Even m'n verhaal doen
+8
Bruintje Beer
Vancity_girl
PapillonRose
koNijntje
moepie
pindaatje
sheila123
Thunder
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Even m'n verhaal doen
Zoals de meesten intussen wel weten weten we sinds kort dat mijn jongste een chromosoomafwijking heeft. Ik ben de laatste 10 maanden erg druk geweest om de onderste steen boven te krijgen, om er achter te komen wat er nu allemaal met ons mannetje aan de hand is. Heel logisch natuurlijk!
Afgelopen maandag moest ik met de oudste naar de schoolarts. Daar bleek dat hij een sterk verminderd gehoor heeft. Over een paar weken krijgen we een nieuwe oproep voor een extra onderzoek. Maar ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik niks gemerkt heb. Ook bij hem heb ik wel eens mijn twijfels gehad, maar gek genoeg was die twijfel niet zo sterk dat ik er naar geluisterd heb. Nu heb ik gewoon het gevoel dat ik hem te kort heb gedaan. Ik weet dat ik dat niet zo moet voelen, maar elke keer weer biggelen de tranen over mijn wangen.
Het lucht erg op om het even op te schrijven, maar ik heb gewoon het idee dat ik niet goed op hem gelet heb de laatste tijd. Terwijl ik weet dat dat niet zo is. Ik ben gewoon even heel erg verdrietig nu.
Afgelopen maandag moest ik met de oudste naar de schoolarts. Daar bleek dat hij een sterk verminderd gehoor heeft. Over een paar weken krijgen we een nieuwe oproep voor een extra onderzoek. Maar ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik niks gemerkt heb. Ook bij hem heb ik wel eens mijn twijfels gehad, maar gek genoeg was die twijfel niet zo sterk dat ik er naar geluisterd heb. Nu heb ik gewoon het gevoel dat ik hem te kort heb gedaan. Ik weet dat ik dat niet zo moet voelen, maar elke keer weer biggelen de tranen over mijn wangen.
Het lucht erg op om het even op te schrijven, maar ik heb gewoon het idee dat ik niet goed op hem gelet heb de laatste tijd. Terwijl ik weet dat dat niet zo is. Ik ben gewoon even heel erg verdrietig nu.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Even m'n verhaal doen
Ahh meid wat krijg je weer vervelend nieuws wat betreft je kids....maar voel je absoluut niet schuldig,je bent een fantastische mama voor je 2 mannetjes! Je kunt niet alles zien aankomen toch? Even een hele dikke knuffel voor jou! X
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Ach meid toch, kan me voorstellen dat je nu heel verdrietig bent...
Eerst het ene, en nog voordat je dat wat kan verwerken, het andere alweer op je bordje...
Je moet jezelf niet de schuld gaan geven hoor, je doet het goed als moeder,
en ik kan me indenken dat je niet achter elk twijfeltje meteen wat achter wil zoeken..
Alvast succes met het vervolg onderzoek!
Een voor jou!
Eerst het ene, en nog voordat je dat wat kan verwerken, het andere alweer op je bordje...
Je moet jezelf niet de schuld gaan geven hoor, je doet het goed als moeder,
en ik kan me indenken dat je niet achter elk twijfeltje meteen wat achter wil zoeken..
Alvast succes met het vervolg onderzoek!
Een voor jou!
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Je hebt hem niet tekort gedaan. Kinderen kunnen zich heel goed rond dit soort dingen heen ontwikkelen. Toen bij mij op 10 jarige leeftijd werd vastgesteld dat ik ernstig slechtziend was, hadden mijn ouders dit ook nooit eerder gemerkt en al helemaal niet verwacht dat het zo erg was. Kinderen zijn zo flexibel rondom dit soort dingen. Mijn ouders voelden zich ook vreselijk en mijn moeder moest ontzettend huilen. Ze vond het haar eigen schuld.
Dat is natuurlijk allemaal niet waar. Uiteindelijk bleek ik een oogafwijking te hebben en toen voelde ze zich helemaal schuldig, omdat ik die waarschijnlijk in de baarmoeder heb opgelopen door een infectie.
Het is ouders-eigen denk ik.
Dat is natuurlijk allemaal niet waar. Uiteindelijk bleek ik een oogafwijking te hebben en toen voelde ze zich helemaal schuldig, omdat ik die waarschijnlijk in de baarmoeder heb opgelopen door een infectie.
Het is ouders-eigen denk ik.
Gast- Gast
He meid,
Wat vervelend dat die test niet goed was en dat je je nu zo rot voelt!
Je bent een goede mama hoor! Jullie krijgen het flink te verduren, en je houd je zo goed! Je moet jezelf niet de schuld geven. Natuurlijk mag je je tranen laten gaan, misschien lucht dat wel een beetje op.
In elk geval verdien je een dikke Sterkte met alles!!
Wat vervelend dat die test niet goed was en dat je je nu zo rot voelt!
Je bent een goede mama hoor! Jullie krijgen het flink te verduren, en je houd je zo goed! Je moet jezelf niet de schuld geven. Natuurlijk mag je je tranen laten gaan, misschien lucht dat wel een beetje op.
In elk geval verdien je een dikke Sterkte met alles!!
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
even een dikke voor jou!!
verder sluit ik me aan bij wat de anderen zeggen, neem het jezelf niet kwalijk! <- makkelijker gezegd dan gedaan waarschijnlijk..
verder sluit ik me aan bij wat de anderen zeggen, neem het jezelf niet kwalijk! <- makkelijker gezegd dan gedaan waarschijnlijk..
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
+1koNijntje schreef:even een dikke voor jou!!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Wat rot dat je je zo voelt, dat is denk ik idd moeder/ouders eigen. Je weet dat het niet nodig is maar toch voel je je zo.
Huil maar even lekker uit en geef je knul een dikke knuffel en dan proberen je niet meer schuldig te voelen! Sterkte.
Huil maar even lekker uit en geef je knul een dikke knuffel en dan proberen je niet meer schuldig te voelen! Sterkte.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
+1 en heel veel sterkte!Vancity_girl schreef:Wat rot dat je je zo voelt, dat is denk ik idd moeder/ouders eigen. Je weet dat het niet nodig is maar toch voel je je zo.
Gast- Gast
Ik vind je een dappere moeder met die tegenslagen die jullie krijgen keer op keer!!
Lucht maar lekker je hart hier!!
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
hoi,
Bij mij is toen ik 12 was pas door de schoolarts verteld dat ik slecht horend ben.Dus als eerst wees blij dat je er nu op gewezen bent,er is zoveel op het gebied van gehoor op moment.Maar ik snap je schuld gevoel wel,mijn moeder had precies het zelfde,een schuld gevoel over de keren dat ze boos werd op me als ik niet kwam als ze me riep of wat dan ook,ik hoorde haar dan niet.Maar ik heb mijn moeder nooit wat kwalijk genomen zij kon het ook niet weten,
weet niet of je wat aan mijn verhaal hebt maar toch.
Bij mij is toen ik 12 was pas door de schoolarts verteld dat ik slecht horend ben.Dus als eerst wees blij dat je er nu op gewezen bent,er is zoveel op het gebied van gehoor op moment.Maar ik snap je schuld gevoel wel,mijn moeder had precies het zelfde,een schuld gevoel over de keren dat ze boos werd op me als ik niet kwam als ze me riep of wat dan ook,ik hoorde haar dan niet.Maar ik heb mijn moeder nooit wat kwalijk genomen zij kon het ook niet weten,
weet niet of je wat aan mijn verhaal hebt maar toch.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
helemaal eens met de rest, en zoals je zelf ook al zegt, weet je best dat het niet jouw schuld is. En je kunt overal wel iets achter zoeken, maar daar word je ook niet beter van. Het is geen leuk nieuws, maar het komt echt niet door jou hoor! voor jou en voor je jongens!
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Wat vervelend dat je je zo voelt.
Natuurlijk hoef je je niet schuldig te voelen. Je bent een hartstikke goede moeder.
En lekker je hart luchten hier.
(K)
Natuurlijk hoef je je niet schuldig te voelen. Je bent een hartstikke goede moeder.
En lekker je hart luchten hier.
(K)
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Morgen hebben we de eerste gesprekken in Utrecht voor de jongste. Ben erg zenuwachtig en voel me helemaal niet lekker. Ik merk dat alle spanning er uit gaat komen. Ik had last van een vreselijke koortslip, ben erg moe, heb spierpijn ,zit onder de puisten en het ergste van alles... ik heb van ellende mijn haar gister geverfd, omdat ik gewoon grijs word! Volgende week is het bij ons herfstvakantie en ga ik met de oudste naar de huisarts voor zijn oren.
Thunder- Kletskop
Ik ken die schuldgevoelens maar al te goed, ik denk zo vaak: had ik dit maar anders gedaan, of had ik dat maar anders gedaan, maar het feit is dat ik toen nou eenmaal andere keuzes heb gemaakt en ik heb altijd naar eer en geweten gehandeld en alles gedaan wat er binnen handbereik lag om voor elkaar te krijgen wat er nodig was. Dat geldt ook voor jou, Rataplan. Je kunt niet altijd weten wat er aan de hand is, en het is ook heel begrijpelijk dat er wel eens angsten zijn waar je geen gehoor aan geeft, juist in een situatie waarin je je toch al zo veel zorgen maakt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan, ik weet heel goed dat je gelijk hebt, net als alle anderen trouwens. Toch betrek ik het heel erg op mezelf. Idd, als ik nou dit of als ik nou dat had gedaan. Tja, had ik wel naar mezelf geluisterd dat had ik het misschien een half jaar eerder kunnen weten, maar maakt dat verschil... nee, in mijn ogen niet echt. Maar toch, ergens zit het me niet lekker en ik moet het echt gaan loslaten. Ik had het niet anders hóeven doen, het was sowieso wel aan het licht gekomen.
Toch wel fijn hoor al jullie reacties!
Toch wel fijn hoor al jullie reacties!
Thunder- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» Medisch raadsel...even mn verhaal doen.(update 18-6)
» Ptss, en mijn verhaal? (lang verhaal)
» Minder werken...doen of niet doen?
» Het verhaal achter...
» verhaal van de week op bv.com
» Ptss, en mijn verhaal? (lang verhaal)
» Minder werken...doen of niet doen?
» Het verhaal achter...
» verhaal van de week op bv.com
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: