Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dochter 6 jaar te klein/licht

+8
Darius
woezel
Susan
Liadan
meisjesmama
Exogenesis
Artemis
Sterrin_
12 plaatsers

Ga naar beneden

Dochter 6 jaar te klein/licht Empty Dochter 6 jaar te klein/licht

Bericht  Sterrin_ za 10 aug 2013 - 4:39

Mijn oudste dochter van 6 jaar is een paar weken terug bij de 'schooldokter' geweest. Hier was uitgekomen dat ze volgens de statistieken te klein en te licht is. Ik doe daar verder niet zoveel mee omdst het nou eenmaal  haar bouw is. En ze eet ook nogsteeds niet heel goed dus dat zal misschien ook meespelen.
Nu zou ze worden besproken in het jgz team en mocht daar meer uitkomen dan zou ik meer horen.
We hebben nu een uitnodiging gekregen voor een extra check waar ik zelf ook bij moet zijn.
Eigenlijk neig ik ernaar om niet te gaan omdat ik het niet echt nodig vind. Ze is altijd al klein en licht geweest maar volgde gewoon haar lijntje. Misschien is da t nu wat afgebogen, dat kan, maar daar heb ik verder ook niks over gehoord. Sowieso hoor je verder niks van de schooldokter. Ik ben daar niet bij geweest en kreeg dus later de uitslag. 
Wat zouden jullie doen?

Ik denk dat ik maandag maar eerst eens bel om te vragen of haar lijn afgebogen is, en zo niet dan bel ik sowieso af denk ik.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter 6 jaar te klein/licht Empty Re: Dochter 6 jaar te klein/licht

Bericht  Artemis za 10 aug 2013 - 4:46

Hoe groot en zwaar is ze? 

 
Als ze gezond is en verder goed eert en slaapt en speelt zou ik me niet druk maken.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter 6 jaar te klein/licht Empty Re: Dochter 6 jaar te klein/licht

Bericht  Exogenesis za 10 aug 2013 - 4:56

Als er geen afbuiging naar beneden is en ze is verder zoals ze altijd is (humeur, gedrag, prestaties op school), dan zou ik me er ook niet druk om maken.

Ik was ook altijd te klein. De schooldoktoren moesten me ook altijd extra zien, maar ik ontwikkelde me gewoon op m'n eigen gangetje. Ik was een laatbloeier en altijd de kleinste van de klas. Dat is later allemaal ingehaald, zonder schade aan, bijvoorbeeld, het leerproces.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter 6 jaar te klein/licht Empty Re: Dochter 6 jaar te klein/licht

Bericht  meisjesmama za 10 aug 2013 - 5:35

Hoe zwaar is ze dan en wat is haar gewicht?
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter 6 jaar te klein/licht Empty Re: Dochter 6 jaar te klein/licht

Bericht  Liadan za 10 aug 2013 - 5:37

Ik zou bellen en vragen waarom ze een uitnodiging heeft voor een volgende afspraak. En ik zou de volgende keren voortaan meegaan als ze naar de schoolarts moet zodat je meteen uitleg krijgt.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter 6 jaar te klein/licht Empty Re: Dochter 6 jaar te klein/licht

Bericht  Sterrin_ za 10 aug 2013 - 6:09

Ze weegt 19 kilo en is 114 cm. Niks bijzonders als je het mij vraagt.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter 6 jaar te klein/licht Empty Re: Dochter 6 jaar te klein/licht

Bericht  meisjesmama za 10 aug 2013 - 6:20

Sterrin_ schreef:Ze weegt 19 kilo en is 114 cm. Niks bijzonders als je het mij vraagt.
Ohhh dan scheelt ze niet veel mijn dochter die is 19,5 kilo en dan wel 116 cm. Kinderarts vind het bij haar prima.


Laatst aangepast door meisjesmama op za 10 aug 2013 - 6:49; in totaal 1 keer bewerkt
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter 6 jaar te klein/licht Empty Re: Dochter 6 jaar te klein/licht

Bericht  Susan za 10 aug 2013 - 6:27

Nou, ik denk dat Ezra niet echt veel langer en zwaarder zal zijn, vorig najaar woog hij 15 kilo en was ongeveer 110 centimeter en hij is wel een stukje langer geworden maar niet veel, en ook niet echt dikker. Het is gewoon zijn bouw, ik maak me er niet druk om.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter 6 jaar te klein/licht Empty Re: Dochter 6 jaar te klein/licht

Bericht  Sterrin_ za 10 aug 2013 - 6:34

Ik maak me er dus ook niet druk om. Eerlijk gezegd vind ik het maar onzin vandaar ook mijn vraag. Bel maandag wel af, hoor er toch niks nieuws. Ze is zo gezond als een vis en actief genoeg. Ik kan haar ookmoeilijk volproppen met het eten.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter 6 jaar te klein/licht Empty Re: Dochter 6 jaar te klein/licht

Bericht  Liadan za 10 aug 2013 - 6:37

Ik zie in het groeiboekje dat meisjes als ze 6 jaar zijn gemiddeld 22 kilo wegen en 119 cm. Volgens de grafiek zit ze op de -1 lijn, misschien dat ze iedereen die daarop zit uitnodigen voor nog een controle? Ik zou even bellen en navragen wat de bedoeling is van de volgende afspraak.

En dan ben ik nog even benieuwd, heb je een aankondiging gehad van de eerste controle bij de schoolarts? Mijn dochter moet dit jaar ook, krijg je daar eerst een brief over? (dat neem ik wel aan?).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter 6 jaar te klein/licht Empty Re: Dochter 6 jaar te klein/licht

Bericht  Sterrin_ za 10 aug 2013 - 7:02

Ik kreeg een brief waarin stond dat ze binnenkort naar de schooldokter zou moeten, maar geen tijd ofzo verder. Toevallig las ik toen hier dat jij schreef dat je er zelf bij wilde zijn. Maar de volgende dag kreeg xe dus al een brief mee waarin stond dat ze er was geweest. Met de metingen erbij en dat was het. Dat vond ik toen al vreemd. 'Vroeger' ging je als moeder mee. Sowieso heb ik weinig met de 'schooldokter' Sls er wat is hebben we een huisarts. Zolang er verder geen bijzonderheden zijn zie ik er het nut niet van in. Maar ik bel maandag gewoon even en vraag wel even hoe en wat.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter 6 jaar te klein/licht Empty Re: Dochter 6 jaar te klein/licht

Bericht  Liadan za 10 aug 2013 - 7:04

Ja, ik snap ook niet zo goed waarom je nog een keer zou gaan met haar lengte en gewicht, zeker omdat het haar bouw is. Ze is gewoon wat lichter dan gemiddeld.
Maar goed om te weten dat je eerst een brief krijgt, dan moet ik als ik die gehad heb de juf heel goed inlichten dat ik mee wil en dat ze anders niet mag gaan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter 6 jaar te klein/licht Empty Re: Dochter 6 jaar te klein/licht

Bericht  meisjesmama za 10 aug 2013 - 7:27

Bij ons moet je ook mee en de schooldokter zei hier "ze loopt zoveel onder controle daar ga ik me niet mee bemoeien".
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter 6 jaar te klein/licht Empty Re: Dochter 6 jaar te klein/licht

Bericht  woezel za 10 aug 2013 - 8:28

Bij ons komt eerst een keer de assistente wegen enz en daarna een afspraak met de schoolarts waar je als ouder bij bent.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter 6 jaar te klein/licht Empty Re: Dochter 6 jaar te klein/licht

Bericht  Darius za 10 aug 2013 - 8:45

Volgens mij is dat per gemeente (of per GGD of CJG of hoe dat tegenwoordig ook heet) verschillend. Maar ik zou echt niet blij zijn met de manier waarop dat bij Sterrin is gegaan. Ik zal er volgende week direct even naar vragen op school, of als ik toch met E naar het CB moet.

Overigens zou ik wel gaan. Ik vind dat soort dingen altijd wel vermakelijk. Wij hebben hier altijd een ietwat gehaaste wvp, die stel ik ook altijd vragen waarvan ik weet dat ze het antwoord niet weet. (Oh, hoe gemeen)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter 6 jaar te klein/licht Empty Re: Dochter 6 jaar te klein/licht

Bericht  Printje za 10 aug 2013 - 8:47

Wij hebben helemaal geen schooldokter, alle kinderen gaan in groep 2 naar de GGD maar dat is het ook. Het gaat zelfs veranderen dat alleen kinderen waar wij ons zorgen over maken opgeroepen worden en de anderen niet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter 6 jaar te klein/licht Empty Re: Dochter 6 jaar te klein/licht

Bericht  Vixen za 10 aug 2013 - 8:54

woow.. ik vind het eigenlijk best heel raar dat je als ouder niet eens weet wanneer de afspraak is en dat je dus niet eens mee kunt naar de schoolarts en dat je een brief krijgt met iets waar ze zich zorgen over maken. Ik vind dat ze dit ten minste persoonlijk moeten laten weten.

Printje: welke kinderen zouden jullie dan op laten roepen?
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter 6 jaar te klein/licht Empty Re: Dochter 6 jaar te klein/licht

Bericht  Thunder za 10 aug 2013 - 9:01

Ik was er gewoon bij. Maf, dat dat dus overal anders gaat. Zo kwam ik er wel achter dat mijn zoon een sterk verminderd gehoor had. Hadden wij zelf echt niet gemerkt.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter 6 jaar te klein/licht Empty Re: Dochter 6 jaar te klein/licht

Bericht  Printje za 10 aug 2013 - 9:01

Wij krijgen dan zo'n vragenlijst over allerlei dingen omtrent het kind, over de gezinssituatie, hoe het kind op school is, eventuele gehoor etc problemen, gedragsproblemen, motorische problemen etc. Een flinke lijst dus, daar kijkt de GGD naar en daarnaast kan ik ook aangeven in die lijst of ik wil dat het kind opgeroepen wordt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter 6 jaar te klein/licht Empty Re: Dochter 6 jaar te klein/licht

Bericht  Liadan za 10 aug 2013 - 9:35

Ja, ik vind het ook eigenlijk wel heel raar dat in zo'n brief niet vermeldt wordt wanneer de schoolarts op school is. Ik ga dat komende week ook maar eens navragen op school. Want no way dat Yara er alleen naartoe gaat.
En ik weet dat ze bij Y. op school eerst alle kinderen 'screenen' en dat daarna kinderen worden opgeroepen voor de schoolarts. Maar bij die screening wil ik ook zijn. Ik denk dat het hier hetzelfde gaat als bij Sterrin.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter 6 jaar te klein/licht Empty Re: Dochter 6 jaar te klein/licht

Bericht  Printje za 10 aug 2013 - 9:36

Maar Sterrin heeft de juf dit vantevoren niet gemeld dan? Ik zou, als ik weten wanneer het was, het of in de nieuwsbrief zetten of op het prikbord bij de deur.

Nu moet ik wel terug denken aan wat mijn moeder altijd zei over schoolartsen... allemaal afgekeurde artsen haha. Daar moet je niet naar luisteren Wink
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter 6 jaar te klein/licht Empty Re: Dochter 6 jaar te klein/licht

Bericht  Darius za 10 aug 2013 - 9:39

Printje schreef:

Nu moet ik wel terug denken aan wat mijn moeder altijd zei over schoolartsen... allemaal afgekeurde artsen haha. Daar moet je niet naar luisteren Wink
Dat vind ik echt je reinste onzin.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter 6 jaar te klein/licht Empty Re: Dochter 6 jaar te klein/licht

Bericht  Printje za 10 aug 2013 - 9:41

Darius schreef:
Printje schreef:

Nu moet ik wel terug denken aan wat mijn moeder altijd zei over schoolartsen... allemaal afgekeurde artsen haha. Daar moet je niet naar luisteren Wink
Dat vind ik echt je reinste onzin.
Niet mijn woorden maar mijn moeder zei dat altijd. Die nam et cb/ggd ook altijd met de grootste korrel zout ( dus heb het niet van een vreemde, ik sta er zelfs nog positiever in;) )
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter 6 jaar te klein/licht Empty Re: Dochter 6 jaar te klein/licht

Bericht  Twellie za 10 aug 2013 - 10:15

Darius schreef:Volgens mij is dat per gemeente (of per GGD of CJG of hoe dat tegenwoordig ook heet) verschillend. Maar ik zou echt niet blij zijn met de manier waarop dat bij Sterrin is gegaan. Ik zal er volgende week direct even naar vragen op school, of als ik toch met E naar het CB moet.

Overigens zou ik wel gaan. Ik vind dat soort dingen altijd wel vermakelijk. Wij hebben hier altijd een ietwat gehaaste wvp, die stel ik ook altijd vragen waarvan ik weet dat ze het antwoord niet weet. (Oh, hoe gemeen)
Whaha, ik doe dat ook. Beleef ik echt een zeker sadistisch plezier aan. Die ik trouwens alleen bij arts, de verpleegkundige is niet zo betweterig en denk juist wel mee en dan ga ik ook niet vervelend doen. Eigenlijk roept de arts het over zichzelf af, zeg maar.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter 6 jaar te klein/licht Empty Re: Dochter 6 jaar te klein/licht

Bericht  Darius za 10 aug 2013 - 10:17

Twellie schreef:
Darius schreef:Volgens mij is dat per gemeente (of per GGD of CJG of hoe dat tegenwoordig ook heet) verschillend. Maar ik zou echt niet blij zijn met de manier waarop dat bij Sterrin is gegaan. Ik zal er volgende week direct even naar vragen op school, of als ik toch met E naar het CB moet.

Overigens zou ik wel gaan. Ik vind dat soort dingen altijd wel vermakelijk. Wij hebben hier altijd een ietwat gehaaste wvp, die stel ik ook altijd vragen waarvan ik weet dat ze het antwoord niet weet. (Oh, hoe gemeen)
Whaha, ik doe dat ook. Beleef ik echt een zeker sadistisch plezier aan. Die ik trouwens alleen bij arts, de verpleegkundige is niet zo betweterig en denk juist wel mee en dan ga ik ook niet vervelend doen. Eigenlijk roept de arts het over zichzelf af, zeg maar.
Haha, hier dus het zelfde, maar dan dus andersom. De arts is juist wel aardig, dus die ga ik niet lastig vallen. Maar die wvp, tjonge zeg....ik doe het erom. smile 
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochter 6 jaar te klein/licht Empty Re: Dochter 6 jaar te klein/licht

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum