Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

(te) laag liggende placenta

3 plaatsers

Ga naar beneden

(te) laag liggende placenta Empty (te) laag liggende placenta

Bericht  Pien do 4 jul 2013 - 1:54

Afgelopen zaterdag ben ik 's avonds doorgestuurd door de VK met verdenking op Pre Eclampsie. Nadat alle onderzoeken gedaan waren heb ik nog een echo gekregen, niet omdat ze ergens bang voor waren maar meer omdat ik er toch was en ze dan alles gecontroleerd hadden. Tijdens de echo begon die verloskundige erover dat mijn placenta wel erg laag zat, of ik daar al van op de hoogte was.

Nee, dat was ik dus niet! Vandaag weer de reguliere controle gehad bij de verloskundigepraktijk en ik heb dus direct een doorverwijzing mee gekregen om een uitgebreidde echo te plannen bij het ziekenhuis.  Net het ziekenhuis gebeld en ik moet komende maandag al komen! Ze vond het dusdanig spoed hebben....

Ben best geschrokken, eerst zaterdag al en nu weer omdat het in eens zo snel moet. Wie kan mij meer vertellen over een laag liggende placenta? Met de 20 weken echo (heb de papieren er even bij gepakt) was de placenta wel voorliggend maar stond verder niet bij te laag. Kan dat gaandeweg de zwangerschap vorderd veranderen?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(te) laag liggende placenta Empty Re: (te) laag liggende placenta

Bericht  ProudMom do 4 jul 2013 - 3:02

Pien schreef:Afgelopen zaterdag ben ik 's avonds doorgestuurd door de VK met verdenking op Pre Eclampsie. Nadat alle onderzoeken gedaan waren heb ik nog een echo gekregen, niet omdat ze ergens bang voor waren maar meer omdat ik er toch was en ze dan alles gecontroleerd hadden. Tijdens de echo begon die verloskundige erover dat mijn placenta wel erg laag zat, of ik daar al van op de hoogte was.

Nee, dat was ik dus niet! Vandaag weer de reguliere controle gehad bij de verloskundigepraktijk en ik heb dus direct een doorverwijzing mee gekregen om een uitgebreidde echo te plannen bij het ziekenhuis.  Net het ziekenhuis gebeld en ik moet komende maandag al komen! Ze vond het dusdanig spoed hebben....

Ben best geschrokken, eerst zaterdag al en nu weer omdat het in eens zo snel moet. Wie kan mij meer vertellen over een laag liggende placenta? Met de 20 weken echo (heb de papieren er even bij gepakt) was de placenta wel voorliggend maar stond verder niet bij te laag. Kan dat gaandeweg de zwangerschap vorderd veranderen?

 Toevallig wilde ik hier net een topic over openen. Ik ben nog niet zo ver als jij, maar heb (vanwege meerdere keren bloedverlies) al veel echo's en onderzoeken gehad. Gisteren weer onderzocht door de gynaecoloog, en zij vertelde me (wat ik al eerder gehoord had) dat mijn placenta erg laag lag, nu zelfs nog helemaal voor de 'uitgang'.
Bij de 20 weken echo moet er nog eens naar gekeken worden, en als er dan nog niets veranderd is, zal ik later nog meer echo's kijken om het in de gaten te houden, want met een te laag liggende placenta (in mijn geval voor de uitgang) is een natuurlijke bevalling niet mogelijk, en zal het een keizersnede worden.
Ik hoop ontzettend dat het nog zal veranderen, dus ben ook erg benieuwd naar verhalen van anderen die hetzelfde hebben gehad, en hoe dit verlopen is.
Ik snap dat je erg geschrokken bent, dat ben ik zelf ook en ben er in mijn hoofd de hele tijd mee bezig.

Sterkte, ik hoop dat het uiteindelijk meevalt voor je!
ProudMom
ProudMom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

(te) laag liggende placenta Empty Re: (te) laag liggende placenta

Bericht  Annemie do 4 jul 2013 - 3:44

Ja, van mij weet je het, bij mij kwamen ze er met 37 wk pas achter toen ik heel erg begon te bloeden, toen een echo gehad en bleek de placenta voor de uitgang te liggen, heb toen meteen een keizersnede gekregen. Deze keer bij de 17 wk echo lag hij weer erg laag, maar bij de 20 wk echo lag hij gewoon voor en ze zei ook dat hij niet meer omlaag kon gaan, dat heb ik tig keer nagevraagd, haha, niet dat me weer hetzelfde overkomt. Verder heb ik er in de zwangerschap geen last van gehad gelukkig.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(te) laag liggende placenta Empty Re: (te) laag liggende placenta

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum