Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toestemming medische gegevens vrij te geven?

+14
Lady4
Thunder
SuperGrover
Green_Pepper
Atelier Madame
Reeza
Minx
silly-one
Bacio
Joli86
loesje
Mermaid
Sam
Caribbeanlover
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Toestemming medische gegevens vrij te geven? - Pagina 2 Empty Re: Toestemming medische gegevens vrij te geven?

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 12:31

JustMeDaan schreef:
Maple schreef:
Livine schreef:Ja hoor, ik zeg volmondig ja. Ik ben namelijk allergisch voor bepaalde antibiotica.

Maar wat ik niet begrijp. Wat kan iets zijn dat andere zorgverleners niet mogen weten? Die beste mensen hebben toch beroepsgeheim en wat is het probleem dat zij dat eventueel van jou weten?
Ik kan hier wel antwoord op geven, in mijn dossier staat volgens mij nog steeds dat mijn ex wel eens geweld tegen mij gebruikte. Ik zit er niet zo op te wachten dat ik ooit misschien na een val, met een botbreuk bij het ziekenhuis kom en vervolgens mijn huidige vriend erop aangekeken wordt omdat artsen het dossier niet goed gelezen hebben.

Weegt dat serieus zwaarder dan het feit dat ze je met snellere toegang tot je gegevens beter en sneller kunnen helpen in een kritieke situatie? Geen aanval, ik vraag het me gewoon echt af. Als je in een levensbedreigende situatie zit dat deze reden dan zwaarder kan wegen dan het eventueel kunnen redden van je leven.
Nouja, ik zou het niet fijn vinden als dat nog in mijn dossier zou staan, en een arts leest niet goed en mijn vriend wordt vervolgens beschuldigd van geweld jegens mij. Dat lijkt me een behoorlijk pijnlijke situatie voor alle partijen en daarom zou ik dat stuk er nu liever uit hebben omdat dat voor nu niet meer van toepassing is. Ik weet namelijk niet eens of er in mijn dossier inmiddels vermeld staat dat ik daadwerkelijk bij mijn ex weg ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum