Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe geven jullie rijst aan een baby?

+4
PiP
Twellie
blondje1313
Printje
8 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe geven jullie rijst aan een baby? Empty Hoe geven jullie rijst aan een baby?

Bericht  Printje za 20 jul 2013 - 8:06

Ik vraag me af hoe jullie rijst geven aan een baby van +- 7 mnd. Pureren wordt natuurlijk super smerig maar ik twijfel of ik de rijst niet al gewoon zo kan geven. Hoe gaven jullie het?

En hoeveel geven jullie? Ik blijf er maar mee klooien met haar. Als ik haar laat eet ze zeker 200gr op en dat vind ik eigenlijk zoveel voor zo;n klein meisje. Als ik uitga van het Opperdepop boek mag ze ongeveer 150 gram dus ik maak altijd zulke porties.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe geven jullie rijst aan een baby? Empty Re: Hoe geven jullie rijst aan een baby?

Bericht  blondje1313 za 20 jul 2013 - 8:09

Ik heb rijst nooit gepureerd, altijd gewoon zo gegeven, en volgens mij ook gewoon met 7 maanden.
Hoeveelheden weet ik niet, wij hebben niet zo'n hongerige dochter!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Hoe geven jullie rijst aan een baby? Empty Re: Hoe geven jullie rijst aan een baby?

Bericht  Twellie za 20 jul 2013 - 8:11

Waarom zou je het pureren eigenlijk als ze het zo dus gewoon eet?

En 200 gram lijkt me prima als ze dat zelf eet en er na die tijd geen klachten van krijgt. Mijn jongste heeft ook altijd bizar veel gegeten (inmiddels gewoon een normale eter) en ze heeft gewoon een slanke bouw. Je dochter zal het wel nodig hebben smile. Is ze erg actief?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  PiP za 20 jul 2013 - 8:14

Ik zou gewoon kijken hoe zij het wil eten, als dat in korrelvorm is , lekker zo laten!
Ik deed soms wel iets langer koken dat het wat zachter was.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Printje za 20 jul 2013 - 8:15

Ze heeft het nog nooit gehad, wilde dat nu zo gaan introduceren deze week.

Ze is heeeeeeeeeeel actief haha. Madammeke kan bijna kruipen en oefent hier goed op. Het is een erg hongerig dametje, geen idee wat ze weegt maar ze heeft wel heerlijke dikke spekbillen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Limburg85 za 20 jul 2013 - 8:16

200 gram mag vanaf 6 maanden.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Sun88 za 20 jul 2013 - 8:22

Ik meng het met de groente en pureer het geheel. Ga het binnenkort ook als korrel geven. Vanaf 7 mnd eet.mijn zoon 200gr.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Bericht  Sanne za 20 jul 2013 - 8:27

Ik heb eerst risotto gegeven, dat is veel papperiger zonder dat het vies wordt. Later ook rijst gegeven, maar dan kook ik het ietsje langer.
Wij eten altijd zilvervliesrijst en ik vind de korrel anders zo droog.

Wat eet je dochter goed en veel, Printje. Mijn dochter eet echt weinig in vergelijking met jouw dochter. Ik schep nog altijd weinig op voor haar en ik denk dat ze de 150 gram niet eens haalt en dan nog laat ze een hoop liggen. Ze is ondanks dat enorm actief en ze groeit ook gewoon goed, dus blijkbaar heeft mijn dochter er genoeg aan, al vind ik het wel eens gek dat ze op zulke kleine porties het zo goed kan doen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Printje za 20 jul 2013 - 8:29

N eet serieus echt alles wat ik haar voorzet, ze vindt alles lekker. Helaas is dat geen garantie wat R at ook altijd alles, en nu helaas niet meer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Twellie za 20 jul 2013 - 8:30

Oh nu snap ik het, van ander eten werkt ze 200 gram naar binnen smile.

Je zou het iets langer dan normaal kunnen koken, zodat het wat plakkeriger wordt in plaats van korrelig?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Linda za 20 jul 2013 - 8:31

Printje, volgens mij kan je dat gewoon heel geven hoor. Kan weinig geks mee gebeuren.
Ik kookte het iets langer en draaide er balletjes van. Zo kon dochter makkelijk zelf happen. Maar als je met een lepel voert dan hoeft dat natuurlijk niet.

Herkenbaar hoor, Sanne! Hier was dat ook zo. Dochter lust en proeft van alles, maar ze is geen grote eter (hoewel er vandaag wel een hele Magnum almond, zo'n grote, in ging :shock:).

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje za 20 jul 2013 - 8:33

Oke dank jullie wel.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sanne za 20 jul 2013 - 8:44

Haha, Linda, zo'n grote? Wow, dat dan weer wel Laughing 
Mijn dochter proeft ook echt wel alles en lust ook alles, maar ze eet gewoon heel weinig.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Linda za 20 jul 2013 - 8:48

Sanne schreef:Haha, Linda, zo'n grote? Wow, dat dan weer wel Laughing 
Mijn dochter proeft ook echt wel alles en lust ook alles, maar ze eet gewoon heel weinig.

Haha, ja echt erg he?! Ik stond er echt van te kijken. Maar ze kan het hebben, ze is heel slank en kerngezond.

Sommige kindjes hebben gewoon weinig nodig. Zolang ze iets eten en goed groeien zal het wel best zijn.
Ik vind het ook niet erg dat ze niet veel eet, maar wel heel fijn dat ze alles proeft. Van de week stak ze zo een radijsje in haar mond. Haha, dat doe ik haar niet na.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: