leuke makkelijke recepten, eenpans/ oven/ pasta
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
leuke makkelijke recepten, eenpans/ oven/ pasta
ik zit sinds een paar weken gedeeltelijk in deziektewet, om mijn tijd door te komen wil ik een kookboekje gaan samenstellen met onze favoriete recepten. die heb ik inmidels allemaal uitgewerkt en in een mapje gedaan. maar, het zijn er pas 9. zoek dus een hoop meer recepten, heb al zitten kijen op internet maar vind dat hier zo vaak lekkere recepten staan!
het enige wat wij echt niet lekker vinden is rijst! we houden van makkelijk, maar wel anders als normaal.
ik ben echt gek op aardappelen, tomaten, rode paprika, komkommer en winterpeen. vlees niet met botjes, vis zoals koolvis, tilapia, pangasius, slibtong en scampi's
mijn man is daarentegen meer van de pasta's en mie. en een echto vleeseter!
iemand tips? of leuke recepten?
het enige wat wij echt niet lekker vinden is rijst! we houden van makkelijk, maar wel anders als normaal.
ik ben echt gek op aardappelen, tomaten, rode paprika, komkommer en winterpeen. vlees niet met botjes, vis zoals koolvis, tilapia, pangasius, slibtong en scampi's
mijn man is daarentegen meer van de pasta's en mie. en een echto vleeseter!
iemand tips? of leuke recepten?
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Re: leuke makkelijke recepten, eenpans/ oven/ pasta
Ik rul weleens wat gehakt met knoflook en ui, gooi daar een blikje tomatenpuree bij en breng dat op smaak met kaneel en oregano, peper & zout, vervolgens doe ik er (voorgegaarde) aardappels bij (als je krieltjes neemt die bijna gaar zijn, kan je die goed nog een paar minuten in de magnetron doen, dan zijn ze helemaal gaar) en dingen zoals paprika of courgette. Als dit gaar is haal ik het van het fornuis en doe ik er rode ui doorheen, olijven en verkruimel ik er fetakaas over.
Een Griekse schotel dus, lekker met tzatziki erbij.
Zo kan je ook voor een simpele Hollandse versie kiezen met een uitje, spekjes, aardappeltjes en als laatste erwtjes en worteltjes erbij doen. Maar dat is niet echt een leuk recept, eerder makkelijk.
Houden jullie helemaal niet van rijst? Want rijst gekookt in bouillon met tomatenblokjes erbij smaakt zo anders als gewoon een simpele pan gekookte rijst!
Dan bak ik blokjes kipfilet met een uitje en knoflook, voeg de rijst toe en roer dit even om, daarna gaat er kippen- of groentenbouillon bij en een blikje tomatenblokjes, peper en zout en flink wat paprikapoeder. Je kan eventueel om het wat smeuïger te maken nog wat room toevoegen, maar dat hoeft niet. Als de rijst gaar is de pan van het vuur halen en gehalveerde kerstomaatjes toevoegen. Lekker met een salade en een heel andere manier van rijst eten.
Ik maak ook weleens hele simpele pastasaus met een uitje, knoflook en doe daar dan garnalen doorheen, tot slot roomkaas, flink wat peper en geblancheerde broccoli. Lekker met verse tagliatelle.
Een Griekse schotel dus, lekker met tzatziki erbij.
Zo kan je ook voor een simpele Hollandse versie kiezen met een uitje, spekjes, aardappeltjes en als laatste erwtjes en worteltjes erbij doen. Maar dat is niet echt een leuk recept, eerder makkelijk.
Houden jullie helemaal niet van rijst? Want rijst gekookt in bouillon met tomatenblokjes erbij smaakt zo anders als gewoon een simpele pan gekookte rijst!
Dan bak ik blokjes kipfilet met een uitje en knoflook, voeg de rijst toe en roer dit even om, daarna gaat er kippen- of groentenbouillon bij en een blikje tomatenblokjes, peper en zout en flink wat paprikapoeder. Je kan eventueel om het wat smeuïger te maken nog wat room toevoegen, maar dat hoeft niet. Als de rijst gaar is de pan van het vuur halen en gehalveerde kerstomaatjes toevoegen. Lekker met een salade en een heel andere manier van rijst eten.
Ik maak ook weleens hele simpele pastasaus met een uitje, knoflook en doe daar dan garnalen doorheen, tot slot roomkaas, flink wat peper en geblancheerde broccoli. Lekker met verse tagliatelle.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
ben dit topic helemaal vergeten!! inmiddels hebben we onlangs risotto geprobeerd, wel uit een pakje maar we vonden het erg lekker!
van de week ga ik een tip van jou volgen minoes, die rijst koken in bouillon. moet nog even kijken wat ik daar verder bij doe qua vlees en groente.
mochten er nog meer mensen lekkere recepten hebben, plaats ze hier!
van de week ga ik een tip van jou volgen minoes, die rijst koken in bouillon. moet nog even kijken wat ik daar verder bij doe qua vlees en groente.
mochten er nog meer mensen lekkere recepten hebben, plaats ze hier!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
ik vind onderstaand recept superlekker, komt gewoon uit de "Boodschappen".
Hoofdgerecht voor 8 personen
Pasta met kip, groene groenten en goudse kaas
1 kg penne of fusillipasta
750 g broccoli, in kleine roosjes
1,2 kg kipfilet, in reepjes of
blokjes
zout en versgemalen peper
3 teentjes knoflook, gehakt
8 eetl. olijfolie
4 eetl. groene pesto
75 g rucola, grof gehakt
3 eetl. balsamicoazijn of
citroensap
250 g cherry-/kerstomaten,
gehalveerd
400 g Goudse belegen kaas, in miniblokjes of grof geraspt
Voorbereiden:
Kook de pasta beetgaar. Blancheer intussen de broccoliroosjes 2 minuten en giet ze af. Bak de kipfilet bestrooid met zout en peper en de knoflook in 4 eetlepels olijfolie 10 minuten in een wok of hapjespan. Meng de pesto erdoor. Schep de broccoli, rucola, balsamicoazijn en de afgegoten pasta luchtig door het kipmengsel. Serveer de pasta met de kers-tomaten en de kaas en sprenkel de rest van de olijfolie erover. Het gerecht kan zowel warm als koud worden gegeten.
Variatie:
- Vervang 200 gram kipfilet door reepjes salami of Parmaham.
- Neem in plaats van broccoli diepvries doperwten en vervang Goudse kaas door plakjes mozzarella of gorgonzola.
het enige wat ik hier zelf nog aan toevoeg zijn geroosterde pijnboompitjes, die rooster ik gewoon mee met de kip
Hoofdgerecht voor 8 personen
Pasta met kip, groene groenten en goudse kaas
1 kg penne of fusillipasta
750 g broccoli, in kleine roosjes
1,2 kg kipfilet, in reepjes of
blokjes
zout en versgemalen peper
3 teentjes knoflook, gehakt
8 eetl. olijfolie
4 eetl. groene pesto
75 g rucola, grof gehakt
3 eetl. balsamicoazijn of
citroensap
250 g cherry-/kerstomaten,
gehalveerd
400 g Goudse belegen kaas, in miniblokjes of grof geraspt
Voorbereiden:
Kook de pasta beetgaar. Blancheer intussen de broccoliroosjes 2 minuten en giet ze af. Bak de kipfilet bestrooid met zout en peper en de knoflook in 4 eetlepels olijfolie 10 minuten in een wok of hapjespan. Meng de pesto erdoor. Schep de broccoli, rucola, balsamicoazijn en de afgegoten pasta luchtig door het kipmengsel. Serveer de pasta met de kers-tomaten en de kaas en sprenkel de rest van de olijfolie erover. Het gerecht kan zowel warm als koud worden gegeten.
Variatie:
- Vervang 200 gram kipfilet door reepjes salami of Parmaham.
- Neem in plaats van broccoli diepvries doperwten en vervang Goudse kaas door plakjes mozzarella of gorgonzola.
het enige wat ik hier zelf nog aan toevoeg zijn geroosterde pijnboompitjes, die rooster ik gewoon mee met de kip
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
wij eten graag de volgende twee recepten:
koude pasta met tonijn:
nodig:
pasta (penne oid)
blikje tonijn (op water)
mais
rood uitje
zoetzure augurken
appel
Mayonaise
mosterd
kook de pasta gaar en zet deze onder de koude kraan om ze goed af te laten koelen.
Snijd ondertussen de appel, het rode uitje en de augurken in kleine stukjes.
Laat de tonijn en mais goed uitlekken en doe dit smane met de appel, ui, augurken en pasta in een grote kom/schaal.
Doe hier een flinke klodder mayonaise en wat mosterd bij. Goed doorroeren en klaar
(is vooral lekker als het warm is, omdat het heel fris smaakt).
Tagliatelle met zalm
tagliatellen (liefste de verse variant)
zalmsnippers (kan ook met gepelde gambas)
bakje boursin cuisine
lente-uitje/bieslook
Kook de pasta
doe de zalm in een hapjespan/wok en doe daar de boursin cuisine bij. Laat de boursin goed smelten en roer dit tot een mooi glad mengsel.
Ondertussen is de pasta klaar en gaar. Meng dit met het boursin-mengsel en doe er voor de kleur nog wat bieslook/lente ui overheen.
koude pasta met tonijn:
nodig:
pasta (penne oid)
blikje tonijn (op water)
mais
rood uitje
zoetzure augurken
appel
Mayonaise
mosterd
kook de pasta gaar en zet deze onder de koude kraan om ze goed af te laten koelen.
Snijd ondertussen de appel, het rode uitje en de augurken in kleine stukjes.
Laat de tonijn en mais goed uitlekken en doe dit smane met de appel, ui, augurken en pasta in een grote kom/schaal.
Doe hier een flinke klodder mayonaise en wat mosterd bij. Goed doorroeren en klaar
(is vooral lekker als het warm is, omdat het heel fris smaakt).
Tagliatelle met zalm
tagliatellen (liefste de verse variant)
zalmsnippers (kan ook met gepelde gambas)
bakje boursin cuisine
lente-uitje/bieslook
Kook de pasta
doe de zalm in een hapjespan/wok en doe daar de boursin cuisine bij. Laat de boursin goed smelten en roer dit tot een mooi glad mengsel.
Ondertussen is de pasta klaar en gaar. Meng dit met het boursin-mengsel en doe er voor de kleur nog wat bieslook/lente ui overheen.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Makkelijke recepten voor ong. 10 personen
» Makkelijke recepten voor 1 persoon
» Gezonde goedkope makkelijke recepten.
» Pasta recepten
» Gezocht: Lekkere maar gezonde snack-recepten (zonder oven)
» Makkelijke recepten voor 1 persoon
» Gezonde goedkope makkelijke recepten.
» Pasta recepten
» Gezocht: Lekkere maar gezonde snack-recepten (zonder oven)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: