Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Laag mannelijk hormoon bij man. Wat te doen?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Laag mannelijk hormoon bij man. Wat te doen? Empty Laag mannelijk hormoon bij man. Wat te doen?

Bericht  vlinder-2011 ma 26 nov 2012 - 3:02

Mijn man heeft erg weinig mannelijk hormoon (2 i.p.v. minimaal 30) en spuit hiervoor pregnyl maar helaas slaat dit steeds maar niet aan.

Hebben jullie hier ervaring mee? En wat hebben jullie gedaan of weten jullie wat er nog meer gedaan kan worden? Ik ben echt ontzettend bang dat we zo nooit zwanger zullen worden.

alvast bedankt!
vlinder-2011
vlinder-2011
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 472
Registratiedatum : 19-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Laag mannelijk hormoon bij man. Wat te doen? Empty Re: Laag mannelijk hormoon bij man. Wat te doen?

Bericht  Aimee ma 26 nov 2012 - 3:30

Ik heb geen ervaring, maar het klinkt wel heel vervelend... Maak je als man dan helemaal geen speramcellen aan? Dus is dan ICSI ofzo ook geen optie?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Laag mannelijk hormoon bij man. Wat te doen? Empty Re: Laag mannelijk hormoon bij man. Wat te doen?

Bericht  vlinder-2011 ma 26 nov 2012 - 3:40

Dat vroeg ik me dus ook af, op internet vind ik dan veel over iui maar onze internist is alleen maar bezig met het omhoog halen van het mannelijk hormoon wat na 2 jaar nog steeds niet is gelukt ondanks verhogingen van de pregnyl. Ik hoop dat er hier vrouwen zijn die ervaring ermee hebben zodat ik ook een wat duidelijker verhaal heb.

Moet zelf donderdag naar de gyneacoloog voor onderzoeken omdat ik steeds heel lang ongesteld ben, denk dat ik hem ook eens ga vragen wat hij ervan denkt en ik hoop eigenlijk dat we dan iets verder komen aangezien ik natuurlijk nog liever vandaag dan morgen zwanger ben.
vlinder-2011
vlinder-2011
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  vlinder-2011 ma 26 nov 2012 - 3:42

Aimee schreef:Ik heb geen ervaring, maar het klinkt wel heel vervelend... Maak je als man dan helemaal geen speramcellen aan? Dus is dan ICSI ofzo ook geen optie?

Owja en nog op je andere vraag, wel wat maar van zeer slechte kwaliteit en veel te weinig waardoor een zwangerschap niet mogelijk is. De sperma heeft de kracht niet om mijn eicel binnen te dringen.
vlinder-2011
vlinder-2011
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Happydobby ma 26 nov 2012 - 4:14

vlinder-2011 schreef:
Aimee schreef:Ik heb geen ervaring, maar het klinkt wel heel vervelend... Maak je als man dan helemaal geen speramcellen aan? Dus is dan ICSI ofzo ook geen optie?

Owja en nog op je andere vraag, wel wat maar van zeer slechte kwaliteit en veel te weinig waardoor een zwangerschap niet mogelijk is. De sperma heeft de kracht niet om mijn eicel binnen te dringen.

Kunnen jullie dan icsi proberen?

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  vlinder-2011 ma 26 nov 2012 - 6:55

Happydobby schreef:
vlinder-2011 schreef:

Kunnen jullie dan icsi proberen?

Daar wil de internist weinig van weten dus daarom mijn vraag
vlinder-2011
vlinder-2011
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Susan ma 26 nov 2012 - 7:00

Als ik het goed begrijp wordt dat maar in een paar ziekenhuizen gedaan:

"Een lage spermaproductie kan ook te wijten zijn aan een hormoon- of
chromosoomafwijking.
Als er niet genoeg van het geslachtshormoon
testosteron door de teelballen wordt geproduceerd (zie Hypogonadisme bij mannen),
kan dit tot een laag sperma-aantal leiden. De hypofyse stuurt de
testosteronafscheiding, dus stoornissen aan dat orgaan, zoals een tumor (zie Prolactinoom),
kunnen een laag spermagehalte tot gevolg hebben. In een enkel geval is
een te laag testosterongehalte het gevolg van een chromosoomafwijking,
zoals het syndroom van Klinefelter.
De meest voorkomende oorzaak van een laag spermagehalte is
idiopathische oligospermie, waarbij er geen aanwijsbare oorzaak wordt
gevonden. Tegenwoordig kan met kunstmatige voortplantingstechnieken
zoals ICSI, MESA of TESA worden geprobeerd toch een zwangerschap tot stand te brengen. Bij MESA
en TESA worden met microchirurgische technieken in het geval van heel
slechte zaadkwaliteit enkele zaadcellen uit respectievelijk bijbal of de
teelbal gehaald, om die met behulp van de ICSI-techniek
samen te voegen met een eicel. Omdat er nog onvoldoende bekend was over
de veiligheid op lange termijn van deze techniek, is in Nederland lange
tijd afgezien van het gebruik van deze methoden. Deze methode wordt
momenteel alleen in enkele ziekenhuizen toegepast in onderzoeksverband,
waarbij wordt onderzocht of de behandeling veilig is. In België worden
deze technieken wel uitgevoerd.
"

http://www.kiesbeter.nl/ziekte-en-gezondheid/medische-encyclopedie/vruchtbaarheidsonderzoek-bij-de-man/verminderde-vruchtbaarheid-bij-de-man/default.aspx
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: