Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

makkelijk maar lekker lasagne-recept

+4
Linda
SoGood
TukTuk
Elliot
8 plaatsers

Ga naar beneden

makkelijk maar lekker lasagne-recept Empty makkelijk maar lekker lasagne-recept

Bericht  Elliot wo 21 nov 2012 - 7:12

Ik heb vrijdag een etentje met collega's en de bedoeling is dat iedereen een gerechtje meeneemt. Aan mij de schone taak om een lasagne te maken. Nu moet ik het morgenavond in elkaar zetten en vrijdag meenemen naar mijn werk omdat we meteen uit het werk doorgaan. Wie kent er een makkelijk en snel maar wel lekker recept voor lasagne? Ik maak zelf heel vaak de lasagne van de wereldgerechten van Knorr maar heel veel mensen vinden die volgens mij niet zo lekker.. :nopompom:
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

makkelijk maar lekker lasagne-recept Empty Re: makkelijk maar lekker lasagne-recept

Bericht  TukTuk wo 21 nov 2012 - 7:41

Ik zweer bij deze:

makkelijk maar lekker lasagne-recept 8HO045

Heel simpel, melk in een kommetje doen, en de poeder voor de bechamelsaus er doorheen kloppen en laten staan, gehakt braden, groenten er bij, water er bij en de sausmix, eventueel nog een extra blikje tomatenpuree en wat Italiaanse kruiden.
Tegen de tijd dat je saus klaar is, is ook je bechamelsaus klaar. En dan gewoon de lasagna opbouwen, en ik doe dan ook vaak nog een laagje met plakjes mozzarella er tussendoor. Bechamelsaus er boven op, geraspte kaas er overheen en 45 minuten in de oven.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

makkelijk maar lekker lasagne-recept Empty Re: makkelijk maar lekker lasagne-recept

Bericht  SoGood wo 21 nov 2012 - 7:53

Ietjes verser:

Gehakt rullen met een uitje, knoflook en een grote zak verse spinazie (handje voor handje natuurlijk) toevoegen en je hebt je eerste laag die je in een ingevette ovenschaal doet. Daarna afdekken met lasagnebladen van de versafdeling. Daarna (ik kies voor de bio-variant uit een blikje) tomatenblokjes toevoegen zoveel als nodig. Daarna weer een laag lasagnebladen en zo verder. Gratineren met kaas.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

makkelijk maar lekker lasagne-recept Empty Re: makkelijk maar lekker lasagne-recept

Bericht  Linda wo 21 nov 2012 - 8:09

Ik had nog nooit lasagne gemaakt, vanavond heb ik deze klaargemaakt.
http://lasagnerecepten.nl/lasagne-bolognese/

Ipv de groentes die ze daar benoemen heb ik gewoon een zak roerbakgroente gebruikt. Het was echt super lekker! Echt voor herhaling vatbaar!
Oh en die bladen heb ik niet eerst gekookt, staat wel in het recept, maar hoeft niet.
Oh en ik heb gewone geraspte kaas gebruikt, ik hou niet zo van parmezaan.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

makkelijk maar lekker lasagne-recept Empty Re: makkelijk maar lekker lasagne-recept

Bericht  Lejow wo 21 nov 2012 - 8:20

Klinkt lekker Linda! Ga ook eens zo iets proberen, alleen dan zonder bechamelsaus.. dat vind ik toch wel zo ieeeeeuwie!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

makkelijk maar lekker lasagne-recept Empty Re: makkelijk maar lekker lasagne-recept

Bericht  Linda wo 21 nov 2012 - 8:21

Lejow schreef:Klinkt lekker Linda! Ga ook eens zo iets proberen, alleen dan zonder bechamelsaus.. dat vind ik toch wel zo ieeeeeuwie!

Dit was echt lekker doordat die groene pesto er in zat.

Ik hou normaal niet van pasta, zeker niet van zo iets als lasagne, maar nu had ik er zoveel trek in joh!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

makkelijk maar lekker lasagne-recept Empty Re: makkelijk maar lekker lasagne-recept

Bericht  mouette wo 21 nov 2012 - 10:09

Dit is een van mijn favorieten (wel vega): http://www.devegetarier.nl/recepten/aan-tafel/la-dolce-vita-lasagne-met-kaas-en-citroen
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

makkelijk maar lekker lasagne-recept Empty Re: makkelijk maar lekker lasagne-recept

Bericht  Susan wo 21 nov 2012 - 10:19

Ik maak de lasagnesaus gewoon met geruld gehakt, knoflook, oregano, gezeefde tomaat en melk of koksroom. Eventueel bak ik nog champignons en spekjes door het gehakt. Meestal gooi ik er gewoon losse geraspte kaas over, maar je kunt ook een sausje maken van boter, bloem, melk en geraspte kaas.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

makkelijk maar lekker lasagne-recept Empty Re: makkelijk maar lekker lasagne-recept

Bericht  _Summer do 22 nov 2012 - 0:07

http://lasagnerecepten.nl/lasagne-bolognese/

Wat een leuke site! Daar ga ik ook eens iets van proberen.
_Summer
_Summer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 97
Punten : 105
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

makkelijk maar lekker lasagne-recept Empty Re: makkelijk maar lekker lasagne-recept

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum