Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De bevalling van een ander...

+15
Lonely Goatherd
nillis
Fearie
Parel
Susan
Mama Titty
Ayla
Purpleflower
Slakje
Laced
SarahKey
Lejow
CCC
Happydobby
Aimee
19 plaatsers

Ga naar beneden

De bevalling van een ander... Empty De bevalling van een ander...

Bericht  Aimee di 27 nov 2012 - 10:46

Mijn schoonzusje is vandaag uitgerekend. Ze heeft al zo'n 3 weken behoorlijk voorweeën, en vandaag ook al de hele dag harde buiken en menstruatiepijn die doorstraalt naar haar rug. Elke keer als ze mij appt dat ze weer buikpijn e.d. heeft, voel ik me zo plaatsvervangend gespannen! Terwijl ik bij mijn eigen bevalling niemand op de hoogte wilde stellen (was bang dat ik dan constant lastig gevallen zou worden en iedereen al in het ziekenhuis wilde komen kijken enzo). Ik voel me daar nu wel een beetje schuldig over, omdat ik nu ervaar hoe spannend het is als iemand die dichtbij je staat elk moment kan bevallen. Ik had misschien toch wel graag mijn familie daarbij willen betrekken, leerpuntje voor de volgende keer Wink

Ben ik gek, of is het normaal dat je dit veel bewuster beleefd bij een ander?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling van een ander... Empty Re: De bevalling van een ander...

Bericht  Happydobby di 27 nov 2012 - 10:50

Wij hebben ook niemand verteld dat de weeën waren begonnen, ik wilde geen pottekijkers smile

Als iemand anders het laat weten prima maar ik vind het ook wel een leuke verrassing als de baby geboren is.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling van een ander... Empty Re: De bevalling van een ander...

Bericht  CCC di 27 nov 2012 - 12:09

Wel herkenbaar hoor, mijn moeder belde heel toevallig op het moment dat ik naar het ziekenhuis moest en toen heb ik het verteld omdat we moesten opschieten. Anders had ik niets verteld. Ik had van te voren al wel heel duidelijk aangegeven dat niemand welkom was om op de gang te wachten en ook niet meteen na de bevalling. Uiteindelijk toen ik bevallen was hebben we 20 min. later mijn ouders en de ouders van mijn vriend gebeld. Lejow en mijn overbuurvrouw waren de enige die wisten dat de bevalling begonnen was. Overbuurvrouw hadden we mee afgesproken dat zij onze kat zou verzorgen omdat ik sowieso nog moest blijven in het ziekenhuis. Als iemand anders moet bevallen leef ik ook ontzettend mee en vind het zo ontzettend spannend. Maar respecteer wel hun keuzes hierin en zou bij een volgende bevalling net zoals deze handelen. Je weet toch niet wat je daarna wilt en hoe je je voelt.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling van een ander... Empty Re: De bevalling van een ander...

Bericht  Lejow di 27 nov 2012 - 18:46

Yeah baby :cheering: :cheering:



Bij mij wist iedereen het, maar dat kwam ook wel door de situatie natuurlijk.
Kon moeilijk gewoon niet op mijn werk verschijnen laughcry

Maar ik herken het wel, iemand die heel dicht bij me staat is nu ook (heel pril) zwanger. En ik vind het ZO spannend allemaal!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling van een ander... Empty Re: De bevalling van een ander...

Bericht  SarahKey di 27 nov 2012 - 18:58

Bij ons wist alleen mijn schoonvader het en later toen we echt naar het ziekenhuis moesten ook mijn moeder, broer en schoonmoeder. Verder wou ik dat niemand het wist en ik wou ook niemand in het ziekenhuis hebben.

PAs is mijn nichtje geboren en we werden gebeld toen ze er was, zo mooi! Ik ben blij dat ik niet wist dat ze bezig was anders zou ik me ook zenuwachtig gemaakt hebben.

Spannend hoor!
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling van een ander... Empty Re: De bevalling van een ander...

Bericht  Laced di 27 nov 2012 - 20:00

Wat spannend Aimee, is er ondertussen al nieuws?

Wij hebben wel iedereen (ouders, schoonouders, mijn zus en mijn man zijn nicht) op de hoogte gesteld. Om 4 uur s'nachts braken mijn vliezen. Ik moest gewoon even mijn moeder bellen om te vertellen dat het begonnen was. Mijn moeder had mijn zus gebeld om haar op de hoogte te stellen en mijn man had rond 09.00 uur zijn ouders gebeld. Ik vond het juist fijn dat iedereen op de hoogte was, we hebben vooraf ook duidelijk afgesproken dat ze pas naar het ziekenhuis zouden komen op het moment dat wij weer op de kraamafdeling waren.

Toen een vriendin ging bevallen, heeft ze ons ook op de hoogte gehouden. Ik kan mij nog zo goed die spanning voor de geest halen, zo bijzonder dat wij op een afstand deel mochten uitmaken van deze bijzondere gebeurtenis.

Een volgende keer zou ik het dus ook weer zo doen.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling van een ander... Empty Re: De bevalling van een ander...

Bericht  Slakje di 27 nov 2012 - 20:29

Ik ben zo slim geweest om tegen vriendinnen te zeggen dat ik de volgende dag zou worden ingeleid. Doe ik niet meer, haha. Na een halfuurtje wist iedereen het! Ik werd plat gebeld/gesmst tijdens de bevalling!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling van een ander... Empty Re: De bevalling van een ander...

Bericht  Gast di 27 nov 2012 - 20:32

Mijn ouders en zusje wisten het. Al heb ik weinig van ze gehoord. Al met al gingen het nog hartstikke snel en waren ze verbaasd toen we belden dat ik al bevallen was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling van een ander... Empty Re: De bevalling van een ander...

Bericht  Gast wo 28 nov 2012 - 1:03

Bij mij wisten ook veel mensen dat ik begonnen was, zelfs op het forum. Alle 3 de keren trouwens.
Toen mijn schoonzusje ging bevallen wist ik het ook, ik ben er uiteindelijk ook bij geweest smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling van een ander... Empty Re: De bevalling van een ander...

Bericht  Purpleflower wo 28 nov 2012 - 1:30

Mijn beste vriendin is zwanger van een tweeling, en vind het zo spannend. Elke keer als ze op een appart tijdstip belt krijg ik de zenuw.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling van een ander... Empty Re: De bevalling van een ander...

Bericht  Aimee wo 28 nov 2012 - 10:10

Het was allemaal vals alarm Sad Dus we wachten maar weer af... Vanavond volle maan, dus wie weet Wink
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling van een ander... Empty Re: De bevalling van een ander...

Bericht  Ayla wo 28 nov 2012 - 10:30

Mijn ouders zus en broertje wisten het. Broertje en zus omdat die nog thuis wonen, ouders omdat ze de hond en kat kwamen halen. Ook als we geen dieren hadden gehad had ik waarschijnlijk gebeld, ik vond het ook allemaal spannend!
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling van een ander... Empty Re: De bevalling van een ander...

Bericht  Mama Titty wo 28 nov 2012 - 10:35

Hier bij L. wist mijn schoonzusje het.

Bij R. wist alleen mijn zus het, om back up te staan voor L. indien nodig.

Nu heb ik met de peetooms afgesproken , indien het mogelijk was, hun wel zou laten weten dat het begonnen is,vind het zelf wel fijn dat 1 iemand(of 2 iemanden) het weet dat je bezig bent. Maar weet ook dat hun niet zullen bellen ofzo of het nog gaat of hier op de stoep staan.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling van een ander... Empty Re: De bevalling van een ander...

Bericht  Susan wo 28 nov 2012 - 10:46

De eerste keer was (behalve het hele forum) wel mijn familie op de hoogte, mijn moeder heeft tijdens de bevalling ook mijn tante en nichtje op de hoogte gehouden. Ik weet nog dat mijn nichtje de hele dag hoofdpijn had van de spanning en dat mijn tante ook heel erg zenuwachtig had, ik weet ook nog dat ze later zei dat het voor haar eigenlijk voelde alsof ik een beetje haar vierde kind ben. Dat vond ik erg lief en ontroerend. Verder heb ik niet iedereen gebeld of zo, maar als iemand me toevallig belde toen ik bezig was ging ik er ook niet over liegen. Ik heb nou nooit de angst gehad dat mensen rijen dik bij het ziekenhuis gingen staan wachten of zo.

De tweede keer ging het allemaal wat sneller, toen wisten minder mensen het. Wel weer een paar mensen op het forum.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling van een ander... Empty Re: De bevalling van een ander...

Bericht  Parel wo 28 nov 2012 - 11:13

Mijn 2 beste vriendinnen, mijn moeder en zus wisten dat ik die ochtend gestript was.
Zus, moeder en ene vriendin wisten dat ik in het ziekenhuis was.

Van mijn vriendin wist ik dat ze ingeleid zou worden (kreeg zelfs een kiekje van het uitzicht vanuit de verloskamer haha) maar man man man wat een zenuwslopende (,,)€,dag heb ik gehad zeg!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling van een ander... Empty Re: De bevalling van een ander...

Bericht  Fearie wo 28 nov 2012 - 19:09

In eerste instantie wist niemand het, maar mijn kraamverzorgster is de moeder van 2 vriendinnen. Dus die wisten het wel. Omdat ik uiteindelijk van thuis bevallen toch naar het ziekenhuis moest om daar te bevallen kwam de ambulance en toen wist iedereen het, want al snel was bekend dat ik er in lag.

Toch bleek het qua smsjes enzo rustig. We hebben iedereen na de bevalling pas gebeld, familie is savonds nog ff geweest in het ziekenhuis.

Ik ben bij de bevallingen/zwangerschappen van anderen ook supernerveus. Denk dat ik het een volgende zwangerschap wel weer zo zou willen doen, alleen moet D dan opgevangen worden.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling van een ander... Empty Re: De bevalling van een ander...

Bericht  nillis wo 28 nov 2012 - 20:33

Hier wist ik het toen mijn schoonzusje aan het bevallen was. jeetje wat heb ik die dag in spanning gezeten.

Bij ons wist alleen mijn schoonzusje dat ik werd ingeleid die dag, maar om 17.oo uur smiddags de rest van de familie ook maar gebeld, want met 42 weken bleef iedereen elke dag wel even bellen en als ze ons niet te pakken kregen dan wisten ze waar we waren. Zou het bij een 2e zo weer willen doen. Moeten alleen opvang voor T regelen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling van een ander... Empty Re: De bevalling van een ander...

Bericht  Lonely Goatherd wo 28 nov 2012 - 20:56

Ik vond het destijds bij m'n zus ook erg spannend. Bij mij wist niemand dat ik aan het bevallen was, ging veel te snel. Wilde nog wel m'n ouders en zus sms'en, maar dat kon ik niet afmaken vanwege de pijn, kon zelfs mijn man niet meer vragen dat te doen. Dus toen heb ik iedereen maar gebeld toen ik bevallen was.smile
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling van een ander... Empty Re: De bevalling van een ander...

Bericht  kwak wo 28 nov 2012 - 21:13

bij D. wist niemand het, dat wou ik ook niet.

bij deze baby zou alleen diegene het weten die D. opvangt. Waarschijnlijk zou dat mijn moeder zijn en dan weten mijn vader en zusje het ook helaas
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling van een ander... Empty Re: De bevalling van een ander...

Bericht  Winegum wo 28 nov 2012 - 22:56

Ik wist het bij de bevallingen van mijn tantes. Ik vond het heel erg spannend, je bent er toch steeds met je hoofd niet helemaal bij. Maar ik vond het wel heel erg bijzonder om te mogen weten dat het niet al te lang zou duren.

Toen mijn ene tante van haar jongste kind beviel wist ik van niks. Ze was nog geen 40 weken en mijn moeder had mij nog helemaal niet op de hoogte gesteld (zij wonen tegenover elkaar). Toen belde mijn moeder en ik dacht dat ze zou vertellen dat de bevalling zou beginnen. Maar nee, mijn tante was al bevallen. Binnen een half uur. Ze hadden niet eens tijd om iemand op de hoogte te stellen. Dat was ook wel weer heel erg bijzonder moet ik zeggen.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling van een ander... Empty Re: De bevalling van een ander...

Bericht  Sophiee wo 28 nov 2012 - 23:07

Ik wist het toen mijn vriendinnetje aan het bevallen was. Althans, ze smste dat de vliezen gebroken waren op donderdagavond en dat de baby voor zondag geboren moest worden. Daarna hoorde ik niks meer. Ik moest een slaapdienst draaien van vrijdag op zaterdag en heb echt nauwelijks geslapen omdat ik steeds panisch mijn telefoon in de gaten aan het houden was. Wát een spanning had ik zeg! Ik was toen zelf 32 weken zwanger, dus het hakte er allemaal wel in. Later bleek haar zoon op vrijdagavond al geboren te zijn, maar het smsje was niet aangekomen. Toen ik met mn werk ergens naar toe ging, kwamen de smsjes ineens binnen. Haha!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling van een ander... Empty Re: De bevalling van een ander...

Bericht  Bloem86 do 29 nov 2012 - 1:11

Toen mijn vriendin aan het bevallen was, wist ik het ook! En de uren dat ik niets hoorde duurde zo ontzettend lang!! Ik was gewoon écht zenuwachtig!

Bij onze oudste werd ik ingeleid, alleen onze ouders en 2 beste vrienden wisten dit! Broertjes en (schoon-)zusjes niet eens!
Bij de jongste heb ik 's nachts toen ik weeen kreeg mn moeder gebeld! Mijn zwager en schoonzusje kwamen oppassen, dus die wisten het. En ook weer 2 beste vrienden!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling van een ander... Empty Re: De bevalling van een ander...

Bericht  Parel do 29 nov 2012 - 1:35

Bloem86 schreef:Toen mijn vriendin aan het bevallen was, wist ik het ook! En de uren dat ik niets hoorde duurde zo ontzettend lang!! Ik was gewoon écht zenuwachtig!

Bij onze oudste werd ik ingeleid, alleen onze ouders en 2 beste vrienden wisten dit! Broertjes en (schoon-)zusjes niet eens!
Bij de jongste heb ik 's nachts toen ik weeen kreeg mn moeder gebeld! Mijn zwager en schoonzusje kwamen oppassen, dus die wisten het. En ook weer 2 beste vrienden!

Echt verschrikkelijk he, het idee dat iemand waar je zo begaan mee hebt (waarschijnlijk) zo`n pijn aan het lijden is! Ze was ook om half 4 al bevallen, en rond half 6 geloof ik belde ze me `pas` haha, toen kon ik pas opgelucht adem halen! Ben diezelfde avond nog naar het zh een half uur verderop gesjeest (en geflitst..).
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling van een ander... Empty Re: De bevalling van een ander...

Bericht  Happydobby do 29 nov 2012 - 2:21

Parel schreef:
Echt verschrikkelijk he, het idee dat iemand waar je zo begaan mee hebt (waarschijnlijk) zo`n pijn aan het lijden is! Ze was ook om half 4 al bevallen, en rond half 6 geloof ik belde ze me `pas` haha, toen kon ik pas opgelucht adem halen! Ben diezelfde avond nog naar het zh een half uur verderop gesjeest (en geflitst..).

Dat is minder Laughing

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling van een ander... Empty Re: De bevalling van een ander...

Bericht  Parel do 29 nov 2012 - 2:29

Happydobby schreef:
Parel schreef:
Echt verschrikkelijk he, het idee dat iemand waar je zo begaan mee hebt (waarschijnlijk) zo`n pijn aan het lijden is! Ze was ook om half 4 al bevallen, en rond half 6 geloof ik belde ze me `pas` haha, toen kon ik pas opgelucht adem halen! Ben diezelfde avond nog naar het zh een half uur verderop gesjeest (en geflitst..).

Dat is minder Laughing

Werd het toch nog een duur kraamcadeau Laughing
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De bevalling van een ander... Empty Re: De bevalling van een ander...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum