Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

+23
Lolly's
-Ieniemienie-
sterremaan
Twellie
Antibes
Toet
Burn
bolus26
diddie
Carra
Parel
Sarah1985
M@niek
kajaka88
Rosa
Exogenesis
rapa nui
Aziraphale
Arwyn
Bazinga
Bacio
JD
Lonely Goatherd
27 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? - Pagina 2 Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  Antibes zo 25 nov 2012 - 12:13

Wat een mooie foto zeg, je opa leek me echt een ontzettend lieve man. Hij lijkt zelfs een beetje op mijn opa (maar die is al 6 jaar geleden overleden. Heel veel sterkte de komende tijd!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? - Pagina 2 Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  Twellie zo 25 nov 2012 - 12:38

Gecondoleerd en je opa ziet er inderdaad erg lief en vriendelijk uit op de foto.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? - Pagina 2 Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  sterremaan zo 25 nov 2012 - 23:15

Nou haha, ik zou het niet meer horen maar wel de mensen om mij heen. Dit zijn de nummers,

Met deze komt mijn kist binnen. gesloten,

https://www.youtube.com/watch?v=d6QE4EJrIFc

Dan komt er een stuk tekst, en dan dit nummer mijn leven word uitgelegd aan de hand van de muziek nummers

https://www.youtube.com/watch?v=t2W6r9KGpQY

Dan komt er een nummer waar ik het you tube filmpje nog niet van heb kunnen vinden. Het is voor de kinderen bedoeld. Het gaat over een vlinder die weg vliegt.

Bij dit nummer komen er vlinders naar beneden vallen.

https://www.youtube.com/watch?v=stcdNj0SANw

Omdat ik het dus met een reden heb opgegeven, al hoop ik het nog lang vol te houden hoor. Vind ik dit nummer heel toepasselijk en ook omdat het mijn familie benoemd eigenlijk, dus dan moet je de tekst een beetje omdraaien zo van mijn ouders mij toespreken dat ik het niet zomaar op had moeten geven.

https://www.youtube.com/watch?v=PnaOOgMv_WY

en dan uiteindelijk blijft de kist staan en is de bedoeling dat de mensen weg lopen en mijn dierbaren achter blijven, gewoon nog met z'n allen samen. En, nog even alleen een moment hebben. Ik kies hiervoor, omdat ik graag wil dat de mensen er achter staan.

En daar gebruiken we dit nummer voor, omdat het duidelijk zegt waar ik overal ben

https://www.youtube.com/watch?v=FDw3CyOmj20

daarna nemen de dierbaren mij mee, en vertrekken we midden in de stoet dus niet voorop lopend naar de begraafplaats. Ik wil graag tussen in, omdat, ik gelijk aan iedereen ben. En op de begraafplaats heb ik nog een nummer.

https://www.youtube.com/watch?v=Kb30qNOgD9E

En dan dat mensen wensbalonnen op doen laten stijgen met zelf geschreven wensen erop.

Klinkt misschien gek zoals ik nu alles heb beschreven. Maar komt omdat ik alles vast heb laten leggen. Gewoon zoals ik het wil. Ik wil alles in het wit, de kist komt een cocon op waaruit een paar blauwe vlinder uit vliegt. Maar het voelt ook goed om het beschreven te hebben. Dus ja sorry dat ik zoveel nummers heb beschreven hier. Kan best confronterend zijn. dat realiseer ik mij ook. Dus mijn excusses daardoor.
sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 675
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.sterremaan.tk

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? - Pagina 2 Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  Bazinga zo 25 nov 2012 - 23:25

Jeetje Sterremaan, als je zoiets plaatst, worden zulke scenario's zo.. Echt. Ik heb 't met m'n vrienden en ouders wel 's over crematies en muziek etc gehad, maar nooit heel erg serieus.

Door je post, realiseer ik me wel weer, dat ik zoveel respect voor je heb. Je bent zo'n vechter! Echt geweldig! smile
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? - Pagina 2 Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  Parel ma 26 nov 2012 - 1:24

JaneDoe schreef:Wat een lieve reacties meiden, dankjulliewel! Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? - Pagina 2 561177
bedankt ook voor alle tips..

Morgen gaan we met de uitvaartverzorging zitten, maar ik heb vanavond al even met mijn moeder op youtube gezeten.
Wij willen graag Jan Smit met Naam in de sterren.

Mijn opa had dezelfde naam als de zanger Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? - Pagina 2 561177 en hij heeft hem anderhalve maand geleden nog ontmoet...vandaar een liedje van hem wel bijzonder is. Ik vind het liedje ietwat afgezaagd, maar hoe vaker ik hem nu draai, hoe beter ik hem wel vind passen....

Maar ik heb ook een paar liedjes die hier genoemd zijn opgeschreven, dus even afwachten wat de rest van de familie vindt en wat eruit rolt...


Dat is inderdaad ook een heel mooi liedje!

Ging het al zo slecht met opa, of niet?
Ik heb namelijk die foto wel gezien, samen met Jan Smit, en hij zag er kwiek uit!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? - Pagina 2 Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  -Ieniemienie- ma 26 nov 2012 - 3:01

Toen mijn opa overleed (5jr geleden) mochten mijn zusje en ik een liedje uitkiezen.
We hebben gekozen voor het liedje Opa van Marco Borsato.

Ook zong hij heel vaak: Mn Opa - Ja zuster nee zuster.
Mn zusje en ik hebben die tekst toen aangepast over hem en hem als gedicht/tekst voorgelezen.

Zelf vind ik:
Schouder aan schouder van Marco en Guus erg mooi. Het is HET n van mijn man en mij, en is ook op
onze bruiloft gedraaid als ceremonie liedje. Het past bij ons.

Verder wil ik een liedje wat symbool zou staan voor mn kinderen.
Maar die heb ik nog niet bedacht haha.

-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? - Pagina 2 Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  Lolly's ma 26 nov 2012 - 3:48

Rosa schreef:Gecondoleerd JaneDoe

Ik vind Angel van Sarah Mclachlan heel mooi

[url=https://www.youtube.com/watch?v=2LuGzwNy2ws
https://www.youtube.com/watch?v=2LuGzwNy2ws[/quote[/url]] Ja, deze inderdaad!

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Woonplaats : Een mooi plekje in Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? - Pagina 2 Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  Niekske ma 26 nov 2012 - 4:12

Gecondoleerd JaneDoe! Heel veel sterkte!

Ik vind hallelujah altijd wel een mooi nummer, welke versie van ook. En bij ons in de streek is er een nummer in het dialect dat gaat over het overlijden van een (groot)ouder, maar daar heb jij denk ik niks aan.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? - Pagina 2 Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  Jeanette ma 26 nov 2012 - 6:32

Gecondoleerd Janedoe!

Wel toepasselijk dat nummer van Jan Smit. Ik vind 'November Rain' van Guns 'n Roses nog steeds het mooist en die zou wel op mijn begrafenis gedraaid mogen worden.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? - Pagina 2 Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  Marin ma 26 nov 2012 - 9:37

Blackbird van The Beatles, omdat het nummer toepasselijk is en ik het zo mooi vind. Het doet me altijd denken aan het moment dat ik me kut voelde en precies op het moment dat ik langs een straatmuzikant liep hij het begon te spelen en ik daardoor zo moest huilen en 'm veel geld heb gegeven omdat ie precies speelde wat ik nodig had.




En Where Do I Go, van de musical Hair. Vooral deze lyrics vind ik erg mooi en toepasselijk:



Where do I go
Follow the children
Where do I go
Follow their smiles

Is there an answer
In their sweet faces
That tells me why I live and die

Follow the wind song
Follow the thunder
Follow the neon in young lovers' eyes

Down to the gutter
Up to the glitter
Into the city
Where the truth lies



Dat past zo bij mij.


Qua klassiek stuk misschien het eerste gedeelte van Canto Ostinato van Simeon ten Holt (toevallig gisteren overleden) of iets van Yann Tiersen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? - Pagina 2 Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  Bliss ma 26 nov 2012 - 9:48

Ik hoop niks te horen op mijn begrafenis, want dan gaat er iets niet goed :O Anyway, ik ben er niet uit. Eens in de zoveel tijd heb ik een nummer dat ik dan erg mooi vind en passend bij een begrafenis, maar erg concreet is het niet.

Gecondoleerd!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? - Pagina 2 Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  JD ma 26 nov 2012 - 12:22

Parel schreef:
JaneDoe schreef:Wat een lieve reacties meiden, dankjulliewel! Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? - Pagina 2 561177
bedankt ook voor alle tips..

Morgen gaan we met de uitvaartverzorging zitten, maar ik heb vanavond al even met mijn moeder op youtube gezeten.
Wij willen graag Jan Smit met Naam in de sterren.

Mijn opa had dezelfde naam als de zanger Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? - Pagina 2 561177 en hij heeft hem anderhalve maand geleden nog ontmoet...vandaar een liedje van hem wel bijzonder is. Ik vind het liedje ietwat afgezaagd, maar hoe vaker ik hem nu draai, hoe beter ik hem wel vind passen....

Maar ik heb ook een paar liedjes die hier genoemd zijn opgeschreven, dus even afwachten wat de rest van de familie vindt en wat eruit rolt...


Dat is inderdaad ook een heel mooi liedje!

Ging het al zo slecht met opa, of niet?
Ik heb namelijk die foto wel gezien, samen met Jan Smit, en hij zag er kwiek uit!

Er is 2 maanden terug uitgezaaide longkanker bij hem gecocnstateerd, daarvoor had hij nergens last van. Hij zwom,fietste,deed aan biljarten, reed auto....was echt superfit! Maar sinds hij te horen kreeg dat hij ziek was, hoefde het van hem eigenlijk niet meer... We hadden goede hoop om de feestdagen nog samen te kunnen vieren, omdat hij nog best goed ging. Maar het is toch in 1 dag tijd onwijs snel gegaan. vrijdagmiddag zat ik nog bij hem op bed te kleppen,lachen en taaitaai te eten, en zondag is hij overleden...


Ik heb van zaterdagnacht tot zondag bij hem gewaakt als enig kleinkind, maar nét toen ik even snel broodjes ging halen voor iedereen is hij er tussenuit gepiept..... Sad
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? - Pagina 2 Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum