Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Maximale reistijd naar werk

+27
Toet
SoGood
Lady4
Lavendel
rapa nui
Monte
Eponine
Atelier Madame
Bacio
Raindrop
Lot
Zonnetje
Snoes
Linda
Mouse10
Elin
Niekske
Jeanette
Pancake
Minx
Rovine
Tullow
Cow
Ella
Blond
Rush
Marin
31 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk Empty Maximale reistijd naar werk

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 21:02

Wat vindt jij de maximale reistijd om op je werk te komen?

Ik heb een leuke vacature gezien maar van deur tot deur is het 2 uur pale.. (elke dag dus 4 uur reizen) Dat houd mij nu eigenlijk tegen om te solliciteren. Verhuizen is in de toekomst wel een optie maar mijn vriend heeft zijn school en werk nu gewoon in Nijmegen zitten. (Is over 1.5 jaar klaar en dan moet hij natuurlijk ook eerste een passende baan vinden als hij met mij mee zal verhuizen, dus voor 1 van ons zal het op een moment toch reizen zijn).

Ik loop op deze manier echt redelijk wat passende sollicitaties mis alleen omdat ik op zo'n klote eind van de Randstad woon. Blegh haha.. Sorry ik moest even spuien.

'Normale' sales achtige vacatures of accounting zijn hier genoeg te vinden. Maar alle creatieve banen zitten op zo'n afstand.



Maar stel ik mij aan, of is 4 uur per dag echt teveel?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk Empty Re: Maximale reistijd naar werk

Bericht  Marin do 22 nov 2012 - 21:06

Ik vind dat veel te veel ja. Dat zou mij echt opbreken. Bij mijn baan had ik 2x 1,5 uur reistijd, dus 3 uur in totaal en ik werd echt al helemaal gek, elke ochtend om half 5 de wekker. Ligt er ook vanaf hoe laat je ergens moet zijn natuurlijk. Maar nee, dat zou voor mij absoluut een reden zijn om zo'n baan te laten liggen. Heel jammer, want ik heb ook banen aan de andere kant van t land laten liggen daarom.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk Empty Re: Maximale reistijd naar werk

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 21:15

Ik vind het ook te veel. Net als Marin heb ik ook ooit een baan gehad op 1.5 uur reistijd enkele reis en dat brak me op. Al na een maand had ik er genoeg van en heb ik keihard om een andere baan gezocht die dichterbij was, gelukkig kon ik 2 weken later switchen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk Empty Re: Maximale reistijd naar werk

Bericht  Rush do 22 nov 2012 - 21:32

Een half uur met de auto is wel genoeg. 3 kwartier zou ik voor een goede baan ook nog wel overwegen. Maximale reistijd naar werk 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk Empty Re: Maximale reistijd naar werk

Bericht  Blond do 22 nov 2012 - 21:47

Ja, dat zou voor mij ook echt te ver zijn. Ik heb een keer een baan gehad waarvoor ik 1 uur moest reizen en dat brak me al op. Maar dat was ook omdat het dan auto - trein - lopen was. En een klotebaan.
Als ik een uur in de auto had moeten zitten had ik het minder erg gevonden.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk Empty Re: Maximale reistijd naar werk

Bericht  Ella do 22 nov 2012 - 21:48

Oh 4 uur per dag vind ik echt veel te veel. Voor mij zou een half uurtje max zijn.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk Empty Re: Maximale reistijd naar werk

Bericht  Cow do 22 nov 2012 - 21:49

2u enkele reis is echt te gek. Ik moest voor mijn werk 3mnd naar Amsterdam, 2u enkele reis als de treinen reden oals ze moesten rijden. Leuk voor 3mnd maar daarna ben je er echt wel klaar mee. Je bent gewoon 12u per dag van huis, je reistijd is al een halve werkdag.....het breekt je écht op!
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk Empty Re: Maximale reistijd naar werk

Bericht  Tullow do 22 nov 2012 - 22:07

Ja, dat vind ik ook te ver! Als je om 08.00 uur op je werk moet zijn, moet je om 06.00 uur van huis en dan heb ik de files nog niet meegerekent! En terug in de spits... Ik moet er niet aan denken!

Waarschijnlijk moet ik straks een half uur reizen ('s ochtends een uur i.v.m. drukte). Een uur is voor mij wel maximaal eigenlijk.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk Empty Re: Maximale reistijd naar werk

Bericht  Rovine do 22 nov 2012 - 22:13

Max 3 kwartier, inclusief structurele files. Maar zolang ik de banen voor het uitkiezen heb max 10 km, zodat ik kan fietsen. Afstand is voor mij echt wel een doorslaggevende factor.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk Empty Re: Maximale reistijd naar werk

Bericht  Minx do 22 nov 2012 - 22:20

Een uur enkele reis dat is ook in welke straal ik nu zoek.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk Empty Re: Maximale reistijd naar werk

Bericht  Pancake do 22 nov 2012 - 22:24

2 uur enkele reis is vind ik ook echt te veel. Ik zit nu op zo'n 3 kwartier reizen van mijn werk en dat gaat nog. Een uur is voor mij denk ik wel echt de max.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk Empty Re: Maximale reistijd naar werk

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 22:35

Ik reis nu 1,5-2 uur enkele reis naar mijn school toe. Vind dat echt lang, maar voor een studie goed vol te houden ivm fijne schooltijden (bijna nooit hele dag les). Als ik dit voor een baan zou moeten doen, zou dit mij uiteindelijk opbreken. Stel je werkt van 8-6 uur, dan ben je om 6 uur weg en om 8 uur terug. Dan zou ik geen leven meer hebben voor mijn gevoel.

Drie kwartier is voor mij wel de max denk ik. Mocht het echt mijn droombaan zijn, dan 1 uur reistijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk Empty Re: Maximale reistijd naar werk

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 22:38

Okee 'gelukkig' ben ik niet de enigste. Het voelt zo zwak om het niet aan te kunnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk Empty Re: Maximale reistijd naar werk

Bericht  Marin do 22 nov 2012 - 22:42

Punk'd schreef:Okee 'gelukkig' ben ik niet de enigste. Het voelt zo zwak om het niet aan te kunnen.

Daar is toch helemaal niets zwak aan? Ik denk dat je in dat soort situaties heel snel het probeert goed te praten door te zeggen dat je dat wel aan kan, maar dat het in de praktijk zo anders uitpakt. Moet je maar eens denken aan elke dag de bus/tram/fiets te pakken naar het station, dan daar op je trein te wachten/net gemist te hebben/trein heeft vertraging dus aansluiting gemist/al die drukke mensen om je heen, zeker op de terugweg na een doodsvermoeiende dag wéér al die mensen om je heen, moeten staan in de trein een uur lang, dan op de terugweg nog langs de supermarkt omdat je nog eten moet kopen en dan rond half 8 eindelijk thuis komt en moet koken en vervolgens gaat je wekker weer om half zes ofzo.

Even heel beeldend gezegd, maar dat is echt hoe ik me voelde. Vooral al die chaos en drukte om me heen op van die vermoeiende momenten. Oh ik trok dat zo slecht.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk Empty Re: Maximale reistijd naar werk

Bericht  Jeanette do 22 nov 2012 - 22:44

Ik zou dat persoonlijk veels te lang vinden. Moet er niet aan denken om zo lang onderweg te zijn. Ik heb het nu wel luxe, omdat ik er nu maar 15 minuten over doe. Maar half uur a 3 kwartier zou voor mij de max zijn.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk Empty Re: Maximale reistijd naar werk

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 22:47

Ik reis iets meer dan drie uur in totaal per dag. Dat doe ik drie dagen, de andere dagen werk ik thuis. Ik vind mijn werk echt heel leuk, dus ik heb het ervoor over. Maar het is wel ECHT veel. Vier uur zou ik niet doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk Empty Re: Maximale reistijd naar werk

Bericht  Niekske do 22 nov 2012 - 22:48

Punk'd schreef:Okee 'gelukkig' ben ik niet de enigste. Het voelt zo zwak om het niet aan te kunnen.

Dat is echt niet zwak! Elke dag vier uur reizen met een fultime baan resulteert in een werkweek van 60 uur. Dat is ontzettend zwaar. Ik reis nu zo'n 1,5 uur van deur tot deur en ik ben zo blij dat het straks een half uur wordt smile ik heb 's avonds geen puf meer om echt dingen te gaan doen, mijn vriend kookt gelukkig meestal, want ik heb enorme honger als ik thuis kom. Afspraken door de week plan ik ver vooruit, want ik moet me erop voor kunnen bereiden omdat de wekker de volgende ochtend weer om kwart voor zes gaat. Even de stad in voor een snelle boodschap kan ik nooit, moet allemaal in het weekend, want ik ben altijd pas na zessen terug. In mijn weekenden wil ik leuke dingen doen, maar ik moet ook altijd bijtanken.

Ik heb trouwens een vriendin die vorig jaar nog elke dag van Zwolle naar Rotterdam reisde voor haar werk... bijna 3 uur enkele reis was het geloof ik. Inmiddels woont ze iets dichterbij, maar ze reist nog steeds 1,5 uur. Zij vindt het prima... ieder zijn ding :P
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk Empty Re: Maximale reistijd naar werk

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 22:49

Marin schreef:
Punk'd schreef:Okee 'gelukkig' ben ik niet de enigste. Het voelt zo zwak om het niet aan te kunnen.

Daar is toch helemaal niets zwak aan? Ik denk dat je in dat soort situaties heel snel het probeert goed te praten door te zeggen dat je dat wel aan kan, maar dat het in de praktijk zo anders uitpakt. Moet je maar eens denken aan elke dag de bus/tram/fiets te pakken naar het station, dan daar op je trein te wachten/net gemist te hebben/trein heeft vertraging dus aansluiting gemist/al die drukke mensen om je heen, zeker op de terugweg na een doodsvermoeiende dag wéér al die mensen om je heen, moeten staan in de trein een uur lang, dan op de terugweg nog langs de supermarkt omdat je nog eten moet kopen en dan rond half 8 eindelijk thuis komt en moet koken en vervolgens gaat je wekker weer om half zes ofzo.

Even heel beeldend gezegd, maar dat is echt hoe ik me voelde. Vooral al die chaos en drukte om me heen op van die vermoeiende momenten. Oh ik trok dat zo slecht.

haha het erge is gewoon dat ik het ken.

Een jaar in Utrecht naar school vond ik nog wel te doen. 1.5 uur van deur tot deur.. Maar die stage in Amsterdam .. Dat was inderdaad echt killing. En altijd, altijd in de spits terug. Nooit kunnen zitten tussen Amsterdam en Utrecht. En dan inderdaad net de trein missen.

Ik kon altijd kiezen tussen Amstel en Zuid.. Dan dacht ik dat ik Zuid nog wel net zou halen, kwam ik daar.. shit rijd die trein net weg.. En dan weer balen dat ik niet naar Amstel was gegaan.

Bleehg ik voel dat gevoel alweer opkomen als ik er aan denk pale

Maar toch denk ik iedere keer weer.. Maar voor een echte functie/werk vind ik het anders dan een stage waar je ook nog bijna niets voor krijgt en alleen kloot klusjes mag doen.



Maar goed ik heb net gesolliciteerd op een leuke functie in de buurt Very Happy Heb daar echt een goed gevoel bij!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk Empty Re: Maximale reistijd naar werk

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 22:51

Niekske.. Je hebt ook gelijk hoor. Ik zou het ook helemaal niets vinden om sociaal gezien doordeweeks niets te kunnen ondernemen omdat je pas om 8 uur thuis bent. Vreselijk.

Nee ik doe het ook niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk Empty Re: Maximale reistijd naar werk

Bericht  Elin do 22 nov 2012 - 23:01

Voor mij is 1 uur enkele reis denk ik de max, 2 uur vind ik veel te veel! In januari ga ik stage lopen en dan heb ik 1,5 uur enkele reis. Dat vind ik eigenlijk ook al veel, maar het is gelukkig maar 3 dagen per week (en hopelijk een super stage, dus dan heb ik er wel wat voor over!)
Elin
Elin
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 398
Punten : 411
Registratiedatum : 14-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk Empty Re: Maximale reistijd naar werk

Bericht  Mouse10 vr 23 nov 2012 - 1:58

Ik vind 4 uur per dag ook te veel.
Mouse10
Mouse10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 124
Punten : 130
Registratiedatum : 26-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk Empty Re: Maximale reistijd naar werk

Bericht  Linda vr 23 nov 2012 - 2:15

Ik reis nu 5 kwartier heen en 5 kwartier terug, maar dat vind ik ook al aan de hoge kant. Maar ik heb het naar m'n zin om m'n werk, dus ik heb het er wel voor over.

Tijdens m'n stage op school had ik bijna 2,5 uur enkele reis met het openbaar vervoer. Ik vond het echt een pokke eind, maar ik deed het puur om ervaring op te doen. Na m'n stage heb ik er ook nog een jaar gewerkt, gelukkig was dat maar 2 dagen per week. Maar het heeft wel de doorslag gegeven bij m'n volgende baan om me aan te nemen. Ze vonden het zo goed op m'n cv staan. Dus ik ben achteraf blij dat ik het gedaan heb.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk Empty Re: Maximale reistijd naar werk

Bericht  Snoes vr 23 nov 2012 - 2:28

Dat vind ik ook wel een hele lange reistijd en zou ik zelf ook nooit doen. Ik vind een halfuur met de auto het maximum voor mezelf, voor een echte leuke/goede baan evt max 45 minuten.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk Empty Re: Maximale reistijd naar werk

Bericht  Zonnetje vr 23 nov 2012 - 3:40

Voor mij is de max ook 30 minuten met de auto/trein. Voor een heel gave baan zou ik ook nog wel 45 minuten willen reizen, maar dan wel op een traject waar weinig tot geen file is.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk Empty Re: Maximale reistijd naar werk

Bericht  Lot vr 23 nov 2012 - 6:15

Anderhalf uur vind ik max. Liever een uur.
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk Empty Re: Maximale reistijd naar werk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum