Peuterpraat
+53
Liadan
Dora
Lousanne
piertje
RiLiJu
Teddyaapje
Slakje
Novalee
Famke
Linda
Urban Naked
Dolphinne
Mama Titty
Annie24
smurfie
missy.
Ibbeltje
Kaboutertje
Jezzie
Stuiterbal
moepie
Monnie
zwaai zwaai
Lilypie
snoezel
Floor
Tania
LindaK
Twellie
_Jet
Viva
loesje
Kat1980
Beessie
Coco
Bluestar
Parisienne
Fiwen
maiadebij
Susan
vlinder-19
Annemie
Jelin
frolic
ekiaam87
Printje
Tazz
truestar
Lejow
Vonne
Darius
pantuf
Filoria
57 plaatsers
Pagina 7 van 8
Pagina 7 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Peuterpraat
Dochter: Heb jij wel eens een baby in de buik?
Ik: Dat is wel eens gebeurd, ja.
Dochter: Nou ik niet, ik heb er al een navel in.
Ik: Dat is wel eens gebeurd, ja.
Dochter: Nou ik niet, ik heb er al een navel in.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Van een tijdje geleden, van mijn buurjongetje..
(Voor de achtergrondinfo, christelijk gezin, zitten elke zondag in de kerk..)
Mijn buurvrouw had mijn buurjongetje bij zich geroepen: W., mama moet je iets vertellen wat grote kinderen moeten weten. Sinterklaas bestaat niet echt.
Buurjongetje reageert niet echt, zit stilletjes voor zich uit te denken (is best een serieus jongetje)
Paar minuten later zegt hij, oh dan bestaat God zeker ook niet.
Uhh..
(Voor de achtergrondinfo, christelijk gezin, zitten elke zondag in de kerk..)
Mijn buurvrouw had mijn buurjongetje bij zich geroepen: W., mama moet je iets vertellen wat grote kinderen moeten weten. Sinterklaas bestaat niet echt.
Buurjongetje reageert niet echt, zit stilletjes voor zich uit te denken (is best een serieus jongetje)
Paar minuten later zegt hij, oh dan bestaat God zeker ook niet.
Uhh..
Lousanne- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12
Beetje serieuze reactie op dit verhaal, maar daarom zou ik ook liever niet aan mijn dochters gaan vertellen dat Sinterklaas bestaat. Lijkt me zo rot om te vertellen dat het toch niet waar is.
Twellie- Ratel
De nieuwe defenitie van onweer:
De wolken snurken!
De wolken snurken!
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Yara doet dennenappels in een emmertje. Opa vraagt aan haar wat ze er thuis mee gaat doen, ze zegt: 'die ga ik in de tuin van de buurmannen gooien'...
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Tuinstoel schreef:Eentje van al even geleden:
Ik: Ga je mee, lieve meisje?
Dochter: ik ben geen lief meisje, ik ben een peuterpuber met eigen mening.
Geweldig!
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik wilde mijn zoon drinken inschenken maar het pak viel uit mijn handen en het drinken kwam op de grond.
S kijkt me aan en zegt "Ja mama je moet het ook erin doen !"
S kijkt me aan en zegt "Ja mama je moet het ook erin doen !"
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Zoonlief strakjes; mama mij gaat op de taptop (laptop)
En strakjes, we zetten hem steeds op de wc maar hebben gezegd dat wanneer hij echt op de wc plast hij mee een vis mag uitkiezen.
Hij zat strakjes op de wc maar er kwam niets; hij zucht en zegt mama nog nie visje..
En strakjes, we zetten hem steeds op de wc maar hebben gezegd dat wanneer hij echt op de wc plast hij mee een vis mag uitkiezen.
Hij zat strakjes op de wc maar er kwam niets; hij zucht en zegt mama nog nie visje..
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Zonet op de fiets naar huis vroeg ik aan A. wat ze wilde eten: 'Wil je lasagne eten of spinazie?' Haar antwoord: 'Neehee! *diepe zucht* Ik wil ratatouille!'
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Haha! Die doet mij er ook aan eentje denken. 's Avonds hoor ik haar zachtjes snikken op de babyfoon dus ik ga er heen:
Ik: Wat rot dat je verdrietig bent, wat is er?
Dochter: Ik mis mijn mama zo!
Ik: Ach gossie, kom maar hier, dan krijg je een dikke knuffel.
Dochter: Hoeft niet, doe maar lasagne.
Ik: Wat rot dat je verdrietig bent, wat is er?
Dochter: Ik mis mijn mama zo!
Ik: Ach gossie, kom maar hier, dan krijg je een dikke knuffel.
Dochter: Hoeft niet, doe maar lasagne.
Twellie- Ratel
Haha Tuinstoel, die dochter van jou is ook een kleine grapjas.
Ik heb ook nog wel een leuke.
Bij ons in de tuin staat een bezem van wilgentakken ( heksenbezem )
Vraagt mijn neefje, Didi wat is dat voor ding. Dus ik uitleggen dat het een heksenbezem is en dat ik daar s avonds altijd op vlieg als het donker is.
Nou hij was vast zwaar onder de indruk want hij heeft op school verteld dat zijn tante een heks is en op een bezem vliegt
Ik heb ook nog wel een leuke.
Bij ons in de tuin staat een bezem van wilgentakken ( heksenbezem )
Vraagt mijn neefje, Didi wat is dat voor ding. Dus ik uitleggen dat het een heksenbezem is en dat ik daar s avonds altijd op vlieg als het donker is.
Nou hij was vast zwaar onder de indruk want hij heeft op school verteld dat zijn tante een heks is en op een bezem vliegt
Didi- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10
Whahahaha Tuinstoel!
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
We zaten vandaag in de auto, mijn vriend reed. Hij ging een beetje snel door de bocht, waarop N. zei: "Wauw papa.. mooie actie!"
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Printje: Ik heb nog wel een vis in de aanbieding! Mag je gratis en voor niks komen halen en je krijgt er een prachtig roze aquarium bij! Met een stenen zeemeermin erin!
Gast- Gast
Ik had bij Toys XL een 'aquarium' met nepvissen gekocht voor Ezra, maar dat bleek zo lek als een mandje.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Haha, geweldig dit topic, ik lach me scheel! Ik was laatst bij mijn nicht en zij heeft een dochtertje maar is nu heel geinteresseert in piemels en vaginas en baby's in buiken. Ze is 4 jaar. Ik vroeg aan haar: 'E.lena, weet jij wat ik in mijn buik heb??' ze denkt even na en zegt opeens: 'ja!!' toen ik vroeg wat dan? Zegt ze met een stalen gezicht: 'kindeke Jezus en een baka bana' hahaha! Hoe ze erbij komt?!?!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik kan alleen maar bedenken dat iemand in dat huis piemels bakabana's noemtPaper Crown schreef: Zegt ze met een stalen gezicht: 'kindeke Jezus en een baka bana' hahaha! Hoe ze erbij komt?!?!
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Urban Naked schreef:Ik kan alleen maar bedenken dat iemand in dat huis piemels bakabana's noemtPaper Crown schreef: Zegt ze met een stalen gezicht: 'kindeke Jezus en een baka bana' hahaha! Hoe ze erbij komt?!?!
Nee, met hoe ze erbij komt bedoelde ik dr kindeke Jezus, de baka bana klopt want die aten we.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Als N. op tafel klimt en ik zeg: "N., kom er maar vanaf. Dat is gevaarlijk." reageert ze altijd met: "Geen probleem mama!" en klimt verder. Als ze rent en ik roep: "Ren voorzichtig, anders val je!" zegt ze: "Geen probleem mama!". Op al dit soort opmerkingen/vragen van mij is dit haar standaard reactie tegenwoordig. Zo van.. maak je geen zorgen, ik kan het heus wel
Ze is trouwens heel goed in situaties naspelen met haar speelgoed. Zo speelde ze vanochtend met de Duplo en speelde een hele 'jij-moet-in-de-kinderwagen-scene'. Ze had baby-poppetje in de kinderwagen gezet, mama-poppetje gingen duwen. Dit was N.'s gesprek (inclusief toonhoogtes):
Baby (met hoge piepstem): "Nee, mama. Wil niet kinderwagen zitten"
Mama (met hele lage stem): "Goed zitten nu baby"
Baby: (met hoge piepstem): "Nee, zelf lopen ablieft?"
Mama (met hele lage stem: "Nee, auto's rijden hier. Is gevaarlijk"
Baby (met hoge piepstem): "Nee, wil niet zitten"
Mama (met hele lage stem): "Baby mag straks lopen. Eerst boodsappies doen"
Baby (met hoge piepstem): "Tralalalala.. whiieee!"
Goh.. bekende situatie
Ze is trouwens heel goed in situaties naspelen met haar speelgoed. Zo speelde ze vanochtend met de Duplo en speelde een hele 'jij-moet-in-de-kinderwagen-scene'. Ze had baby-poppetje in de kinderwagen gezet, mama-poppetje gingen duwen. Dit was N.'s gesprek (inclusief toonhoogtes):
Baby (met hoge piepstem): "Nee, mama. Wil niet kinderwagen zitten"
Mama (met hele lage stem): "Goed zitten nu baby"
Baby: (met hoge piepstem): "Nee, zelf lopen ablieft?"
Mama (met hele lage stem: "Nee, auto's rijden hier. Is gevaarlijk"
Baby (met hoge piepstem): "Nee, wil niet zitten"
Mama (met hele lage stem): "Baby mag straks lopen. Eerst boodsappies doen"
Baby (met hoge piepstem): "Tralalalala.. whiieee!"
Goh.. bekende situatie
Parisienne- Ratel
Haha wat een prachtverhalen weer!
Tomas:
''Ik denk dat er ergens in een straat die wij niet kennen een winkel is waar ze heel veel soorten ontbijtkoek verkopen. Denk je ook niet mama?''
Tomas:
''Ik denk dat er ergens in een straat die wij niet kennen een winkel is waar ze heel veel soorten ontbijtkoek verkopen. Denk je ook niet mama?''
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
N. zat vanochtend naast me op de bank, allebei in korte broek. Ze wrijft over mijn bovenbenen en zegt: "Mama, is dat nou?" Ik vraag haar wat ze bedoelt. Zegt ze: "Mama heeft haartjes benen net als papa!" En bedankt!
Parisienne- Ratel
Filoria schreef:Haha wat een prachtverhalen weer!
Tomas:
Hoe is het met zijn dinosaurussen trauma?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Parisienne schreef:N. zat vanochtend naast me op de bank, allebei in korte broek. Ze wrijft over mijn bovenbenen en zegt: "Mama, is dat nou?" Ik vraag haar wat ze bedoelt. Zegt ze: "Mama heeft haartjes benen net als papa!" En bedankt!
Echt zo bizar dat ze al zulke zinnen kan zeggen!
Hoe gaat het inmiddels met dat traject wat jullie met N. zijn ingegaan?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
H. was gisteren klein klein kleutertje aan het zingen.
Bij de laatste zin: en de bloemetjes laten staan... Stopte ze even en zei toen: Ik geloof er helemaal niks van!
Zo klinkt het helemaal niet leuk, maar het was echt zo grappig.
Bij de laatste zin: en de bloemetjes laten staan... Stopte ze even en zei toen: Ik geloof er helemaal niks van!
Zo klinkt het helemaal niet leuk, maar het was echt zo grappig.
Gast- Gast
Lief dat je ernaar vraagt. Het gaat op zich redelijk goed. We zitten nu samen elke vrijdag op een groep waar ze N. observeren. Het is vergelijkbaar met een kinderdagverblijf zegmaar, dus zie het alsof N. en ik de hele dag samen op een kinderdagverblijf zitten. N. heeft het naar haar zin op de groep. Het is wel vermoeiend, zowel voor haar als voor mij. Je zit daar toch maar een hele dag en bent erg intensief samen bezig (spelen, eten, wandelen, knutselen, 'opvoeden', etc.). Er zijn natuurlijk ook meer en andere regels dan thuis, dus vooral het 'opvoeden' komt goed aan bod Ze krijgen al een aardig goed beeld van N. en ze bevestigen steeds meer mijn gevoelens en gedachten zegmaar. Ze zien heel goed wat ik thuis ook zie, dus het is fijn dat ze een goed beeld krijgen van haar. Ze is daar goed zichzelf in ieder geval! Afgelopen vrijdag hebben ze een intelligentietest afgenomen, maar die van haar leeftijd (23 tot 27 maanden) was te makkelijk Ze moeten dus verdere testen (hogere leeftijdscategorie) afnemen om te kijken hoe ver ze precies is en om dit bij het uiteindelijke beeld te voegen.Linda schreef:Parisienne schreef:N. zat vanochtend naast me op de bank, allebei in korte broek. Ze wrijft over mijn bovenbenen en zegt: "Mama, is dat nou?" Ik vraag haar wat ze bedoelt. Zegt ze: "Mama heeft haartjes benen net als papa!" En bedankt!
Echt zo bizar dat ze al zulke zinnen kan zeggen!
Hoe gaat het inmiddels met dat traject wat jullie met N. zijn ingegaan?
We hebben 5 vrijdagen van de 8 achter de rug, nog 3 te gaan. Daarna gaan we op vakantie en als we terugkomen krijgen we een evaluatiegesprek. Na dat gesprek kijken we samen met de pedagogen en psychologen hoe en wat verder.
Parisienne- Ratel
Pagina 7 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Pagina 7 van 8
Permissies van dit forum: