Programma om p-waarde te berekenen, iemand?
+8
ixis
Terkina
Minx
Caro
SuperGrover
Zora
Antibes
Possom
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Programma om p-waarde te berekenen, iemand?
Misschien dat iemand hier me kan helpen. Voor mijn scriptie heb ik praktijkresultaten uit mijn onderzoek gekregen en daarvan moet ik de p-waarde berekenen (de kans dat die resultaten 'random' zijn, zeg maar de kans op deze resultaten). Als die kans groot is, betekent het resultaat namelijk vrij weinig. Nu heeft mijn begeleider me een programma gegeven wat dus alleen op bejaarde pc's werkt want het is een dos programma
En om nou voor ieder wissewasje naar de uni te gaan en me daar achter een pc te ellebogen voel ik niet heel veel voor..
Dus ik vroeg me af of iemand een programma heeft/kent dat hetzelfde kan maar wel op windows 7 draait. Heb mijn begeleider ook al gemaild maar ik neem eigenlijk aan dat als hij een nieuwer programma heeft hij die dan aan mij zou hebben gegeven. Bovendien heeft hij het heel druk en is maar 2 dagen per week op school dus kan even duren voor ik antwoord van hem heb.
Iemand tips?
En om nou voor ieder wissewasje naar de uni te gaan en me daar achter een pc te ellebogen voel ik niet heel veel voor..
Dus ik vroeg me af of iemand een programma heeft/kent dat hetzelfde kan maar wel op windows 7 draait. Heb mijn begeleider ook al gemaild maar ik neem eigenlijk aan dat als hij een nieuwer programma heeft hij die dan aan mij zou hebben gegeven. Bovendien heeft hij het heel druk en is maar 2 dagen per week op school dus kan even duren voor ik antwoord van hem heb.
Iemand tips?
Possom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11
Re: Programma om p-waarde te berekenen, iemand?
Het is niet zomaar "een p-waarde uitrekenen", de p waarde is de uitkomst van je statistische analyse en daar zijn er zoveel van. Het is afhankelijk van je data wat voor analyse je wilt uitvoeren. Wil je twee groepen van data met elkaar vergelijken, dan kun je een student's T test doen en daar zijn wel gewoon websites voor te googlen die dat voor je doen.
Als je programma's wilt voor meer uitvoerige analyse, dan kom je toch bij SPSS uit vrees ik.
Als je programma's wilt voor meer uitvoerige analyse, dan kom je toch bij SPSS uit vrees ik.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Inderdaad wat Antibes zegt. Ik was er bij mijn scriptie niet mee weggekomen als ik geen SPSS had gebruikt Ik zou je gegevens toch even daar doorheen halen. Ik zou denken dat SPSS wel op de uni geinstalleerd staat op elke computer.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Bedankt voor de reacties! SPSS klinkt helemaal nieuw voor mij, het programma wat ik had gekregen heet ecstatic. Zal eens informeren of ik aan SPSS kan komen. Dank jullie wel
Possom- Fluisteraar
Op surfspot.nl kun je voor 17 euro SPSS kopen, met je solis-id.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Volgens mij kun je ook een maand gratis SPSS downloaden als trial. Maar het is geen eenvoudig programma! Dus ik zou er niet vanuit gaan dat je weet hoe het werkt of dat je zomaar een "P" knop ergens vindt want dat is niet zo .
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Klopt, SPSS is een vrij ingewikkeld programma. Ik heb een reader met info, maar zelfs daarmee vind ik het behoorlijk pittig. Maar een tip, als je niet weet wat te doen: Kies Analyse, Descriptive Statistics. In mijn beleving heb je die knop altijd nodig, dus het is een goede gok
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Klopt SPSS kun je als gratis trial een maand proberen. Alleen is het echt niet makkelijk. Wij moesten er verplicht mee werken tijdens de minor. Geloof dat ik alles al weer kwijt ben en heb de minor in juni afgesloten.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
<3 SPSS! Volgens mij was ik de enige nerd uit mijn klas die het leuk vond, haha...
Terkina- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 273
SuperGrover schreef:Klopt, SPSS is een vrij ingewikkeld programma. Ik heb een reader met info, maar zelfs daarmee vind ik het behoorlijk pittig. Maar een tip, als je niet weet wat te doen: Kies Analyse, Descriptive Statistics. In mijn beleving heb je die knop altijd nodig, dus het is een goede gok
Haha inderdaad! Alleen dan nog goed kijken bij de SPSS output waar je precies moet kijken en welke waardes je nodig hebt, want dat vond ik ook nog altijd lastig als halve leek!
ixis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10
Terkina schreef:<3 SPSS! Volgens mij was ik de enige nerd uit mijn klas die het leuk vond, haha...
Ik vind SPSS ook erg leuk! Maar ik haalde dan ook hoge cijfers voor statistiek. Dan zijn dingen snel leuker.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Oh gadver, daar heb ik helemaal geen zin in haha. Dat bejaarde programma was volgens mij hartstikke simpel. Zucht. En ik wilde nog wel voor de kerstvakantie klaar zijn! Nou ja, ik heb tot half januari, maar ik heb wel weer eens zin in een vakantie waarin ik niets hoef te doen
Gelukkig kan je die manual van internet halen, kan ik voor de trial alvast uitzoeken hoe het hoort.. als ik het niet kan kom ik hier wel hyperventilerend terug
Gelukkig kan je die manual van internet halen, kan ik voor de trial alvast uitzoeken hoe het hoort.. als ik het niet kan kom ik hier wel hyperventilerend terug
Possom- Fluisteraar
Ik heb een super fijn boekje wat SPSS helemaal uitlegt, ik ga voor je zoeken hoe het heet.
Blond- Lady Post-a-lot
@Change: klopt! Hoewel... haal je hoge cijfers omdat je het leuk vindt, of vind je het leuk omdat je er hoge cijfers bij haalt? ;-)
Terkina- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 273
Wij hebben tijdens practicum gewoon het boekje "Basiscursus SPSS" van Manfred te Grotenhuis en Anneke Matthijssen doorgewerkt. Heel goed zelfstandig te doen en dekt de meest gebruikte analyses wel.
Ik heb deze: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/basiscursus-spss-druk-1/1001004006493713/index.html
Er is inmiddels ook alweer een nieuwere versie. Beide bijzonder betaalbaar..
Ik heb deze: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/basiscursus-spss-druk-1/1001004006493713/index.html
Er is inmiddels ook alweer een nieuwere versie. Beide bijzonder betaalbaar..
Antibes- Ratel
Neeeee geen spss....Bah wat een rotprogramma! Goed om te weten dat jij ermee uit de voeten kan Antibes, daar heb ik wellicht nog wat aan;)
Gast- Gast
je kan ook een dos emulator op je computer zetten, dan kan je dat programma wel thuis gebruiken
Vanilla Queen- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 543
Vanilla Queen schreef:je kan ook een dos emulator op je computer zetten, dan kan je dat programma wel thuis gebruiken
Ja dat zei mijn vriend ook, als je DOSbox downloadt kan je dosprogramma's gewoon onder windows draaien. Hij heeft het ook op mijn laptop (met windows 7) gezet en ik kan alle dosprogramma's gebruiken.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Terkina schreef:@Change: klopt! Hoewel... haal je hoge cijfers omdat je het leuk vindt, of vind je het leuk omdat je er hoge cijfers bij haalt? ;-)
Dat eerste
Blond- Lady Post-a-lot
_Leaf_ schreef:Neeeee geen spss....Bah wat een rotprogramma! Goed om te weten dat jij ermee uit de voeten kan Antibes, daar heb ik wellicht nog wat aan;)
Haha, ik heb statistiek met een 10 afgerond, maar dat is wel alweer 2 jaar geleden. Dus hoeveel ik er nu nog van weet? Moet het alleen vast in mei/juni allemaal weer op gaan halen voor mijn eigen bachelorproject, dus als je daarna komt zit je vast goed.. :cyclops:
Antibes- Ratel
Het allermakkelijkste programma om dit te doen is: Slidewrite
Je kunt een gratis trial versie downloaden.
Als je dan op 'math' t-test klikt dan wordt de p-waarde berekend.
Eitje
Je kunt een gratis trial versie downloaden.
Als je dan op 'math' t-test klikt dan wordt de p-waarde berekend.
Eitje
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» ik zoek een bewerk programma om iemand er ouder uit te laten
» WOZ waarde?
» Woz waarde
» woz waarde gezakt
» Waarde nieuwe postzegels
» WOZ waarde?