Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Raar gevoel door nieuwe medicatie.

+4
Ella
Monte
Cheesegirl
Caribbeanlover
8 plaatsers

Ga naar beneden

Raar gevoel door nieuwe medicatie. Empty Raar gevoel door nieuwe medicatie.

Bericht  Caribbeanlover za 16 jun 2012 - 1:11

Ik slik 2 soorten medicatie voor m'n hart. Een tijdje geleden ben ik naar de cardioloog geweest zoals ik altijd doe. Ik heb een nieuwe omdat de vorige met pensioen is en deze man is zijn vervanger.

Die ik nu heb begreep niet waarom die vorige nooit de dosis had verhoogd aangezien ik geen verbetering merkte.

Nu heeft hij dus 1 medicijn verdubbeld. De oude heb ik sindsdien 2 maal genomen omdat het zonde is om die zo weg te gooien.

De nieuwe dosering heb ik vandaag voor het eerst ingenomen en het enige verschil is dat het nu samen gesteld is in 1 pil ipv 2 losse.

Ik moet ze altijd voor of na het eten innemen en dat doe ik trouw.

Daarnet voelde ik me lichtjes duizelig terwijl ik gewoon zit. Ik vroeg mij af hoe dat kwam en toen dacht ik ineens aan dat medicijn.

Dat is toch raar dat ik mij nu ineens zo voel terwijl ik de dosis zelf al had verdubbeld?!

Eigenlijk wil ik er niet mee doorgaan, want het voelt niet oke.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar gevoel door nieuwe medicatie. Empty Re: Raar gevoel door nieuwe medicatie.

Bericht  Cheesegirl za 16 jun 2012 - 1:13

Als je iets niet vertrouwt qua medicatie of je voelt je er niet lekker bij, zou ik maandag gewoon even contact opnemen met de arts.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar gevoel door nieuwe medicatie. Empty Re: Raar gevoel door nieuwe medicatie.

Bericht  Monte za 16 jun 2012 - 1:15

Ik zou het even een paar dagen aanzien om te kijken of het over gaat. Het kan ook zijn dat je nog moet wennen aan dat nieuwe medicijn(geestelijk bedoel ik dan) en je toch wat zenuwachtig daarover bent en dus duizelig wordt. Als het blijft zou ik toch contact op nemen met de arts en overleggen wat te doen. Is duizeligheid wel een bijwerking van het medicijn, of staat dat niet in de bijsluiter?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar gevoel door nieuwe medicatie. Empty Re: Raar gevoel door nieuwe medicatie.

Bericht  Caribbeanlover za 16 jun 2012 - 1:43

Monte schreef:Ik zou het even een paar dagen aanzien om te kijken of het over gaat. Het kan ook zijn dat je nog moet wennen aan dat nieuwe medicijn(geestelijk bedoel ik dan) en je toch wat zenuwachtig daarover bent en dus duizelig wordt. Als het blijft zou ik toch contact op nemen met de arts en overleggen wat te doen. Is duizeligheid wel een bijwerking van het medicijn, of staat dat niet in de bijsluiter?

De bijsluiter lees ik nooit omdat ik ervan uitga dat de cardioloog wel weet wat hij voorschrijft, maar ik zal nu idd wel even gaan kijken of dit normaal is. Het kan idd zijn dat ik moet wennen, maar toch is het raar.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar gevoel door nieuwe medicatie. Empty Re: Raar gevoel door nieuwe medicatie.

Bericht  Ella za 16 jun 2012 - 2:08

Ik zou het ook gewoon even aankijken en anders zn volgende week contact opnemen.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar gevoel door nieuwe medicatie. Empty Re: Raar gevoel door nieuwe medicatie.

Bericht  _Nina za 16 jun 2012 - 4:09

Ik zou het (nog) niet direct aan de medicatie wijten. Je kunt ook duizelig worden als je plotseling je hoofd beweegt of zelfs alleen maar je oven beweegt. Heb ik ook wel eens. Gewoon even aankijken dus.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar gevoel door nieuwe medicatie. Empty Re: Raar gevoel door nieuwe medicatie.

Bericht  _Nina za 16 jun 2012 - 4:13

Caribbeanlover schreef:
Monte schreef:Ik zou het even een paar dagen aanzien om te kijken of het over gaat. Het kan ook zijn dat je nog moet wennen aan dat nieuwe medicijn(geestelijk bedoel ik dan) en je toch wat zenuwachtig daarover bent en dus duizelig wordt. Als het blijft zou ik toch contact op nemen met de arts en overleggen wat te doen. Is duizeligheid wel een bijwerking van het medicijn, of staat dat niet in de bijsluiter?

De bijsluiter lees ik nooit omdat ik ervan uitga dat de cardioloog wel weet wat hij voorschrijft, maar ik zal nu idd wel even gaan kijken of dit normaal is. Het kan idd zijn dat ik moet wennen, maar toch is het raar.
Bijsluiters altijd lezen! Mijn vader kreeg ooit bloeddrukverlagers en in de bijsluiter stond dat deze een jichtaanval konden opwekken. Het is dat mijn ouders de bijsluiter hebben gelezen anders was mijn vader weer dagenlang aan bed gekluisterd. Mijn vader heeft namelijk jicht en de arts was niet verstandig genoeg om het dossier er even bij te pakken.
Ikzelf lees altijd bijsluiters omdat ik overgevoelig ben voor bepaalde soorten medicatie en omdat ik sommige medicatie gewoonweg niet mag icm m'n eigen (vaste) medicatie. Kijken ook niet alle artsen naar. Ook ben ik graag op de hoogte van de mogelijke bijwerkingen. Bijsluiters niet lezen is om die redenen hierboven eigenlijk gewoonweg een beetje dom Wink
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar gevoel door nieuwe medicatie. Empty Re: Raar gevoel door nieuwe medicatie.

Bericht  ellibre za 16 jun 2012 - 4:23

Bij medicijnen halen mensen vaak twee dingen door elkaar, de merknaam en de naam van de werkzame stof, bijvoorbeeld Cordarone (merknaam) en Amiodaron (werkzame stof). Is het toevallig zo dat je "nieuwe" medicijn, met de dubbele dosering, dezelfde werkzame stof bevat, maar een andere merknaam heeft? In dat geval kan het zijn dat je nieuwe medicijn weliswaar dezelfde werkzame stof bevat, maar andere hulpstoffen. Het medicijn heeft dan wel dezelfde werking (dankzij de werkzame stof), maar de pil heeft een iets andere samenstelling. Het kan zijn dat je lichaam daar even op reageert.

Overigens kan duizeligheid heel veel oorzaken hebben, zeker bij mensen met hartklachten. Ik zou het nog even aankijken voordat je contact op neemt met je arts. En voortaan inderdaad de bijsluiter lezen, zeker als je een nieuw medicijn krijgt.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar gevoel door nieuwe medicatie. Empty Re: Raar gevoel door nieuwe medicatie.

Bericht  Caribbeanlover za 16 jun 2012 - 11:34

Oke moederRaar gevoel door nieuwe medicatie. 3079029344

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar gevoel door nieuwe medicatie. Empty Re: Raar gevoel door nieuwe medicatie.

Bericht  Red Velvet za 16 jun 2012 - 11:38

Ik ga er even vanuit dat je deze medicatie slikt vanwege een te hoge bloeddruk.
Het kan dus zijn, dat nu je de dubbele dosis slikt, je bloeddruk te laag wordt. Daarvan kan je duizelingen krijgen.
Als je het niet vertrouwd zou ik overleggen met de huisarts en eventueel je bloeddruk even laten meten.

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar gevoel door nieuwe medicatie. Empty Re: Raar gevoel door nieuwe medicatie.

Bericht  _Nina za 16 jun 2012 - 20:07

Caribbeanlover schreef:Oke moederRaar gevoel door nieuwe medicatie. 3079029344
om even in je eigen woorden te spreken: een dank je wel is op z'n plek en wel zo netjes.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar gevoel door nieuwe medicatie. Empty Re: Raar gevoel door nieuwe medicatie.

Bericht  Caribbeanlover za 16 jun 2012 - 23:59

Zeikerd!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar gevoel door nieuwe medicatie. Empty Re: Raar gevoel door nieuwe medicatie.

Bericht  Red Velvet zo 17 jun 2012 - 0:01

Caribbeanlover schreef:Zeikerd!

Noem je nou jezelf een zeikerd? Dit zijn jou eigen woorden meestal hoor...

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar gevoel door nieuwe medicatie. Empty Re: Raar gevoel door nieuwe medicatie.

Bericht  _Nina zo 17 jun 2012 - 1:16

Caribbeanlover schreef:Zeikerd!
Misschien ben ik een zeikerd, maar persoonlijk vind ik een reactie als 'oke moeder' op mensen die serieus reaeren op jóúw vragen wel heel erg ondankbaar. Als het nou ongevraagd advies was dan kon ik jouw reactie wel begrijpen, maar je vraagt zelf om advies, dus dan zou een dank je wel best op z'n plek zijn, ipv een 'oke moeder'.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar gevoel door nieuwe medicatie. Empty Re: Raar gevoel door nieuwe medicatie.

Bericht  Caribbeanlover zo 17 jun 2012 - 10:02

Ik had nog 2 oud pillen van dat ene medicijn, maar heb 1 van die nieuwe ingenomen vandaag om te zien of ik mij weer zo voelde. Ik heb niks gemerkt. Stel als ik wel last zou krijgen, dan is het minder erg aangezien het weekend is. Voor morgen heb ik dan iig die oude zodat ik sowieso geen last zou hebben aangezien ik moet werken.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar gevoel door nieuwe medicatie. Empty Re: Raar gevoel door nieuwe medicatie.

Bericht  silly-one zo 17 jun 2012 - 10:07

Ga niet iedere keer pillen wisselen CBL. Zo krijg je lichaam ook niet de kans om er aan te wennen en zal je de bijwerkingen iedere keer weer opnieuw ervaren. Probeer even je nieuwe pillen uit en als je na een paar dagen nog steeds last hebt van de bijwerkingen contact opnemen met de arts.

silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar gevoel door nieuwe medicatie. Empty Re: Raar gevoel door nieuwe medicatie.

Bericht  Gast zo 17 jun 2012 - 10:21

ellibre schreef:Bij medicijnen halen mensen vaak twee dingen door elkaar, de merknaam en de naam van de werkzame stof, bijvoorbeeld Cordarone (merknaam) en Amiodaron (werkzame stof). Is het toevallig zo dat je "nieuwe" medicijn, met de dubbele dosering, dezelfde werkzame stof bevat, maar een andere merknaam heeft? In dat geval kan het zijn dat je nieuwe medicijn weliswaar dezelfde werkzame stof bevat, maar andere hulpstoffen. Het medicijn heeft dan wel dezelfde werking (dankzij de werkzame stof), maar de pil heeft een iets andere samenstelling. Het kan zijn dat je lichaam daar even op reageert.

Overigens kan duizeligheid heel veel oorzaken hebben, zeker bij mensen met hartklachten. Ik zou het nog even aankijken voordat je contact op neemt met je arts. En voortaan inderdaad de bijsluiter lezen, zeker als je een nieuw medicijn krijgt.

Dat wilde ik ook zeggen. Mijn vader heeft ook hartfalen en heeft een keer een ander merk medicatie gehad ( was volgens mij de betablokker) omdat het merk dat hij slikte niet op voorraad was ( of omdat het goedkoper was) maar hij werd daar hondsberoerd van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Raar gevoel door nieuwe medicatie. Empty Re: Raar gevoel door nieuwe medicatie.

Bericht  Caribbeanlover zo 17 jun 2012 - 19:45

silly-one schreef:Ga niet iedere keer pillen wisselen CBL. Zo krijg je lichaam ook niet de kans om er aan te wennen en zal je de bijwerkingen iedere keer weer opnieuw ervaren. Probeer even je nieuwe pillen uit en als je na een paar dagen nog steeds last hebt van de bijwerkingen contact opnemen met de arts.


Ik moest de oude sowieso opmaken. Vandaag heb ik dus 2 van de oude. Bedankt voor je bezorgdheid iig.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar gevoel door nieuwe medicatie. Empty Re: Raar gevoel door nieuwe medicatie.

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 1:08

ik zou dan eerst je oude pillen opmaken en dan starten met de nieuwe. Dit heb ik wel steeds gemoeten toen ik nog aan de medicijnen was. En 1 keer duizelig zijn wil denk ik nog niet veel zeggen, alleen als je het de gehele dag door bent ofzo. Maar ik zou het wel in de gaten houden, kan van de nieuwe medicijnen komen omdat je lichaam daar nog aan moet wennen maar kan ook door iets anders komen misschien door te snel opstaan o.i.d.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Raar gevoel door nieuwe medicatie. Empty Re: Raar gevoel door nieuwe medicatie.

Bericht  Caribbeanlover ma 18 jun 2012 - 3:14

Ik heb m'n openingspost even terug gelezen voordat ik iets verkeerd zeg. Daarin zei ik al dat ik eerst de oude op maak.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Raar gevoel door nieuwe medicatie. Empty Re: Raar gevoel door nieuwe medicatie.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum