groot! Tot ik lees wat bij jullie dus groot is smile

Maar, wij vieren het wel gewoon thuis, maar niks is te gek, en niks is teveel. Voor 1 dag mag dat best. Veel ballonnen, nog meer slingers, taart, chips en lekkers. Grote familie,dus veel bezoek. Ook heeft iedereen al zo'n beetje kinderen, en daar komen alleen maar meer bij, dus een drukke boel. Ik heb nog nooit gemerkt dat de kinderen daar echt last van hebben gehad.
Ik vind kinderverjaardagen dan ook altijd een stuk leuker dan onze eigen verjaardagen.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Paper Crown zo 2 dec 2012 - 7:50

Zo vieren Surinamers 't idd. Met een bandje ook nog. Ik heb 't vaak mee gemaakt! Best gezellig maar zou 't zelf niet willen!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Susan zo 2 dec 2012 - 8:02

Ik vind het wel gezellig klinken. Mijn moeder heeft een grote familie en ik heb ook wel veel van dat soort feesten meegemaakt. Meestal waren dat dan geen kinderverjaardagen, maar (zoveeljarige) bruiloften, iemands vijftigste verjaardag, noem maar op. Ik had dan nooit het gevoel dat ik alleen maar kwam voor het cadeau of zoiets, gewoon dat diegene het groots wilde vieren en dat er daarom veel mensen waren.

Maar goed, bij ons op de verjaardag komen er meestal zo'n 25 mensen, mensen komen rond drie uur, dan is er taart, met etenstijd is er een tafel vol eten en in de avond gaat iedereen weer naar huis. De kinderen spelen met elkaar en de volwassenen zitten te kletsen. Meestal vieren we het thuis, maar soms ook op de camping (mijn ouders hebben een huisje, maar mijn familie heeft daar ook huisjes).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  teletascha zo 2 dec 2012 - 8:17

Wij hadden ongeveer 15 mensen, en dat was echt ruim voldoende voor ons en ons meissie. Gewoon gezellig een paar uurtjes, en niet te heftig Ze heeft ook gewoon de helft van de tijd geslapen, en zat gewoon lekker in haar ritme. Bij van die heftige feesten, heeft ze wel eens 3 dagen last gehad, dat ze 's nacht moest huilen, dus dat zou ik zeker niet doen voor haar verjaardag.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Printje zo 2 dec 2012 - 8:53

Het klinkt gezellig maar ik zou het vreselijk vinden. Ik ben altijd zo blij als na een paar uur een verjaardag er weer op zit Embarassed We hebben dan ook vaak maar verjaardagen (voor R) van bijv. 14 tot 17 uur. En dat vind ik eigenlijk al lang zat hahaha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  kwak zo 2 dec 2012 - 9:03

klinkt gezellig maar ik zou het echt erg vinden!
D. haar verjaardag vieren we gewoon in de ochtend en de middag. Van 10-12 en van 15-18 uur.
niemand blijft eten en op tafel staat gewoon (kind verantwoorde) chips en kaas en worst. Meestal maak ik er dan wel wat leuks van zoals bloemetjes van de worst en kaas of fruitspiesjes.
Ik maak het wel kind verantwoord omdat mijn kind het liefst de hele dag bij de tafel staat te eten Hoe groot vier jij de verjaardag? 1578173417
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Printje zo 2 dec 2012 - 9:11

Kwak; je moet je kind ook wel vaker eten geven dan op een verjaardag he hahahahahha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Jezzie zo 2 dec 2012 - 9:20

Puggle schreef:Ik vind het echt helemaal niks eerlijk gezegd, ik hou daar echt niet van. Wij vieren het gewoon klein met vrienden en familie lekker thuis.

+1!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Caroow zo 2 dec 2012 - 9:45

Ik vind het wel echt supergezellig, zo groot. Ik denk ook wel dat de iets oudere kinderen het echt wel onthouden en nog weten als ze volwassen zijn. Niet alles, maar de enorme taart aansnijden en de pinata (oid) wel.

Zelf zie ik het echt niet zitten om te organiseren, het is natuurlijk wel veel werk, en duur! Ik heb taarten alleen al voorbij zien komen van 200 euro. Maar ik hoef niet aan te komen met een kaas/komkommer-kring, dat vind mijn vriend gewoon echt niet leuk.

Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Fearie zo 2 dec 2012 - 9:48

Wij hebben D's eerste verjaardag in 2 dagen gevierd, de daadwerkelijke dag dat D jarig was voor familie en de zaterdag erna voor onze vrienden en hun kids.
Volgend jaar doen we het wss weer zo alleen dan hopelijk we het te kunnen plannen op 1 dag.

Zo groot als Caroow het beschrijft zouden wij het nooit doen, iets teveel van het goede voor ons.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Slakje zo 2 dec 2012 - 9:53

Ik vind zo groot onnodig en geldverspilling, maar het lijkt me wel gezellig.

Wij gaan gewoon thuis lekker taart eten en koffie drinken met de familie. Goed genoeg.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum