Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd

+4
Antibes
Minx
jena
luenca
8 plaatsers

Ga naar beneden

ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd Empty ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd

Bericht  luenca za 16 jul 2011 - 21:35

ik ben een paar maanden geleden gestopt met zoloft, in 1 keer..het was niet expres, ik was ze een paar dagen vergeten en moest ze bijbestellen, na dag 4 zei mijn pleegmoeder dat ik er veel beter uitzag en overkwam. ik wilde dus proberen zonder...en omdat ik wist dat ik andere medicatie erbij zou krijgen, namelijk ritalin.
heb een bloedtest gedaan en bloeddruk opgemeten was goed. alleen nou komt het probleem, het is nu 2 maanden geleden dat ik die bloedtest heb gedaan en sindsdien heb ik niks meer gehoord van mijn psychiater, ik bel minimaal 3 keer per week naar de GGZ en de receptie geeft het door, maar ze heeft nog NOOIT teruggebeld, op 1 keer na, VM ingesproken, ik gelijk teruggebeld, weer geen reactie, ik word echt gek! dat kan je toch niet maken als pyschiater??!! ik ben zo boos! ze laat gewoon niks (terug) horen, receptie vind het raar dat ik dan zeg dat er spoed achter zit, ik heb me huisarts al gecontacteerd die zegt dat de ggz mijn medicatie moet verstrekken, ook al zon zak. ik dacht ook toen ik gestopt was met zoloft , nou krijg straks ritalin. nu zit ik helemaal zonder. ik ben niet depressiever geworden maar mijn angsten zijn wel weer verergerd. nog niet zo extreem erg maar ik voel me erg raar, veel stemmingswisselingen, weinig durven en minder beleven van de leuke dingen. ik heb gzocht op internet maar kom geen wijs uit, misschien iemand hier ervaring mee, zal ik maar weer beginnen met zoloft? en dan beginnen met lagere dosis of gelijk weer 150. gezien niemand me nu helpt zal ik t toch maar zelf moeten doen met behulp van internet, maar kom er niet echt uit Mad
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd Empty Re: ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd

Bericht  jena za 16 jul 2011 - 22:21

Ik geloof dat ik het probleem niet helemaal snap. Je kunt toch gewoon een afspraak maken met de psychiater? De receptie van de GGZ neemt blijkbaar wel de telefoon op en aangezien die afspraken inplannen, kun je toch gewoon een keer langs gaan bij je psychiater om het over de medicatie te hebben?
Of denk ik nu te simpel?
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd Empty Re: ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 22:33

Kun je daar niet langsgaan? Dat zou ik denk ik doen als ze toch nooit terug belt... Raar hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd Empty Re: ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd

Bericht  luenca za 16 jul 2011 - 22:39

ja eigenlijk moet ik er gewoon langsgaan of afspraak maken...alleen snap niet dat ze wel tijd heeft voor afspraken maar iemand terugbellen ho maar!! zij zou me bellen voor indien mn bloed goed was recept voor de ritalin, dus in het begin niet aan gedacht langs te gaan, als zij me belt, of terugbelt, kleine moeite toch...maarja op de dagen dat zij werkt werk ik zelf ook, en vaak niet eens in de buurt, dus daar was ik toen niet mee bezig...ik ga maar een afspraak inplannen als ze niet meewerkt, even flink mijn gal spuwen, ook al zie ik haar dan wel, ben toch echt wel boos!!
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd Empty Re: ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd

Bericht  Minx zo 17 jul 2011 - 1:31

Kun je geen mail sturen. Dan heb je in ieder geval iets zwart op wit staan. En als ze dan toch niet terug belt dan een officiele klacht in dienen. Dit kan gewoon echt niet.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd Empty Re: ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd

Bericht  luenca zo 17 jul 2011 - 2:20

fairytale ik was ook van plan om een officiele klacht in te dienen, maar ja of het helpt....hier bij ons in de regio is het al jaren een zooitje bij de GGZ, en ik en een mede client hebben een keer meerdere gesprekken gehad erover met vertrouwenspersoon voor clienten, maar tot nu toe levert het allemaal niets op...buiten de crisis dat veel mensen wegmoeten of herindeeld, wat ik nog wel kan begrijpen, zijn er ook gewoon hulpverleners bij die het allemaal maar met een korreltje zout nemen, ik begrijp dat niet. ze zijn ervoor opgeleid, ze willen graag mensen helpen, en ze worden er goed voor betaald. waaorm doen ze dan hun werk niet, en nog erger waarom komen ze er mee weg. pffff.
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd Empty Re: ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd

Bericht  luenca di 19 jul 2011 - 5:55

tis toch niet normaal, heb een afspraak gemaakt, kan pas over 3.5 week! achja wacht toch al 2.5 maand op me medicatie, kan die 3.5 week er nog wel bij Mad
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd Empty Re: ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd

Bericht  Antibes di 19 jul 2011 - 6:23

shygirl87 schreef:tis toch niet normaal, heb een afspraak gemaakt, kan pas over 3.5 week! achja wacht toch al 2.5 maand op me medicatie, kan die 3.5 week er nog wel bij Mad

Ongelooflijk inderdaad, bah zeg, hopeloos die gezondheidszorg soms.. Sad Goed dat je een afspraak hebt gemaakt, sterkte komende weken en ze gewoon weer bellen (spoed benadrukken) als je het niet redt zonder medicijnen!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd Empty Re: ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd

Bericht  Highway di 19 jul 2011 - 6:48

shygirl87 schreef:tis toch niet normaal, heb een afspraak gemaakt, kan pas over 3.5 week! achja wacht toch al 2.5 maand op me medicatie, kan die 3.5 week er nog wel bij Mad

weet de psychiater wel dat je op eigen houtje met de andere medicatie bent gestopt?
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd Empty Re: ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd

Bericht  luenca wo 20 jul 2011 - 4:24

Highway schreef:
shygirl87 schreef:tis toch niet normaal, heb een afspraak gemaakt, kan pas over 3.5 week! achja wacht toch al 2.5 maand op me medicatie, kan die 3.5 week er nog wel bij Mad

weet de psychiater wel dat je op eigen houtje met de andere medicatie bent gestopt?

weet ik niet, heb t wel doorgegeven aan de receptie
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd Empty Re: ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd

Bericht  marjoleinnn wo 20 jul 2011 - 8:30

shygirl87 schreef:
Highway schreef:
shygirl87 schreef:tis toch niet normaal, heb een afspraak gemaakt, kan pas over 3.5 week! achja wacht toch al 2.5 maand op me medicatie, kan die 3.5 week er nog wel bij Mad

weet de psychiater wel dat je op eigen houtje met de andere medicatie bent gestopt?

weet ik niet, heb t wel doorgegeven aan de receptie
Maar was het dan wel zo slim om daarmee te stoppen? Aangezien je angsten nu weer toenemen, en zou je daar niet weer mee kunnen beginnen dan met de hoeveelheid die je officieel zou moeten hebben?
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd Empty Re: ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd

Bericht  luenca wo 20 jul 2011 - 9:35

marjoleinnn schreef:
shygirl87 schreef:
Highway schreef:
shygirl87 schreef:tis toch niet normaal, heb een afspraak gemaakt, kan pas over 3.5 week! achja wacht toch al 2.5 maand op me medicatie, kan die 3.5 week er nog wel bij Mad

weet de psychiater wel dat je op eigen houtje met de andere medicatie bent gestopt?

weet ik niet, heb t wel doorgegeven aan de receptie
Maar was het dan wel zo slim om daarmee te stoppen? Aangezien je angsten nu weer toenemen, en zou je daar niet weer mee kunnen beginnen dan met de hoeveelheid die je officieel zou moeten hebben?

dat wil ik dus in overleg met psychiater doen of ik weer moet beginnen en met welke dosis, maarja niet handig als ze niks laat horen Wink
ze zei de laatste keer dat ik haar gesproken had dat ik ritalin voorgeschreven zou krijgen als mijn bloed goed was, en dat dat me een stimulans zou geven buiten dat het onrust verminderd, ik hoop dat ik dan daardoor wat minder angstig word ook....
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd Empty Re: ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd

Bericht  Starla wo 20 jul 2011 - 11:32

Het enige wat ik hier lees is: ja maar iemand anders.....
Als ik het goed begrijp heb je niet afgesproken er mee te stoppen en ook geen recept voor ritalin, dan kun je er toch niet vanuit gaan dat je dat krijgt? Ook al heeft iemand dat misschien wel een keer benoemd?
Je bent er toch zelf zomaar mee gestopt? Dat heb je zelf in handen, dan kun je toch ook niet verwachten dat als jij naar de receptie belt het dan in een oogwenk weer geregeld is? Die mensen blijven aan de gang als ze iedereen moeten gaan terugbellen over dit soort dingen. Heb je niet handig aangepakt. Ik zou in ieder geval niet gaan internetdokteren, dat lijkt me al helemaal onverstandig. Wel balen dat je pas over 3.5 week kunt.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd Empty Re: ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd

Bericht  luenca do 21 jul 2011 - 1:59

Starla schreef:Het enige wat ik hier lees is: ja maar iemand anders.....
Als ik het goed begrijp heb je niet afgesproken er mee te stoppen en ook geen recept voor ritalin, dan kun je er toch niet vanuit gaan dat je dat krijgt? Ook al heeft iemand dat misschien wel een keer benoemd?
Je bent er toch zelf zomaar mee gestopt? Dat heb je zelf in handen, dan kun je toch ook niet verwachten dat als jij naar de receptie belt het dan in een oogwenk weer geregeld is? Die mensen blijven aan de gang als ze iedereen moeten gaan terugbellen over dit soort dingen. Heb je niet handig aangepakt. Ik zou in ieder geval niet gaan internetdokteren, dat lijkt me al helemaal onverstandig. Wel balen dat je pas over 3.5 week kunt.

ze heeft zelf besloten ritalin voor te schrijven, nadat ik bloed had geprikt en zij de uitslag binnen zou krijgen zou ze me bellen, dat heeft ze tot nu toe nog niet gedaan, als er iets mis was met me bloed had ik dat wel gehoord? ze is psychiater, verdiend genoeg geld, maar doet maar het halve werk. zij zou mij bellen voor de uitslag en dus dan evt recept. ik had verwacht dat dat vrij snel ging gebeuren omdat ze ook binnen n week zou bellen, belafspraak gemaakt daarvoor, met mn andere medicatie ben ik niet bewust mee gestopt, dat was per ongeluk en daarna ook pas besloten om te kijken of ik het zou volhouden en mn angsten worden nu ook steeds minder en ik voel me echt helemaal zo slecht nog niet. en of ze het nou druk heeft of niet, ze is er om mensen te helpen en niet te vergeten, bovendien afspraak is afspraak. zo veeleisend ben k toch niet?
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd Empty Re: ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd

Bericht  Droopy28 do 21 jul 2011 - 22:47

Als je 150 mg Zoloft slikt normaal gesproken dan is dit wel een flinke dosis. Ik ben zelf ook een keer gestopt van de ene op andere dag en geloof me die terugslag komt vroeg of laat. Over de GGZ ben ik zelf ook niet te spreken maar ik zou als ik jou was naar de huisarts gaan en vragen of die assistente contact opneemt met GGZ voor een recept. Dat kunnen ze met enige moeite doorfaxen. Ik snap wel dat je daar niet heel de dag de tijd voor hebt maar ik zou er tijd voor proberen te maken, het gaat toch om jouw en hoe je je voelt!

Droopy28
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 214
Punten : 407
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd Empty Re: ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd

Bericht  luenca vr 22 jul 2011 - 0:21

Marina27 schreef:Als je 150 mg Zoloft slikt normaal gesproken dan is dit wel een flinke dosis. Ik ben zelf ook een keer gestopt van de ene op andere dag en geloof me die terugslag komt vroeg of laat. Over de GGZ ben ik zelf ook niet te spreken maar ik zou als ik jou was naar de huisarts gaan en vragen of die assistente contact opneemt met GGZ voor een recept. Dat kunnen ze met enige moeite doorfaxen. Ik snap wel dat je daar niet heel de dag de tijd voor hebt maar ik zou er tijd voor proberen te maken, het gaat toch om jouw en hoe je je voelt!

mijn huisarts zegt dat ik daarvoor bij de ggz moet zijn, die had ik ook al gecontacteerd, kortom wordt van het kastje naar de muur gestuurd. nog 3 weken kan er ook nog wel bij, en dan zal ze het te horen krijgen van mij!
en heb pas nog gelezen dat placebo pil nog beter werkt en AD ed helemaal niet, maar dat lijkt omdat je er zelf in gelooft.
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd Empty Re: ggz werkt niet mee, zelfhulp medicatie,tips gevraagd

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum