Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Maximale reistijd naar werk?

+18
SuperGrover
Starla
Bacio
Thunder
rapa nui
Jeanette
Sterre
Suus
Blond
piene1983
Snoopy
Rovine
Shisha
Monte
Tania
Rebecca
duckie
Marin
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk? Empty Maximale reistijd naar werk?

Bericht  Marin do 5 jan 2012 - 3:41

Wat is voor jou de maximale reistijd naar je werk? Met OV of auto?

Ik had vorig jaar een reistijd van 1,5 uur enkele reis met het OV (dus 3 uur per dag) en merkte dat ik dat behoorlijk zwaar vond. Eigenlijk zou ik liever een baan met maximaal 1 uur enkele reis (dus 2 uur totaal) willen. Maar ik merk dat ik toch steeds verder begin te zoeken naar banen, en dat de reistijd dus al weer langer wordt.

Wat zou jij als maximale reistijd willen? En wat als je een leuke baan verder kon vinden met een langere reistijd dan je eigenlijk wilt..zou je dat dan toch proberen?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk? Empty Re: Maximale reistijd naar werk?

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 3:43

Voor mij is 3 kwartier enkele reis het maximale, anders kost het me teveel energie, want meer dan 6 uur werken is niet ideaal, en als daar dan ook nog veel reistijd bij komt, dan ben ik helemaal gesloopt. En met de auto een half uur. Ik zal dus bij voorbaat niet solliciteren op een functie die te ver is qua afstand voor mij, hoe leuk de functie me ook lijkt.


Laatst aangepast door Pippa op do 5 jan 2012 - 3:46; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk? Empty Re: Maximale reistijd naar werk?

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 3:44

Een half uur met de auto is echt de max voor mij

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk? Empty Re: Maximale reistijd naar werk?

Bericht  duckie do 5 jan 2012 - 3:44

ik werk nu gedetacheerd en werk dus op verschillende locaties, heb nu vaak toch een reistijd van ongeveer een uur.... In het begin viel het me wel mee maar merk nu wel dat het soms op begint te breken vooral als ik tot 6 uur moet werken...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk? Empty Re: Maximale reistijd naar werk?

Bericht  Rebecca do 5 jan 2012 - 3:48

Ik heb een jaar lang een reistijd van enkele reis 1 uur en 3 kwartier met het ov gehad. 's avonds zat het regelmatig tegen en werd dat 2 uur en 1 kwartier. Ik vond het toen absoluut wel lang en zwaar, maar las wel heerlijk veel boeken in die tijd en had het vooruitzicht op een vast contract op die school. Nadat ik die kreeg hebben we een huis gekocht dichterbij mijn werk.
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Scherpenzeel GLD

http://www.cakesbyrebecca.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk? Empty Re: Maximale reistijd naar werk?

Bericht  Tania do 5 jan 2012 - 3:48

Ik werk nu onregelmatig en ben van baan veranderd omdat ik het niet fijn vond om om elf uur 'savonds nog met de bus naar huis te moeten. Mijn man haalde me wel vaak op maar omdat mijn zoontje groter werd en echt al sliep om die tijd ging dat niet zo makkelijk meer (en met twee kinderen al helemaal niet natuurlijk). Dus wilde ik iets hier in de buurt en nu werk ik op 5 minuten fietsen of met de auto.
Als ik gewoon kantoortijden zou hebben zou ik denk ik max een uurtje enkele reis willen reizen. Maar goed als je dan niks kan vinden dan zou ik het misschien nog wel iets verder zoeken maar dan zou het wel echt een hele leuke baan moeten zijn.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk? Empty Re: Maximale reistijd naar werk?

Bericht  Monte do 5 jan 2012 - 3:54

Op dit moment zou ik ook wel een baan aannemen met 2 uur enkel, omdat ik al blij ben als ik een baan heb. Maar als ik meer vrijheid had, dan zou mijn max. wel op 1,5 liggen(en liever nog een uurtje)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk? Empty Re: Maximale reistijd naar werk?

Bericht  Shisha do 5 jan 2012 - 3:58

Een uur is toch wel de max. Ik heb een tijdje een reistijd van ongeveer 1,5 uur gehad. Om 7u 's ochtends beginnen dus om 5.15u de deur uit. Sleep
Dat was mij toch net teveel van het goede.
Nu is mijn reistijd ongeveer 30 min met de fiets.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk? Empty Re: Maximale reistijd naar werk?

Bericht  Marin do 5 jan 2012 - 4:01

Monte schreef:Op dit moment zou ik ook wel een baan aannemen met 2 uur enkel, omdat ik al blij ben als ik een baan heb. Maar als ik meer vrijheid had, dan zou mijn max. wel op 1,5 liggen(en liever nog een uurtje)

Ja lastig is dat he.. Naarmate het langer duurt, merk ik dat ik toch steeds verder ga zoeken. Zonet zelfs naar Ede en Amersfoort gekeken. Uiteindelijk pasten die vacatures toch niet goed bij me, maar jeetje..denk ook niet dat het echt leuk is om zo veel te moeten reizen voor m'n baan. Maar als ze wel goed aan hadden gesloten, had ik misschien toch wel gesolliciteerd..je moet toch wat.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk? Empty Re: Maximale reistijd naar werk?

Bericht  Rovine do 5 jan 2012 - 4:04

Ik heb de luxe dat er in deze regio duizenden werkplekken in mijn vakgebied zitten. Op dit moment is daarom mijn maximale reistijd een half uur met de auto. Komt ook wel doordat ik een enorme hekel heb aan lang autorijden. Ik geef altijd als wens op dat ik het wil kunnen fietsen.
Jaren geleden heb ik eens stage gelopen bij een superleuk bedrijf. De treinaansluiting daarheen is goed, maar zou me alsnog een uur enkele reis kosten. Dat houdt me wel tegen om daar nu te solliciteren.

Als er in de regio waar ik woon minder banen beschikbaar zouden zijn zou ik mijn standaarden wel omlaag bijstellen. Maar in deze situatie houd ik 10 kilometer als maximum aan. Ik vind reistijd best belangrijk.

Toen ik in Rotterdam woonde heb ik wel een keer een gesprek in Ede gehad. Was stiekem wel opgelucht dat ik het niet geworden was.


Laatst aangepast door Rovine op do 5 jan 2012 - 4:04; in totaal 1 keer bewerkt
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk? Empty Re: Maximale reistijd naar werk?

Bericht  Snoopy do 5 jan 2012 - 4:04

Op zich zou ik 1,5/2 uur geen groot probleem vinden, mits ik niet om 8 uur hoef te beginnen. Ook is het afhankelijk van hoe de reis is. Is het 2 uur met de auto, maar geen files, geen probleem. Trein is ook een optie, afhankelijk van de verbinding en drukte. Om elke dag in stampvolle treinen met 3 keer overstappen 2 uur te reizen, dan gaat het me echt opbreken.

Maar verder ben ik niet heel moeilijk, vind ik een leuke baan, met te lange reistijd, dan zou ik zeker verhuizen!
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk? Empty Re: Maximale reistijd naar werk?

Bericht  Monte do 5 jan 2012 - 4:11

Snoopy schreef:Op zich zou ik 1,5/2 uur geen groot probleem vinden, mits ik niet om 8 uur hoef te beginnen. Ook is het afhankelijk van hoe de reis is. Is het 2 uur met de auto, maar geen files, geen probleem. Trein is ook een optie, afhankelijk van de verbinding en drukte. Om elke dag in stampvolle treinen met 3 keer overstappen 2 uur te reizen, dan gaat het me echt opbreken.

Maar verder ben ik niet heel moeilijk, vind ik een leuke baan, met te lange reistijd, dan zou ik zeker verhuizen!
Dit heb ik ook. Mocht ik iets vinden en daar aangenomen worden en het is te ver, zou verhuizen voor mij ook een optie zijn.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk? Empty Re: Maximale reistijd naar werk?

Bericht  Marin do 5 jan 2012 - 4:18

Monte schreef:
Snoopy schreef:Op zich zou ik 1,5/2 uur geen groot probleem vinden, mits ik niet om 8 uur hoef te beginnen. Ook is het afhankelijk van hoe de reis is. Is het 2 uur met de auto, maar geen files, geen probleem. Trein is ook een optie, afhankelijk van de verbinding en drukte. Om elke dag in stampvolle treinen met 3 keer overstappen 2 uur te reizen, dan gaat het me echt opbreken.

Maar verder ben ik niet heel moeilijk, vind ik een leuke baan, met te lange reistijd, dan zou ik zeker verhuizen!
Dit heb ik ook. Mocht ik iets vinden en daar aangenomen worden en het is te ver, zou verhuizen voor mij ook een optie zijn.


Ja voor mij dus niet. Of althans. Ik woon nu nog in Den Haag en ga over een tijdje in regio Amsterdam wonen en uiteindelijk in regio Haarlem. Dat staat al vast. Dus de Randstad is toch eigenlijk wel een vereiste.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk? Empty Re: Maximale reistijd naar werk?

Bericht  piene1983 do 5 jan 2012 - 4:19

Heel luxe misschien maar 45 min op de fiets vind ik ver genoeg... Alsnog ga ik voornamelijk met de auto naar mijn werk maar ik meet de reisafstand altijd af aan de fiets en dan vind ik 45 minuten echt max.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk? Empty Re: Maximale reistijd naar werk?

Bericht  Blond do 5 jan 2012 - 5:23

Een uur met de trein of met de auto. Mijn vorige baan was een uur met auto en trein, de baan ervoor 20 minuten met de auto (zonder files, maar die waren er zelden). Gelukkig in mijn volgende baan is het ook weer 20 min (ga terug naar eerste werkgever).

Voor mijn droombaan zou ik trouwens best willen verhuizen. Ik heb geen vriend, en mijn vriendinnen wonen in heel Nederland. Ik zou best naar Amsterdam of Den Haag willen komen voor een baan (of dan zou ik in Utrecht gaan wonen en de reistijd op de kop toe nemen). Ik wil alleen niet naar Drenthe, Groningen, Friesland, zuid-Limburg of Zeeland, omdat ik het toch wel enigszins een uithoek.

Ede en Amersfoort zijn trouwens goed te bereizen vanuit de Randstad.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk? Empty Re: Maximale reistijd naar werk?

Bericht  Suus do 5 jan 2012 - 5:32

Het hangt van mij ook van de baan en de werktijden af, maar maximaal een uur denk ik. Ik woon nu op 10 minuten fietsen van mijn werk, ideaal natuurlijk. Maar ik ben aan het rondkijken naar iets anders en heb nu iets op het oog dat 45 minuten rijden is met de auto en dat vind ik nog wel acceptabel. Helemaal omdat ik mijn huidige baan helemaal niets vind en die andere baan me erg leuk lijkt. Dat laatste vind ik toch belangrijker dan de reistijd.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk? Empty Re: Maximale reistijd naar werk?

Bericht  Sterre do 5 jan 2012 - 5:38

Ik zit nu op een uur van deur tot deur enkele reis waarvan 40 min in de trein. Dat is voor mij wel de max, het zijn best lange dagen. Ook gaat er nog al eens iets mis op mijn traject, waardoor reistijd gelijk verdubbelt bijna (enkel spoor, yay!).

Marin, ik zou toch proberen aan je wens qua reistijd vast te houden, omdat dat o.a. een van de oorzaken was dat het je toen zo opbrak. Heb je nog dingen lopen nu? Of staat dat in een ander topic *gaat bijlezen*

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk? Empty Re: Maximale reistijd naar werk?

Bericht  Jeanette do 5 jan 2012 - 5:49

Ik vind een half uur toch wel de max. Ik woon precies tussen snelwegen in waar altijd file is rond de spits en moet er niet aan denken daar altijd in te staan. Gelukkig doe ik er maar een kwartiertje over om op mijn werk te komen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk? Empty Re: Maximale reistijd naar werk?

Bericht  rapa nui do 5 jan 2012 - 6:41

Marin schreef:
Monte schreef:Op dit moment zou ik ook wel een baan aannemen met 2 uur enkel, omdat ik al blij ben als ik een baan heb. Maar als ik meer vrijheid had, dan zou mijn max. wel op 1,5 liggen(en liever nog een uurtje)

Ja lastig is dat he.. Naarmate het langer duurt, merk ik dat ik toch steeds verder ga zoeken. Zonet zelfs naar Ede en Amersfoort gekeken. Uiteindelijk pasten die vacatures toch niet goed bij me, maar jeetje..denk ook niet dat het echt leuk is om zo veel te moeten reizen voor m'n baan. Maar als ze wel goed aan hadden gesloten, had ik misschien toch wel gesolliciteerd..je moet toch wat.

Ik denk dat ik hetzelfde zou doen als wat Monte zegt. Ik woon nu 5 minuten van mijn werk af dus dat is een luxe positie dus zou denk ik eerst zoeken op hoogstens een half uur of 3 kwartier. Maar als je echt op zoek bent naar een baan die aansluit op je opleiding/wat je wilt dan zou ik wel verder kijken.

@Marin: Amersfoort is toch vanuit bv Amsterdam wel prima te doen? Natuurlijk hangt het er vanaf waar je precies woont maar op zich is er natuurlijk een goede treinverbinding. Ik zou denk ik als daar echt een ideale baan is wel solliciteren, wie weet is er wel een mogelijkheid om deels thuis/in de trein te werken en dan zou je in elk geval al verder kunnen kijken uit een positie als werkende wat denk ik vaak een voordeel is.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk? Empty Re: Maximale reistijd naar werk?

Bericht  Thunder do 5 jan 2012 - 6:47

Voor mij is dat toch wel max een uur.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk? Empty Re: Maximale reistijd naar werk?

Bericht  Bacio do 5 jan 2012 - 6:51

Van deur tot deur max een uur. Maar ik zou dat wel vanuit mn huidige woning bekijken en niet vanuit de woning waar je in de toekomst gaat wonen. Over 1 a2 jaar kun je weer een andere baan zoeken.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk? Empty Re: Maximale reistijd naar werk?

Bericht  Marin do 5 jan 2012 - 6:59

rapa nui schreef:

@Marin: Amersfoort is toch vanuit bv Amsterdam wel prima te doen? Natuurlijk hangt het er vanaf waar je precies woont maar op zich is er natuurlijk een goede treinverbinding. Ik zou denk ik als daar echt een ideale baan is wel solliciteren, wie weet is er wel een mogelijkheid om deels thuis/in de trein te werken en dan zou je in elk geval al verder kunnen kijken uit een positie als werkende wat denk ik vaak een voordeel is.

Ja op zich zou Amersfoort nog wel te doen zijn, zeker vanaf station Amsterdam Zuid. Maar dan ook nog tram en lopen naar tram..dat tikt allemaal toch wel aan. Nou was de vacature die ik nu had gevonden uiteindelijk toch niet geschikt daar, maar er zit daar dus een grote e.ducatieve u.itgeverij die ik in de gaten hou.

Sterre, ja dat neem ik dus ook wel mee in m'n gedachten. Om 6.30 de deur uit gaan trok ik zelf heel erg slecht. Ik blijf het lastig vinden wat ik wel dichtbij genoeg vind en wat te ver.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk? Empty Re: Maximale reistijd naar werk?

Bericht  Blond do 5 jan 2012 - 7:14

Dan zou je het eventueel ook nog wel leuk vinden bij het bedrijf waar ik straks weer ga werken. Maar dat is in E.de, dus echt wel een eind van DH af..
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk? Empty Re: Maximale reistijd naar werk?

Bericht  Marin do 5 jan 2012 - 7:26

_Chance schreef:Dan zou je het eventueel ook nog wel leuk vinden bij het bedrijf waar ik straks weer ga werken. Maar dat is in E.de, dus echt wel een eind van DH af..

Hmm, zou je me een pm willen sturen met de naam van dat bedrijf? Kan allicht eens kijken! Ik vind het inderdaad wel wat ver, maar stel dat het lukt om er een baan te krijgen..
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk? Empty Re: Maximale reistijd naar werk?

Bericht  Blond do 5 jan 2012 - 7:31

Je hebt pm!
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Maximale reistijd naar werk? Empty Re: Maximale reistijd naar werk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum