Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Medische keuring

4 plaatsers

Ga naar beneden

Medische keuring Empty Medische keuring

Bericht  Lynn_ ma 24 jan 2011 - 9:57

Hallo allemaal,

Heeft iemand van jullie ervaring met een medische keuring? I.v.m. onze overlijdingsrisico verzekering moeten wij een medische keuring ondergaan. Het betreft een zogenaamde 'huisartsenkeuring'. Ik kan wel wat informatie vinden op internet maar ik ben voornamelijk benieuwd naar ervaringen. Wie kan me wat informatie geven?

Bedankt!
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medische keuring Empty Re: Medische keuring

Bericht  Polly ma 24 jan 2011 - 10:14

Ik heb vorig jaar een medische keuring moeten laten doen voor mijn nieuwe baan. Ik moest allemaal papieren laten invullen en dingen laten testen en ben toen via via bij een of andere artsenpraktijk terecht gekomen, mijn huisarts kon niet alles testen. Ik kan je er verder niet veel over vertellen, want het zal bij jou om andere dingen gaan. Ik moest gewoon bloed en urine afgeven, ogen en oren testen, gewrichten testen en de rest ben ik alweer vergeten. Niets heel bijzonders in ieder geval. Was best duur bij mij, over de 200 euro geloof ik.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medische keuring Empty Re: Medische keuring

Bericht  Japje ma 24 jan 2011 - 10:19

Het enige wat wij aan medische keuring kregen voor onze overlijdensrisicoverzekering die we een week geleden hebben afgesloten, is 2 A4-tjes met vragen over onze medische toestand, dus dat was niet zo heel indrukwekkend. Maar dat was wel bij een Belgische overlijdensrisicoverzekering, dus wellicht dat het bij jullie anders zal gaan.
Japje
Japje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 166
Punten : 204
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medische keuring Empty Re: Medische keuring

Bericht  rapa nui ma 24 jan 2011 - 11:08

Ivm met mijn hypotheek en overgewicht moest ik ook een medische keuring ondergaan. Ik vond het vooral ivm tijdsdruk erg stresserig. Ik moest naar een bepaalde huisarts in de regio die deze keuringen doet. Probleem voor mij was dat hij maar een beperkt aantal van deze keuringen per week doet naast zijn gewone huisartsenpraktijk. Dus ik zou pas een afspraak kunnen maken nadat de termijn al verstreken was waarin ik indien nodig zonder kosten van de koop af kon, dit zou echt niet eerder kunnen omdat hij al vol zat. Werd ik redelijk zenuwachtig van omdat ik ook geen idee had hoe streng ze in dit soort gevallen zouden zijn met het weigeren van een hypotheek. Gelukkig voor mij bleek deze huisarts ook per email te bereiken dus heb eea uitgelegd en gevraagd of er toch nog een mogelijkheid was mijn afspraak te verzetten en kon toen tussendoor komen met mijn potje urine en werd gewogen en kreeg wat vragen. Was verder allemaal goed. Uiteindelijk betaal ik ivm overgewicht een paar euro meer per maand. Gaat echt maar om een klein bedrag. Dit doen ze ook als je rookt oid. Als je echt bepaalde ziektes heb dan kunnen ze wel moeilijker doen en betaal je bv 30 euro per maand extra of nog veel meer. In bepaalde uitzonderlijke gevallen wordt je echt geweigerd.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medische keuring Empty Re: Medische keuring

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 13:59

Lynn_ schreef:Hallo allemaal,

Heeft iemand van jullie ervaring met een medische keuring? I.v.m. onze overlijdingsrisico verzekering moeten wij een medische keuring ondergaan. Het betreft een zogenaamde 'huisartsenkeuring'. Ik kan wel wat informatie vinden op internet maar ik ben voornamelijk benieuwd naar ervaringen. Wie kan me wat informatie geven?

Bedankt!

Mijn vriend doet naast zijn baan als huisarts medische keuringen bij mensen thuis.
Je krijgt via de post een vragenlijst van de verzekeraar over je gezondheid, medisch verleden etc. Die moet je zelf invullen en tijdens de keuring neemt de keuringsarts die vragenlijst nogmaals met je door.
Daarnaast moet je urine opvangen, bloedprikken en vaak wordt er een hartfilmpje gemaakt.
Vaak moet je nuchter blijven en dat betekent dat je 4-6 uur voor de keuring niet meer mag eten. Wel mag je slappe thee en water drinken.

Dit is hoe het over het algemeen gaat....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Medische keuring Empty Re: Medische keuring

Bericht  Lynn_ do 27 jan 2011 - 5:53

Bedankt voor jullie antwoorden! Sorry ik dacht dat er geen reacties waren gekomen; vandaar mijn late reactie.

Ik heb nergens gelezen dat ik niet mag eten/drinken van te voren dus dat ga ik wel gewoon doen :-). Ben benieuwd! Heb geen overgewicht gelukkig dus daar hoef ik niet extra voor te betalen.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medische keuring Empty Re: Medische keuring

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum