Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Even m'n verhaal doen

+8
Bruintje Beer
Vancity_girl
PapillonRose
koNijntje
moepie
pindaatje
sheila123
Thunder
12 plaatsers

Ga naar beneden

Even m'n verhaal doen Empty Even m'n verhaal doen

Bericht  Thunder do 6 okt 2011 - 3:29

Zoals de meesten intussen wel weten weten we sinds kort dat mijn jongste een chromosoomafwijking heeft. Ik ben de laatste 10 maanden erg druk geweest om de onderste steen boven te krijgen, om er achter te komen wat er nu allemaal met ons mannetje aan de hand is. Heel logisch natuurlijk!

Afgelopen maandag moest ik met de oudste naar de schoolarts. Daar bleek dat hij een sterk verminderd gehoor heeft. Over een paar weken krijgen we een nieuwe oproep voor een extra onderzoek. Maar ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik niks gemerkt heb. Ook bij hem heb ik wel eens mijn twijfels gehad, maar gek genoeg was die twijfel niet zo sterk dat ik er naar geluisterd heb. Nu heb ik gewoon het gevoel dat ik hem te kort heb gedaan. Ik weet dat ik dat niet zo moet voelen, maar elke keer weer biggelen de tranen over mijn wangen.

Het lucht erg op om het even op te schrijven, maar ik heb gewoon het idee dat ik niet goed op hem gelet heb de laatste tijd. Terwijl ik weet dat dat niet zo is. Ik ben gewoon even heel erg verdrietig nu.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even m'n verhaal doen Empty Re: Even m'n verhaal doen

Bericht  sheila123 do 6 okt 2011 - 3:36

Ahh meid wat krijg je weer vervelend nieuws wat betreft je kids....maar voel je absoluut niet schuldig,je bent een fantastische mama voor je 2 mannetjes! Je kunt niet alles zien aankomen toch? Even een hele dikke knuffel voor jou! X
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even m'n verhaal doen Empty Re: Even m'n verhaal doen

Bericht  pindaatje do 6 okt 2011 - 3:37

Ach meid toch, kan me voorstellen dat je nu heel verdrietig bent...
Eerst het ene, en nog voordat je dat wat kan verwerken, het andere alweer op je bordje...
Je moet jezelf niet de schuld gaan geven hoor, je doet het goed als moeder,
en ik kan me indenken dat je niet achter elk twijfeltje meteen wat achter wil zoeken..
Alvast succes met het vervolg onderzoek!

Een hug voor jou!

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even m'n verhaal doen Empty Re: Even m'n verhaal doen

Bericht  Gast do 6 okt 2011 - 3:37

Je hebt hem niet tekort gedaan. Kinderen kunnen zich heel goed rond dit soort dingen heen ontwikkelen. Toen bij mij op 10 jarige leeftijd werd vastgesteld dat ik ernstig slechtziend was, hadden mijn ouders dit ook nooit eerder gemerkt en al helemaal niet verwacht dat het zo erg was. Kinderen zijn zo flexibel rondom dit soort dingen. Mijn ouders voelden zich ook vreselijk en mijn moeder moest ontzettend huilen. Ze vond het haar eigen schuld.

Dat is natuurlijk allemaal niet waar. Uiteindelijk bleek ik een oogafwijking te hebben en toen voelde ze zich helemaal schuldig, omdat ik die waarschijnlijk in de baarmoeder heb opgelopen door een infectie.

Het is ouders-eigen denk ik. hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even m'n verhaal doen Empty Re: Even m'n verhaal doen

Bericht  moepie do 6 okt 2011 - 4:02

He meid,
Wat vervelend dat die test niet goed was en dat je je nu zo rot voelt!
Je bent een goede mama hoor! Jullie krijgen het flink te verduren, en je houd je zo goed! Je moet jezelf niet de schuld geven. Natuurlijk mag je je tranen laten gaan, misschien lucht dat wel een beetje op.
In elk geval verdien je een dikke hug Sterkte met alles!!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even m'n verhaal doen Empty Re: Even m'n verhaal doen

Bericht  koNijntje do 6 okt 2011 - 4:03

even een dikke hug voor jou!!

verder sluit ik me aan bij wat de anderen zeggen, neem het jezelf niet kwalijk! <- makkelijker gezegd dan gedaan waarschijnlijk..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Even m'n verhaal doen Empty Re: Even m'n verhaal doen

Bericht  PapillonRose do 6 okt 2011 - 4:05

koNijntje schreef:even een dikke hug voor jou!!

verder sluit ik me aan bij wat de anderen zeggen, neem het jezelf niet kwalijk! <- makkelijker gezegd dan gedaan waarschijnlijk..
+1 hug
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Even m'n verhaal doen Empty Re: Even m'n verhaal doen

Bericht  Vancity_girl do 6 okt 2011 - 5:48

Wat rot dat je je zo voelt, dat is denk ik idd moeder/ouders eigen. Je weet dat het niet nodig is maar toch voel je je zo.
hug
Huil maar even lekker uit en geef je knul een dikke knuffel en dan proberen je niet meer schuldig te voelen! Sterkte.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even m'n verhaal doen Empty Re: Even m'n verhaal doen

Bericht  Gast do 6 okt 2011 - 5:56

Vancity_girl schreef:Wat rot dat je je zo voelt, dat is denk ik idd moeder/ouders eigen. Je weet dat het niet nodig is maar toch voel je je zo.
hug
Huil maar even lekker uit en geef je knul een dikke knuffel en dan proberen je niet meer schuldig te voelen! Sterkte.
+1 en heel veel sterkte!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even m'n verhaal doen Empty Re: Even m'n verhaal doen

Bericht  Bruintje Beer do 6 okt 2011 - 6:55

hug hug
Ik vind je een dappere moeder met die tegenslagen die jullie krijgen keer op keer!!
Lucht maar lekker je hart hier!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even m'n verhaal doen Empty Re: Even m'n verhaal doen

Bericht  mauwmauw do 6 okt 2011 - 7:16

hoi,
Bij mij is toen ik 12 was pas door de schoolarts verteld dat ik slecht horend ben.Dus als eerst wees blij dat je er nu op gewezen bent,er is zoveel op het gebied van gehoor op moment.Maar ik snap je schuld gevoel wel,mijn moeder had precies het zelfde,een schuld gevoel over de keren dat ze boos werd op me als ik niet kwam als ze me riep of wat dan ook,ik hoorde haar dan niet.Maar ik heb mijn moeder nooit wat kwalijk genomen zij kon het ook niet weten,

weet niet of je wat aan mijn verhaal hebt maar toch.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even m'n verhaal doen Empty Re: Even m'n verhaal doen

Bericht  LMCurious do 6 okt 2011 - 7:17

helemaal eens met de rest, en zoals je zelf ook al zegt, weet je best dat het niet jouw schuld is. En je kunt overal wel iets achter zoeken, maar daar word je ook niet beter van. Het is geen leuk nieuws, maar het komt echt niet door jou hoor! hug voor jou en voor je jongens!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Even m'n verhaal doen Empty Re: Even m'n verhaal doen

Bericht  meisje do 6 okt 2011 - 7:19

Wat vervelend dat je je zo voelt.
Natuurlijk hoef je je niet schuldig te voelen. Je bent een hartstikke goede moeder.
En lekker je hart luchten hier.

(K)
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even m'n verhaal doen Empty Re: Even m'n verhaal doen

Bericht  Thunder zo 9 okt 2011 - 23:34

Morgen hebben we de eerste gesprekken in Utrecht voor de jongste. Ben erg zenuwachtig en voel me helemaal niet lekker. Ik merk dat alle spanning er uit gaat komen. Ik had last van een vreselijke koortslip, ben erg moe, heb spierpijn ,zit onder de puisten en het ergste van alles... ik heb van ellende mijn haar gister geverfd, omdat ik gewoon grijs word! :shock: Sad laughcry Volgende week is het bij ons herfstvakantie en ga ik met de oudste naar de huisarts voor zijn oren.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even m'n verhaal doen Empty Re: Even m'n verhaal doen

Bericht  Susan zo 9 okt 2011 - 23:38

Ik ken die schuldgevoelens maar al te goed, ik denk zo vaak: had ik dit maar anders gedaan, of had ik dat maar anders gedaan, maar het feit is dat ik toen nou eenmaal andere keuzes heb gemaakt en ik heb altijd naar eer en geweten gehandeld en alles gedaan wat er binnen handbereik lag om voor elkaar te krijgen wat er nodig was. Dat geldt ook voor jou, Rataplan. Je kunt niet altijd weten wat er aan de hand is, en het is ook heel begrijpelijk dat er wel eens angsten zijn waar je geen gehoor aan geeft, juist in een situatie waarin je je toch al zo veel zorgen maakt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even m'n verhaal doen Empty Re: Even m'n verhaal doen

Bericht  Thunder ma 10 okt 2011 - 1:21

Susan, ik weet heel goed dat je gelijk hebt, net als alle anderen trouwens. Toch betrek ik het heel erg op mezelf. Idd, als ik nou dit of als ik nou dat had gedaan. Tja, had ik wel naar mezelf geluisterd dat had ik het misschien een half jaar eerder kunnen weten, maar maakt dat verschil... nee, in mijn ogen niet echt. Maar toch, ergens zit het me niet lekker en ik moet het echt gaan loslaten. Ik had het niet anders hóeven doen, het was sowieso wel aan het licht gekomen.

Toch wel fijn hoor al jullie reacties!

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even m'n verhaal doen Empty Re: Even m'n verhaal doen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum