Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Twijfels over mijn opleiding

3 plaatsers

Ga naar beneden

Twijfels over mijn opleiding Empty Twijfels over mijn opleiding

Bericht  dr_oupy zo 1 mei 2011 - 1:12

Ik zit nu in het 2e leerjaar van pedagogisch werk kinderopvang, niveau 4

Sinds 2 weken heb ik te horen gekregen dat ik waarschijnlijk eerst niveau 3 moet doen, omdat mijn stage opdrachten nog niet af zijn. Dit heeft een aantal redenen, en school is niet bereid mij daarin te compenseren, ik zal dus heel hard moeten blokken om het optijd af te krijgen en toch niveau 4 te blijven doen.

Nu zit ik al een week heel erg te twijfelen wat ik eigenlijk nog op deze opleiding doe, ik vind het niet leuk, en zie mijzelf hier later ook absoluut niet in werken. Maar stoppen vind ik ook geen optie, want wat wil ik dan gaan doen? Dat weet ik dus niet.

Ook zit ik de laatste tijd helemaal niet lekker in me vel, heb nergens zin in, alles is me teveel moeite. De dagelijkse dingen doe ik wel, zoals stage lopen, naar school gaan enzo. Maar verder als dat kom ik niet.

Het is een heel warrig verhaal geworden, weet ook niet wat ik ermee wil zeggen of mee wil bereiken. Ik wil graag mijn twijfels laten verdwijnen, en gewoon weer motivatie vinden om toch door te gaan met mijn opleiding, en een diploma te halen.
dr_oupy
dr_oupy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 397
Punten : 465
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over mijn opleiding Empty Re: Twijfels over mijn opleiding

Bericht  Jente10 zo 1 mei 2011 - 1:21

Nivea 4, dan moet je hierna nog 2 jaar denk ik? En misschien nog langer als je eerst niveau 3 moet doen. Als je je hier absoluut niet in ziet werken zou ik echt stoppen! Dan is het echt 2 jaar van je leven 'verknoeien' om het maar even hard te zeggen. Je bent echt niet de eerste bij wie de opleiding toch blijkt tegen te vallen nadat je begonnen bent.

Niet stoppen omdat je niet weet wat je dan moet gaan doen vind ik eerlijk gezegd geen goede reden. Er zijn verschillende manier om erachter te komen wat wel echt iets voor je is. Ik weet daar verder niet heel veel veel van maar er zijn dacht ik wel personen waar je mee kunt gaan praten daarover en er zijn verschillende testen. En anders ga je er even een jaar ''tussen uit'' of werken zodat je nog wat langer kunt nadenken.

Nog 2 jaar iets doen wat je eigenlijk niet leuk vind en later ook niks mee wil en je nu al zo rot voelen, dat ga je dan echt niet vol houden. Ik heb zoiets van, je moet genieten van je leven. Dat betekent niet dat je zo maar moet opgeven als iets even niet leuk is maar in dit geval zou ik er niet mee doorgaan.
Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over mijn opleiding Empty Re: Twijfels over mijn opleiding

Bericht  dr_oupy zo 1 mei 2011 - 3:15

Als ik niveau 4 mag blijven doen, moet ik hierna nog 1 jaar, dat is dus nog wel te doen. Aan de ene kant vind ik ook zeker dat ik moet stoppen omdat ik hier niks mee wil gaan doen, maar aan de andere kant heb ik nog wel de ambitie om naar het hbo te gaan, en als ik dan volgend jaar kan afstuderen op niveau 4 kan ik gelijk door naar het hbo, naar een andere studie. en dat scheelt toch weer een paar jaar als dat ik nu nog naar een andere opleiding ga.

dr_oupy
dr_oupy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 397
Punten : 465
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over mijn opleiding Empty Re: Twijfels over mijn opleiding

Bericht  Middleme zo 1 mei 2011 - 5:05

Aan de ene kant snap ik wel dat je de opleiding wil blijven doen, zodat je doorkunt naar het HBO, maar waarom zou je ongelukkig zitten wezen in je opleiding? Is er geen andere opleiding op niveau 4, wat je zou kunnen doen en wat een mooie overgang naar het HBO geeft?

Ik ben zelf ook ooit gestopt met een opleiding omdat het gewoon niet ging en ik ben nog altijd blij dat ik de stap heb gemaakt. Sterkte met je keuze!
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over mijn opleiding Empty Re: Twijfels over mijn opleiding

Bericht  dr_oupy zo 1 mei 2011 - 6:31

Middleme schreef:Aan de ene kant snap ik wel dat je de opleiding wil blijven doen, zodat je doorkunt naar het HBO, maar waarom zou je ongelukkig zitten wezen in je opleiding? Is er geen andere opleiding op niveau 4, wat je zou kunnen doen en wat een mooie overgang naar het HBO geeft?

Ik ben zelf ook ooit gestopt met een opleiding omdat het gewoon niet ging en ik ben nog altijd blij dat ik de stap heb gemaakt. Sterkte met je keuze!

Ik heb geen idee wat ik anders zou willen doen, op niveau 4. Daarom heb ik toen ook de keuze gemaakt om door te gaan, maar nu twijfel ik er een beetje aan of ik er wel goed aangedaan heb.

Ik ga nu even wat leuks doen, even mijn gedachten op wat anders zetten en morgen weer met frisse zin aan mijn opdrachten beginnen.
dr_oupy
dr_oupy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 397
Punten : 465
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over mijn opleiding Empty Re: Twijfels over mijn opleiding

Bericht  Middleme zo 1 mei 2011 - 6:34

Dat is altijd even lekker, je hoofd leeg maken.

Wat me nog te binnen schoot: hoe oud ben je? Bij de meeste HBO's, voorzover ik weet, kun je een 21+ toets doen om toegelaten te worden tot opleidingen.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over mijn opleiding Empty Re: Twijfels over mijn opleiding

Bericht  dr_oupy zo 1 mei 2011 - 7:06

Middleme schreef:Dat is altijd even lekker, je hoofd leeg maken.

Wat me nog te binnen schoot: hoe oud ben je? Bij de meeste HBO's, voorzover ik weet, kun je een 21+ toets doen om toegelaten te worden tot opleidingen.

Ik ben 19 dus daarvoor kom ik nog niet in aanmerking.
dr_oupy
dr_oupy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 397
Punten : 465
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over mijn opleiding Empty Re: Twijfels over mijn opleiding

Bericht  Middleme zo 1 mei 2011 - 7:50

dr_oupy schreef:
Middleme schreef:Dat is altijd even lekker, je hoofd leeg maken.

Wat me nog te binnen schoot: hoe oud ben je? Bij de meeste HBO's, voorzover ik weet, kun je een 21+ toets doen om toegelaten te worden tot opleidingen.

Ik ben 19 dus daarvoor kom ik nog niet in aanmerking.

Oh dat is dan jammer ja.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels over mijn opleiding Empty Re: Twijfels over mijn opleiding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum