Onhandigheid: Af te leren?
+22
Milamber
Caramba
Tania
sonly
Toet
Lonely Goatherd
Caribbeanlover
Katrien
Juutjepetuutje
Lot
Rumble
Siem
Lady Starstruck
Blond
Pompoen
Green_Pepper
Susan
Mermaid
TukTuk
Rouxxxe
Middleme
Marin
26 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Onhandigheid: Af te leren?
Whaha! Ik zie het zo gebeuren.Carrie schreef:Haha dat had mijn vriend ook een keer. Hij had een satetje in de magnetron klaar gemaakt. Hij prikte erin, en de hete saus kwam in zijn gezicht, toen draaide hij zijn hoofd weg, bam, keihard tegen het keukenkastje aan. Alles kwam tegelijk. Auw!
Overigens heb ik geen last van vallen of struikelen, of dat van de collega van Toet. Ik ben juist best netjes in het openbaar verkeer. Bij mij zit het meer in de oog-handcoördinatie. Alsof m'n hersenen mijn bewegingen niet kunnen bijbenen.
Volgens mij ligt het aan de hersengedeeltes die je gebruikt. Ik durf bv. te wedden dat jouw vriend, Marin, veel meer taalfouten maakt dan jij. Erger jij je daar ook voortdurend aan, nee toch?
Gast- Gast
Klopt! En ja, daar erger ik me soms wel eens aan, maar niet genoeg om er constant wat van te zeggen
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Zie je! De ene persoon heeft gewoon meer aanleg voor bepaalde dingen dan de ander. Dat zie je al bij kleine kinderen. De een zegt op z'n eerste verjaardag al een woordje, terwijl de ander vroeg kruipt of zindelijk is.
Gast- Gast
Mijn man is ook vaak onhandig en dat vind ik soms ook heel irritant. Voor mij is het gewoon heel moeilijk te begrijpen dat je zo vaak iets laat vallen, ergens tegen aan stoot enz. Ik word er nooit echt boos om want ik weet wel dat hij het niet expres doet maar als mijn dochter weer is wakker wordt omdat hij onhandig doet ben ik wel is wat minder aardig.
Het lijkt me moeilijk af te leren want je doet het nou eenmaal niet met opzet. Je kan proberen beter op te letten maar ja dat doe je waarschijnlijk al.
Het lijkt me moeilijk af te leren want je doet het nou eenmaal niet met opzet. Je kan proberen beter op te letten maar ja dat doe je waarschijnlijk al.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb vaak dat ik dingen niet bewust vasthoud en dan laat ik het dus vallen. Ik ontspan dan gewoon mijn spieren en tsjah, dan valt het dus. Ziet er best dom uit helaas :p
Ook ben ik een keer 'vergeten' dat ik behalve een banaan ook een glas water in mijn hand had. Ik wilde toen mijn banaan rustig op mijn bureau neer leggen en goot, zonder dat ik het door had, mijn glas water leeg over mijn laptop: laptop kapot
Ook ben ik een keer 'vergeten' dat ik behalve een banaan ook een glas water in mijn hand had. Ik wilde toen mijn banaan rustig op mijn bureau neer leggen en goot, zonder dat ik het door had, mijn glas water leeg over mijn laptop: laptop kapot
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12
Rood, wat jij zegt over die taalfoutjes klopt! Mijn man maakt veel van die foutjes, idd niet erg genoeg om aan te ergeren (meestal).
Katrien- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12
Ik kan me ook heel erg storen als mensen onhandig zijn. Ik weet dat het niet fair is, maar ik kan gewoon niet zo goed tegen dingen omstoten, kwijt raken, ergens tegenaan botsen etc.
Gast- Gast
Ik ben ook best onhandig. Dat is iets wat bij mij hoort. Mijn vriend vind het ook niet altijd fijn en zegt er ook wel eens iets van, in de zin van handige harry! Of kijk toch eens uit met wat je doet. Ik stoot zo vaak mijn teen ergens tegen aan, of vinger tussen de deur of wat dan ook maar. Soms zie ik ineens geen diepte meer, vooral bij trap af gaan, en dan val ik van de onderste trap treden af. Dat kun je niet af leren. Dat maakt weer wie je bent.
Mijn vriend maakt wel eens taalfouten, en daar zeg ik wel iets van.
Dan vraagt hij mij iets waar iets hangt of ligt? Hij zegt dan niet van dat hing daar, nee, het hong daar. Hing, het is hing. Ik kan dat wel tig keer zeggen maar het blijft hong!
Tijdje terug zei hij mijn boormachine is uit van huis. Uit van huis wat is dat? Hij bedoelde uit logeren.
Ok het is dan fries, maar hij spreekt nederlands, zulke dingen kan ik mij wel aan ergeren. Maar zijn ouders zeggen dit ook.
Mijn vriend maakt wel eens taalfouten, en daar zeg ik wel iets van.
Dan vraagt hij mij iets waar iets hangt of ligt? Hij zegt dan niet van dat hing daar, nee, het hong daar. Hing, het is hing. Ik kan dat wel tig keer zeggen maar het blijft hong!
Tijdje terug zei hij mijn boormachine is uit van huis. Uit van huis wat is dat? Hij bedoelde uit logeren.
Ok het is dan fries, maar hij spreekt nederlands, zulke dingen kan ik mij wel aan ergeren. Maar zijn ouders zeggen dit ook.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Gewoon een paar keer het volgende liedje zingen:
kinderen voor kinderen: stuntelkampioen. En dan vooral de laatste zin: daar kan ik toch niks aan doen.
Hopelijk snapt hij het dan
kinderen voor kinderen: stuntelkampioen. En dan vooral de laatste zin: daar kan ik toch niks aan doen.
Hopelijk snapt hij het dan
Milamber- Fluisteraar
- Aantal berichten : 90
Punten : 115
Registratiedatum : 08-01-11
Ik ben af en toe ook best onhandig. Dingen kwijtraken en inschatten, qua afstand diepte enz zijn mijn zwakke punten. Vanochtend was toch wel de meest onhandige actie van de afgelopen tijd.
We hebben een nieuwe auto gekocht, die kunnen we morgen ophalen. De huidige auto ruilen we dan in. Vandaag dus de laatste dag in de huidige auto.
Ik dacht nog toen ik weg reed, als er nu maar niks gebeurd, zo op de laatste dag.
Dus ik reed weg, er kwam een busje van de andere kant, het zou net kunnen passen om bij elkaar langs te rijden. Maar helaas...dat ging dus niet. Ik raakte een paaltje en nu zit er dus een flinke deuk in de deur.
Oooh ik voel me echt zo'n vreselijke kluns. Ik vond het ook vreselijk het m'n vriend te moeten vertellen. Hij reageerde gelukkig rustig ( hij kent me haha ). We hebben contact gehad met de garage en worden straks terug gebeld.
Maar oooh soms baal ik er zo van dat ik zo'n kluns ben.
We hebben een nieuwe auto gekocht, die kunnen we morgen ophalen. De huidige auto ruilen we dan in. Vandaag dus de laatste dag in de huidige auto.
Ik dacht nog toen ik weg reed, als er nu maar niks gebeurd, zo op de laatste dag.
Dus ik reed weg, er kwam een busje van de andere kant, het zou net kunnen passen om bij elkaar langs te rijden. Maar helaas...dat ging dus niet. Ik raakte een paaltje en nu zit er dus een flinke deuk in de deur.
Oooh ik voel me echt zo'n vreselijke kluns. Ik vond het ook vreselijk het m'n vriend te moeten vertellen. Hij reageerde gelukkig rustig ( hij kent me haha ). We hebben contact gehad met de garage en worden straks terug gebeld.
Maar oooh soms baal ik er zo van dat ik zo'n kluns ben.
baboeska- Fluisteraar
- Aantal berichten : 110
Punten : 124
Registratiedatum : 01-06-11
sonly schreef:Ik denk dat het met je grove motoriek te maken heeft en het in theorie dus wel af te leren is. Maar niet zo maar even 1,2, 3. En daarbij vind ik dat je het alleen moet doen voor jezelf. Als je het zou willen veranderen. Niet omdat het je vriend iriteert. Jij hebt vast ook wel iritaties naar hem toe, die veranderd hij vast ook niet allemaal voor jou.
Eens. Het kan eigenlijk drie dingen (meest logische opties zeg maar) zijn. Met stip op 1: je motoriek inderdaad, eventueel #2 kan het met je zicht te maken hebben en #3 neurologisch. Maar dan heb je niet zo snel dit probleem, mijn zus bijv. laat ook vaak dingen vallen. Maar dat is altijd haar rechterpols, die ook vaak tintelt en dan af en toe uitvalt. Dat is wel een ander beeld zeg maar.
Ik denk dat je vriend érgens wel een punt heeft, dat het ook best wel een kwestie is van opletten/afleren/aanleren. Maar de vraag is hoe belangrijk je dat vindt. Ik vind ook dat je dat alleen moet willen veranderen als JIJ dat wilt. Je geeft al aan voorzichtig te zijn met zijn (dure) spullen, meer kan hij niet van je verwachten hoor. Wat je zelf zegt, continu actief daar mee bezig moeten zijn, lijkt me geen leuke oplossing.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Als het de motoriek is zou je een sport kunnen overwegen waarbij je meer dan gemiddeld met spierspanning bezig bent, sporten als karate bijvoorbeeld. Dan train je je evenwicht en spierspanning.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Bij mij is het andersom, mijn vriend is de onhandige van ons twee. Zo kan hij zich bijvoorbeeld drie keer stoten aan een voorwerp wat altijd al op dezelfde plek staat. Je zou dan toch denken dat je ervan leert.. Maar nee ik denk dan soms : pfffff! En ergens weet ik ook wel dat hij het niet expres doet, maar toch stoor ik me eraan.. Dus tips heb ik niet, lees het topic nog wel even door of er iets nuttigs voor mij bij staat
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe leren tas schoonmaken?
» Leren babyslofjes
» Leren slofjes
» Van je fouten leren
» Leren Schrijven
» Leren babyslofjes