Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

+7
Muppetje
Tania
Floor
Muus
Sam
Limburg85
Printje
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? - Pagina 2 Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Tania di 20 nov 2012 - 9:47

Printje schreef:
Sam schreef:Van dat 1 keer per dag controle snap ik echt geen snars. Maar misschien houd ik me dan wel te strak aan protocollen en lesstof die ik gehad heb..

Bij mij werd echt maar 1x nagekeken, heb even teruggekeken in die map, ze zei ook dat ze keek naar hoe de vrouw eruit zag zeg maar. Daar beneden is vrijwel niet gecontroleerd, maar dat zou voor mij ook echt niet iedere dag hoeven eigenlijk.

Dat ligt denk ik ook wel aan hoe erg je gehecht bent. Ik ben allebei de keren wel flink gehecht en vond het wel prettig als er ook naar gekeken werd omdat het echt heel veel pijn deed. De eerste keer lag ik in het ziekenhuis en kreeg ik helemaal geen controles. Daar heb ik toen om gevraagd en eigenlijk vonden ze het niet echt nodig volgens mij. Uiteindelijk kwam er een stagiaire die "wel even tijd over had".

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? - Pagina 2 Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Muppetje di 20 nov 2012 - 9:47

Ik heb 57 uur gehad, waarvan 8 herindicatie. In het begin werd ik twee keer per dag gecontroleerd, de laatste paar dagen een keer

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? - Pagina 2 Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Sam di 20 nov 2012 - 9:47

Printje schreef:
Sam schreef:Van dat 1 keer per dag controle snap ik echt geen snars. Maar misschien houd ik me dan wel te strak aan protocollen en lesstof die ik gehad heb..

Bij mij werd echt maar 1x nagekeken, heb even teruggekeken in die map, ze zei ook dat ze keek naar hoe de vrouw eruit zag zeg maar. Daar beneden is vrijwel niet gecontroleerd, maar dat zou voor mij ook echt niet iedere dag hoeven eigenlijk.

Tot je een flinke ontsteking aan je punani krijgt.... :P
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? - Pagina 2 Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Liadan di 20 nov 2012 - 9:47

Waarom kijken ze naar je benen? (ik kan me niet herinneren dat ze naar mijn benen gekeken hebben..)

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? - Pagina 2 Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Sam di 20 nov 2012 - 9:48

Muppetje schreef:Ik heb 57 uur gehad, waarvan 8 herindicatie. In het begin werd ik twee keer per dag gecontroleerd, de laatste paar dagen een keer

thumbup Wink
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? - Pagina 2 Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Tania di 20 nov 2012 - 9:48

Sam schreef:
Tania schreef:
Sam schreef:Van dat 1 keer per dag controle snap ik echt geen snars. Maar misschien houd ik me dan wel te strak aan protocollen en lesstof die ik gehad heb..

Ik weet niet hoe het normaal gaat hoor maar hier kwam ze meestal tussen 8 en 9. Dan ging ik douchen en aankleden, vaak daarna aan de borst of een flesje geven en dan ging ze de controles doen. Dan was het al minimaal 10/10.30. Rond 14/15 uur ging ze dan weer naar huis. Lijkt mij dan wat overdreven om voor die tijd nog een keer controles te doen. Of doen ze dat normaal wel?

Hier in de omgeving wel.
Voor het douchen pols, temperatuur meten, benen bekijken. Na het douchen eventuele hechtingen nakijken, baarmoeder voelen enz.
Dit is bij mij nooit later dan 09.30.
En dan rond 14.30 nog een keer. En de dagen dat ik op tijd weg ben, savonds zelf nog even temperaturen.

Ik wilde geen controles voor het douchen misschien dat het dan daar ook aan lag.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? - Pagina 2 Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Printje di 20 nov 2012 - 9:48

Ik heb nooit zelf hoeven temperaturen, alleen wanneer ik me niet lekker zou voelen. Ik was eigenlijk altijd al wel aangekleed en gedoucht wanneer de zorg kwam. Baarmoeder controleerde ze idd wel omdat die niet snel genoeg kromp ofzo maar toen moest ik daar thee voor drinken maar is er door niemand ooit nog gecontroleerd of het daarna wel goed was.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? - Pagina 2 Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Liadan di 20 nov 2012 - 9:49

En ik denk inderdaad ook dat het eraan ligt hoe je gehecht bent, de eerste keer had ik 1 hechting en heeft de verloskundige daar in de kraamweek een keer naar gekeken. De tweede keer was ik flink ingeknipt en heeft de kraamverzorgster dat elke dag gecontroleerd en de verloskundige ook een keer. Ik vond dat wel fijn want ik had er flink pijn aan en wilde echt niet dat het ook nog zou gaan ontsteken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? - Pagina 2 Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Sam di 20 nov 2012 - 9:49

Liadan schreef:Waarom kijken ze naar je benen? (ik kan me niet herinneren dat ze naar mijn benen gekeken hebben..)

Ivm trombosebenen.
Ze kunnen ook kijken zonder dat je dat in de gaten hebt.
Zelf bevoel ik ze ook.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? - Pagina 2 Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Sun88 di 20 nov 2012 - 9:50

Printje schreef:
Sam schreef:Van dat 1 keer per dag controle snap ik echt geen snars. Maar misschien houd ik me dan wel te strak aan protocollen en lesstof die ik gehad heb..

Bij mij werd echt maar 1x nagekeken, heb even teruggekeken in die map, ze zei ook dat ze keek naar hoe de vrouw eruit zag zeg maar. Daar beneden is vrijwel niet gecontroleerd, maar dat zou voor mij ook echt niet iedere dag hoeven eigenlijk.



Controle beneden is volgens mij alleen als je hechtingen hebt, dat was bij mij in ieder geval zo. Maar om de dag kwam er ook een verloskundige langs en keken ze met zn 2en Wink De andere controles waren hier de temperatuur, polsslag en stand van de baarmoeder, thats it, 1x per dag, meestal in de ochtend na het douchen
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? - Pagina 2 Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Liadan di 20 nov 2012 - 9:50

Sam schreef:
Liadan schreef:Waarom kijken ze naar je benen? (ik kan me niet herinneren dat ze naar mijn benen gekeken hebben..)

Ivm trombosebenen.
Ze kunnen ook kijken zonder dat je dat in de gaten hebt.
Zelf bevoel ik ze ook.
Aha, dan zullen ze dat wel gedaan hebben zonder dat ik het door had.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? - Pagina 2 Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Printje di 20 nov 2012 - 9:51

Ik had idd maar 1 kleine hechting en die zag er mooi uit dus daarna was het goed.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? - Pagina 2 Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Floor di 20 nov 2012 - 9:51

Sam schreef:
Floor schreef:
Sam schreef:Dat vind ik heel apart Muus, want ze horen na een bevalling toch 2x per dag controle's bij de kraamvrouw uit te voeren. In de ochtend en in de middag. Maar vaak doen kraambureaus het zo, omdat het hun beter uitkomt...

mag ik vragen wat ze dan controleren?

Polsslag, temperatuur, borsten, benen, vulvair toilet, vloeien. Vragen naar urine en ontlasting.

aha, ik heb eerst in het ziekenhuis gelegen 4 dagen, daar kon ik eigenlijk helemaal niks (ik had ook een catheter en kon niet van bed af omdat ik geen gevoel meer in mijn been had) dus er is daar de 'hele dag' voor me gezorgd dus het zal dan ook wel gecontroleerd zijn. Thuis heeft de kraamhulp maar 1x gekeken naar de wond van de sectio. De verloskundige is nog 2x langs geweest en heeft 2x naar de wond gekeken (1x om de nietjes eruit te halen), verder is er nooit wat gecontroleerd thuis. Vandaar mijn vraag.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? - Pagina 2 Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Sam di 20 nov 2012 - 9:52

Het is ook maar net hoe iedere kraamverzorgster het natuurlijk doet.
Ik ben op dat gebied waarschijnlijk heel (misschien wel te) voorzichtig, vind controles belangrijk omdat je zo eventuele complicaties voorblijft.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? - Pagina 2 Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Printje di 20 nov 2012 - 9:54

jeetje Floor; dat klinkt heftig, hoe kwam eht dat je je gevoel in je benen kwijt was?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? - Pagina 2 Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Sam di 20 nov 2012 - 9:56

Kwam dat door de ruggenprik, Floor?
Heftig hoor!
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? - Pagina 2 Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Penélope di 20 nov 2012 - 9:58

Sam schreef:Van dat 1 keer per dag controle snap ik echt geen snars. Maar misschien houd ik me dan wel te strak aan protocollen en lesstof die ik gehad heb..


Bij de organisatie waar ik werk doen we de eerste dagen 2 keer per dag controle bij volledige uren. 3 uur zorg 1 keer.
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? - Pagina 2 Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Limburg85 di 20 nov 2012 - 10:00

Hier heb ik in het begin wel steeds 2 controles gehad, ook in het ziekenhuis en ook door de verloskundige en uiteindelijk de gynaecoloog ook nog. Ik was flink ingeknipt en had er ontzettend last van.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? - Pagina 2 Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Tania di 20 nov 2012 - 10:04

Ik vind het wel echt heel vreemd dat ik hier nu lees dat twee keer per dag controle normaal is en dat ik in het ziekenhuis bijna moest smeken om een controle terwijl ik me echt heel rot voelde, een catheter had en heel veel pijn van de hechtingen had confused

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? - Pagina 2 Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Mom-Of-3 di 20 nov 2012 - 20:44

Hier ook 2x per dag controle. Ik had bij allebei geen hechtingen of iets dus de onderkant werd niet bekeken. Hier werd ook naar de benen gekeken.
En hier is het 45 uur bij fv en 49 uur bij bv. Ik had bij het aanmelden 45 uur ingevuld omdat ik fv zou gaan geven. Maar toen kraamzorg belde om een afspraak te maken voor de intake is het veranderd naar 49 uur omdat ik toch bv ga proberen. Ook komt ze volgende week aan huis voor de intake in plaats van telefonisch, vanwege me bekken gaan ze kijken of er eerder hulp nodig is of misschien langer.
Dus ik ben benieuwd

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : ergens in brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? - Pagina 2 Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum