hypotheek (laten) berekenen???
+4
rianne287
Zininzon
Highway
limbogirl82
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hallo,
Ik zou graag willen weten hoeveel ik aan hypotheek kan krijgen.
Waar kun je dit het beste laten uitrekenen?? Willekeurig een hypotheker kiezen? Of bij de bank?
En kan hier (veel) verschil in zitten.
Ik ben er zo'n leek in.
Ik heb 2 banen: bij ene een vast contract min/max contract waar ik er sowieso 15 in contract heb , en altijd minimaal 20 per week werk.
En bij de ander een jaarcontract en vanaf nu 8u per week in contract, hier ben ik oproepkracht.
Bedankt voor jullie info alvast !
Ik zou graag willen weten hoeveel ik aan hypotheek kan krijgen.
Waar kun je dit het beste laten uitrekenen?? Willekeurig een hypotheker kiezen? Of bij de bank?
En kan hier (veel) verschil in zitten.
Ik ben er zo'n leek in.
Ik heb 2 banen: bij ene een vast contract min/max contract waar ik er sowieso 15 in contract heb , en altijd minimaal 20 per week werk.
En bij de ander een jaarcontract en vanaf nu 8u per week in contract, hier ben ik oproepkracht.
Bedankt voor jullie info alvast !
limbogirl82- Fluisteraar
- Aantal berichten : 220
Punten : 366
Registratiedatum : 01-12-10
Re: hypotheek (laten) berekenen???
online kun je het bij dehypotheker.nl wel goed uitrekenen. De berekening die ik laatst op afspraak bij de rabobank had laten maken komt hier ook vrijwel mee overeen. Zo heb je iig een leidraad. Maar om het echt zeker te weten wat je precies allemaal kan raad ik je aan een afspraak te maken bij een hypotheekverstrekker.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Highway schreef:online kun je het bij dehypotheker.nl wel goed uitrekenen. De berekening die ik laatst op afspraak bij de rabobank had laten maken komt hier ook vrijwel mee overeen. Zo heb je iig een leidraad. Maar om het echt zeker te weten wat je precies allemaal kan raad ik je aan een afspraak te maken bij een hypotheekverstrekker.
Heb ook snel even de berekening gemaakt, maar bij de bank kon ik toch echt 12.000 meer krijgen!
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Hmmm veel te weinig.. Nog niet eens 90.000
Blijft altijd beetje vreemd, ik weet toen ik jaren terug ging samen wonen (inmiddels ben ik weer alleen) ik ook keek voor hypotheek, toen ging hetniet omdat ik niet vast werkte en te weinig. Maar je kan vaak evenveel hypotheek betalen per maand als wat bv normaal ook je huur zou zijn.
Toen wij bv samenwoonde was de hypotheek nog minder als wat ik nu aan huur betaal !
Ik woon nu gehuurd maar wil graag toch iets anders. En indien mogelijk kopen.
Ik hoop alleen dat ik nu wel beetje aan hypotheek kan krijgen maar heb dus totaal geen idee waar ik me op kan richten. Paar honderd euro kan ik wel missen per maand voor hypotheek , ben ik nu ook kwijt.
zal wel met meer te maken hebben als alleen je inkomen..
Is er geen rekensom als : als je zoveel per maand verdient kun je zoveel lenen
Anders kijken voor leuk huur huisje, maar dan meer eengezinswoning. Klein tuintje erbij voor mijn honden.
Blijft altijd beetje vreemd, ik weet toen ik jaren terug ging samen wonen (inmiddels ben ik weer alleen) ik ook keek voor hypotheek, toen ging hetniet omdat ik niet vast werkte en te weinig. Maar je kan vaak evenveel hypotheek betalen per maand als wat bv normaal ook je huur zou zijn.
Toen wij bv samenwoonde was de hypotheek nog minder als wat ik nu aan huur betaal !
Ik woon nu gehuurd maar wil graag toch iets anders. En indien mogelijk kopen.
Ik hoop alleen dat ik nu wel beetje aan hypotheek kan krijgen maar heb dus totaal geen idee waar ik me op kan richten. Paar honderd euro kan ik wel missen per maand voor hypotheek , ben ik nu ook kwijt.
zal wel met meer te maken hebben als alleen je inkomen..
Is er geen rekensom als : als je zoveel per maand verdient kun je zoveel lenen
Anders kijken voor leuk huur huisje, maar dan meer eengezinswoning. Klein tuintje erbij voor mijn honden.
limbogirl82- Fluisteraar
limbogirl82 schreef:Hmmm veel te weinig.. Nog niet eens 90.000
Het scheelt echt heel veel als je verschillende banken etc vergelijkt. Kan idd zo 10 a 20.000 verschil in zitten hoor.
rianne287- Fluisteraar
- Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
rianne287 schreef:limbogirl82 schreef:Hmmm veel te weinig.. Nog niet eens 90.000
Het scheelt echt heel veel als je verschillende banken etc vergelijkt. Kan idd zo 10 a 20.000 verschil in zitten hoor.
Dat wel, maar het moet wel verantwoord blijven hoor.
Zou idd ook bij verschillende banken gaan informeren.
Gast- Gast
Zijn hier mensen die alleen een hypotheek hebben voor een woning? Is dit goed te doen? Ik zou bij god niet weten wat ik zou kunnen lenen, maar ben hier wel nieuwsgierig naar. Omdat men zegt dat kopen goedkoper is dan huren, maar dan moet je wel een hypotheek kunnen nemen?
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
PrinsesBo schreef:rianne287 schreef:limbogirl82 schreef:Hmmm veel te weinig.. Nog niet eens 90.000
Dat wel, maar het moet wel verantwoord blijven hoor.
Zou idd ook bij verschillende banken gaan informeren.
Klopt... Wij hadden 't op de website van De Hypotheker berekend nádat we bij De hypotheker zelf zijn geweest. Zat iets van 20.000 verschil in...
Voor 90.000 kun je een leuke garage kopen...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Jeanette schreef:Zijn hier mensen die alleen een hypotheek hebben voor een woning? Is dit goed te doen? Ik zou bij god niet weten wat ik zou kunnen lenen, maar ben hier wel nieuwsgierig naar. Omdat men zegt dat kopen goedkoper is dan huren, maar dan moet je wel een hypotheek kunnen nemen?
Ik heb een hypotheek in mijn eentje.
Heb nu evenveel hypotheek voor een koop-tussenwoning van 1975 als de huur bedraagt voor een tussenwoning van 2009 (in mijn dorp dan).
Aangezien jaartal mij niet zoveel doet, ging ik meteen voor het koophuis! Ik weet niet wat je salaris is, maar anders kunnen we best even pm-en!
Zininzon- Ratel
Het is toch ook zo dat je per 1 januari veel minder kunt lenen dan vorig jaar?
Dat het voor sommige mensen al moeilijk is om met twee salarissen een huis te kopen...
Dat het voor sommige mensen al moeilijk is om met twee salarissen een huis te kopen...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Zininzon schreef:Jeanette schreef:Zijn hier mensen die alleen een hypotheek hebben voor een woning? Is dit goed te doen? Ik zou bij god niet weten wat ik zou kunnen lenen, maar ben hier wel nieuwsgierig naar. Omdat men zegt dat kopen goedkoper is dan huren, maar dan moet je wel een hypotheek kunnen nemen?
Ik heb een hypotheek in mijn eentje.
Heb nu evenveel hypotheek voor een koop-tussenwoning van 1975 als de huur bedraagt voor een tussenwoning van 2009 (in mijn dorp dan).
Aangezien jaartal mij niet zoveel doet, ging ik meteen voor het koophuis! Ik weet niet wat je salaris is, maar anders kunnen we best even pm-en!
Ik stuur je een pm!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Wij hebben het bij de hypotheker, de rabobank en de sns-bank laten berekenen, kwam allemaal op hetzelfde uit. Maar wij nemen wel samen een hypotheek.
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Jeanette schreef:
Ik stuur je een pm!
Je hebt reactie!
Zininzon- Ratel
Een vriendin van mij heeft vorig jaar een hypotheek afgesloten van 115 000 euro met een inkomen van 1250 netto per maand. Per maand is ze bijna 500 euro kwijt aan het huis. Via de belasting kun je de renteaftrek maandelijks terug krijgen. Maar omdat zoveel kopers in de problemen komen, zijn de regels voor lenen volgens mij aangescherpt, bedrag wat je kan lenen is lager.
Je moet meestal wel aan kunnen tonen dat je een vast inkomen hebt, een vast contract. Ze lopen niet zo graag het risico, dat je de hypotheek niet kunt betalen.
Als je gaat huren kun je huurtoeslag krijgen, waardoor het huren goedkoper word.
Ook hier zijn regels aan verbonden zoals je leeftijd en maximale hoogte van de huur.
Maar alle beetjes helpen.
Je moet meestal wel aan kunnen tonen dat je een vast inkomen hebt, een vast contract. Ze lopen niet zo graag het risico, dat je de hypotheek niet kunt betalen.
Als je gaat huren kun je huurtoeslag krijgen, waardoor het huren goedkoper word.
Ook hier zijn regels aan verbonden zoals je leeftijd en maximale hoogte van de huur.
Maar alle beetjes helpen.
candy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 19
Punten : 35
Registratiedatum : 03-01-11
zeker helpen alle kleine beetje, ik krijg nu ook iets aan huurtoeslag.
Ik hoop dat ik ook uberhaupt een hypotheek kan krijgen...
Zou zo graag een huisje willen met kleine tuin.
Morgen heb ik vrij en ga ik eens informeren naar mogelijkheden.
Ik hoop dat ik ook uberhaupt een hypotheek kan krijgen...
Zou zo graag een huisje willen met kleine tuin.
Morgen heb ik vrij en ga ik eens informeren naar mogelijkheden.
limbogirl82- Fluisteraar
Soortgelijke onderwerpen
» maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek
» Hoe verzamelinkomen berekenen
» Laminaat berekenen
» Radiatoren berekenen
» Hoe berekenen ze kraamzorg uren?
» Hoe verzamelinkomen berekenen
» Laminaat berekenen