Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Overgeven en diarree en geen ORS willen, tips?

+2
Pompoen
Jasmine
6 plaatsers

Ga naar beneden

Overgeven en diarree en geen ORS willen, tips? Empty Overgeven en diarree en geen ORS willen, tips?

Bericht  Gast wo 28 nov 2012 - 7:49

Onze zoon heeft gisteren wel 10 keer overgegeven en vandaag wel 5 flinke diarree luiers gehad. Hij eet nauwlijks en drinkt misschien 1 beker verdunde appelsap op een dag. Ander drinken zoals ranja of bouillon wil hij niet. Hij is verder wel fit en heeft geen verhoging. Nu wilde we hem vandaag ORS (met vruchtensmaak) geven maar no way dat hij daar een slokje van wilde.

Iemand nog andere tips om hem toch vocht binnen te laten krijgen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overgeven en diarree en geen ORS willen, tips? Empty Re: Overgeven en diarree en geen ORS willen, tips?

Bericht  Jasmine wo 28 nov 2012 - 7:51

Het maakt niet eens zoveel uit wat hij drinkt, als hij maar drinkt. Met verdunde appelsap zit je al best goed volgens mij.

Verder is het beter dat hij de hele dag door steeds een paar slokjes drinkt, dan in één keer een hele beker.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Overgeven en diarree en geen ORS willen, tips? Empty Re: Overgeven en diarree en geen ORS willen, tips?

Bericht  Pompoen wo 28 nov 2012 - 8:06

En volgens mij is bouillon ook prima, dus appelsap en bouillon afwisselen, ors is in feite een drankje waarin de mineralen zitten die je kwijt raakt, o.a. ook suikers en zouten!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overgeven en diarree en geen ORS willen, tips? Empty Re: Overgeven en diarree en geen ORS willen, tips?

Bericht  Printje wo 28 nov 2012 - 8:14

R wil ook geen ors dus ik doe het dan in ranja oid, drinken dat hij erg lekker vindt in ieder geval. En je kunt beter iedere 5 min een theelepeltje drinken geven ipv slokken tegelijkertijd.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overgeven en diarree en geen ORS willen, tips? Empty Re: Overgeven en diarree en geen ORS willen, tips?

Bericht  Gast wo 28 nov 2012 - 8:48

Toevallig was ik een uur geleden bij de dokter met mijn zoon. Hij zei: als ze de ors niet willen zijn ze nog niet aan het uit drogen. Zodra ze uit drogen dan lusten ze het opeens wel? confused
Vooral drinken blijven aanbieden. Elk slokje helpt al iets.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overgeven en diarree en geen ORS willen, tips? Empty Re: Overgeven en diarree en geen ORS willen, tips?

Bericht  Printje wo 28 nov 2012 - 8:49

Ow jee Yvonne, zo laat bij de dokter? Wat heeft hij als ik vragen mag?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overgeven en diarree en geen ORS willen, tips? Empty Re: Overgeven en diarree en geen ORS willen, tips?

Bericht  Gast wo 28 nov 2012 - 8:59

Ik hoop dat hij zch korgen weer wat beter voelt en wat meer wil drinken. ORS mengen met appelsap wilde hij namelijk ook niet.

Yvonne jij ook beterschap met je zoontje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overgeven en diarree en geen ORS willen, tips? Empty Re: Overgeven en diarree en geen ORS willen, tips?

Bericht  PapillonRose wo 28 nov 2012 - 9:23

Ik weet niet of hij dat wel drinkt, maar ik heb een keer als tip van de huisarts gehad dat je ook Aquarius kunt geven. Vanwege de vochtbalans en de stoffen die daarin zitten, schijnt het ook goed te werken en een aardig alternatief te zijn voor ORS. Sindsdien neem ik het zelf altijd als ik goed ziek ben en A. heeft het ook al 1x gehad.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Overgeven en diarree en geen ORS willen, tips? Empty Re: Overgeven en diarree en geen ORS willen, tips?

Bericht  Printje wo 28 nov 2012 - 9:26

En tegen overgeven helpt cola met de prik er af schijnbaar ook heel goed.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overgeven en diarree en geen ORS willen, tips? Empty Re: Overgeven en diarree en geen ORS willen, tips?

Bericht  kwak wo 28 nov 2012 - 9:31

in waterijsjes zit ook vocht Wink!

D. wou ook geen ors. Maar ik begrijp het wel want dat is echt niet lekker.
beterschap!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Overgeven en diarree en geen ORS willen, tips? Empty Re: Overgeven en diarree en geen ORS willen, tips?

Bericht  Gast wo 28 nov 2012 - 10:08

Printje schreef:Ow jee Yvonne, zo laat bij de dokter? Wat heeft hij als ik vragen mag?
Waarschijnlijk weer een longontsteking..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overgeven en diarree en geen ORS willen, tips? Empty Re: Overgeven en diarree en geen ORS willen, tips?

Bericht  Tania wo 28 nov 2012 - 11:02

Mijn kinderen zijn ook flink ziek geweest en J. wilde echt geen ORS. Gelukkig dronk hij verder wel gewoon. Je kan inderdaad iets van sportdrank geven dat schijnt ook wel goed te zijn.
Bij mijn kinderen werkt appelsap trouwens behoorlijk laxerend dus dat kregen ze niet toen ze ziek waren.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overgeven en diarree en geen ORS willen, tips? Empty Re: Overgeven en diarree en geen ORS willen, tips?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum