Hoe berekenen ze de datum waarop je uitgerekend bent?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe berekenen ze de datum waarop je uitgerekend bent?
Kwam op een site waar je je cyclus kunt berekenen ook een rekendingetje tegen voor wanneer je uitgerekend bent.
Hier vroegen ze ook om je gemiddelde cyclus.
Maar hoe rekenen ze die uitgerekende datum nou precies uit? Is het gewoon heel simpel: eerste dag laatste menstruatie + 40 weken?
Of wordt er ook gekeken naar de gemiddelde lengte van je cyclussen?
Hier vroegen ze ook om je gemiddelde cyclus.
Maar hoe rekenen ze die uitgerekende datum nou precies uit? Is het gewoon heel simpel: eerste dag laatste menstruatie + 40 weken?
Of wordt er ook gekeken naar de gemiddelde lengte van je cyclussen?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Hoe berekenen ze de datum waarop je uitgerekend bent?
Bij mij werd er gewoon uitgegaan van een cyclus van 28 dagen en bij de termijnecho wordt de uitgerekende datum dan eventueel bijgesteld. De tweede keer wist ik precies wanneer het gebeurd moest zijn en dat ik een iets langere cyclus moest hebben gehad, toch hielden ze vast aan hun berekening op basis van 28 dagen, pas bij de termijnecho werden de definitieve zwangerrschapsduur en uitgerekende datum vastgesteld. Dat klopte ook precies met wat ik zelf had berekend.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ah, ok
Op de echo meten ze dan alles, neem ik aan?
Op de echo meten ze dan alles, neem ik aan?
Lejow- Lady Post-a-lot
Op zo'n vroege echo is soms nog niet alles goed te zien, daarom krijg je later met 20 weken nog een uitgebreide screeningsecho. De termijnecho is puur om de termijn te bepalen en om te kijken of de zwangerschap intact is.
Susan- Lady Post-a-lot
Maar hoe bepalen ze de termijn dan?
Lejow- Lady Post-a-lot
Door de lengte te meten. Dat is gewoon een soort computerberekening, dat rekenen ze niet zelf uit of zo.
Susan- Lady Post-a-lot
ze meten de kleine van kruin tot stuit op.
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Aha!
Ja las net ook op internet dat ongeveer de eerste 7 wkn het embryo zich vrijwel altijd volgens een zelfde lijn ontwikkelt.
Ja las net ook op internet dat ongeveer de eerste 7 wkn het embryo zich vrijwel altijd volgens een zelfde lijn ontwikkelt.
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Aha!
Volgens mij zelfs de eerste 12 weken.
Susan- Lady Post-a-lot
Bij mij hebben ze gekeken naar de cyclus. Ik had een cyclus van 35 dagen en heb toen duidelijk de eisprong gespot met het temperaturen. En zat er geen dag naast Kindje was precies zo groot op beide echo's.
Ik had een onregelmatige cyclus, maar d.m.v ovulatietesten wist ik wanneer het gebeurd is. De echo's lieten beide wat anders zien. Ik dacht zelf op zaterdag 26 november uitgeteld te zijn. De termijnecho gaf donderdag 24 november aan en volgens de 20 weken echo zelfs maandag 20 november. Ik hou het maar op de 24e, dan valt het misschien niet zo tegen als er rond de 20e nog geen baby is
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Bij mij hielden ze twee data aan bij de eerste, wat erg irritant was. Doordat ik een cyclus had van 28/29/30 dagen kwamen ze daarmee op 18 maart uit. Met echo's kwam er telkens 15 maart uit. Zij hielden 15 maart aan, maar hadden óók 18 maart opgeschreven. Toen ik met 30 weken ivm verhuizing moest wisselen van praktijk gingen zij steeds 18 maart aanhouden. Vond ik erg vervelend, er kwamen ineens 3 dagen bij.
Kortom, hier hielden ze dus ondanks de echo's wel rekening met de onregelmatige cyclus.
Kortom, hier hielden ze dus ondanks de echo's wel rekening met de onregelmatige cyclus.
Gast- Gast
Volgens mijn eigen (en internet) berekening was ik uitgeteld op 2 augustus. Ik heb maar 2 cycli gehad, 1 van 27 en 1 van 28 dagen, dus mijn berekening is gebaseerd op 28 dagen.
Met de echo bij 8 weken, hebben ze me op 7 weken + 3 dagen gezet, op 6 augustus dus. Bij de 12 weken echo kwam de meting uit op 5 en 6 augustus, dus mijn uitgerekende datum bleef 6 augustus.
Met de echo bij 8 weken, hebben ze me op 7 weken + 3 dagen gezet, op 6 augustus dus. Bij de 12 weken echo kwam de meting uit op 5 en 6 augustus, dus mijn uitgerekende datum bleef 6 augustus.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Uitgerekend in maart, april, mei
» Waarop letten bij een KDV
» Waarop letten bij uitzoeken KDV?
» Waarop draag je blauwe truien/shirts etc?
» Natuurlijk! Uitgerekend nu!
» Waarop letten bij een KDV
» Waarop letten bij uitzoeken KDV?
» Waarop draag je blauwe truien/shirts etc?
» Natuurlijk! Uitgerekend nu!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: