Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

melk/ fles vraag dreumes

+4
-Ieniemienie-
nillis
loesje
Teddyaapje
8 plaatsers

Ga naar beneden

melk/ fles vraag dreumes Empty melk/ fles vraag dreumes

Bericht  Teddyaapje ma 2 jul 2012 - 23:51

T. is nu 20mnd en krijgt smorgens nog een flesje met 100 tot 150cc gekolfde bv. en savonds na het avondeten nog 300cc ´gewone´ volle melk voordat hij naar bed gaat. Het liefst zou hij nog meer willen maar 300 vind ik meer dan genoeg en dan krijgt hij water...waar hij dan eigenlijk niks meer van drinkt.

Omdat ik over 3 dagen door de diepvriesvoorraad bv heen ben komt de melk smorgens te vervallen, ik kolf op het moment nog maar iets van 5cc per dag dus het is eigenlijk wel afgelopen met de bv.

We willen de fles nu helemaal verbannen en de melk savonds in zn tuitbeker doen (vond ik zonde met de bv en wilde hem niet in verwarring brengen door de ene melk wel uit de fles en de andere niet dus vandaar dat we dat nog niet gedaan hadden).

Maar ook met het oog een beetje op de vakantie hebben we het liefst dat de melk na het avondeten vervalt, maar ik weet niet wat ´normaal´ is op deze leeftijd? En ik ben wel een beetje van het ´doen waar het kind aan toe is´.

Wat zouden jullie doen?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

melk/ fles vraag dreumes Empty Re: melk/ fles vraag dreumes

Bericht  loesje ma 2 jul 2012 - 23:57

wat normaal is op zijn leeftijd is 300 cc melk op een dag.
Hoe ik het bij Alex met de melk doe is smorgens 200 cc melk (pepti) bij zijn brood en smiddags 100 cc melk (pepti) bij zijn brood. en verder krijgt hij geen melkproducten te drinken alleen nog ranja bij zijn tussendoortjes en avondeten.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 0:03

Vanaf een jaar kreeg hij geen fles meer vond dat niet nodig en t is slecht voor de tanden.

Ik zou gewoon meteen stoppen hem hooguit een beker warme melk geven na het eten.

Gast
Gast

Bericht  nillis di 3 jul 2012 - 0:05

T krijgt al vanaf ongeveer een 1 jaar geen melk meer 's avonds. Ze krijgt 's ochtends pap of brood met melk. Om 12.00 uur brood met melk en dan na het eten yohurt of kwark. En voor het slapen een paar slokjes water na het tandenpoetsen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  -Ieniemienie- di 3 jul 2012 - 0:17

M kreeg ook na haar 1ste jaar geen melk meer savonds. Denk nog eerder zelfs.
Ze krege dan smorgens een beker halfvolle melk, en bij haar melk ook. Als toetje at en eet ze graga wat gewone joghurt.
Ze krijgt hierdoor voldoende melk binnen.
Verder dronk ze roosvice of water uit een gewone beker. Tuit heeft ze nooit gehad en raad ik ook af.
Je kan dan beter een rietjesbeker doen.

T krijgt nu nog gewoon 180cc fv. Maar ben wel bezig met afbouwen van die laatste fles (19u/20u)
Ik hb deze week steeds 150cc gegeven en dat gaat goed. Ze elke week een schepje minder. En vanaf 100cc helemaal stoppen.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Teddyaapje di 3 jul 2012 - 0:51

T. drinkt ook uit een rietjesbeker maar ik merk dat hij uit een tuitbeker meer drinkt, met dit warme weer lijkt me dat wel beter.

De melk savonds is echt een rustmomentje voor hem, hij is zo ontzettend druk bezig de hele dag, als hij zijn melk drinkt voordat hij naar bed gaat komt hij echt tot rust. We gaan t zaterdag eens proberen...dan is er geen bv meer, geef ik hem smorgens 100cc en smiddags 100cc, mocht hij dan echt niet zonder melk willen slapen kan ik hem altijd nog 100 geven savonds.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Linda di 3 jul 2012 - 1:45

Als hij het fijn vindt om 's avonds een beker melk te drinken dan zou ik dat gewoon zo laten. Het maakt volgens mij niet uit op welk moment van de dag je het drinkt, alleen even oppassen dat hij niet teveel zuivel binnen krijgt.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 2:17

Mijn zoontje heeft tot zijn tweede jaar nog een fles melk gekregen voor het slapen gaan, hij is een slechte drinker en zo kreeg hij iig wat meer binnen want hij vond die fles wel lekker.

Gast
Gast

Bericht  Fiwen di 3 jul 2012 - 7:54

J. krijgt voordat ze gaat slapen nog een fles melk. Zonder fles gaat ze niet slapen. Ik vind het geen probleem en zolang ze er goed van slaapt zijn we er zelfs blij mee, ook voor haar is het echt een moment van rustig worden en naar bed gaan.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 7:59

onze dochter krijgt voor het slapen gaan ook altijd nog zo'n 200 cc verdunde melk uit een flesje. Zij komt anders niet tot rust.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 di 3 jul 2012 - 8:00

Rejoy. schreef:onze dochter krijgt voor het slapen gaan ook altijd nog zo'n 200 cc verdunde melk uit een flesje. Zij komt anders niet tot rust.

+1, alleen dan geen dochter, maar zoon Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  nillis di 3 jul 2012 - 19:55

Niet aanvallen bedoeld hoor, maar is die melk geen aangeleerd gedrag. T is tot aan naar bed gaan ook heel druk met springen en gek doen, maar wij doen bad, tandenpoetsen, spelen op grote bed en verhaaltje en dan naar bed. Dan kan T nog wel even gek doen in haar eigen bed, maar gaat ze daarna slapen. Ze weet niet anders en het weghalen van de melk ging echt zonder problemen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Printje di 3 jul 2012 - 19:58

R. had volgens mij met een maand of 10? al geen avondfles meer. Hij kreeg warm eten+toetje en daarna wilde hij zelf geen fles meer.

Ik denk dat het deels aangeleerd gedrag is, maar het kan natuurlijk ook geen kwaad. Wij hebben idd ook een duidelijk, en eigenlijk altijd hetzelfde, patroon als R. naar bed gaat. Het is denk ik ook aan jezelf hoe jij die rust wil creëren voor je kind.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Linda di 3 jul 2012 - 20:06

Ik denk ook dat het grotendeels gewenning is.
Maar als je daarna de tandjes goed poetst, dan maakt het toch niet uit.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven