Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

+23
Lolly's
-Ieniemienie-
sterremaan
Twellie
Antibes
Toet
Burn
bolus26
diddie
Carra
Parel
Sarah1985
M@niek
kajaka88
Rosa
Exogenesis
rapa nui
Aziraphale
Arwyn
Bazinga
Bacio
JD
Lonely Goatherd
27 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? Empty Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  JD zo 25 nov 2012 - 4:31

Ik weet het...niet echt een gezellig onderwerp Rolling Eyes

Mijn lieve opa is vanmiddag overleden, en nu ben ik dus druk op zoek naar mooie gedichtjes, en vooral mooie liedjes.
Kan niet echt mooie liedjes over opa's vinden, maar ik ben toch wel erg benieuwd wat jullie mooie liedjes vinden voor een afscheid van iemand, of welke liedjes voor jullie een bijzondere betekenis hebben.....

Wie weet zit er iets moois tussen voor me om te onthouden,
Bedankt alvast!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  Lonely Goatherd zo 25 nov 2012 - 4:35

Allereerst: gecondoleerd met je opa. hug

Nogal cliché en weet nog niet zeker of ik het wil, maar wel erg mooi: Who wants to live forever van Queen.

Wat ik wel zeker wil: Evening Falls van Enya.

Immortality van Céline Dion en de Beegees heb ik trouwens ook een keer flink bij zitten huilen tijdens een uitvaart.Wink


Laatst aangepast door Lonely Goatherd op zo 25 nov 2012 - 4:39; in totaal 2 keer bewerkt
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  Gast zo 25 nov 2012 - 4:35

Ik heb nog geen idee.. Mijn moeder wil graag Dust in the wind, dat weet ik wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  JD zo 25 nov 2012 - 4:37

Bij mij persoonlijk zou ik graag You Raise Me Up van Westlife willen....
Zou hem voor bij mijn opa ook heel mooi vinden, maar ben bang dat ik dat er niet door krijg bij de rest van de familie
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  Bacio zo 25 nov 2012 - 4:50

Dat mogen mijn nabestaanden beslissen. Ik ben dan toch al dood, dus maakt voor mij niet uit wat ze met me doen of welk liedje er geluisterd wordt. Wat mijn nabestaanden het fijnst vinden.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  Bazinga zo 25 nov 2012 - 4:51

Gecondoleerd!

Ik zou zelf graag Miss you van Aaliyah willen.

En You raise me up, van Josh Groban;



Remember when it rained;



Damien Rice, Cold Water;



Cannonball;

Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  Arwyn zo 25 nov 2012 - 5:10

Gecondoleerd.

Zelf zou ik graag Till kingdom come van Coldplay op mijn begrafenis willen.
Fix you vind ik ook erg mooi.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  Aziraphale zo 25 nov 2012 - 5:15

Gecondoleerd, Janedoe.

Ik wil graag le Moulin van Yann Tiersen, pas vanaf het stukje piano dus de eerste 20 sec ofzo eruit gehaald (zegt m'n vriend altijd gekscherend dat hij dat nu alvast maar even moet doen, op het moment zelf heb je daar vast geen zin in) en For Martha van the Smashing Pumpkins.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  rapa nui zo 25 nov 2012 - 5:18

Bacio schreef:Dat mogen mijn nabestaanden beslissen. Ik ben dan toch al dood, dus maakt voor mij niet uit wat ze met me doen of welk liedje er geluisterd wordt. Wat mijn nabestaanden het fijnst vinden.

Mee eens, stel dat ik nu zou overlijden dan zouden mijn ouders mogen bepalen hoe mijn begrafenis er uit ziet. Dat mogen ze dan ook helemaal doen naar wat zij denken wat hoort en waar zij zich goed bij voelen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  Gast zo 25 nov 2012 - 5:24

Gecondoleerd. Ik vind het heel moeilijk om voor andere mensen zo'n keuze te maken.

Voor mijn eigen uitvaart (hopelijk nog heel ver weg van nu) zou ik graag willen dat 'Ain't no sunshine' van Bill Withers gedraaid wordt. Ik vind dat zo'n mooi liedje en ik word door veel mensen in mijn omgeving zonnetje genoemd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  Exogenesis zo 25 nov 2012 - 5:47

Gecondoleerd Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? 699888

Maria Mena met Calm under the waves.... Dat lied heeft zij voor haar overleden opa geschreven. Vooral het stukje:

I walk barefoot where the water drowns the sand
With you no longer here to hold my hand
I let go
I let go


En dit laatste stukje:

I'm tired now, I'll see you when I wake up
I've heard it's pretty where you are
I let go
I let go

Misschien iets voor jou?
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  Rosa zo 25 nov 2012 - 5:54

Gecondoleerd JaneDoe

Ik vind Angel van Sarah Mclachlan heel mooi

https://www.youtube.com/watch?v=2LuGzwNy2ws
Rosa
Rosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  kajaka88 zo 25 nov 2012 - 6:45

Gecondoleerd.

Ik hoorde zo'n 2 weken terug The Passenger met Let her go op de radio. Toen had ik wel meteen zoiets van als ik kom te overlijden zou ik willen dat dit liedje gedraaid wordt als laatste. Heb het mijn vriend ook meteen verteld.
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  M@niek zo 25 nov 2012 - 6:51

Rosa schreef:Gecondoleerd JaneDoe

Ik vind Angel van Sarah Mclachlan heel mooi

https://www.youtube.com/watch?v=2LuGzwNy2ws

+1

Gecondoleerd!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  Sarah1985 zo 25 nov 2012 - 7:14

gecondoleerd

Ik zou zelf hart van mijn gevoel van de kast willen en dan de friese versie. Ik heb dat ook verteld aan mijn man en ouders.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  Parel zo 25 nov 2012 - 7:50

Ah meisje, gecondoleerd!
Wat zal jij stuk zitten, je was zó dol op je opa!

Ik vind 'waarom nou jij' echt een tranentrekker, evenals 'afscheid nemen bestaat niet'.
Voor mezelf vind ik 'hou van mij' van de 3js erg mooi, niet eens een liedje over een overledene, maar wel over hoe ik me soms kan voelen. 'Harder dan ik hebben kan' en 'zeg me dat het niet zo is' vind ik wel ook echt heel mooi, vooral de laatstgenoemde.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  Carra zo 25 nov 2012 - 8:27

Gecondoleerd Jane Doe! Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? 1371890812 Sterkte.

Muziek is heel belangrijk voor mij. Ik heb wel een aantal nummers die ik graag op mijn uitvaart zou willen. Vooal als ik jong zou komen te overlijden. Als ik 80 ben, dan denk ik niet dat het me nog heel veel uit maakt.

Ik heb die nummer ook op papier gezet en op welke cd ze staan. Vooral voor mijn ouders/zus die dat in dat geval zouden moeten regelen. Een van die nummers is Lopen tot de zon komt van Acda en de Munnik.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  Gast zo 25 nov 2012 - 8:33

Gecondoleerd meid! Wat krijg je allemaal over je heen zeg.

Parel schreef:
Ik vind 'waarom nou jij' echt een tranentrekker, evenals 'afscheid nemen bestaat niet'.
Voor mezelf vind ik 'hou van mij' van de 3js erg mooi, niet eens een liedje over een overledene, maar wel over hoe ik me soms kan voelen. 'Harder dan ik hebben kan' en 'zeg me dat het niet zo is' vind ik wel ook echt heel mooi, vooral de laatstgenoemde.

Dit vind ik ook mooie liedjes, de laatste vooral na ziekte. Het drinklied van de 3JS vind ik ook mooi.

Naast deze liedjes vind ik opw. 599, Kom tot de Vader, ook heel mooi.



Laatst aangepast door Chipp op zo 25 nov 2012 - 8:38; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  Gast zo 25 nov 2012 - 8:37

Gecondoleerd.

Marco Borsato heeft een mooi liedje over een opa, volgens mij heet het ook Opa.
Misschien is dat wat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  diddie zo 25 nov 2012 - 10:55

Gecondoleerd!

Ik vind "de steen", en dan gezongen door Paul de Leeuw heel mooi.
diddie
diddie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 174
Punten : 188
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  bolus26 zo 25 nov 2012 - 11:05

gecondoleerd jane doe



deze vind ik mooi! is t nummer van marco in een versie van paul

https://www.youtube.com/watch?v=5OEB6UC25Ts

en deze

https://www.youtube.com/watch?v=zcEURhzbbA8

https://www.youtube.com/watch?v=260PCbMhWII



voor mijn eigen uitvaart weet ik t eigenlijk nog niet.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  Burn zo 25 nov 2012 - 11:10

Heel veel sterkte!

Er zijn veel mooie opwekkingsliederen, maar weet niet als je gelovig bent.
Over de rest ga ik nog even nadenken..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  Toet zo 25 nov 2012 - 11:19

Gecondoleerd, heel veel sterkte de komende tijd!

Wij moesten een tijdje geleden een uitvaart regelen voor een overleden oom van mijn vader, een oude man die eigenlijk niemand meer had. Wij waren niet super close met hem en vonden het heel moelijk goede muziek uit te zoeken, na wat googelen kwamen we op deze site terecht: http://muziek.dela.nl/uitvaartmuziek_top_50.html Het klinkt misschien een beetje stom/afgezaagd maar hier staat hele mooie muziek tussen, misschien heb je er wat aan Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? 561177
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  JD zo 25 nov 2012 - 11:51

Wat een lieve reacties meiden, dankjulliewel! smile
bedankt ook voor alle tips..

Morgen gaan we met de uitvaartverzorging zitten, maar ik heb vanavond al even met mijn moeder op youtube gezeten.
Wij willen graag Jan Smit met Naam in de sterren.

Mijn opa had dezelfde naam als de zanger smile en hij heeft hem anderhalve maand geleden nog ontmoet...vandaar een liedje van hem wel bijzonder is. Ik vind het liedje ietwat afgezaagd, maar hoe vaker ik hem nu draai, hoe beter ik hem wel vind passen....

Maar ik heb ook een paar liedjes die hier genoemd zijn opgeschreven, dus even afwachten wat de rest van de familie vindt en wat eruit rolt...



Laatst aangepast door JaneDoe op zo 25 nov 2012 - 12:51; in totaal 1 keer bewerkt
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  Antibes zo 25 nov 2012 - 12:11

bolus26 schreef:gecondoleerd jane doe



deze vind ik mooi! is t nummer van marco in een versie van paul

https://www.youtube.com/watch?v=5OEB6UC25Ts


Dit vind ik echt zonde, hij legt er veel minder emotie in dan Marco!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk liedje wil jij op je uitvaart horen? Empty Re: Welk liedje wil jij op je uitvaart horen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum