Vraag over pepti/lactosevrije melk pagina 2
+10
Fiwen
Linda
PiP
Twellie
liesje
hellowkitty
Slakje
Happydobby
Tania
Aimee
14 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Vraag over pepti/lactosevrije melk pagina 2
Inmiddels zijn we een aantal dagen verder. Vorige week is hij erg ziek geweest, griep, oorontsteking en keelontsteking en een paar dagen hoge koorts. De koorts is inmiddels gezakt en hij knapt wat op.
de uitslagen van de kweek zijn nog niet binnen dus daar wacht ik nog op.
maar toch een vraag, iemand een idee: hij krijgt nu pepti maar zou in principe over mogen naar 'gewone'melk gezien zijn leeftijd. Nu zag een vriendin in de winkel lactosevrije melk van bijv. campina. Zou ik dit mogen geven of moet het echt sojamelk zijn?
de uitslagen van de kweek zijn nog niet binnen dus daar wacht ik nog op.
maar toch een vraag, iemand een idee: hij krijgt nu pepti maar zou in principe over mogen naar 'gewone'melk gezien zijn leeftijd. Nu zag een vriendin in de winkel lactosevrije melk van bijv. campina. Zou ik dit mogen geven of moet het echt sojamelk zijn?
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Weten ze al of hij een lactose intolerantie heeft of een koemelkallergie? Daar zit een groot verschil tussen.
Bij koemelkallergie heeft lactosevrije melk geen zin. Sojamelk moet je voorzichtig mee zijn, kinderen met KMA zijn ook vaak allergisch voor soja (als het KMA is).
Hoe gaat het met de pepti? Ik zou hem dat voorlopig even blijven geven als dat goed gaat. Er zijn genoeg kinderen die tot hun 2e nog pepti oid blijven drinken.
Bij koemelkallergie heeft lactosevrije melk geen zin. Sojamelk moet je voorzichtig mee zijn, kinderen met KMA zijn ook vaak allergisch voor soja (als het KMA is).
Hoe gaat het met de pepti? Ik zou hem dat voorlopig even blijven geven als dat goed gaat. Er zijn genoeg kinderen die tot hun 2e nog pepti oid blijven drinken.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Hoe kom je er achter of het lactose intolerantie is of koemelkallergie? de arts heeft het niet gehad over een verschil hierin.
Ik kon beginnen met lactosevrije flesvoeding of sojamelk.
Ik kon beginnen met lactosevrije flesvoeding of sojamelk.
Floor- Ratel
Ik zou het nu even bij pepti blijven. Als je zo vaak gaat wisselen van voeding dat kan dat ook weer problemen geven. En aan de huisarts een recept voor de pepti vragen, dan wordt het vergoed!
Heel veel succes ermee in ieder geval. J heeft een KMA gehad en tot ruim 17 maanden pepti gehad, daarna sojamelk en met 20 maanden bleek ze over haar allergie heen gegroeid.
Heel veel succes ermee in ieder geval. J heeft een KMA gehad en tot ruim 17 maanden pepti gehad, daarna sojamelk en met 20 maanden bleek ze over haar allergie heen gegroeid.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Maar gaat het nu goed nu hij op de pepti zit met zijn refluxmedicijnen?
En hoe oud is hij?
Ik heb 2 kids gehad met koemelkallergie en reflux.
.
En hoe oud is hij?
Ik heb 2 kids gehad met koemelkallergie en reflux.
.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Fiwen maar weet jij dan wat het verschil is tussen koemelkallergie en lactoseintolerantie? ik kan de arts wel vragen om een recept dat heb ik nu niet en hij drinkt 4 flessen per dag dus zo'n pak is snel leeg.
Heb jij verder nog wat veranderd in het eet/drink patroon? ik weet niet goed waar ik op moet letten namelijk.
@meisjesmama, de pepti is erg dunne voeding en ik krijg het niet goed ingedikt dus hij boert en spuugt wel aardig wat helaas (dat deed hij met de forte niet icm de nexium)
hij is 20 november 1 jaar geworden.
Heb jij verder nog wat veranderd in het eet/drink patroon? ik weet niet goed waar ik op moet letten namelijk.
@meisjesmama, de pepti is erg dunne voeding en ik krijg het niet goed ingedikt dus hij boert en spuugt wel aardig wat helaas (dat deed hij met de forte niet icm de nexium)
hij is 20 november 1 jaar geworden.
Floor- Ratel
Floor, lactose intolerantie en KMA zijn 2 totaal verschillende dingen. Bij KMA is iemand allergisch voor de eiwitten die in melk zitten (en tevens vaak de eiwitten uit soja en eieren). Bij lactose intolerantie mist iemand een stof in de darmen om lactose te kunnen verteren. Lactose intolerantie komt heel weinig voor onder kinderen (maar het kan wel).
KMA komt vrij veel voor.
KMA kan later overgaan, kinderen kunnen er overheen groeien (zoals mijn dochter). Naar mijn weten kom je nooit meer over een lactose intolerantie heen, daar zul je dus je eetgewoonte altijd op aan moeten passen.
KMA komt vrij veel voor.
KMA kan later overgaan, kinderen kunnen er overheen groeien (zoals mijn dochter). Naar mijn weten kom je nooit meer over een lactose intolerantie heen, daar zul je dus je eetgewoonte altijd op aan moeten passen.
Linda- Ratel
Oh en je moet echt zeker vragen naar wen recept voor de pepti. Daar heb je zeker weten recht op. Raar dat de KA dat nog niet gedaan heeft. Doodzonde om dat allemaal zelf te betalen.
Linda- Ratel
aha, er zit dus veel verschil in. maar hoe kom ik er dan achter of het lactose intolerantie is of kma? is daar een test voor?
de arts had het over lactose intolerantie en ik moest lactose vrije voeding kopen of sojamelk. Hij heeft een plaatje uitgetekend over de binnenkant van de darmen en het niet aanmaken van de stoffen en het niet kunnen afbreken van lactose.
ik ga vandaag de assistent van de arts maar bellen voor een recept, het is nogal prijzig zo.
de arts had het over lactose intolerantie en ik moest lactose vrije voeding kopen of sojamelk. Hij heeft een plaatje uitgetekend over de binnenkant van de darmen en het niet aanmaken van de stoffen en het niet kunnen afbreken van lactose.
ik ga vandaag de assistent van de arts maar bellen voor een recept, het is nogal prijzig zo.
Floor- Ratel
De arts zegt dus echt lactose intolerantie. Hoe heeft hij dat onderzocht/geconstateerd?
KMA wordt op deze leeftijd vaak vastgesteld door provocatie. Dus eerst alles elimineren en dan daarna uittesten waar het kind allergisch voor is. Een bloedonderzoek is op deze leeftijd niet betrouwbaar. Bij mijn dochter was tie vals negatief toen ze vlak na haar eerste verjaardag is geprikt.
Lactose intolerantie kan ook worden vastgesteld door provocatie. Volgens mij ook op andere manieren, maar ik weet niet of die voor een kind wel betrouwbaar zijn.
Ik weet natuurlijk niet wat de exacte klachten zijn van jouw zoon en wat de KA allemaal gedaan heeft. Maar ik vind het wel apart dat hij het alleen over lactose intolerantie heeft en nie over KMA. Juist omdat lactose intolerantie niet vaak voorkomt en KMA wel heel vaak.
Maar misschien heeft hij daar de juiste argumenten voor...
KMA wordt op deze leeftijd vaak vastgesteld door provocatie. Dus eerst alles elimineren en dan daarna uittesten waar het kind allergisch voor is. Een bloedonderzoek is op deze leeftijd niet betrouwbaar. Bij mijn dochter was tie vals negatief toen ze vlak na haar eerste verjaardag is geprikt.
Lactose intolerantie kan ook worden vastgesteld door provocatie. Volgens mij ook op andere manieren, maar ik weet niet of die voor een kind wel betrouwbaar zijn.
Ik weet natuurlijk niet wat de exacte klachten zijn van jouw zoon en wat de KA allemaal gedaan heeft. Maar ik vind het wel apart dat hij het alleen over lactose intolerantie heeft en nie over KMA. Juist omdat lactose intolerantie niet vaak voorkomt en KMA wel heel vaak.
Maar misschien heeft hij daar de juiste argumenten voor...
Linda- Ratel
Ohw en de bonnetjes van de pepti die je nu koopt/gekocht hebt bewaren. Als je een recept krijgt kun je de kosten die je al gemaakt hebt met terugwerkende kracht alsnog vergoed krijgen (wij hebben nog €300,- terug gekregen van 3 maanden zelf betalen)
Edit: pepti is niet geheel lactosevrij! (wel minder lactose dan andere melk)
Edit: pepti is niet geheel lactosevrij! (wel minder lactose dan andere melk)
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
En moest je stoppen met de reflux medicijnen en heeft de dokter wel testen gedaan? Om te kijken wat het is.
Ik zou zeker een vergoeding vragen voor de pepti. Hier heeft de oudste tot 2,5 aan de pepti gezeten.
Ga meer op je strepen staan dat je het uitgezocht wil hebben want dat het zo niet gaat.
Ik zou zeker een vergoeding vragen voor de pepti. Hier heeft de oudste tot 2,5 aan de pepti gezeten.
Ga meer op je strepen staan dat je het uitgezocht wil hebben want dat het zo niet gaat.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Als je echt lactose vrije voeding wilt, moet je vragen om Nutramigen. Deze kregen wij ook voor B (omdat ik vroeger KMA gehad heb en nu lactose intolerantie heb).
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik heb je net een PM gestuurd, ben een tijdje niet online geweest.
Hier raadde ze trouwens aan om niet meer aan de Pepte ofzo te gaan hoor Lejow, ook met Ayden niet. Met 1 jaar is het advies normale melk volgens de dietiste. Dus in geval van lactose intollerantie gaan we dan praten over Soya melk
Hier raadde ze trouwens aan om niet meer aan de Pepte ofzo te gaan hoor Lejow, ook met Ayden niet. Met 1 jaar is het advies normale melk volgens de dietiste. Dus in geval van lactose intollerantie gaan we dan praten over Soya melk
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Linda, aan de hand van de klachten die hij al maanden heeft, (verborgen)reflux, veel krijsen/jammeren in zijn slaap ook, niet/slecht slapen, hij reageert erg op voeding (spugen, diaree), een opsomming van alle klachten en meerdere artsen die hem hebben gezien. Zo kwamen ze tot lactose intolerantie. Voor de zekerheid is er nog een kweek gemaakt van de poep maar tot nu toe is hier niks in gevonden(bijna alle uitslagen zijn nu binnen).
We hebben al vaker alle voeding weggelaten en weer gegeven en bepaalde dingen blijft hij ziek van worden. (allemaal in overleg/advies van de artsen)
Ik ga er vanuit dat hij de juiste argumenten heeft waarom hij zegt dat het lactose intolerantie is, ik twijfel ook niet aan zijn oordeel daarin, tot nu toe helpt deze arts altijd goed en heeft hij altijd goede adviezen en oplossingen.
Fiwen, de bonnetjes heb ik helaas niet meer, maar wat ik nu koop zal ik bewaren tot ik het recept van de arts heb. Moet ik het daarna gewoon opsturen naar de verzekering?
Ik dacht al dat pepti niet geheel lactose vrij was maar dit was geloof ik wel het beste/beter dan H.A. voeding (zo kreeg ik het tenminste uitgelegd).
Meisjesmama, de refluxmedicatie (nexium) mocht ik wel gewoon geven.
Lejow, zit B nog steeds aan die speciale voeding of mag ze wel wat anders?
Jazzlyn, ik heb het net gelezen, bedankt! ik ga er nog op terug reageren.
De arts zei ook dat ik mocht beginnen met soja maar het mocht ook met pepti.
We hebben al vaker alle voeding weggelaten en weer gegeven en bepaalde dingen blijft hij ziek van worden. (allemaal in overleg/advies van de artsen)
Ik ga er vanuit dat hij de juiste argumenten heeft waarom hij zegt dat het lactose intolerantie is, ik twijfel ook niet aan zijn oordeel daarin, tot nu toe helpt deze arts altijd goed en heeft hij altijd goede adviezen en oplossingen.
Fiwen, de bonnetjes heb ik helaas niet meer, maar wat ik nu koop zal ik bewaren tot ik het recept van de arts heb. Moet ik het daarna gewoon opsturen naar de verzekering?
Ik dacht al dat pepti niet geheel lactose vrij was maar dit was geloof ik wel het beste/beter dan H.A. voeding (zo kreeg ik het tenminste uitgelegd).
Meisjesmama, de refluxmedicatie (nexium) mocht ik wel gewoon geven.
Lejow, zit B nog steeds aan die speciale voeding of mag ze wel wat anders?
Floor- Ratel
Floor schreef:Linda, aan de hand van de klachten die hij al maanden heeft, (verborgen)reflux, veel krijsen/jammeren in zijn slaap ook, niet/slecht slapen, hij reageert erg op voeding (spugen, diaree), een opsomming van alle klachten en meerdere artsen die hem hebben gezien. Zo kwamen ze tot lactose intolerantie. Voor de zekerheid is er nog een kweek gemaakt van de poep maar tot nu toe is hier niks in gevonden(bijna alle uitslagen zijn nu binnen).
Floor, bovenstaande stuk is totaal hetzelfde als dat het hier ging. Zelfde klachten, zelfde verloop.
Is goed reageer later maar.
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
B krijgt nog steeds Nutramigen, we zijn nu langzaam melkproducten in aan het voeren, het lijkt best goed te gaan!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Fijn dat het goed lijkt te gaan, wij hebben het hier ook langzaam opgebouwd omdat hij zo heftig reageerde op alles maar uiteindelijk ging het echt 'mis' en was hij dus een hele tijd ziek van de krampen, diaree en het overgeven. Het was nog niet in me opgekomen dat het lag aan de voeding die ik hem elke dag braaf zat te geven we zijn er veel vaker voor bij de arts geweest en op advies dus alles langzaam opbouwen maar toch kwam het niet in me op dat het opgebouwde beetje misschien al te veel was en dat hij daarom ziek werd.
Ik hoop dat we er nu snel wat grip op krijgen, zodat we duidelijkheid hebben en weer wat structuur want zo schiet het ook niet op. Hij at en dronk niks meer dus nu moeten we alles langzaam opbouwen wat hij mag hebben.
Vannacht ging het slapen gelukkig wat beter, ook al moest hij gisteravond vreselijk veel spugen na het avondeten.
Ik hoop dat we er nu snel wat grip op krijgen, zodat we duidelijkheid hebben en weer wat structuur want zo schiet het ook niet op. Hij at en dronk niks meer dus nu moeten we alles langzaam opbouwen wat hij mag hebben.
Vannacht ging het slapen gelukkig wat beter, ook al moest hij gisteravond vreselijk veel spugen na het avondeten.
Floor- Ratel
Even een update en een nieuwe vraag.
de diaree is bijna over, daar ben ik wel blij om. Vandaag heeft hij wel weer over gegeven maar we hadden een feest en hij heeft van alles op (oa cake) dus ik denk dat het daardoor komt.
Nu heeft hij gisteren en vandaag voor het eerst sojamelk op en dat lust hij wel graag (net als de flesvoeding). Nu vraag ik me alleen af, hoeveel moet ik hem geven op een dag? Hij zit meestal op 4 flessen op een dag (waarvan 1 nachtvoeding) van 150 ml
en kan ik met de sojamelk gewoon pap maken? als avondfles of is het beter om het gewoon zo te geven?
de diaree is bijna over, daar ben ik wel blij om. Vandaag heeft hij wel weer over gegeven maar we hadden een feest en hij heeft van alles op (oa cake) dus ik denk dat het daardoor komt.
Nu heeft hij gisteren en vandaag voor het eerst sojamelk op en dat lust hij wel graag (net als de flesvoeding). Nu vraag ik me alleen af, hoeveel moet ik hem geven op een dag? Hij zit meestal op 4 flessen op een dag (waarvan 1 nachtvoeding) van 150 ml
en kan ik met de sojamelk gewoon pap maken? als avondfles of is het beter om het gewoon zo te geven?
Floor- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Even snel een dozige vraag over melk
» Nutrilon pepti 1
» melk/ fles vraag dreumes
» van Friso melk naar gewone melk
» dreumes melk of halfvolle melk?
» Nutrilon pepti 1