waarom/hoelang BV
+14
Printje
Annie24
Fenna
CCC
Aimee
Dora
Liadan
Happydobby
Teddyaapje
Linda
Jits
Susan
Smaragdje
maiadebij
18 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: waarom/hoelang BV
Elixer schreef:chococupcake schreef:Susan schreef:Aimee schreef:Ik snap niet dat mensen uitspraken doen als 'een kind van een jaar aan de borst vind ik wel een gek gezicht'. Ik heb acht maanden borstvoeding gegeven en hoe vaak ik wel niet de vraag heb gehad of ik niet eens moest stoppen, want een grote baby aan je borst is geen gezicht blablabla. Ik zou eens tegen iemand moeten zeggen dat ik het geen gezicht vind om een kind van een paar uur oud een flesje te geven, dan heb ik meteen ruzie. Maar over bv kunnen dat soort dingen blijkbaar wel gezegd worden...
Helemaal mee eens, vooral het vetgedrukte gedeelte.
Hier nog iemand die het hier heel erg mee eens is....
Jullie doen nu net of dat de meiden die hier alleen fv hebben gegeven jullie aan het beledigen zijn of wat dan ook. Beetje raar. En een baby heeft in het begin melk nodig en of dat nou van een borst of een fles is, nou èn. Bij een peuter is het gewoon weer anders en heeft gewoon meer andere dingen nodig dan alleen maar melk. Maar goed iedereen moet het zelf weten wat ze wel of niet doen als je er maar een goed gevoel bij hebt klaar.
Het kan me werkelijk mijn reet roesten of moeders BV wil geven of FV. Ik vind het echter wel vervelend dat als je borstvoeding geeft dat dat iets is waar iedereen te pas en te onpas zijn mening maar over mag geven, terwijl het andersom helemaal niet geaccepteerd wordt: als je dat soort opmerkingen maakt over FV dan mag dat blijkbaar niet. Kijk maar eens hoe gevoelig je daar zelf op reageert. Terwijl je andersom dus zelf wel weer de opmerking plaatst dat je het onnodig vind en een raar gezicht, hoe had je het gevonden als ik precies diezelfde opmerking over jouw keuze voor FV had gemaakt?
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Ik vind dat iedereen het idd zelf moeten weten. Ik ben idd zo'n moeder die dadelijk meteen aan de fv begint, en wat er iemand anders ook van denkt/vindt dat boeit me serieus helemaal niets. Het is en blijft een gevoelig onderwerp waarin iedereen gewoon een eigen mening heeft. Wil je bv geven prima, niet ook prima en ook al geef je jaren bv als jij het wilt dan is het toch goed?
Er zijn meer dingen belangrijk in het leven van je kind dan wel/niet bv of fv geven. Ieder doet het op haar manier uit liefde voor haar kind, en dat houdt in mijn geval in, van ze lang zal ze leven geen bv, maar dat maakt mijn liefde voor mijn kind niet minder. Wat er ermee wil zeggen is eigenlijk dat dit toch zo'n kwestie blijft waarin je het niet met elkaar eens of wat dan ook kan worden omdat sommigen er totaal anders in staan dan jezelf.
Ik zie geen bezwaar in lang bv geven als moeder en kind het willen, maar ik zie er ook geen bezwaar in om het niet te doen.
Er zijn meer dingen belangrijk in het leven van je kind dan wel/niet bv of fv geven. Ieder doet het op haar manier uit liefde voor haar kind, en dat houdt in mijn geval in, van ze lang zal ze leven geen bv, maar dat maakt mijn liefde voor mijn kind niet minder. Wat er ermee wil zeggen is eigenlijk dat dit toch zo'n kwestie blijft waarin je het niet met elkaar eens of wat dan ook kan worden omdat sommigen er totaal anders in staan dan jezelf.
Ik zie geen bezwaar in lang bv geven als moeder en kind het willen, maar ik zie er ook geen bezwaar in om het niet te doen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Lily schreef:Ik zie hier diverse meiden die hun kinderen van 1,5/2 jaar of ouder nog borstvoeding geven. Nu ben ik benieuwd waarom jullie zolang BV geven.
Ik persoonlijk zou het er nogal gek uit vinden zien, zo`n peuter die nog aan de borst drinkt.
Belachelijk en ongezond. Ieuw zeg. Zo'n kind aan je tiet. Of ze nu 1 maand of 1 jaar zijn, gátver. Melk hoort van koeien te komen.
Gast- Gast
Elixer schreef:Ik vind persoonlijk tot 1 jaar ook wel de max. misschien nog wel tot 1,5 maar echt niet langer. Een kind die fv krijgt stopt zo'n beetje met die leeftijd ook met het drinken uit een fles met speen en gaat over naar een beker en krijgt naast melk ook vaste voeding waar ook veel voedingsstoffen inzitten. Waarom dan nog eens doorgaan met bv? Plus ik vind het ook een raar gezicht als een peuter aan de borst hangt.
Nou, inderdaad. Dat er peuters en kleuters van 5 zijn die nog een fles pap krijgen 's ochtends is dood normaal. Maar een kind van 2 aan de borst is haast ziekelijk te noemen.
Laatst aangepast door Eucalypta op wo 21 nov 2012 - 10:51; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Nee zeg. Tieten zijn voor seks. En ze gaan hangen van borstvoeding, dus als je man dan vreemdgaat moet je niet piepen. Ze hebben niet voor niets flesvoeding uitgevonden zeg, dat prehistorische gedoe, zo overschat. Ik verdenk de meeste bv moeders ook gewoon van exhibitionisme, beetje hun tieten eruit gooien in het openbaar...
Gast- Gast
Eucalypta schreef:Elixer schreef:Ik vind persoonlijk tot 1 jaar ook wel de max. misschien nog wel tot 1,5 maar echt niet langer. Een kind die fv krijgt stopt zo'n beetje met die leeftijd ook met het drinken uit een fles met speen en gaat over naar een beker en krijgt naast melk ook vaste voeding waar ook veel voedingsstoffen inzitten. Waarom dan nog eens doorgaan met bv? Plus ik vind het ook een raar gezicht als een peuter aan de borst hangt.
Nou, inderdaad. Dat er peuters en kleuters van 5 zijn die nog een fles pap krijgen 's ochtends is dood normaal. Maar een kind van 2 aan de borst is haast ziekelijk te noemen.
Vind ik ook 'niet normaal' nee. En ziekelijk nee ik kan me wel ergere dingen voorstellen.
Gast- Gast
Eucalypta schreef:Nee zeg. Tieten zijn voor seks. En ze gaan hangen van borstvoeding, dus als je man dan vreemdgaat moet je niet piepen. Ze hebben niet voor niets flesvoeding uitgevonden zeg, dat prehistorische gedoe, zo overschat. Ik verdenk de meeste bv moeders ook gewoon van exhibitionisme, beetje hun tieten eruit gooien in het openbaar...
hahahahha dit kan ook alleen maar van jou af komen zulke teksten....
Printje- Lady Post-a-lot
Tiramisu schreef:Een peuter is.inderdaad niet meer afhankelijk van bv. Wél ondersteunt het nog in bijv. de ontwikkeling van het immuunsysteem. Bv zit boordevol goede bacteriën.
Een peuter drinkt vaak ook.niet meer zo heel vaak op een dag, maar meestal alleen nog voor de slaapjes, pijn of verdriet.
Het is toch geen Yakult ?
Volgens mij zitten er bepaalde immuunstoffen in.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Nah, belachelijk inderdaad Elixer. Ik vind het ook niet normaal hoor. Waarom zou je dat doen? Is er ergens toch iets misgegaan. Kun je je kind ook gewoon een pyjamapapje geven toch? Net zo makkelijk.
Vind het wel goed dat iemand dat nu eindelijk een keer aan de kaak stelt. Werd tijd. Ik wil er niet naar kijken ook, van die lurkende baby's. Zo'n flesje is veel schattiger.
Vind het wel goed dat iemand dat nu eindelijk een keer aan de kaak stelt. Werd tijd. Ik wil er niet naar kijken ook, van die lurkende baby's. Zo'n flesje is veel schattiger.
Laatst aangepast door Eucalypta op wo 21 nov 2012 - 10:58; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Eerlijk?
Omdat het te makkelijk is en ik hem met de borst in slaap krijg wanneer hij echt niet wilt. Of als hij 's nachts wakker wordt dan vind ik het makkelijk. Puur luiheid en de strijd niet aan willen gaan om er mee te stoppen. Aan de ene kant ben ik het al lang beu maar aan de andere kant vind ik het makkelijk en ga ik er vanuit dat hij vanzelf wel stopt.
Omdat het te makkelijk is en ik hem met de borst in slaap krijg wanneer hij echt niet wilt. Of als hij 's nachts wakker wordt dan vind ik het makkelijk. Puur luiheid en de strijd niet aan willen gaan om er mee te stoppen. Aan de ene kant ben ik het al lang beu maar aan de andere kant vind ik het makkelijk en ga ik er vanuit dat hij vanzelf wel stopt.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Bij mij is het juist luiheid om fv te geven hahahaha. Ik heb er echt totaal geen zin in om aan dat gedoe met bv te beginnen. misschien ontaarde moeder ten top maar het is gewoon zo haha. ALs ik lees over om het uur een voeding denk ik echt..no way
Printje- Lady Post-a-lot
Nee, mij leek flesvoeding juist meer werk, als ik die topics las over hoeveel CC, hoeveel schepjes, welk merk, flessen uitkoken, enzovoort, dat leek me juist irritant. Ook dat je 's nachts naar de keuken moet om zo'n fles klaar te maken, mij niet gezien.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
haha ik heb flesjes nooit uitgekookt..... echt serieus dat mijn kind nog leeft , maar ik vond het juist handiger. Wij namen de voeding mee naar boven, manlief maakte het flesje warm (mocht gewoon warm water uit de kraan zijn) en ik verschoonde R. Dan waren we altijd rond hetzelfde moment weer klaar.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik vond flesvoeding echt vééééél makkelijker dan borstvoeding. Maar dat kwam misschien ook wel door de manier waarop borstvoeding geven bij mij verliep: dus constant stuwing en borstontstekingen. Daarnaast voed ik niet in het openbaar, dus dat was ook wel eens lastig. Ik vond het beide keren harstikke jammer toen ik stopte met borstvoeding geven, maar na een tijdje zag ik ook zeker wel de praktische voordelen van flesvoeding in.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Susan schreef:Nee, mij leek flesvoeding juist meer werk, als ik die topics las over hoeveel CC, hoeveel schepjes, welk merk, flessen uitkoken, enzovoort, dat leek me juist irritant. Ook dat je 's nachts naar de keuken moet om zo'n fles klaar te maken, mij niet gezien.
Dat leek mij ook.
Daarnaast wilde ik graag bv geven. In eerste instantie tot een jaar. Bij S. heb ik dat ook gedaan. Was toen zwanger en het liep hard terug. N. krijgt nog steeds bv en zolang we het allebei nog prima vinden laat ik het zo.
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Eucalypta schreef:Nee zeg. Tieten zijn voor seks. En ze gaan hangen van borstvoeding, dus als je man dan vreemdgaat moet je niet piepen. Ze hebben niet voor niets flesvoeding uitgevonden zeg, dat prehistorische gedoe, zo overschat. Ik verdenk de meeste bv moeders ook gewoon van exhibitionisme, beetje hun tieten eruit gooien in het openbaar...
Als sylvia Witteman nou stopt met haar collums kun jij haar misschien overnemen!
Zenna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11
Het is anders ook erg makkelijk wanneer de koffiemelk op is hoor. Pfff
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Bv, hoelang? En waarom?
» Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?
» Waarom een kind? Of waarom niet?
» Hoelang slapen?
» Waarom Sonja Bakker.. Waarom..
» Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?
» Waarom een kind? Of waarom niet?
» Hoelang slapen?
» Waarom Sonja Bakker.. Waarom..
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: