Fluxus, veel bloedverlies/laag hb
+5
keverke26
vlinder-19
Penélope
LMCurious
LindaK
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Fluxus, veel bloedverlies/laag hb
Ik ben vorige week bevallen van onze J.ulia.
Ik heb ruim 2,5 liter bloed verloren en had op het dieptepunt een hb van 3,7.
Ik ben benieuwd of er meer meiden zijn die iets vergelijkbaars hebben gehad en hoelang het duurde voordat je je weer een beetje jezelf voelde...
Ik baal ervan dat ik niet zo mobiel ben als ik zou willen, ik D.aan niet de aandacht kan geven die hij verdiend en ik ben bang dat het nog lang duurt voordat ik me weer een beetje okee voel...
Ik heb ruim 2,5 liter bloed verloren en had op het dieptepunt een hb van 3,7.
Ik ben benieuwd of er meer meiden zijn die iets vergelijkbaars hebben gehad en hoelang het duurde voordat je je weer een beetje jezelf voelde...
Ik baal ervan dat ik niet zo mobiel ben als ik zou willen, ik D.aan niet de aandacht kan geven die hij verdiend en ik ben bang dat het nog lang duurt voordat ik me weer een beetje okee voel...
LindaK- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Fluxus, veel bloedverlies/laag hb
het is heel verschillend hoe lang mensen ermee bezig zijn. Heb je een infuus gehad? of krijg je tabletten? Ik begrijp dat het vervelend is. Je 1e kraamperiode was ook al niet zoals je gedacht had, en nu dit weer. Ik hoop dat je je snel beter voelt!
Ik had gelukkig niet zo'n onwijs laag hb, 5,8 maar daar ben ik dan wel 4 maanden mee zoet geweest. Maar ik neem gewoon slecht ijzer op. Het had in 1 maand tijd weer op peil moeten zijn.
Ik had gelukkig niet zo'n onwijs laag hb, 5,8 maar daar ben ik dan wel 4 maanden mee zoet geweest. Maar ik neem gewoon slecht ijzer op. Het had in 1 maand tijd weer op peil moeten zijn.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Dat is wel erg laag! Ik hoop voor je dat je een infuus hebt gehad.
Je zou floradix kunnen kopen, dat is een ijzerdrankje of ferro siroop.
Je zou floradix kunnen kopen, dat is een ijzerdrankje of ferro siroop.
Penélope- Prater
- Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10
Ik kreeg via het infuus een aantal zakjes ijzer en heb nog heel lang ijzertabletten geslikt en foliumzuur om het sneller op te laten nemen. Ik heb nog heel lang last gehad van de extreme moeheid, flauwte, sterretjes zien etc. Maar elk lichaam hersteld op zn eigen tempo.
vlinder-19- Prater
- Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb inderdaad een infuus gehad, slik ijzertabletten en foliumzuur...
Ben gelukkig niet zo duizelig, alleen m'n energie is heel snel op :-)
Hopen dat alles snel aanslaat!
Ik heb inderdaad een infuus gehad, slik ijzertabletten en foliumzuur...
Ben gelukkig niet zo duizelig, alleen m'n energie is heel snel op :-)
Hopen dat alles snel aanslaat!
LindaK- Prater
Hej!
Ik heb ook bij mijn bevalling 2 liter bloed verloren en mijn ijzer was op t laagst 3,4.Na de bevalling hebben ze 2 zakken bloed bijgezet en ik heb meteen ijzertabletten en foliumzuur geslikt. Na 6 weken begon ik me weer wat redelijk te voelen. Je moet goed naar je lichaam luisteren en het echt rustig aan doen anders krijg je later echt een enorme terugslag. ik dacht ook dat het wel ging maar na een tijdje was ik echt helemaal op. Na 2 maanden was mijn ijzer weer een beetje op peil. Toen mijn dochter een half jaar was voelde ik me weer hetzelfde als toen ik pas bevallen was maar toen bleek dat ik een ernstig vitamine d3 tekort had. Tis echt vervelend want je wil zo graag alles zelf doen maar uiteindelijk heb je er alleen jezelf mee!
Ik heb ook bij mijn bevalling 2 liter bloed verloren en mijn ijzer was op t laagst 3,4.Na de bevalling hebben ze 2 zakken bloed bijgezet en ik heb meteen ijzertabletten en foliumzuur geslikt. Na 6 weken begon ik me weer wat redelijk te voelen. Je moet goed naar je lichaam luisteren en het echt rustig aan doen anders krijg je later echt een enorme terugslag. ik dacht ook dat het wel ging maar na een tijdje was ik echt helemaal op. Na 2 maanden was mijn ijzer weer een beetje op peil. Toen mijn dochter een half jaar was voelde ik me weer hetzelfde als toen ik pas bevallen was maar toen bleek dat ik een ernstig vitamine d3 tekort had. Tis echt vervelend want je wil zo graag alles zelf doen maar uiteindelijk heb je er alleen jezelf mee!
keverke26- Fluisteraar
- Aantal berichten : 74
Punten : 90
Registratiedatum : 23-06-11
Ik heb ook een heel erg laag HB-gehalte gehad na de bevalling. Bij mij hielp de floradix als een tierelier, je hebt ze ook in tabletvorm dus makkelijk in te nemen.
Gast- Gast
Ik had wel een laag HB, maar niet zo laag. Ik dronk Roosvicee Ferro en at ijzerrijk voedsel, zoals studentenhaver en groene groenten.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Floradix hielp hier ook goed (hoewel mijn HB lang niet zo laag was, wel aan de lage kant). Ik slik nu de tabletten van Floradix maar die schijnen iets minder goed opgenomen te worden.
Gast- Gast
Ik had hetzelfde bij mijn bevalling....een HB van 3.1 en ik kan je vertellen, ik voelde me echt een dweil.
Ik heb van de kraamverzorgster Floradix moeten drinken, en veel donkerbruin brood met pitten erin.
Ik heb van de kraamverzorgster Floradix moeten drinken, en veel donkerbruin brood met pitten erin.
Gast- Gast
Ik heb hier een blaadje liggen van de VK met tips voor een ijzerrijk dieet omdat mijn ijzer nu ook aan de lage kant was. Misschien weet je het al wel maar als je wil kan ik het wel even overtypen!
Gast- Gast
Arden schreef:Ik heb hier een blaadje liggen van de VK met tips voor een ijzerrijk dieet omdat mijn ijzer nu ook aan de lage kant was. Misschien weet je het al wel maar als je wil kan ik het wel even overtypen!
Oh dat zou fijn zijn!! Ga ook eens iemand regelen om floradix te scoren!
LindaK- Prater
Ik heb ook een ijzerinfuus gehad, ijzertabletten schijnen daarna niet meer te helpen, foliumzuur wel. En ik heb idd ook floradix genomen.
Gast- Gast
Ik heb tijdens mijn zwangerschap steeds tussen de 3.0 en de 4.0 geschommeld.
Heb vanaf 26 weken bloed bij gehad, ijzerinfusen gekregen en tabletten geslikt.
Pas rond de 36 weken begon ik me een klein beetje goed te voelen en was mijn HB tussen de 5.0 en de 6.0
Je kunt je echt nog heel lang belabberd voelen!
Probeer het ook weer snel eens te laten prikken om te kijken of het omhoog gegaan is.
En anders vragen om nog een infuus. Dat werkt over het algemeen beter dan alleen de tabletten.
Heb vanaf 26 weken bloed bij gehad, ijzerinfusen gekregen en tabletten geslikt.
Pas rond de 36 weken begon ik me een klein beetje goed te voelen en was mijn HB tussen de 5.0 en de 6.0
Je kunt je echt nog heel lang belabberd voelen!
Probeer het ook weer snel eens te laten prikken om te kijken of het omhoog gegaan is.
En anders vragen om nog een infuus. Dat werkt over het algemeen beter dan alleen de tabletten.
Gast- Gast
LindaK schreef:Arden schreef:Ik heb hier een blaadje liggen van de VK met tips voor een ijzerrijk dieet omdat mijn ijzer nu ook aan de lage kant was. Misschien weet je het al wel maar als je wil kan ik het wel even overtypen!
Groenten:
In het algemeen, maar met name verse groene groenten, andijvie, asperges, bieten, boerenkool, broccoli, chinese kool, champignons, doperwten, groene kool, peterselie, prei, radijs, sperziebonen, spinazie, spruitjes, tauge, tuinbonen, veldsla
Fruit:
Rood fruit: bosbessen, pruimen, rode bessen, aardbeien, bramen
Peulvruchten:
Witte en bruine bonen, kapucijners en kikkererwten
Zuidvruchten:
Rozijnen en krenten
Vlees:
In het algemeen, fazant, kalkoen en patrijs
Vis:
Sardines, oesters en stokvis
Noten:
Amandelen, cashewnoten, hazelnoten, kokos en walnoten
Brood/etc:
Met name volkoren producten, donker brood, roggebrood, notenbrood, krentenbrood, ontbijtkoek, cornflakes, volkorenbiscuits, volkorenmacaroni (ipv gewone macaroni)
Diversen:
Appelstroop (uit blik), marmite (als broodbeleg), cacao, roosvicee ferro, zilvervliesrijst
Door melk en melkproducten wordt ijzer minder goed in je lichaam opgenomen (neem daarom melk en yoghurt tussen de maaltijden door). Vitamine C bevordert de opname van ijzer dus probeer bovenstaande voedingsmiddelen te combineren met vers fruit en verse groente (bijv uitgeperste sinaasapple bij een bruine boterham).
Aldus de verloskundige maar ik zou ook zeker Floradix erbij gaan nemen, alleen dit 'dieet' is niet genoeg. Ik meen me te herinneren dat ze de vorige keer ook nog abrikozen als tip gaven maar ik kan me vergissen.
Gast- Gast
LindaK schreef:Arden schreef:Ik heb hier een blaadje liggen van de VK met tips voor een ijzerrijk dieet omdat mijn ijzer nu ook aan de lage kant was. Misschien weet je het al wel maar als je wil kan ik het wel even overtypen!
ik heb nog liggen en gebruik het niet meer, ik heb nog tabletten (geen vol doosje) en druppels (nieuw flesje van 10ml).
Ik heb ook veel bloed verloren en mijn hb was ook erg laag, ik heb geen infuus gekregen helaas. Ik heb tabletten uit het ziekenhuis meegekregen (gecombineerd met foliumzuur) en daarna ben ik over gegaan op floradix.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik had van de vk idd als tip gekregen om gedroogde abrikozen te eten. Waren best lekker hoor! En ik geloof ook dat biefstuk wel helpt. (waar haal ik in vredesnaam patrijs vandaan?)
Ik heb ook gehoord dat en Floradix en roosvicee Ferro niet werkt. (weet niet of het waar is)
In ieder geval, wat ik ook op Hyves heb gezet, bloedverlies kan een behoorlijke impact hebben. Ook al denk je dat je zelf al behoorlijk hersteld bent, het duurt volgens mij heel lang voordat je weer op 100% energie zit. Voor mijn idee ben ik heel lang blijven hangen op 80-90% van mijn energie. En dan kun je ook prima functioneren, alleen ben je dan voor mijn idee gewoon net even sneller vermoeid, net even wat geirriteerder naar je kinderen, kortom, net even niet.
2 maanden na de bevalling van Laurens heb ik ook een 10 uur durende bergtocht gemaakt, ondanks mijn bloedverlies. Maar dat was echt op mijn tandvlees. Ik weet zeker dat jij je over een week of 3 alweer stukken beter voelt en lekker wat stukjes kunt wandelen met J.ulia. En dan ben je nog even wat weken bezig om je ritme te vinden met borstvoeding, slaapjes en je aandacht verdelen over D en J. Je zult dan zien dat je over een maand of 2, 3 (als je weer aan het werk moet, haha!) zover hersteld bent dan je alles weer kan doen.
Maar weet dus dat het ook wel een jaar kan duren voordat je weer helemaal de oude bent!
Ik heb ook gehoord dat en Floradix en roosvicee Ferro niet werkt. (weet niet of het waar is)
In ieder geval, wat ik ook op Hyves heb gezet, bloedverlies kan een behoorlijke impact hebben. Ook al denk je dat je zelf al behoorlijk hersteld bent, het duurt volgens mij heel lang voordat je weer op 100% energie zit. Voor mijn idee ben ik heel lang blijven hangen op 80-90% van mijn energie. En dan kun je ook prima functioneren, alleen ben je dan voor mijn idee gewoon net even sneller vermoeid, net even wat geirriteerder naar je kinderen, kortom, net even niet.
2 maanden na de bevalling van Laurens heb ik ook een 10 uur durende bergtocht gemaakt, ondanks mijn bloedverlies. Maar dat was echt op mijn tandvlees. Ik weet zeker dat jij je over een week of 3 alweer stukken beter voelt en lekker wat stukjes kunt wandelen met J.ulia. En dan ben je nog even wat weken bezig om je ritme te vinden met borstvoeding, slaapjes en je aandacht verdelen over D en J. Je zult dan zien dat je over een maand of 2, 3 (als je weer aan het werk moet, haha!) zover hersteld bent dan je alles weer kan doen.
Maar weet dus dat het ook wel een jaar kan duren voordat je weer helemaal de oude bent!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik ben ook tijdens de bevalling 2,5 liter bloed verloren en had ook zo'n gelijke waarde als jij. Het was bij mij zo erg dat de artsen besloten hadden om mij een bloedtransfusie te geven ( dan doen ze haast niet meer ) Daar ben ik behoorlijk van opgeknapt maar ik was nog lang niet mezelf en kon ook weinig... Het heeft dan dan ook een poos geduurd eer ik weer wat kon.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Veel bloedverlies
» Veel te veel gegeten..
» Altijd te laag HB.
» laag geboortegewicht
» (te) laag liggende placenta
» Veel te veel gegeten..
» Altijd te laag HB.