Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

+7
Muppetje
Tania
Floor
Muus
Sam
Limburg85
Printje
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? Empty Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Printje di 20 nov 2012 - 8:52

Ik ben het vergeten te vragen tijdens de telefonische intake, maar weet iemand hier hoe ze dat berekenen hoeveel uur je krijgt? Ik had namelijk aangegeven het minimale aantal uren te willen, ik meen 28 uur. Nu krijgen we toch opeens 45 uur...wat ik eigenlijk teveel vind dus, maar aan de andere kant kan ik het misschien beter laten staan en niet gebruiken als nu al veranderen natuurlijk.

Misschien doordat R dus onder de 4 jaar is maar verder? Ik wil geen bv geven en het is dus een tweede kindje?

Ik krijg er nog een brief van maar baal een beetje dat ik het niet gewoon meteen gevraagd heb aan de telefoon haha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Limburg85 di 20 nov 2012 - 8:54

Hier is het standaard 49 uur inclusief 5 uur bv. Als je fv geeft dan krijg je 44 uur en heb je een kind onder de 4 krijg je er 10 uur bij. Dit is de basis en als de baby is geboren gaan ze kijken waar je werkelijk recht op heb.
Over de minimale uren van 28 weet ik eigenlijk niks.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Gast di 20 nov 2012 - 8:56

Volgens mij krijgt iedereen een standaard aantal uren, ik meen iets van 48 ofzo. Als je borstvoeding wilt geven krijg je 4 uur extra. Je kunt ook extra uren krijgen als er bijv. lichamelijke of psychische klachten zijn. Ik heb geen extra uren gekregen omdat we een jong kind erbij hadden.

Basiszorg is geloof ik een uur of 4 per dag. Die tijd hebben ze dan nodig om de lichamelijke controles enzo te doen. Maargoed, als jij maar een uur wilt, dan lijkt me dat dit je goed recht is toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Printje di 20 nov 2012 - 8:56

Misschien heb ik het gewoon verkeerd in mijn hoofd maar bij het opgeven toentertijd kon je kiezen tussen het 'gewone' aantal uren wat idd 49 uur is maar dus ook voor het minimale aantal uren, en ik dacht dus dat dat 28 uur was. Maar misschien heb ik het wel helemaal fout, ik zal de brief dan toch maar moeten afwachten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Gast di 20 nov 2012 - 8:57

Kan je niet beter de uren laten staan zoals ze berekend zijn, en als het goed gaat met jou en de baby met de kraamhulp overleggen dat je minder uren wil? Dalijk gaat het niet zo goed of zijn er complicaties en dan kan je nie meer uren krijgen als je dat zou willen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Sam di 20 nov 2012 - 9:02

Standaard bij borstvoeding is 49 uur.
Bij flesvoeding is dat 45 uur.
Minimale zorg is 24 uur (3 uur per dag)

Dan kun je nog extra uren krijgen als bijvoorbeeld de borstvoeding niet loopt, er 2 kinderen van onder de 4 jaar zijn, mantelzorg afwezig, niet zelfredzaam enz.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Sam di 20 nov 2012 - 9:03

Limburg85 schreef:Hier is het standaard 49 uur inclusief 5 uur bv. Als je fv geeft dan krijg je 44 uur en heb je een kind onder de 4 krijg je er 10 uur bij. Dit is de basis en als de baby is geboren gaan ze kijken waar je werkelijk recht op heb.
Over de minimale uren van 28 weet ik eigenlijk niks.

Dan heb jij een lixe kraambureau, want normaliter is dit niet zo.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Muus di 20 nov 2012 - 9:07

Tijdens de intake hier had de vrouw het gelijk over ong 48 uur. Maar omdat ik aankaarte dat onzin te vinden hebben ze het naar 24u gezet. Want ze zei zelf al als ik de uren wel afneem, en de kraamverzorgster eerder naar huis stuur ik toch de uren moet betalen (logisch).

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Printje di 20 nov 2012 - 9:10

Muus schreef:Tijdens de intake hier had de vrouw het gelijk over ong 48 uur. Maar omdat ik aankaarte dat onzin te vinden hebben ze het naar 24u gezet. Want ze zei zelf al als ik de uren wel afneem, en de kraamverzorgster eerder naar huis stuur ik toch de uren moet betalen (logisch).


mmm want dan kan ik het toch beter naar 24 uur omzetten als ik het anders moet betalen? Het scheelt natuurlijk nogal 24 of 45 uur...ik heb ook echt helemaal niets met vreemden in mijn huis, ik vind het echt vreselijk. Ik word er eerder enorm onrustig van dan dat ik denk jeetje wat fijn.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Sam di 20 nov 2012 - 9:12

Bij 24 uur komen ze 2x per dag en doen ze echt het hoognodige.
Verzorging van jou en de baby. Heel misschien een was, thats it. Als je dat fijner vindt moet je dat lekker doen.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Limburg85 di 20 nov 2012 - 9:12

Wat een verschillen overal.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Printje di 20 nov 2012 - 9:16

Sam schreef:Bij 24 uur komen ze 2x per dag en doen ze echt het hoognodige.
Verzorging van jou en de baby. Heel misschien een was, thats it. Als je dat fijner vindt moet je dat lekker doen.

Ik vind dat idd fijner, ik word/werd zo onrustig van een vreemde in huis bij R, al was het een enorme schat we waren vooral aan het kletsen. mijn huis doe ik gewoon liever zelf, of manlief tegen die tijd maar das goed voor hem hahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Muus di 20 nov 2012 - 9:19

Ik heb dus 24u en ze komen echt niet 2x per dag. Dat zal eerder aan de organisatie liggen. Hier komt ze straks gewoon elke ochtend van 8 tot 11 of 9 tot 12. Ze komt voor mij en de baby te controleren en tips te geven, wc en badkamer poetsen (wil man toch zelf doen). en van mijn was blijven ze maar af! ben veel te pietje precies. Aangezien mijn man thuis is, en zeker niet te beroerd is zijn handen te laten wapperen hebben wij gekozen voor het minimale. Bij de eerste zat ze ook meer op de bank dan wat anders en ik stond de volgende ochtend al te stofzuigen. Maar dat is natuurlijk ook heel persoonlijk.

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Printje di 20 nov 2012 - 9:21

Muus; dat was hier ook. Ik was na twee dagen gewoon al zelf boodschappen aan het doen etc etc. Ik gedij beter bij het reguliere ritme ahhahaa.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Sam di 20 nov 2012 - 9:22

Dat vind ik heel apart Muus, want ze horen na een bevalling toch 2x per dag controle's bij de kraamvrouw uit te voeren. In de ochtend en in de middag. Maar vaak doen kraambureaus het zo, omdat het hun beter uitkomt...
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Floor di 20 nov 2012 - 9:24

Sam schreef:Dat vind ik heel apart Muus, want ze horen na een bevalling toch 2x per dag controle's bij de kraamvrouw uit te voeren. In de ochtend en in de middag. Maar vaak doen kraambureaus het zo, omdat het hun beter uitkomt...

mag ik vragen wat ze dan controleren?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Limburg85 di 20 nov 2012 - 9:24

Maar misschien verloopt de bevalling en/of de start van de baby dit keer anders en ben je niet weer direct in staat omdat allemaal te doen of heb jij of de baby meer verzorging nodig?

Ik kon dat bijv echt niet direct en daarbij had R extra verzorging en aandacht nodig.


Laatst aangepast door Limburg85 op di 20 nov 2012 - 9:27; in totaal 1 keer bewerkt
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Printje di 20 nov 2012 - 9:26

Sam schreef:Dat vind ik heel apart Muus, want ze horen na een bevalling toch 2x per dag controle's bij de kraamvrouw uit te voeren. In de ochtend en in de middag. Maar vaak doen kraambureaus het zo, omdat het hun beter uitkomt...


Ik heb nooit geen twee controles per dag gehad hoor, alleen een keer in de ochtend en daarna was het klaar. Ze had denk ik ook al snel in de gaten dat ik dat allemaal niet zo nodig vind, ze keek gewoon naar me hoe het ging.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Tania di 20 nov 2012 - 9:29

Ik had gewoon 49 uur kraamzorg maar ik had ook maar 1 keer per dag controle.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Printje di 20 nov 2012 - 9:29

Limburg85 schreef:Maar misschien verloopt de bevalling en/of de start van de baby dit keer anders en ben je niet weer direct in staat omdat allemaal te doen of heb jij of de baby meer verzorging nodig?

Ik kon dat bijv echt niet direct en daarbij had R extra verzorging en aandacht nodig.


Dat is natuurlijk ook zo maar ik ken mezelf, misschien extra zorg voor mezelf en/of kind oke maar in mijn huis hoeven ze echt niets te doen, ik krijg daar zo de kriebels van..helaas hahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Sam di 20 nov 2012 - 9:35

Floor schreef:
Sam schreef:Dat vind ik heel apart Muus, want ze horen na een bevalling toch 2x per dag controle's bij de kraamvrouw uit te voeren. In de ochtend en in de middag. Maar vaak doen kraambureaus het zo, omdat het hun beter uitkomt...

mag ik vragen wat ze dan controleren?

Polsslag, temperatuur, borsten, benen, vulvair toilet, vloeien. Vragen naar urine en ontlasting.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Sam di 20 nov 2012 - 9:36

Van dat 1 keer per dag controle snap ik echt geen snars. Maar misschien houd ik me dan wel te strak aan protocollen en lesstof die ik gehad heb..
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Tania di 20 nov 2012 - 9:43

Sam schreef:Van dat 1 keer per dag controle snap ik echt geen snars. Maar misschien houd ik me dan wel te strak aan protocollen en lesstof die ik gehad heb..

Ik weet niet hoe het normaal gaat hoor maar hier kwam ze meestal tussen 8 en 9. Dan ging ik douchen en aankleden, vaak daarna aan de borst of een flesje geven en dan ging ze de controles doen. Dan was het al minimaal 10/10.30. Rond 14/15 uur ging ze dan weer naar huis. Lijkt mij dan wat overdreven om voor die tijd nog een keer controles te doen. Of doen ze dat normaal wel?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Printje di 20 nov 2012 - 9:43

Sam schreef:Van dat 1 keer per dag controle snap ik echt geen snars. Maar misschien houd ik me dan wel te strak aan protocollen en lesstof die ik gehad heb..

Bij mij werd echt maar 1x nagekeken, heb even teruggekeken in die map, ze zei ook dat ze keek naar hoe de vrouw eruit zag zeg maar. Daar beneden is vrijwel niet gecontroleerd, maar dat zou voor mij ook echt niet iedere dag hoeven eigenlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Sam di 20 nov 2012 - 9:46

Tania schreef:
Sam schreef:Van dat 1 keer per dag controle snap ik echt geen snars. Maar misschien houd ik me dan wel te strak aan protocollen en lesstof die ik gehad heb..

Ik weet niet hoe het normaal gaat hoor maar hier kwam ze meestal tussen 8 en 9. Dan ging ik douchen en aankleden, vaak daarna aan de borst of een flesje geven en dan ging ze de controles doen. Dan was het al minimaal 10/10.30. Rond 14/15 uur ging ze dan weer naar huis. Lijkt mij dan wat overdreven om voor die tijd nog een keer controles te doen. Of doen ze dat normaal wel?

Hier in de omgeving wel.
Voor het douchen pols, temperatuur meten, benen bekijken. Na het douchen eventuele hechtingen nakijken, baarmoeder voelen enz.
Dit is bij mij nooit later dan 09.30.
En dan rond 14.30 nog een keer. En de dagen dat ik op tijd weg ben, savonds zelf nog even temperaturen.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe berekenen ze kraamzorg uren? Empty Re: Hoe berekenen ze kraamzorg uren?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum