Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuwe medicatie starten of niet?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Nieuwe medicatie starten of niet? Empty Nieuwe medicatie starten of niet?

Bericht  Marcellah89 wo 28 nov 2012 - 4:17

Ik heb na een operatie zenuwuitval gekregen en heb daardoor geen gevoel meer in mijn onderbeen. Ben vandaag bij de neuroloog geweest en krijg binnenkort een EMG onderzoek. Ik slik sinds 4 weken amitriptyline tegen de zenuwpijn. Gekregen van de anesthesist. Vandaag was dus de afspraak bij de neuroloog die mijn situatie vanaf nu gaat volgen. Ik heb van haar nu lyrica voorgeschreven gekregen om ook het branderige gevoel wat ik nog steeds op mijn knie heb weg te nemen. Heel fijn natuurlijk dat het kan maar nu ik de bijwerkingen heb gelezen vraag ik mij af of ik er wel goed aan doe om ermee te starten. Van de amitriptyline word ik al erg suf, kan 's morgens voor 10 uur nauwelijks functioneren. Ik werk als verpleegkundige en doe nu alleen maar avonddiensten omdat je er natuurlijk wel met je hoofd bij moet zijn en ik moet ook veel autorijden voor mijn werk. Als ik nou start met de lyrica ben ik zo bang dat ik niet meer fatsoenlijk kan functioneren. Vind het dan ook onverantwoord om ermee te gaan autorijden. Ik zit nu dus zo in dubio wat te doen...

Voordelen van lyrica starten zijn:
- beter in slaap kunnen komen omdat door de dekens ik zo'n branderig gevoel kreeg en de lyrica dit weg kan nemen.

Nadelen van lyrica starten zijn:
-Misschien suf worden, het hoeft niet zo te zijn maar als dit zo is beïnvloed dit dus dat ik niet kan autorijden en dus ook niet kan werken.

Misschien kunnen jullie mij helpen door te zeggen wat jouw gevoel zegt over de situatie?
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe medicatie starten of niet? Empty Re: Nieuwe medicatie starten of niet?

Bericht  Jasmine wo 28 nov 2012 - 4:50

Is het de bedoeling dat je Lyrica gaat slikken naast je andere medicijn?
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe medicatie starten of niet? Empty Re: Nieuwe medicatie starten of niet?

Bericht  Marcellah89 wo 28 nov 2012 - 5:09

Nee, die ga ik dan langzaam afbouwen.
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe medicatie starten of niet? Empty Re: Nieuwe medicatie starten of niet?

Bericht  Gast wo 28 nov 2012 - 8:38

Je mag de eerste tijd geen auto rijden met Lyrica. Als de bijwerking (verminderde reactievermogen in dit geval) minder worden kan het wel weer. Hoe lang dat duurt verschilt per persoon.
Kun je niet iets met je werk regelen? Soms moet je echt even aan jezelf denken. Als jij je beter gaat voelen met deze medicijnen, is het de moeite waard om toch te doen. Ik begrijp dat deze keuze maken heel vervelend is, sterkte!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe medicatie starten of niet? Empty Re: Nieuwe medicatie starten of niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum