Ik ben 28-11 bevallen, (verhaal)
+35
Jade
Bosjesvrouw
hellowkitty
Flip Fluitketel
Raindrop
nillis
Joli86
Alex
_Jet
M@niek
Linda
Mama Titty
Sanne
M-G
Ella
-Belle-
Smaragdje
PapillonRose
Pussycat
Puggle
sabje
Happydobby
Pinkel
Tiara
Aardbei
tweeling
Weegschaal
woezel
Limburg85
Lejow
Juutjepetuutje
Annemoontje
Steep
Jezzie
bolus26
39 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Ik ben 28-11 bevallen, (verhaal)
hee
zoals de meeste wellciht al in t najaar of wintertopic hebben gelezen ben ik, met 37 weken, op 28-11 om 02.10 bevallen van onze dochter A.nouk! Ze woog 2730 gram en is 48 cm. Ze deed het vanaf de geboorte gelijk erg goed dus dat is echt heel fijn.
Ik had beloofd mn verhaal te typen dus bij deze:
maandag 26 november ging ik voor een afrondend gesprek even naar t ziekenhuis, ik was weer overgedragen naar mijn eigen verloskundige na een aantal onderzoeken de week ervoor. Tijdens dat gesprek werd de bloeddruk gemeten en had ik ineens een bloeddruk van 170/120 dus moest ik direct blijven. Ik kreeg medicijnen en bloedonderzoek e.d. maar mn bloedwaardes waren nog goed. I khad al (een week) 1 cm ontsluiting
dinsdag kreeg ik ctg´s e.d. en werd besloten te starten met primen. Er werd 2 keer een tabletje ingebracht en aan t einde van de dag bleek dat ik op 1,5 cm ontsluiting zat dus dat schoot niet echt op.Dit viel me wel wat tegen want ik had best wel krampenmaar omdat mn bloedwaardes nog goed waren en mn bloeddruk redelijk onder controle was zouden ze de volgende dag verder gaan. Ik was ook wel blij dat het zo rustig werd aangepakkt. als ik niet kon slapen door de krampen moest ik even de nachtzuster bellen voor een tabletje oid. Dus om half 10 , man naar huis want die was grieperig, en ik een poging tot slapen doen.
Om 23.45 werd ik wakker met serieuze krampen dus toch maar even gebeld, ik moest aan de ctg en daar bleek er wel wat activiteit te zijn dus ik werd even onderzocht.
Ondertussen was het woensdag:
Na de CTG werd ik rond 00.45 onderzocht en bij het toucheren braken spontaan mn vliezen.Ik had 4 cm ontsluiting en behoorlijke weeen ,kon ze nog goed opvangen maar deed flink zeer. Om 1 uur mn man gebeld en die zou er aan komen ( ik zei nog , doe maar rustig aan hoor) De weeen werden vrij snel pijnlijker en echt wel even heftig. Ik werd aan de zuurstofmeter gelegd en de baby kreeg een hartregistratie´ding´ op dr hoofdje. Mijn man was ondertussen in het ziekenhuis (gelukkig niet rustig aan gedaan) en al vrij snel daarna kreeg ik persdrang. Ik perte eerst teveel op´mn hoofd´ maar na 2 persweeen lukte het steeds beter om goed mee te persen. en toen, na een halfuurtje persen, was ze er ineens!
Ze huilde gelijk heel erg hard, en reageerde goed, Wij waren helemaal overdonderd maar echt heel blij!
nageboorte volgde echt heel snel en was compleet en ook de eerste scores waren goed van de baby.
en zo kwam ik 4 uur later, gedoucht en met baby weer terug op de afdeling!
pas de volgende dag eigenlijk,na een poosje huid op huid lekker in bed gelegen te hebben, voelde ik pas echt goed dat ik moeder was en dat ze ´echt´ mijn kindje was.
wel moesten we nog een nachtje blijven ivm mijn bloeddruk maar dat was eigenlijk heel erg fijn. Het was niet druk op de afdeling dus we kregen veel hulp met borstvoeding ,uitleg over alles en genoeg aandacht.
Het was dus behoorlijk heftig,zeker door de snelheid en alles maar ik kijk er met een goed gevoel op terug. Klein beetje ingescheurd maar ook dat viel me erg mee.
nu thuis is het even zoeken naar ee nritme en met de borstvoeding maar ik heb er wel vertouwen in mn man is echt een super steun!
liefs Bolus!
zoals de meeste wellciht al in t najaar of wintertopic hebben gelezen ben ik, met 37 weken, op 28-11 om 02.10 bevallen van onze dochter A.nouk! Ze woog 2730 gram en is 48 cm. Ze deed het vanaf de geboorte gelijk erg goed dus dat is echt heel fijn.
Ik had beloofd mn verhaal te typen dus bij deze:
maandag 26 november ging ik voor een afrondend gesprek even naar t ziekenhuis, ik was weer overgedragen naar mijn eigen verloskundige na een aantal onderzoeken de week ervoor. Tijdens dat gesprek werd de bloeddruk gemeten en had ik ineens een bloeddruk van 170/120 dus moest ik direct blijven. Ik kreeg medicijnen en bloedonderzoek e.d. maar mn bloedwaardes waren nog goed. I khad al (een week) 1 cm ontsluiting
dinsdag kreeg ik ctg´s e.d. en werd besloten te starten met primen. Er werd 2 keer een tabletje ingebracht en aan t einde van de dag bleek dat ik op 1,5 cm ontsluiting zat dus dat schoot niet echt op.Dit viel me wel wat tegen want ik had best wel krampenmaar omdat mn bloedwaardes nog goed waren en mn bloeddruk redelijk onder controle was zouden ze de volgende dag verder gaan. Ik was ook wel blij dat het zo rustig werd aangepakkt. als ik niet kon slapen door de krampen moest ik even de nachtzuster bellen voor een tabletje oid. Dus om half 10 , man naar huis want die was grieperig, en ik een poging tot slapen doen.
Om 23.45 werd ik wakker met serieuze krampen dus toch maar even gebeld, ik moest aan de ctg en daar bleek er wel wat activiteit te zijn dus ik werd even onderzocht.
Ondertussen was het woensdag:
Na de CTG werd ik rond 00.45 onderzocht en bij het toucheren braken spontaan mn vliezen.Ik had 4 cm ontsluiting en behoorlijke weeen ,kon ze nog goed opvangen maar deed flink zeer. Om 1 uur mn man gebeld en die zou er aan komen ( ik zei nog , doe maar rustig aan hoor) De weeen werden vrij snel pijnlijker en echt wel even heftig. Ik werd aan de zuurstofmeter gelegd en de baby kreeg een hartregistratie´ding´ op dr hoofdje. Mijn man was ondertussen in het ziekenhuis (gelukkig niet rustig aan gedaan) en al vrij snel daarna kreeg ik persdrang. Ik perte eerst teveel op´mn hoofd´ maar na 2 persweeen lukte het steeds beter om goed mee te persen. en toen, na een halfuurtje persen, was ze er ineens!
Ze huilde gelijk heel erg hard, en reageerde goed, Wij waren helemaal overdonderd maar echt heel blij!
nageboorte volgde echt heel snel en was compleet en ook de eerste scores waren goed van de baby.
en zo kwam ik 4 uur later, gedoucht en met baby weer terug op de afdeling!
pas de volgende dag eigenlijk,na een poosje huid op huid lekker in bed gelegen te hebben, voelde ik pas echt goed dat ik moeder was en dat ze ´echt´ mijn kindje was.
wel moesten we nog een nachtje blijven ivm mijn bloeddruk maar dat was eigenlijk heel erg fijn. Het was niet druk op de afdeling dus we kregen veel hulp met borstvoeding ,uitleg over alles en genoeg aandacht.
Het was dus behoorlijk heftig,zeker door de snelheid en alles maar ik kijk er met een goed gevoel op terug. Klein beetje ingescheurd maar ook dat viel me erg mee.
nu thuis is het even zoeken naar ee nritme en met de borstvoeding maar ik heb er wel vertouwen in mn man is echt een super steun!
liefs Bolus!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Re: Ik ben 28-11 bevallen, (verhaal)
Dat was een snelle bevalling!
Maar wat fijn dat alles goed gaat!
Gefeliciteerd met jullie dochter! Geniet er maar lekker van!
Maar wat fijn dat alles goed gaat!
Gefeliciteerd met jullie dochter! Geniet er maar lekker van!
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Gefeliciteerd! Het klinkt inderdaad wel rapido allemaal ja, wel fijn dat je er met een goed gevoel op terug kijkt. Nu lekker wennen aan elkaar! Geniet ervan!
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Gefeliciteerd Bolus!
Wat leuk om je verhaal te lezen. Klinkt wel heftig allemaal, maar fijn dat alles goed is gegaan en gaat.
Geniet er maar van!
Wat leuk om je verhaal te lezen. Klinkt wel heftig allemaal, maar fijn dat alles goed is gegaan en gaat.
Geniet er maar van!
Annemoontje- Prater
- Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12
Jee dat is idd snel gegaan ineens, heftig!
Gelukkig deed jullie meisje het meteen goed! Nu heerlijk genieten met zn drietjes lekker thuis!
Nogmaals gefeliciteerd!
Gelukkig deed jullie meisje het meteen goed! Nu heerlijk genieten met zn drietjes lekker thuis!
Nogmaals gefeliciteerd!
Juutjepetuutje- Prater
- Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10
Gefeliciteerd!!! Fijn dat ze lekker bij je mocht!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Wat fijn dat ze het direct zo goed deed en doet! Dat is toch een geruststelling.
Het ritme thuis komt ook goed, dat komt allemaal van zelf. Heb je fijne Kraamzorg? En hoe gaat het nu met jou?
Het ritme thuis komt ook goed, dat komt allemaal van zelf. Heb je fijne Kraamzorg? En hoe gaat het nu met jou?
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Gefeliciteerd met jullie dochter
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
nogmaals gefeliciteerd meid! En wat fijn dat het meteen zo goed gaat. Heel veel geluk met je gezin
Gast- Gast
Gefeliciteerd!
Weegschaal- Kletskop
- Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
Gefeliciteerd met jullie meisje! Dat ritme komt echt vanzelf, geniet er lekker van!
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Gefeliciteerd!
Aardbei- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 672
Registratiedatum : 03-06-12
Gefeliciteerd!
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Nogmaals van harte meid!! Nu lekker genieten van jullie meisje, en fijn dat ze het vanaf het begin al zo goed deed en nu doet.
Pinkel- Prater
- Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10
Klinkt als een fijne bevalling. Geniet er maar van.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Gefeliciteerd! Veel geluk samen!
sabje- Prater
- Aantal berichten : 872
Punten : 890
Gefeliciteerd met jullie meisje!
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Gefeliciteerd bolus met jullie meisje!!
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Gefeliciteerd!!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Bedankt meiden!
ben ook echt blij met hoe we in t ziekenhuis verzorgt zijn. De gyn,vk en verpleegkundige waren achteraf ook erg verrast geweest over t tempo vanbde bevalling ( bent ude kraamvrouw van die bevalling van 2,5 uur?) En dat ze bij ons mocht en kon ondanks dat ze klein is.
Kraamhulp was even wennen (ze kwam donderdag even 2 uur "opstarten") maar ben nu heel blij mrt haar. Ze is erg direct maar erg kundig en duidelijk en werkt superhard. Wat borstvoeding beyreft heeft ze veel geduld en goede adviezen. Vanacht liep t even mis dus ik was vanmorgen ( voor t eetst) verdrietig/kraamtranen en toen was ze echt even mn held hoor ! mn man was afgelopen nacht zo moe dat hij gewoon niet wakker werd wen uiteindelijk ook niet zo goed wist wat hij kon doen om.te helpen. Nu hebben we al een voeding samen gedaan en dat ging prima dus heb vertrouwrn in vanacht!
ben ook echt blij met hoe we in t ziekenhuis verzorgt zijn. De gyn,vk en verpleegkundige waren achteraf ook erg verrast geweest over t tempo vanbde bevalling ( bent ude kraamvrouw van die bevalling van 2,5 uur?) En dat ze bij ons mocht en kon ondanks dat ze klein is.
Kraamhulp was even wennen (ze kwam donderdag even 2 uur "opstarten") maar ben nu heel blij mrt haar. Ze is erg direct maar erg kundig en duidelijk en werkt superhard. Wat borstvoeding beyreft heeft ze veel geduld en goede adviezen. Vanacht liep t even mis dus ik was vanmorgen ( voor t eetst) verdrietig/kraamtranen en toen was ze echt even mn held hoor ! mn man was afgelopen nacht zo moe dat hij gewoon niet wakker werd wen uiteindelijk ook niet zo goed wist wat hij kon doen om.te helpen. Nu hebben we al een voeding samen gedaan en dat ging prima dus heb vertrouwrn in vanacht!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Gefeliciteerd!
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Gefeliciteerd!
-Belle-- Fluisteraar
- Aantal berichten : 438
Punten : 446
Registratiedatum : 06-11-11
Jeetje wat een snelle bevalling Bolus. Fijn dat alles goed gegaan is!!!!
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Fijn dat je, ondanks de snelle en toch wel heftige bevalling, er met een goed gevoel op terug kijkt! Nogmaals geniet van haar en veel geluk samen!
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Ptss, en mijn verhaal? (lang verhaal)
» Kate Middleton aan het bevallen - bevallen van een zoon!
» verhaal van de week op bv.com
» Even m'n verhaal doen
» Het hele verhaal...
» Kate Middleton aan het bevallen - bevallen van een zoon!
» verhaal van de week op bv.com
» Even m'n verhaal doen
» Het hele verhaal...
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: