Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Maximale reistijd?

+21
Kruidkoek
Sushi
Sanne
SparklingEyes
TukTuk
Rush
Blond
Atelier Madame
Caulfield
silly-one
nijntje4
Jeanette
Minx
Rouxxxe
M@niek
ellibre
Rovine
Mees
Caramba
Marin
Monte
25 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Maximale reistijd? Empty Maximale reistijd?

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 6:55

Wat is voor jullie de maximale reistijd naar het werk? Ik heb een leuke vacature gezien, maar het is een baan in een plaats zo'n 50 km verderop, wat zou betekenen dat ik iedere dag ongeveer een uur in de auto zit. Ik twijfel nu heel erg of ik zal solliciteren. Zouden jullie dit over hebben voor een baan?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd? Empty Re: Maximale reistijd?

Bericht  Monte ma 11 jun 2012 - 6:59

Volgens mij heb jij verder nog geen baan toch? Dan zou ik er zeker voor gaan. Ik zit nu al een tijd zonder baan en zou echt veel aannemen, het is in deze tijd niet makkelijk een leuke baan te vinden. Een uur vind ik zelf nog wel te doen, ik reageer op dingen die 2 uur reistijd hebben(enkel, maar dan met ov, heb geen auto).
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 7:01

Nee, ik heb nu alleen mijn bijbaan maar zoek dus echt iets full-time.

Het enige probleem dat ik heb is dat ik wel elke dag de a2 richting utrecht zou moeten nemen (vanuit Amsterdam), volgens mij staat het daar best vaak vast.. Of was dat nou de andere kant op? Even research doen.. Wink

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 11 jun 2012 - 7:08

Het kan nogal schelen welke kant je uitrijdt inderdaad, dat loont wel om even te kijken. Ik had bij m'n vorige baan 1,5 uur reistijd (dus 3 uur op een dag) en werd er echt helemaal gek van.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 7:11

ik heb een half jaar geleden vanuit dezelfde positie waarin jij zat, ook een baan aangenomen van ongeveer een uur reistijd. Met alle files erbij kwam ik elke dag uit op een reistijd van 1.5 tot 2 uur. Dit was voor mij echt veel te veel, ik heb de baan vanwege de reistijd ook al vrij snel opgezegd. Mocht je er zeker van zijn dat je nooit files hebt, dan zou voor mij een uur echt de max zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 7:16

Op de site van de anwb staat dat er vooral vanuit utrecht richting amsterdam veel filegevaar is in de ochtendspits en in de avondspits juist andersom. Dat zou voor mij dus precies de tegengestelde richting zijn.

Gast
Gast

Bericht  Caramba ma 11 jun 2012 - 7:20

Mijn werk bestaat alleen maar uit reistijd.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Mees ma 11 jun 2012 - 7:28

Voor mij is een uur de max. Heb ik voor mijn stage al eerder gedaan (was met de auto) en ook nu ben ik aan het solliciteren op een baan waarvoor ik een uur enkele reis met de auto zou zijn. Als het iets is wat ik écht heel leuk vind (en dat is dit), ga ik dat niet laten afhangen van een uur reizen.
Nu naar school ben ik ook een uur onderweg en heb ik geen problemen mee..dus voor mijn werk heb ik dat ook over.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Bericht  Rovine ma 11 jun 2012 - 7:30

50 kilometer zou ik alleen doen als ik vrijwel de hele rit stevig door kon karren. Een uur+eventuele file zou mij te veel zijn. Zou dat even goed onderzoeken. Maar als er weinig anders te krijgen is zou ik het alsnog overwegen. Hoe is de OV-verbinding?
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  ellibre ma 11 jun 2012 - 7:32

Ik weet niet waar je precies vandaan komt en waar je precies naar toe gaat, maar van Amsterdam naar Utrecht kost je ongeveer 40-50 minuten in de ochtendspits. Maar is het geen optie om met de trein te reizen?
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  M@niek ma 11 jun 2012 - 8:06

max een half uurtje. Ik woon in r.oosendaal en werk in d.ordrecht, is prima te doen. Soms rijd ik weleens naar r.idderkerk dat is een kwartiertje verder. Maar dat is echt de max!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 8:24

Voor mij zou dat ongeveer 45 minuten zijn. Ik rij nu 20 minuten naar mijn werk en dat vind ik ideaal.

Gast
Gast

Bericht  Rouxxxe ma 11 jun 2012 - 8:39

Voor mij toch wel een maximaal een uur denk ik, met de auto en dat ik door kan rijden. Ik rij nu naar m'n werk 40 km heen en 40 km terug, maar heb nooit file dus rij het in een goed half uurtje, dat is goed te doen.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 8:43

ellibre schreef:Ik weet niet waar je precies vandaan komt en waar je precies naar toe gaat, maar van Amsterdam naar Utrecht kost je ongeveer 40-50 minuten in de ochtendspits. Maar is het geen optie om met de trein te reizen?

Nee, het gaat om een baan voorbij Utrecht, en daar is geen treinstation. En in mijn woonplaats ook niet, dus dat zou echt minimaal 3 x overstappen zijn (bus-bus-trein-bus), een totale reistijd van 2 uur. Dat vind ik echt teveel van het goede.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 8:44

Ja, dan zou ik solliciteren.

Qua tijd vind ik het absoluut geen probleem. Als ik qua reistijd maar weet waar ik aantoe ben. En als ze de gemaakte km maar goed vergoeden. En dat hoeft niet per definitie met 0,19 cent de km, maar als het maar een beetje overeenkomt.

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 11 jun 2012 - 8:44

Ja dat is bij jou in de buurt echt niet handig, Zoey, dan is de auto wel essentieel. Ik zou 't wel ver vinden hoor, maar toch wel proberen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 8:50

Ja ik ga denk ik toch maar een brief schrijven, ik heb gewoon een auto en als er kilometervergoeding gegeven wordt kan ik met een uur reistijd wel leven denk ik!

Gast
Gast

Bericht  Minx ma 11 jun 2012 - 9:08

max een uur is het voor mij. ideaal is tussen de 20 en 40 minuten. Ik wil namelijk liever niet in mijn eigen woonplaats werken
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Jeanette ma 11 jun 2012 - 9:59

Mijn maximale reistijd zou toch wel 30 min zijn. Ik moet er niet aan denken om lang te rijden vanuit mijn werk. Ik rij er nu zo'n 15 minuten op. En daarbij woon ik precies tussen snelwegen waar altijd alles vast staat met de spits en moet er niet aan denken om daar tussen te staan.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 10:08

Voor mij zou 30 minuten toch echt de max zijn

Gast
Gast

Bericht  nijntje4 ma 11 jun 2012 - 11:26

Liefst binnen halfuur, maar max een uur (met ov). Langer dan dat trek ik echt niet, heb dan ook 's avonds geen vrije tijd meer over met dat vroege opstaan de volgende dag, telt ook nog mee smile.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  silly-one ma 11 jun 2012 - 19:44

Als ik werk kan vinden om langer dan een uur dan doe ik dat. Ik heb vorig jaar gewerkt ( zwangerschapsvervanging) en ik deed er 40-45 minuten over met de motor, maar ruim een uur met de bus. De laatste heb ik helaas moeten pakken in de winter vanwege de sneeuw en een auto heb ik niet.
Dit jaar heb ik nog een half jaar gewerkt in de buurt van mijn ouders 5 kwartier reizen. Ik sliep dan wel bij hun de avond voordat ik er moest werken, maar ideaal was het niet. Maar het was dat of thuis zitten dus dan weet je het wel.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Caulfield ma 11 jun 2012 - 21:00

Ik doe er 2 uur over om op mijn werk te komen. Anderhalf uur daarvan zit ik in de trein. Ik ontbijt dan, bereid afspraken voor en werk mijn email bij. Het laatste half uur is een fietstocht. Als ik dan om 9h op kantoor ben, heb ik dus en al gewerkt en al beweging gehad. Op de terugweg neem ik ook weer werk mee. Als ik geen zin meer heb, ga ik series kijken op mijn iPad. Vertragingen daargelaten vind ik het op deze manier prima om 4 uur per dag te reizen. In een auto zou ik er geen trek in hebben.
Caulfield
Caulfield
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12

Bericht  Atelier Madame ma 11 jun 2012 - 21:08

Soms heb je niet zoveel keuze, als je moet kiezen tussen thuiszitten of reistijd, zou ik toch voor reistijd gaan.

Ik weet iig vanuit mijn studie dat vervoersgeografisch mensen bereid zijn gemiddeld 3 kwartier enkele reis te reizen. Dat is een afstand die nog goed te doen is.. maar dan wel van deur tot deur. Probleem is natuurlijk dat je al snel langer bezig bent dan dat omdat je altijd nog naar het station toe moet en je werk ook niet altijd aan het station ligt.

Zelf reis ik op dit moment een kwartiertje rijden of 25 min met de bus naar mijn werk. Ik ga vanaf september beginnen met een baan (en leren erbij) en dat is van deur tot deur net geen uur. Ideaal is het niet, maar goed ik heb het er wel voor over.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Blond ma 11 jun 2012 - 21:09

Een uur, al vind ik dat eigenlijk ook al teveel. Ik heb een tijdelijke baan gehad waar ik een uur reistijd had, enkele reis. Met het OV (met de auto was vanwege de files niet te doen). Ik werd er eigenlijk na twee maanden al gek van. Vooral als het klote OV weer eens niet rijdt.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: