Vraag over pepti/lactosevrije melk pagina 2
+10
Fiwen
Linda
PiP
Twellie
liesje
hellowkitty
Slakje
Happydobby
Tania
Aimee
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Vraag over pepti/lactosevrije melk pagina 2
op 1 november ben ik bij het CB geweest, onze zoon begon slechter te eten, ze hebben gekeken en zijn kaken waren erg opgezet door kiezen die zouden doorkomen (inmiddels zit er nog helemaal geen kies). Het slechter eten werd daaraan geweten en hij heeft genoeg kilo's dus als hij wat zou afvallen was het ook niet zo'n ramp. Hij zat wel redelijk wat aan zijn oren maar niet uitzonderlijk veel, hij had er geen last van.
Nu heeft hij wel al een week of 1.5 (misschien wel 2, ik ben de tel kwijt) veel poepluiers, eerst was het nog normale poep en dat een keer of 4 op een dag maar nu is het sinds een dag of 3 steeds dunner. Hij moet een keer of 4 op een dag volledig schone kleren aan omdat de poep overal zit. Net was het echt waterdun. Z'n billen zijn inmiddels erg rood door het poepen vandaag.
Hij blijft veel aan zijn oren zitten als hij ligt, verder zit hij er aan als hij moet huilen. Liggen wil hij dus niet dus slapen is niet zo'n succes.
Eten wil hij nog steeds bijna niet, hij drinkt 3 flessen op een dag (150+5) en daarnaast nog sap. Hij eet 2 hapjes boterham, een koekje, een liga en een half potje/3kwart potje avondeten maar verder krijg ik er niks in, fruit niet, boterhammen niet.
Wat moet ik hier nu mee? Kan dit echt komen doordat hij kiezen krijgt?
Nu heeft hij wel al een week of 1.5 (misschien wel 2, ik ben de tel kwijt) veel poepluiers, eerst was het nog normale poep en dat een keer of 4 op een dag maar nu is het sinds een dag of 3 steeds dunner. Hij moet een keer of 4 op een dag volledig schone kleren aan omdat de poep overal zit. Net was het echt waterdun. Z'n billen zijn inmiddels erg rood door het poepen vandaag.
Hij blijft veel aan zijn oren zitten als hij ligt, verder zit hij er aan als hij moet huilen. Liggen wil hij dus niet dus slapen is niet zo'n succes.
Eten wil hij nog steeds bijna niet, hij drinkt 3 flessen op een dag (150+5) en daarnaast nog sap. Hij eet 2 hapjes boterham, een koekje, een liga en een half potje/3kwart potje avondeten maar verder krijg ik er niks in, fruit niet, boterhammen niet.
Wat moet ik hier nu mee? Kan dit echt komen doordat hij kiezen krijgt?
Laatst aangepast door Floor op ma 3 dec 2012 - 9:39; in totaal 1 keer bewerkt
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Vraag over pepti/lactosevrije melk pagina 2
Heb je al geprobeerd een keer paracetamol te geven? Zo ja, doet dat iets?
Ik weet dat het doorkomen van tanden en kiezen gewoon best een tijdje kan duren, Luuk heeft er ook al een ruime maand last van
Ik weet dat het doorkomen van tanden en kiezen gewoon best een tijdje kan duren, Luuk heeft er ook al een ruime maand last van
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Hij krijgt bijna elke avond al paracetamol nu. Uiteindelijk valt hij daarmee wel in slaap.
Floor- Ratel
Ben je al bij de huisarts geweest? Zo niet dan zou ik daar even langs gaan.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ik zou ook even langs de HA gaan.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Ik bel morgen naar de huisarts, die vond het eerder niet nodig om hem te zien.
Floor- Ratel
Floor schreef:Ik bel morgen naar de huisarts, die vond het eerder niet nodig om hem te zien.
Ik zou er gewoon op staan om een afspraak te maken. Het duurt nu al best wel lang en het lijkt me dan niet overbodig om je zoontje even goed na te laten kijken. Misschien zijn het wel z'n kiezen maar dan weet je dat in ieder geval, dan hoef je je geen zorgen te maken over of hij niet toch iets anders heeft.
Tania- Ratel
Ik wil ook gewoon een afspraak inderdaad. Ik begon me nu na spuitluier 3 van vandaag toch wel zorgen te maken, ik mocht niet meer aan z'n billen komen (heb hem dus afgespoeld onder de douche ). Hij ligt nu in bed met een zetpil. Hij heeft gelukkig wat avondeten op en z'n fles heeft hij ook best goed gedronken. dus hopelijk slaapt hij vannacht eens een keer.
Floor- Ratel
Floor schreef:Ik wil ook gewoon een afspraak inderdaad. Ik begon me nu na spuitluier 3 van vandaag toch wel zorgen te maken, ik mocht niet meer aan z'n billen komen (heb hem dus afgespoeld onder de douche ). Hij ligt nu in bed met een zetpil. Hij heeft gelukkig wat avondeten op en z'n fles heeft hij ook best goed gedronken. dus hopelijk slaapt hij vannacht eens een keer.
Dat hebben wij vanavond ook gedaan bij mijn zoontje, die is ook aan de diarree zo dun als water. Doekjes waren echt kansloos dus we hebben hem maar onder de douche gezet. Daarna na kon M. er ook achteraan want die had overgegeven (voor de zoveelste keer vandaag, ze houdt helemaal niks binnen) en zat helemaal onder
Tania- Ratel
ahh zielig dat ze bij jou allebei ziek zijn. beterschap ermee.
Floor- Ratel
Ik herken dit zo.
Sinds een tijdje bij Louise ook slechter eten en diarree. Ook slecht slapen, hangerig, snotneus, hoesten, ... Na de vierde nacht niet tot zeer slecht te hebben geslapen zijn we naar de dokter geweest: dubbele oorontsteking, dubbele oogontsteking, zwaar verkouden.
Ohja, tegen de rode luiers heeft de ka tegen ons gezegd dat het inderdaad het beste is om met water alles schoon te maken ipv doekjes, want dat zou pikken. En we hebben Daktozinzalf gekregen voor erop. Echt, één keer een dikke laag erop en haar kontje was weer lekker zacht.
Veel beterschap allesinds!
Sinds een tijdje bij Louise ook slechter eten en diarree. Ook slecht slapen, hangerig, snotneus, hoesten, ... Na de vierde nacht niet tot zeer slecht te hebben geslapen zijn we naar de dokter geweest: dubbele oorontsteking, dubbele oogontsteking, zwaar verkouden.
Ohja, tegen de rode luiers heeft de ka tegen ons gezegd dat het inderdaad het beste is om met water alles schoon te maken ipv doekjes, want dat zou pikken. En we hebben Daktozinzalf gekregen voor erop. Echt, één keer een dikke laag erop en haar kontje was weer lekker zacht.
Veel beterschap allesinds!
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Bedankt slakje. Jij ook beterschap met je meisje.
Hij is gelukkig niet verkouden dus ik ben benieuwd of er toch wat is met zijn oren of 'gewoon' zijn kiezen of toch wat anders.
Hij is gelukkig niet verkouden dus ik ben benieuwd of er toch wat is met zijn oren of 'gewoon' zijn kiezen of toch wat anders.
Floor- Ratel
Ach wat sneu zou inderdaad de HA bellen zodat het toch even nagekeken wordt. En billen afdoen met washandje en water. Hoop voor je dat die een beetje slaapt vannacht!
hellowkitty- Fluisteraar
- Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12
hoi floor,
hier ook een mannetje wat slechter eet en dan vooral de avondmaaltijd. maar bij hem komen wel tanden door.
ik zou toch de ha even bellen en het voorleggen. wij geven hem nu ook pcm zetpil. nu gaat het al iets beterder gelukkig
en voor de billen gebruik ik altijd sudo creme wonderspul is mijn ervaring
hier ook een mannetje wat slechter eet en dan vooral de avondmaaltijd. maar bij hem komen wel tanden door.
ik zou toch de ha even bellen en het voorleggen. wij geven hem nu ook pcm zetpil. nu gaat het al iets beterder gelukkig
en voor de billen gebruik ik altijd sudo creme wonderspul is mijn ervaring
liesje- Prater
- Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb gebeld mag vanmiddag nog komen met hem. hij heeft vannacht weer slecht geslapen, ben weer 2.5 uur bezig geweest om hem in slaap te krijgen ook al sliep hij pas tegen 20uur wordt hij dus toch 's nachts wakker. Hij heeft volgens mij pijn want hij lag ook echt te jammer vaak en als ik keek dan trok hij pijnlijke gezichten.
Floor- Ratel
Fijn dat je terecht kunt met hem. Heb je al gemeten of hij koorts heeft?
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
soms had hij wat verhoging de afgelopen weken maar meestal niet.
uiteraard heeft hij net een hele boterham op en een beschuit en daarna nog wat flesvoeding, hij is vanmorgen weer bij Pitbullgup en N. geweest dus kennelijk vond hij het daarna thuis toch wel etenstijd.
uiteraard heeft hij net een hele boterham op en een beschuit en daarna nog wat flesvoeding, hij is vanmorgen weer bij Pitbullgup en N. geweest dus kennelijk vond hij het daarna thuis toch wel etenstijd.
Floor- Ratel
ik weet het allemaal even niet zo zeker meer. Ik ga nu typen maar het wordt warrig dus ik waarschuw alvast!
Al een paar maanden gaat het niet goed met de voeding als het aan komt op melkproducten, nu zijn we een tijdje terug begonnen met toetjes na het eten, dat ging goed, hij ging er niet opnieuw van spugen dus zijn we begonnen in overleg met het cb om flesvoeding langzaam te vervangen door halfvolle melk. Dat doen we dus nu een paar weken, hij gaat niet opnieuw spugen zoals hij voorheen wel deed. Ook zijn we sinds een week of 2 gestopt met zijn refluxmedicatie dat ging ook goed (dacht ik tot gisteren toen ben ik weer begonnen omdat ik begon te twijfelen of het wel zo goed ging als ik dacht, eigenlijk een beetje uit wanhoop in de hoop dat hij weer gaat slapen 's nachts)
Hij heeft geen oorontsteking, zijn longen en hart waren ook goed, zijn keel was wel wat rood (wat misschien kan komen door de reflux, hij is verder niet verkouden dus daar kon het niet aan liggen). De pijn aan zijn oren kan dus inderdaad komen van zijn kaak/kiezen.
Dat hij niet wil liggen/slapen kan dus liggen aan de druk van kiezen of aan de reflux, dat is onduidelijk nu.
Verder was het ruim 4 weken diaree hebben wel zorgelijk, hij was gelukkig niet uitgedroogd. Een paar weken terug heerste er hier buikgriep maar dan zou dat nu wel over moeten zijn. Maandag moet ik ontlasting brengen zodat het op kweek kan om te kijken of het een bacterie of virus is maar de huisarts is er meer van overtuigd dat het toch lactose intolerantie is.
Vooral ook omdat we die halfvolle melk aan de flessen toevoegen, hij jammert in slaap (alsof hij krampen heeft zoals kleine babytjes) en de diaree die 'normaal' ruikt (dus niet rottend zoals bij een infectie of zuur ivm tanden) en hij dus al maanden bij alles van melk producten erg reageert.
Ik heb dus op advies van de arts Pepti gehaald. Hij heeft net z'n eerst flesje er van op, ik had er wel pap van gemaakt zoals normaal maar ik weet eigenlijk niet of dat mocht.
Hoe kan het dat hij (waarschijnlijk) lactose intolerantie heeft? Had ik zoals een vriendin vanmiddag zei dan toch borstvoeding moeten geven?
En wat dan als hij lactose intolerantie heeft, ik heb echt geen idee hoe ik dan verder moet, koken is niet mijn beste kant, ik zou niet weten wat ik moest doen.
Hij ligt nu in bed dus na zijn flesje pepti+pap, wel met een zetpil omdat hij de hele tijd aan zijn oren zat en zat te huilen, ook heeft hij z'n refluxmedicatie weer op.
Floor- Ratel
Wat vervelend dat je nu nog niks zeker weet. Hopelijk slaat de Pepti aan.
Over lactose intollerantie weet ik niks, maar borstvoeding verkleind de kans op allergieën (of voor ik commentaar krijg, flesvoeding vergroot de kans op allergieen).
Borstvoedingkindjes kunnen ook koemelkallergie hebben. Praat jezelf dus alsjeblieft niks aan! En dan nog, je kan daar nu toch niks meer tegen doen?
Sterkte met jullie ventje! Hoe oud is hij nu?
Over lactose intollerantie weet ik niks, maar borstvoeding verkleind de kans op allergieën (of voor ik commentaar krijg, flesvoeding vergroot de kans op allergieen).
Borstvoedingkindjes kunnen ook koemelkallergie hebben. Praat jezelf dus alsjeblieft niks aan! En dan nog, je kan daar nu toch niks meer tegen doen?
Sterkte met jullie ventje! Hoe oud is hij nu?
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Hij is deze week 1 geworden.
Ik weet dat ik er niks meer aan kan veranderen, maar de eerste maanden waren al zo zwaar en ik probeer nu eindelijk alles op een rijtje te krijgen dan wil ik liever niet horen dat hij iets 'mankeert'. Ben gewoon een muts deze week, zo met z'n verjaardag.
Ik weet dat ik er niks meer aan kan veranderen, maar de eerste maanden waren al zo zwaar en ik probeer nu eindelijk alles op een rijtje te krijgen dan wil ik liever niet horen dat hij iets 'mankeert'. Ben gewoon een muts deze week, zo met z'n verjaardag.
Floor- Ratel
sterkte meis wat vervelend allemaal.
liesje- Prater
- Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Mocht er sprake zijn van intolerantie is er toch vast wel een dieetiste/ voedingsdeskundige/ kinderarts/ wijkvpk die je daar in wegwijs kan maken? Gewoon om hulp vragen als je het nodig hebt, moeder zijn is gewoon niet altijd makkelijk!
Misschien weten de meiden hier ook wel raad die er ervaring mee hebben?
Misschien weten de meiden hier ook wel raad die er ervaring mee hebben?
Gast- Gast
Wat vervelend, floor! Jazzlyn kan je meer vertellen over lactose intolerantie bij kinderen, misschien kan je haar pben.
Borstvoeding geven had niets kunnen veranderen, in borstvoeding zit namelijk ook heel veel lactose, dus daar zou hij dan ook een reactie op gegeven hebben.
Borstvoeding geven had niets kunnen veranderen, in borstvoeding zit namelijk ook heel veel lactose, dus daar zou hij dan ook een reactie op gegeven hebben.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
@liesje, dank je!
@stofzuiger, moeder zijn is inderdaad niet altijd makkelijk (ik vind het allemaal moeilijk en ingewikkeld elke dag opnieuw). Mocht het intolerantie zijn dan ga ik uitzoeken waar ik hulp kan krijgen.
@linda, bedankt, als het zo is zal ik jazzlyn een pb sturen.
Het is nu nog steeds hetzelfde, ik ben inmiddels doodop van het niet slapen (en me overdag zorgen maken) dat ik zometeen naar bed ga. Onze zoon ligt er al in dus ik probeer ook een paar uur slaap te krijgen denk ik.
@stofzuiger, moeder zijn is inderdaad niet altijd makkelijk (ik vind het allemaal moeilijk en ingewikkeld elke dag opnieuw). Mocht het intolerantie zijn dan ga ik uitzoeken waar ik hulp kan krijgen.
@linda, bedankt, als het zo is zal ik jazzlyn een pb sturen.
Het is nu nog steeds hetzelfde, ik ben inmiddels doodop van het niet slapen (en me overdag zorgen maken) dat ik zometeen naar bed ga. Onze zoon ligt er al in dus ik probeer ook een paar uur slaap te krijgen denk ik.
Floor- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Even snel een dozige vraag over melk
» Nutrilon pepti 1
» melk/ fles vraag dreumes
» van Friso melk naar gewone melk
» dreumes melk of halfvolle melk?
» Nutrilon pepti 1