Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Buikomtrek zwangerschap

+19
PiP
NoName88
Ayla
Pompoen
Limburg85
Bimbam
sanne-84
M-G
Caroow
Burn
Paper Crown
Flip Fluitketel
Rush
Susan
iloverose
Océane
Jade
Linda
Ella
23 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Buikomtrek zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Buikomtrek zwangerschap

Bericht  Gast ma 19 nov 2012 - 4:19

Je hebt ook van die banden. Maar toen mijn zus zwanger was geweest hoorde ik via haar dat de verloskundige had gezegt dat dat helemaal niet goed is voor je buikspieren. De band zorgt ervoor dat je buik plat geduwd wordt in plaats van dat je buikspieren werken om het weer platter te krijgen. Zo zou je dus een 'luie' buik krijgen.

Buikomtrek zwangerschap - Pagina 2 Sluitband-zwart-zijkant.2

@ Susan ik hoop maar dat je gelijk hebt Buikomtrek zwangerschap - Pagina 2 253468018

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Paper Crown ma 19 nov 2012 - 4:23

Luie buik? Lieveling, als je zwanger bent ga je merken dat je hele buikspieren niet eens meer bestaan. Die worden opzij geduwd waardoor je zowat uit bed spartelt om eruit te komen. Je mag zo'n doek ook paar 2/3 weken gebruiken en daarna weer rust gunnen en daaaaaaaaaaarna weer buikspieroefeningen gaan doen. Het is geen wondermiddel, haha was dat maar zo!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Burn ma 19 nov 2012 - 4:24

Caroow schreef:Een sluitlaken? Ga ik regelen!
lol!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Caroow ma 19 nov 2012 - 4:25

Paper Crown schreef:Luie buik? Lieveling, als je zwanger bent ga je merken dat je hele buikspieren niet eens meer bestaan. Die worden opzij geduwd waardoor je zowat uit bed spartelt om eruit te komen. Je mag zo'n doek ook paar 2/3 weken gebruiken en daarna weer rust gunnen en daaaaaaaaaaarna weer buikspieroefeningen gaan doen. Het is geen wondermiddel, haha was dat maar zo!

Als ik nou zo'n doek doe en buikspieroefeningen dan krijg ik vast geen luie buik.. Ooooit heb ik weer maat 36.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  M-G ma 19 nov 2012 - 4:29

In het begin heb ik het niet bijgehouden.

na 2 maand: 93 cm
na 3 maand: 96 cm
na 4 maand: 100 cm
na 5 maand: 101 cm
na 6 maand: 102 cm
na 7 maand: 104 cm
na 8 maand: 110 cm
Vandaag 38,5 week: 119 cm
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  sanne-84 ma 19 nov 2012 - 4:51

Ik heb het ook niet bijgehouden. Mama heeft at vaker gezegd, maar vergat dat. Mn gewicht hou ik wel weer bij.
Heb net 1malig gemeten, maar aangezien ik niet weet waar ik vanaf kom is dat ook niet te zeggen.
Wel weet ik dat het per persoon wisselt wanneer het groeit. Ik heb nu ff stilgestaan, maar sinds de laatste week is er een werkelijke groeispurt! Pas ineens mn broeken niet meer, en voel ook echt spanning op mn buik. En ben nu dus bijna 21 weken
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 19 nov 2012 - 4:54

Maand 1 niet gemeten

Maand 2 94cm

Maand 3 97cm

Maand 4 103cm

Maand 5 107cm

Maand 6 109cm

Maand 7 112cm

Nou zijn we er wel achter gekomen dat het kindje vier weken voorloopt in groei dus dat verklaart ook wel deels de flinke buik...

Gast
Gast

Bericht  Bimbam ma 19 nov 2012 - 4:59

Paper Crown schreef:Mijn omtrek was ooit 63.. Ik ben nu 100.. dus ik ben al 37cm gegroeid en ik moet nog even. Gelukkig nog geen strepen maar kan nog komen ben ik bang. Gaat heel geleidelijk eigenlijk hoor Punk'd! Soms moet ik gewoon om mezelf lachen, dan zie ik een kleine dikke hobbit met enorme toeter.. Maar ach, zolang hij het goed doet, groei ik graag voor hem.

Haha, dat denk ik soms ook, ik lijk wel een kabouter met een enorme buik Laughing En die strepen, tsja, ik dacht een week of 2 geleden nog, 'gelukkig heb ik geen strepen'... Maar helaas, vorige week zijn ze er toch ingesprongen Buikomtrek zwangerschap - Pagina 2 1371890812 Nu maar hopen dat het er niet meer worden, maar ik vrees het ergste.

Oh en mijn omtrek heb ik net even gemeten, die is nu 111 cm.
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Limburg85 ma 19 nov 2012 - 5:23

Bimbam schreef:
Paper Crown schreef:Mijn omtrek was ooit 63.. Ik ben nu 100.. dus ik ben al 37cm gegroeid en ik moet nog even. Gelukkig nog geen strepen maar kan nog komen ben ik bang. Gaat heel geleidelijk eigenlijk hoor Punk'd! Soms moet ik gewoon om mezelf lachen, dan zie ik een kleine dikke hobbit met enorme toeter.. Maar ach, zolang hij het goed doet, groei ik graag voor hem.

Haha, dat denk ik soms ook, ik lijk wel een kabouter met een enorme buik Laughing En die strepen, tsja, ik dacht een week of 2 geleden nog, 'gelukkig heb ik geen strepen'... Maar helaas, vorige week zijn ze er toch ingesprongen Buikomtrek zwangerschap - Pagina 2 1371890812 Nu maar hopen dat het er niet meer worden, maar ik vrees het ergste.

Oh en mijn omtrek heb ik net even gemeten, die is nu 111 cm.

Ohhhh zo voel ik me ook en dat terwijl die niet eens zo groot is maar voel me echt dik trom haha.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Gast ma 19 nov 2012 - 5:30

Paper Crown schreef:Luie buik? Lieveling, als je zwanger bent ga je merken dat je hele buikspieren niet eens meer bestaan. Die worden opzij geduwd waardoor je zowat uit bed spartelt om eruit te komen. Je mag zo'n doek ook paar 2/3 weken gebruiken en daarna weer rust gunnen en daaaaaaaaaaarna weer buikspieroefeningen gaan doen. Het is geen wondermiddel, haha was dat maar zo!

haha ja ik weet het ook niet. Dat is wat haar verloskundige tegen haar zei. Dat je buikspieren na een zwangerschap weer zelf moeten 'leren' te werken als een corset en dat je beter geen 'corset' kunt gebruiken om dat effect 'sneller' te krijgen.

I'm just the messenger Buikomtrek zwangerschap - Pagina 2 253468018

Gast
Gast

Bericht  Linda ma 19 nov 2012 - 5:47

Punk'd schreef:

haha ja ik weet het ook niet. Dat is wat haar verloskundige tegen haar zei. Dat je buikspieren na een zwangerschap weer zelf moeten 'leren' te werken als een corset en dat je beter geen 'corset' kunt gebruiken om dat effect 'sneller' te krijgen.

I'm just the messenger Buikomtrek zwangerschap - Pagina 2 253468018

Ik heb inderdaad hetzelfde verhaal gehoord.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pompoen ma 19 nov 2012 - 5:56

Caroow schreef:Jullie weten niet of jullie van week 23 tot waar jullie nu zijn nog hard zijn gegroeid? Dan weet ik wat ik kan verwachten..

Hee, nu ga je niet meer op de weegschaal staan maar je druk maken om je buikomvang? Wink
Het verschilt bij iedereen heel erg wanneer je wat groeit en een groot begin betekend ook niet dat je huge eindigd. Ik ben tot 10 weken behoorlijk gegroeid, toen een stuk langzamer en nu sinds week 16 week harder maar het meeste gewicht ben ik aangekomen tot 12 weken en daarna niet meer terwijl ik nu wel echt een best flinke buik heb.
Een meisje die ik ken is 28 weken zwanger en ik ben haar gewoon aan het inhalen, die draagt op een hele andere manier dan ik, veel meer vanbinnen.
Je kunt niet afgaan op anderen en hoe die groeien ben ik bang om voor jezelf daar iets over te zeggen. Ik ben bang dat je gewoon zult moeten afwachten hoe het bij jou gaat!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Ayla ma 19 nov 2012 - 7:47

En je huid is enorm rekbaar, zolang je geen striae van boven tot onder krijgt zal je heus wel weer in vorm komen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Ella ma 19 nov 2012 - 8:43

Maand 1 niet gemeten

Maand 2 89 cm

Maand 3 90 cm

Maand 4 91 cm

Maand 5 94 cm

Maand 6 97 cm

Maand 7 97 cm
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  NoName88 ma 19 nov 2012 - 9:17

Door dit topic dacht ik; ik zal ook eens meten..

107 cm bij 34+4

Gewicht ben ik +/- 11 kg aangekomen. Vind wel dat buik nu nog steeds echt verder naar voren komt. Sinds 2 weken terug meet de vk ook de grootte van de baarmoeder. Vanaf bovenkant baarmoeder over m'n navel naar m'n schaambot zeg maar.
Was in 2 weken tijd 6 cm. gegroeid. Dat vond ik best veel! Maar volgens haar was dat precies conform het aantal weken.
Merk nu ook wel dat m'n vel echt strak begint te staan. Ben steeds heel bang geweest (en nog steeds) voor striae. Heb heel veel littekens uit de pubertijd, ben er dus wel gevoelig voor. Gelukkig tot nog toe nog niks... Maar ja, als het goed is zit mijn tijd er nog niet op...
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Bericht  PiP ma 19 nov 2012 - 9:54

Caroow schreef:

Als ik nou zo'n doek doe en buikspieroefeningen dan krijg ik vast geen luie buik.. Ooooit heb ik weer maat 36.

Je mag de eerste 6 weken nog geen buikspieroefeningen doen Wink

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Floor ma 19 nov 2012 - 10:17

Paper Crown schreef:Is een doek van 30cm breed en 6meter lang, die bind je vanaf je heupbot tot onder je borsten in. Niet heel strak zodat je geen lucht krijgt, en je zenuwen kapot maakt, gewoon dat t strak zit maar je je nog wel comfi voelt. Het helpt je buikspieren/ingewanden/je huid, weer terug te vormen.

PC wel even een tip/opmerking, jouw zoontje ligt in stuit toch en je zou misschien een sectio krijgen (dacht ik gelezen te hebben). Na de sectio mag je ivm de wond/genezing ervan geen sluitlaken gebruiken. Ik zou het dan zeker nog goed navragen na de bevalling (ik mocht het niet van mijn gyn vandaar).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  smooch di 20 nov 2012 - 0:18

Paper Crown schreef:
Caroow schreef:
Paper Crown schreef:
Caroow schreef:Al moet ik na de zwangerschap mijn buikvel oprollen en deze in mijn corrigerende slip stoppen.. Voor mijn zoon heb ik dat wel over I love you

Haha, nee dat zou ik wel heel erg vinden. Jouw vriend is toch Surinaams?

Ja, hoezo? Krijg je van Surinaamse kinderen een mooiere buik? Laughing

Nee dat niet, ze zeggen wel dat halfbloedjes mooi zijn maar daar heb ik mijn bedenkingen bij haha, soms zie ik niet zo knappe halfjes. Maar wat ik wilde zeggen, vraag zijn moeder/tante/zus/nicht of ze een sluitlaken voor je hebben, mijn beste vriendin is Surinaams en haar moeder heeft uit Suriname een sluitlaken voor me meegenomen, dat ga ik straks inbinden om mijn buik and I am a skinny bitch again smile

Ik heb mijn buik omtrek niet bij gehouden.
Maar mijn moeder heeft ook zo'n doek voor mij gemaakt. Ik heb het iets van 3x om gehad mijn buik was gelukkig al heel snel weer plat het was niet echt nodig.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453

Bericht  Snoes di 20 nov 2012 - 20:09

Ik had voor de zwangerschap een buikomtrek van 59.
Nu, 38 weken zwanger, een buikomtrek van 94.

Heb het verder niet gemeten, dus geen idee wanneer mijn buik het hardste groeide, sowieso niet op het einde, want ik heb het idee dat mijn buik al een tijdje nagenoeg niet meer groeit.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Muus di 20 nov 2012 - 20:44

Ik heb mijne zojuist gemeten en ben dus 40+1: 115 cm laughcry
Een week of 5 geleden heb ik het ook al eens gedaan en toen was hij 1 cm kleiner, dus nauwelijks gegroeid de laatste weken.

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2