Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Blaasontsteking tijdens zwangerschap...

+3
Muppetje
Susan
CCC
7 plaatsers

Ga naar beneden

Blaasontsteking tijdens zwangerschap... Empty Blaasontsteking tijdens zwangerschap...

Bericht  CCC ma 17 okt 2011 - 8:10

Ik vraag me af of hier meiden zijn die hier ervaring mee hebben. Heb vaak genoeg een blaasontsteking gehad, maar nu heb ik het idee dat ik het ook heb. Ik heb nu alleen geen pijn bij het plassen, geen bloed in mijn urine maar wel dat ik continu het gevoel heb naar de wc te moeten... Er komt dus weinig tot niks uit, maar als ik loop voelt het alsof ik het zelf niet kan ophouden...

Drink nu zoveel mogelijk water om de boel even door te laten spoelen, morgenochtend dus waarschijnlijk maar even naar de HA om wat urine in te leveren... Iemand ervaringen hiermee? En hoe zit het dan met eventuele medicijnen?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking tijdens zwangerschap... Empty Re: Blaasontsteking tijdens zwangerschap...

Bericht  Susan ma 17 okt 2011 - 8:12

Ik heb dat ook gehad, ik heb toen gewoon een kuurtje gekregen dat je mag hebben tijdens je zwangerschap. Wel na het kuurtje nog een keer je urine laten nakijken of het helemaal weg is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking tijdens zwangerschap... Empty Re: Blaasontsteking tijdens zwangerschap...

Bericht  Muppetje ma 17 okt 2011 - 8:13

Ik moet wel constant naar de wc, maar dan moet ik ook echt plassen.
Volgens mij heb ik nog nooit een blaasontsteking gehad, dus ik kanje niet helpen, maar beterschap.

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking tijdens zwangerschap... Empty Re: Blaasontsteking tijdens zwangerschap...

Bericht  Tiara ma 17 okt 2011 - 8:17

Ik heb het ook gehad, had weinig klachten van een blaasontsteking, maar het was er toch een. Heb toen gewoon een kuurtje gehad voor 5 dagen.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking tijdens zwangerschap... Empty Re: Blaasontsteking tijdens zwangerschap...

Bericht  CCC ma 17 okt 2011 - 8:17

Ja het gekke is, als ik normaal een blaasontsteking heb, zit er bloed in mijn urine (sorry voor de details) en kan ik amper lopen van de pijn... Nu is het gewoon irritant en ben ik bang dat ik het laat lopen ofzo... Klinkt echt raar volgens mij haha... Naja ik ga morgenochtend braaf even naar de HA, maar heb de HA nog niet op de hoogte gesteld van mijn zwangerschap, dus maar meteen even doen...

thnx muppetje...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking tijdens zwangerschap... Empty Re: Blaasontsteking tijdens zwangerschap...

Bericht  Lindsya ma 17 okt 2011 - 8:18

Ik heb ook een blaasontsteking gehad tijdens mijn zwangerschap. Ik moest heel veel plassen. Ik heb een kuurtje gekregen.

Geef wel even aan bij je huiasarts dat je zwanger ben want je mag niet alle antibiotica kuren hebben.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking tijdens zwangerschap... Empty Re: Blaasontsteking tijdens zwangerschap...

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 8:21

Ik heb dat ook gehad met 36 weken zwangerschap. Ik heb toen een of ander kuurtje gekregen van de huisarts. Ik wist nog eens niet dat ik een blaasontsteking had eigenlijk ! Ik had alleen buikpijn tijdens het plassen maar veel moest ik niet echt en ik had ook geen branderig gevoel zeg maar dus die link trok ik zelf niet. Volgens mij zagen ze bij de vk dat ik het had doordat ze m'n urine hadden gecontroleerd vanwege die buikpijn


Laatst aangepast door Razz_ op ma 17 okt 2011 - 8:21; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking tijdens zwangerschap... Empty Re: Blaasontsteking tijdens zwangerschap...

Bericht  CCC ma 17 okt 2011 - 8:21

Hadden jullie ook lage buikpijn zeg maar... Het is niet buikpijn buikpijn achtig, maar wel een soort drukkend en aanwezig gevoel...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking tijdens zwangerschap... Empty Re: Blaasontsteking tijdens zwangerschap...

Bericht  Flower_L ma 17 okt 2011 - 8:21

niet voor en tijdens, maar na de bevalling wel. Aan lopende band helaas.
Heb nu van die cranberrypillen, en drink van dat cranberrysap (wel aangelegd...anders vind ik het echt niet lekker).
Drink veel water en ga direct naar toilet als ik moet. En katoen dragen heb ik ook weleens gelezen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking tijdens zwangerschap... Empty Re: Blaasontsteking tijdens zwangerschap...

Bericht  Flower_L ma 17 okt 2011 - 8:22

chococupcake schreef:Hadden jullie ook lage buikpijn zeg maar... Het is niet buikpijn buikpijn achtig, maar wel een soort drukkend en aanwezig gevoel...

Heb je ook last van onderrug?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking tijdens zwangerschap... Empty Re: Blaasontsteking tijdens zwangerschap...

Bericht  Susan ma 17 okt 2011 - 8:22

chococupcake schreef:Ja het gekke is, als ik normaal een blaasontsteking heb, zit er bloed in mijn urine (sorry voor de details) en kan ik amper lopen van de pijn... Nu is het gewoon irritant en ben ik bang dat ik het laat lopen ofzo... Klinkt echt raar volgens mij haha... Naja ik ga morgenochtend braaf even naar de HA, maar heb de HA nog niet op de hoogte gesteld van mijn zwangerschap, dus maar meteen even doen...

thnx muppetje...

Nee, maar volgens mij klopt dat ook, dat je als je zwanger bent vaak niet de gebruikelijke symptomen hebt bij een blaasontsteking. Daarom moet je bijvoorbeeld ook je urine laten testen als je erg veel last hebt van harde buiken. Dat kan ook op een blaasontsteking wijzen, ook als je verder helemaal geen klachten hebt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking tijdens zwangerschap... Empty Re: Blaasontsteking tijdens zwangerschap...

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 8:22

chococupcake schreef:Hadden jullie ook lage buikpijn zeg maar... Het is niet buikpijn buikpijn achtig, maar wel een soort drukkend en aanwezig gevoel...

Ja en ik had het trouwens ook nog eens icm obstipatie. Echt een hel waren mijn toiletbezoeken die periode !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking tijdens zwangerschap... Empty Re: Blaasontsteking tijdens zwangerschap...

Bericht  CCC ma 17 okt 2011 - 8:23

Nee, geen pijn in mijn onderrug... Had de laatste dagen wel wat aanwezig/ drukkend gevoel in mijn onderbuik dus... Nu is het wel even weg, maar als ik naar de wc ga, voel ik het dus wel weer... als een soort van spierpijnachtig iets...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking tijdens zwangerschap... Empty Re: Blaasontsteking tijdens zwangerschap...

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 8:25

Dan kan het ook bandenpijn zijn

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking tijdens zwangerschap... Empty Re: Blaasontsteking tijdens zwangerschap...

Bericht  Flower_L ma 17 okt 2011 - 8:27

Razz_ schreef:Dan kan het ook bandenpijn zijn
dat denk ik dan ook eerder, maar even urine laten controleren kan nooit kwaad!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking tijdens zwangerschap... Empty Re: Blaasontsteking tijdens zwangerschap...

Bericht  CCC ma 17 okt 2011 - 8:28

Pfff... haha het kan dus zoveel zijn! Ik laat het morgen dus gewoon even checken, kan geen kwaad lijkt me... Alleen ben ik wel allergisch voor peniciline... Dus mocht ik een blaasontsteking hebben, hoop ik dat er wel een andere optie is...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking tijdens zwangerschap... Empty Re: Blaasontsteking tijdens zwangerschap...

Bericht  Susan ma 17 okt 2011 - 8:32

Wat kreeg je er dan voor je zwangerschap voor?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking tijdens zwangerschap... Empty Re: Blaasontsteking tijdens zwangerschap...

Bericht  CCC ma 17 okt 2011 - 8:34

Heb veel verschillende gehad, omdat er veel niet aansloegen... Ben ook niet zo thuis in al die namen, maar weet wel voor welke ik allergisch ben omdat ik deze na een kaakontsteking kreeg afgelopen mei...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking tijdens zwangerschap... Empty Re: Blaasontsteking tijdens zwangerschap...

Bericht  joyce0606 ma 17 okt 2011 - 9:16

gelijk laten testen of je blaasontsteking heb, is een kleine moeite...ik was te laat...heb een week in het ziekenhuis moeten blijven....blijvende last van nieren....en het risico dat de kleine zou kunnen komen.....is het allemaal zo niet waard!!!

note: ik heb helemaal niets doorgehad, achteraf dacht ik wel, ik moest wel heel vaak naar de WC (3/4 per nacht).
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking tijdens zwangerschap... Empty Re: Blaasontsteking tijdens zwangerschap...

Bericht  CCC ma 17 okt 2011 - 20:25

Joyce... wat naar zeg!

Ik ben net braaf met mijn potje urine naar de huisarts gegaan... Alleen de assistente was erg handig, ik moest een briefje invullen en had bij opmerkingen neer gezet dat ik zwanger was. Ik zeg dat tegen haar, en of ze dit wilt invoeren in het bestand en het niet hardop wilt zeggen ivm privacy. De hele wachtkamer incl. buren zaten daar... Schreeuwt ze echt vet hard jaaaaa omdat je dus zwanger bent zetten we het en op kweek en kun je vanmiddag bellen. Ben blij dat ze het op kweek zetten, maar werd even niet zo vrolijk van dat mijn buren het nu weten... We wilden het nog even geheim houden haha... Naja goed... Zolang het maar even gecheckt word!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking tijdens zwangerschap... Empty Re: Blaasontsteking tijdens zwangerschap...

Bericht  joyce0606 ma 17 okt 2011 - 21:22

chococupcake schreef:Joyce... wat naar zeg!

Ik ben net braaf met mijn potje urine naar de huisarts gegaan... Alleen de assistente was erg handig, ik moest een briefje invullen en had bij opmerkingen neer gezet dat ik zwanger was. Ik zeg dat tegen haar, en of ze dit wilt invoeren in het bestand en het niet hardop wilt zeggen ivm privacy. De hele wachtkamer incl. buren zaten daar... Schreeuwt ze echt vet hard jaaaaa omdat je dus zwanger bent zetten we het en op kweek en kun je vanmiddag bellen. Ben blij dat ze het op kweek zetten, maar werd even niet zo vrolijk van dat mijn buren het nu weten... We wilden het nog even geheim houden haha... Naja goed... Zolang het maar even gecheckt word!

wat een muts zeg!! niet echt discreet.... ben benieuwd naar de uitslag vanmiddag....en de kweek weet je dan volgende week ergends toch?
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking tijdens zwangerschap... Empty Re: Blaasontsteking tijdens zwangerschap...

Bericht  CCC di 18 okt 2011 - 0:20

Ja de kweek is inderdaad na 4 dagen, neem aan werkdagen dus dat zal dan maandag zijn... Ben ook benieuwd, moet wel zeggen heb gisteren extra veel water gedronken om de boel door te spoelen en voel niks meer... Maar ben blij dat ik het toch even langs gebracht heb, je weet het nl. maar nooit natuurlijk...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blaasontsteking tijdens zwangerschap... Empty Re: Blaasontsteking tijdens zwangerschap...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum