Even snel een dozige vraag over melk
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Even snel een dozige vraag over melk
Als merk bedorven is, proef/ruik je dat meteen toch? Heb nu een pak melk opengemaakt en het smaakt en ruikt wel een beetje anders dan het pak melk daarvoor (allebei houdbaar, maar van een ander merk). Is het zo dat als het bedorven zou zijn het gewoon echt ranzig zou ruiken/smaken of kan het ook een beetje bedorven zijn? Voel me echt even een enorme doos met deze vraag, maar mijn smaak en geur zijn toch een beetje anders sinds de zwangerschap en nu twijfel ik (plus dat ik afgelopen weekend al twee pakken melk heb moeten weggooien omdat mijn man het ook zuur vond ruiken).
Dus, help mij, kan ik lekker aan de Brinta?
Dus, help mij, kan ik lekker aan de Brinta?
Gast- Gast
Re: Even snel een dozige vraag over melk
Als het bedorven is, ruik je het echt wel hoor.
En het is houdbare melk toch? Zolang het pak dicht zit, blijft het heel lang goed. En je hebt het net geopend toch?
Het kan inderdaad best zo zijn dat verschillende merken iets anders proeven/ruiken, maar ik denk dat je het gerust door de brinta kunt gooien!
En het is houdbare melk toch? Zolang het pak dicht zit, blijft het heel lang goed. En je hebt het net geopend toch?
Het kan inderdaad best zo zijn dat verschillende merken iets anders proeven/ruiken, maar ik denk dat je het gerust door de brinta kunt gooien!
Gast- Gast
Ja alleen roken twee net geopende pakken vorig weekend dus ook al raar. Stom he, ik wil ook geen melkfobie ontwikkelen. Maar goed, als het net zoiets is als met eieren dan zal het wel gewoon goed zijn. Daar was ik namelijk ook altijd bang voor dat een ei rot zou zijn, totdat we een keer ècht rotte eieren in huis hadden, nou... dat gaat echt niet onopgemerkt voorbij.
Gast- Gast
Beetje laat...maar als de melk bedorven is is het niet minder gezond hoor, alleen veel smeriger!
Nou vind ik houdbare melk sowieso erg vies, maar bij gewone melk is het wel zo dat het op een gegeven moment gewoon minder lekker gaat smaken omdat het al wat langer staat, dan is het nog niet echt bedorven ofzo.
Nou vind ik houdbare melk sowieso erg vies, maar bij gewone melk is het wel zo dat het op een gegeven moment gewoon minder lekker gaat smaken omdat het al wat langer staat, dan is het nog niet echt bedorven ofzo.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Ruik je niet gewoon anders nu je zwanger bent?
Uh, dat de geur anders is, niet jou geur haha XD.
Uh, dat de geur anders is, niet jou geur haha XD.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik had laatst ook melk die ik een beetje anders vond smaken, heb het toch gewoon opgedronken. Later wilde ik een beetje van die melk koken in een pannetje om warme chocolademelk te maken en toen ging het helemaal ontbinden, het was dus toch echt niet meer goed. Misschien kun je van die melk van jou ook een beetje koken om te kijken wat er gebeurt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ja als het gaat schiften weet je idd ook dat het niet goed meer is! Maar niet goed meer betekend dus niet dat je het niet kunt drinken/eten... Maar goed, mij niet gezien hoor!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Haha Rush. Ja nu ik zwanger ben ruiken sommige dingen inderdaad anders.
Susan, ik heb de Brinta al op, smaakte gewoon goed. Maar nu ben ik wel nieuwsgierig, dus dat ga ik zo even proberen.
Susan, ik heb de Brinta al op, smaakte gewoon goed. Maar nu ben ik wel nieuwsgierig, dus dat ga ik zo even proberen.
Gast- Gast
Ik heb er toen ook niks van gekregen, hoor. Heb toen ik zwanger was van Yrsa ook een keer melk gedronken die over de datum was en toen is er ook niks gebeurd.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Nou, ik heb het gekookt en het ziet er prima uit. Ruikt ook naar gewone warme melk. Dus dan zal het wel tussen m'n oren zitten. Goed excuus om een beetje warme chocomel te drinken.
Gast- Gast
Ja, smaak en geur kunnen gekke dingen doen tijdens je zwangerschap. Ik dacht laatst dat de kaas zoet smaakte, maar volgens mijn vriend proefde het gewoon als normale kaas.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» melk/ fles vraag dreumes
» Even snel een vraag (Internet voor je blackberry)
» Vraag over pepti/lactosevrije melk pagina 2
» Vraag jij snel hulp aan iemand om iets voor je te doen?
» Even snel een vraag..
» Even snel een vraag (Internet voor je blackberry)
» Vraag over pepti/lactosevrije melk pagina 2
» Vraag jij snel hulp aan iemand om iets voor je te doen?
» Even snel een vraag..
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: