Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Migraine tijdens de zwangerschap

+3
Floor
SarahKey
Novalee
7 plaatsers

Ga naar beneden

Migraine tijdens de zwangerschap Empty Migraine tijdens de zwangerschap

Bericht  Novalee ma 11 feb 2013 - 22:18

Zijn er hier meer die daar last van hebben/hadden? Bij N. had ik dit totaal niet maar nu heb ik het al een week of drie bijna dagelijks. Gelukkig vallen de aanvallen mee, ik ben niet compleet uitgeschakelt gelukkig, maar vervelend is het wel.

Voor degenen die het ook hadden; hield het bij jullie de hele zwangerschap aan? Merkte je dat het door bepaalde dingen getriggerd werd? En wat hielp bij jullie goed? Van de VK mag ik paracetamol maar dat helpt bij mij nooit tegen migraine.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine tijdens de zwangerschap Empty Re: Migraine tijdens de zwangerschap

Bericht  SarahKey ma 11 feb 2013 - 22:23

Volgens mij had Aimee (of Floor, zit nu te twijfelen) er last van tijdens haar zwangerschap.

Zelf geen ervaring mee. Lijkt me erg vervelend, om het nog maar zacht te zeggen. Migraine tijdens de zwangerschap 699888


Laatst aangepast door SarahKey op ma 11 feb 2013 - 22:26; in totaal 1 keer bewerkt
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine tijdens de zwangerschap Empty Re: Migraine tijdens de zwangerschap

Bericht  Floor ma 11 feb 2013 - 22:26

Ja ik heb het heel veel gehad, bijna dagelijks (nu nog steeds).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine tijdens de zwangerschap Empty Re: Migraine tijdens de zwangerschap

Bericht  SarahKey ma 11 feb 2013 - 22:27

Floor schreef:Ja ik heb het heel veel gehad, bijna dagelijks (nu nog steeds).
Dan was jij dat wel, zat al te twijfelen, las dat van de week in het topic wat voor klachten had jij tijdens de zwangerschap oid.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine tijdens de zwangerschap Empty Re: Migraine tijdens de zwangerschap

Bericht  Aimee ma 11 feb 2013 - 22:30

Ik had het ook, Sk. Dus je hebt het helemaal goed onthouden smile

Ik heb het gehad vanaf 8 tot 37 weken. Mocht ook alleen paracetamol, wat niet hielp. Ik ben er wel echt bijna 30 weken door uitgeschakelt geweest, hopelijk gaat het bij jou sneller over!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine tijdens de zwangerschap Empty Re: Migraine tijdens de zwangerschap

Bericht  PapillonRose ma 11 feb 2013 - 23:13

Ik had het helaas ook. Heb het normaal ook regelmatig, en tijdens de zwangerschap ook. Wat ik toen als advies had gekregen was panadol plus nemen, dat zou wel mogen. Echt geweldig hielp het niet, maar als ik ook even ging liggen was het daarna wel wat beter te doen. Maar dat zal nu voor jou lastig zijn nu je al een klein dametje hebt rondlopen.. Ik hoop voor je dat het niet de hele zwangschap aanhoudt! Hier wel, maar gelukkig had ik niet elke week een aanval, maar een andere week had ik er bijvoorbeeld weer twee, heel wisselend dus.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine tijdens de zwangerschap Empty Re: Migraine tijdens de zwangerschap

Bericht  Funk ma 11 feb 2013 - 23:47

Ik heb het normaal gesproken rond mijn menstruatie, maar tijdens de zwangerschap een paar keer zo heftig dat ik echt compleet van de wereld was, echt heel beroerd. Waar het aan ligt, geen idee.
Mag inderdaad paracetamol maar dat helpt niet, mijn eigen medicijnen mag ik helaas niet gebruiken.
Echt vervelend voor je! Ik heb helaas geen tips, sterkte!
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine tijdens de zwangerschap Empty Re: Migraine tijdens de zwangerschap

Bericht  Annie24 di 12 feb 2013 - 0:33

Ik heb het tijdens mijn zwangerschap juist helemaal niet gehad, maar wel tijdens mijn bevalling, zoals je weet.

Wat je misschien wel kan doen als dit aan blijft houden tot het einde van je zwangerschap is afspraken maken met de vk/gyn over je bevalling.
Ik merkte (althans, R. dan, want ik lag knock out) tijdens mijn bevalling dat ze in ons ziekenhuis weinig ervaring hadden met een hele erge migraine aanval in combinatie met een bevalling.

Omdat ik knock out lag door de migraine moest R. alles beslissen wat er gevraagd werd. Ook voor hem was dat geen pretje. Zo moest hij oa aangeven of ze me moesten beademen als ik een hartstilstand kreeg. Beetje rare vraag op dat moment, maar wel iets wat ze moesten vragen volgens hun regels.

Misschien dat je daarom een bevalplan op kan stellen wat je wil dat er gebeurd als je migraine hebt tijdens je bevalling en zelf niet in staat bent te reageren.

hug meis!
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine tijdens de zwangerschap Empty Re: Migraine tijdens de zwangerschap

Bericht  Novalee di 12 feb 2013 - 2:43

Floor, jee wat vervelend. Heb je er nu wel medicijnen voor? Had je er voor je zwangerschap ook vaak last van?

Aimee, ai, dat klinkt niet echt hoopgevend laughcry De hoofdpijn zelf valt gelukkig redelijk mee, ik krijg alleen steeds van tevoren vlekken voor mijn ogen waardoor ik niet goed meer zie en later als de hoofdpijn doorzet heb ik soms ook wel moeite met overzicht krijgen. Had jij er voor of na je zwangerschap ook last van?

PR, hmm, bij jou bleef het dus ook de hele zwangerschap Sad Ik zal de Panadol onthouden! Gelukkig heb ik het nu meestal 's avonds dus dan ligt N. toch op bed. Pas wel één keer dat ik echt moest slapen maar toen was het gelukkig weekend en was m'n vriend thuis.

Pippi, bah, dat klinkt naar! Ik heb het normaal eigenlijk nooit. Toen ik nog aan de pil was wel eens, maar dat is inmiddels alweer 4 jaar geleden. Daarna heb ik het misschien nog 2 of 3x gehad. Maar nu bijna dagelijks.

Annie, dat is wel een goede om mee te nemen, inderdaad. Vorige keer hebben we geen bevalplan gemaakt omdat alles wat ik wilde al de standaard procedure was bij mijn verloskundigepraktijk. Maar toen dus toch in het ziekenhuis bevallen en toen hebben we helaas niet alles zo kunnen doen. Dus deze keer wilde ik sowieso een bevalplan maken.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine tijdens de zwangerschap Empty Re: Migraine tijdens de zwangerschap

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum