Wie weet een goed/makkelijk recept voor botercreme
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wie weet een goed/makkelijk recept voor botercreme
Ik wil volgende week taart gaan maken,
maar heb nog geen idee hoe ik botercreme maak.
Dus wie heeft er een makkelijk maar lekker recept wat niet mis kan gaan.
maar heb nog geen idee hoe ik botercreme maak.
Dus wie heeft er een makkelijk maar lekker recept wat niet mis kan gaan.
love- Kletskop
- Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Wie weet een goed/makkelijk recept voor botercreme
Je zou eens op www.deleukstetaarten.nl kunnen kijken. Daar staan allemaal recepten. Of op google...
Gast- Gast
Ik gebruik meestal botercrememix van de taartenshop. Die vond ik lekkerder, ook als je eventueel de taart wilt vullen met botercreme. (Doe ik zelf nooit, vind ik niet lekker, ik smeer de taart alleen af)
maar soms geen tijd/zin om dat te maken, dan maak ik even snel de simpele versie van botercreme. Bijvoorbeeld: 100 gram (room)boter en 100 gram poedersuiker. Tijdje goed mixen. Deze is ook prima om mee af te smeren, is alleen niet zo lekker.
maar soms geen tijd/zin om dat te maken, dan maak ik even snel de simpele versie van botercreme. Bijvoorbeeld: 100 gram (room)boter en 100 gram poedersuiker. Tijdje goed mixen. Deze is ook prima om mee af te smeren, is alleen niet zo lekker.
SarahKey schreef:Ik gebruik meestal botercrememix van de taartenshop. Die vond ik lekkerder, ook als je eventueel de taart wilt vullen met botercreme. (Doe ik zelf nooit, vind ik niet lekker, ik smeer de taart alleen af)
Ik dacht dat de botercrememix niet geschikt is om mee af te smeren, omdat er water in zit en dat is niet goed voor de bekleding van marsepein/fondant. Ik smeer af met 1:1. Dun laagje, proef je bijna niks van!
Gast- Gast
Jip83 schreef:SarahKey schreef:Ik gebruik meestal botercrememix van de taartenshop. Die vond ik lekkerder, ook als je eventueel de taart wilt vullen met botercreme. (Doe ik zelf nooit, vind ik niet lekker, ik smeer de taart alleen af)
Ik dacht dat de botercrememix niet geschikt is om mee af te smeren, omdat er water in zit en dat is niet goed voor de bekleding van marsepein/fondant. Ik smeer af met 1:1. Dun laagje, proef je bijna niks van!
Klopt!!
Ik doe ook 1 op 1. 250 gram poedersuiker, 250 gram boter (en dan neem ik bertoli in de blauwe wikkel).
Dit recept is ook mega lekker, maar is meer bedoeld voor toefen enzo:
ngrediënten:
140 gram eiwitten
280 gram kristalsuiker
420 gram roomboter (of elk andere hoeveelheid, als de verhouding maar 1-2-3 is. 50-100-150 ofzo...)
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik doe ook 1:1. Ik doe er tijdens het mixen, tegen het eind, nog wel een paar eetlepels heet water door. Daar wordt de botercrème wat zachter en luchtiger door.
Gast- Gast
ooo heel erg bednakt voor de recepten!
En gebruiken jullie gewone poedersuiker uit de winkel?
En gebruiken jullie gewone poedersuiker uit de winkel?
love- Kletskop
Ik doe nooit de hoeveelheid water wat er op de verpakking staat. Ik doe een beetje water zodat ik eerst een papje kan maken van de botercreme mix. En dat werkt gewoon goed, ik heb geen last van smeltend fondant. Maar de botercreme is gewoon een heel stuk lekkerder en dat hoor ik ook van andere mensen.
Nee ik gebruik suikerbakkerspoeder, omdat je dit in grote verpakkingen kan krijgen en ook omdat dit beter is om macarons mee te maken dan gewone poedersuiker.
Gast- Gast
@Dijn, en waar koop je dit? En wat is ong beetje de richt prijs.
love- Kletskop
http://www.deleukstetaartenshop.nl/product_info.php?cPath=29_143&products_id=1939
Ik gebruik altijd deze.
Ik gebruik altijd deze.
Gast- Gast
heeft iemand nog leuke tips dan om er een smaakje aan de botercreme te geven,
door bijvoorbeeld chocoladepasta of iets toe te voegen.
door bijvoorbeeld chocoladepasta of iets toe te voegen.
love- Kletskop
Patides ( http://www.deleukstetaartenshop.nl/advanced_search_result.php?keywords=patides&osCsid=9645eacf31ba817daacf2fbfea7ce49d&x=0&y=0 )
Saroma
chocoladepasta
oploskoffie
Saroma
chocoladepasta
oploskoffie
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
en zou je bijvoorbeeld ook een laag slagroom kunnen doen?
ik ga namelijk vrijdag een taart maken voor de volgende dag, blijft het dan goed?
ik ga namelijk vrijdag een taart maken voor de volgende dag, blijft het dan goed?
love- Kletskop
Je kan heel erg veel door botercrème doen, bijvoorbeeld likeur, cacaopoeder, aroma's etc.
Een laag slagroom kan zeker, maar dan moet je de taart inderdaad niet pas dagen later opeten. Een dag van te voren kan prima, als je de taart koel kan bewaren. Je kan er eventueel ook slagroomversteviger door doen.
Een laag slagroom kan zeker, maar dan moet je de taart inderdaad niet pas dagen later opeten. Een dag van te voren kan prima, als je de taart koel kan bewaren. Je kan er eventueel ook slagroomversteviger door doen.
Gast- Gast
en de slagroom dan gewoon kloppen zoals je normaal ook doet? en dan zakje klopfix erbij doen?
Ik maak vrijdag een taart voor 1ste kerstdag en kan hem dus wel koel bewaren in de koelkast
Ik maak vrijdag een taart voor 1ste kerstdag en kan hem dus wel koel bewaren in de koelkast
love- Kletskop
Ja, slagroom gewoon kloppen en evt. klopfix erbij doen en daarna uitsmeren met een taartmes of spuiten met een spuitzak (of allebei )
Gast- Gast
Ik maak hem standaart met 125 gram boter, 250 gram poedersuiker en 2 eetlepels melk. (kan er wel maar 6 cupcakes mee bekleden.. haha ik maak lekkere dikke toefen)
Gast- Gast
Punk'd schreef:Ik maak hem standaart met 125 gram boter, 250 gram poedersuiker en 2 eetlepels melk. (kan er wel maar 6 cupcakes mee bekleden.. haha ik maak lekkere dikke toefen)
Ik heb 1 keer botercrème 1:2 gemaakt, maar dat vind ik veeeeeel te zoet.
Gast- Gast
en als je slagroomtoefjes boven op wilt, kun je dat dan beter de dag zelf doen voordat je de taart gaat eten of kan dat ook al een dag van te voren ?
love- Kletskop
Hoe lang kun je botercreme bewaren en waar (aanrecht/ koelkast/vriezer)?
kuikje83- Fluisteraar
- Aantal berichten : 17
Punten : 45
Registratiedatum : 16-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Makkelijk recept kippensoep
» Makkelijk recept voor cheesecake
» (makkelijk) recept voor (luchtige) chocoladetaart
» makkelijk maar lekker lasagne-recept
» Meringues, goed recept?
» Makkelijk recept voor cheesecake
» (makkelijk) recept voor (luchtige) chocoladetaart