Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Peuterpraat

+53
Liadan
Dora
Lousanne
piertje
RiLiJu
Teddyaapje
Slakje
Novalee
Famke
Linda
Urban Naked
Dolphinne
Mama Titty
Annie24
smurfie
missy.
Ibbeltje
Kaboutertje
Jezzie
Stuiterbal
moepie
Monnie
zwaai zwaai
Lilypie
snoezel
Floor
Tania
LindaK
Twellie
_Jet
Viva
loesje
Kat1980
Beessie
Coco
Bluestar
Parisienne
Fiwen
maiadebij
Susan
vlinder-19
Annemie
Jelin
frolic
ekiaam87
Printje
Tazz
truestar
Lejow
Vonne
Darius
pantuf
Filoria
57 plaatsers

Pagina 1 van 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Peuterpraat Empty Peuterpraat

Bericht  Filoria zo 6 feb 2011 - 11:40

Wat voor grappige dingen zeggen jullie kinderen allemaal?

Tomas maakt me de laatste tijd elke dag wel een keer aan het lachen, met dit soort opmerkingen:
- 'papa grote piemel, ik kleine piemel'
- 'mama twee borsten! mooi!'
- 'mama douche niet eng. mama niet huilen douche'.
- ik: 'wat gebeurt er als je de straat op rent?' Tomas: 'boem! botsing. auto pijn. auto huilen'
- Tomas neuriet (dat doet hij nooit) en grijpt plotseling naar zijn mond en zegt verbaasd 'ik zingen! uit mond!'
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterpraat Empty Re: Peuterpraat

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 18:44

Wij waren dit weekend bij vrienden en gingen met hun en de twee kinderen naar de kinderboerderij. Begint de koe te plassen maar wat roept het meisje van bijna 2? "Mama, die koe staat te zeiken". Wij lagen allemaal helemaal in een deuk en je zag de mensen echt kijken hahaha.

Gast
Gast

Bericht  Filoria ma 7 feb 2011 - 8:19

Leuk Tanja Very Happy

Verder iemand?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  pantuf ma 7 feb 2011 - 8:22

Filoria schreef:
- Tomas neuriet (dat doet hij nooit) en grijpt plotseling naar zijn mond en zegt verbaasd 'ik zingen! uit mond!'

Hier moest ik echt hardop om lachen Laughing
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Bericht  Darius ma 7 feb 2011 - 8:22

Laurens is daar nog niet aan toe, maar ben wel erg trots als hij weer een nieuw woordje zegt. Op maandag eten we meestal pizza of een tosti. Vorige week at mijn man een pizza en vandaag ik. En toen L de pizza in de oven zag, zei hij ''pizza'! Terwijl hij het vorige week maar 1x gehoord heeft.

En verder vind ik 'tubbetubbetoetjetapata' (teletubbietoetjetandpasta) ook nog steeds erg leuk!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 8:22

Bij mijn zoontje duurt het nog even voordat hij grappige uitspraken zal gaan doen, maar ik heb er nog wel eentje van mezelf. Mijn broer is 20 maanden jonger dan mij en toen hij werd gedoopt zei ik keihard in de kerk: Tota (= Stefan) haartjes wassen. :-) hihi

Gast
Gast

Bericht  Vonne ma 7 feb 2011 - 9:06

Laatst wou T. geen toetje eten. Zei m'n man bob de bouwer en woezel en pip vinden jou toetje vast heel lekker, straks eten hun jou toetje op.. Ga maar snel op eten.. Zegt T.. "Nee dat kan niet, bob de bouwer en woezel en pip zijn op tv!! Nee, kunnen geen toetje eten van T. "

En dat gezichtje van hem er ook bij.. We moesten erg lachen...
Vonne
Vonne
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 14
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Lejow ma 7 feb 2011 - 9:25

Zijn dan wel kleuters en geen peuters, maar ik vond hem geweldig..

Vorige week ging tot 7 keer toe het brandalarm af, de deuren waren nog geen 10 minuten open en dat ging door tot een uur of half 10. Iedere keer stoven de kinderen in de brandrij, want ze weten dat dat de regel is. Als het alarm afgaat, spullen laten liggen en in de rij en luisteren naar de juf.
Bij de 5e keer heb ik gezegd dat ze maar gewoon moesten blijven zitten, als er echt iets zou zijn zouden ze het van mij horen.

Zitten we later in de kring, vond het een uitgelezen moment om gelijk te bespreken wat je moet doen als er brand is.
In de brandrij, schoenen uitlaten als die uit zijn, niet je jas en tas pakken enz..
Maar wat nou als er brand is bij de deur waar we de rij maken? Antwoord: dan moeten we door het raam!
Dus ik vertel dat we dan een stoel pakken en die door het raam gooien, en dan maakt het niet uit da de stoel en het glas kapot zijn, als wij maar veilig buiten zijn.
Zegt een meisje: 'Juf, als het glas kapot is, moet je Carglass bellen! Dan komen ze het maken!'

Laughing Laughing
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 9:31

Hahahahahaha Lejow Laughing

Gast
Gast

Bericht  truestar ma 7 feb 2011 - 9:39

Kan me van Yasemin de laatste tijd geen grappige uitspraken herinneren, eerder bijdehante uitspraken waarvan ik niet wil dat ze die zegt..

Zo zaten laatst samen in de trein, ik vroeg haar of ze nou alsjeblieft eens wilde luisteren waarop zij antwoorde ; Doe nou maar gewoon effe chillen? Ik zo WAT?! Yas; nou gewoon dat je effe moet chillen..

En vorige week zei ze opeens toen ik zei Yasemin wat heb je allemaal gedaan vandaag? Waarop ze zei, pffffff! Ik zo wat heb je allemaal voor leuks gedaan? Yas; Talk to the hand en dan met der handje zoals 15 jarige pubers dat doen..

Als ik haar uitleg dat ik dat niet wil hebben, en het niet meer wil zien.. Dan gaat ze het alleen maar vaker doen. Ik merk dat ik het beter kan negeren als erop in gaan, want dan gaat ze het nog leuker vinden..

( ik verwacht trouwens dat ze deze uitspraken of van der veel oudere nichtjes of neefje heeft of van de BSO, ze gaat namelijk op de woensdagmiddag al naar de BSO omdat ze niet meer echt tussen de baby's past)

Wel zaten we laatst op een verjaardag, en mijn vader ging blijkbaar ff naar de wc om te plassen.. Ik had niet in de gaten dat Yas op een gegeven moment ook naar de wc liep.. Ze trok de deur open (die m'n vader vergeten was om op slot te doen en hij stond net te plassen) zegt ze zo; jou piemel kan praten hahahahahaha, loopt vervolgens de woonkamer in die bommetjevol was en zegt keihard.. Opa's piemel kan gewoon praten hahahahahaha
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 9:42

Als ik een panty aan heb gaat Ciske eroverheen wrijven en zegt hij: "Mama, mooie benen!!!"

Laatst was hij met zijn nichtje in bad geweest en toen ze eruit kwamen wreef hij over haar billen, keek mij aan en zei: "Amy, mooie billen he?"

Ik ben bang dat ik toch aan de schoondochter zal moeten later......Of een leuke dragqueen

Gast
Gast

Bericht  Tazz ma 7 feb 2011 - 10:22

toen ik nog zwanger was zei ze: "Mama baby in de buik, A.ylin niet, A.ylin heeft een navel!"
Aan het eind van mijn zwagerschap was ik het erg beu en heb ik een keertje gezegd, de baby wil er niet uit, hij blijft maar bij mama in de buik zitten. Toen ze haar broertje voor het eerst zag was haar eerste reactie: "Baby komt er toch wel uit!"

Ze heeft nog wel grappigere opmerkingen maar ik vergeet ze steeds op de schrijven.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Printje ma 7 feb 2011 - 10:27

Ik heb een kleuterklas en daar komen ook geregeld leuke uitspraken voorbij.

Zo met kerst, ik maak bij een nieuw thema altijd een woordveld= een blad met woorden waaraan de kinderen denken/ wat ze al weten over een nieuw thema.

Dit ging dus over Kerst zegt er opeens eentje GOD. DUs ik vraag wie is dat dan? Zegt dat jongetje; die kun je niet zien maar die zit in je hele lijf.
Ow zegt een ander net als een bacterie hahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Filoria ma 7 feb 2011 - 10:37

Ik word heel vrolijk van dit topic!

Sunprincess schreef:Als ik een panty aan heb gaat Ciske eroverheen wrijven en zegt hij: "Mama, mooie benen!!!"
wat lief Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  ekiaam87 ma 7 feb 2011 - 10:39

Printje schreef:Ik heb een kleuterklas en daar komen ook geregeld leuke uitspraken voorbij.

Zo met kerst, ik maak bij een nieuw thema altijd een woordveld= een blad met woorden waaraan de kinderen denken/ wat ze al weten over een nieuw thema.

Dit ging dus over Kerst zegt er opeens eentje GOD. DUs ik vraag wie is dat dan? Zegt dat jongetje; die kun je niet zien maar die zit in je hele lijf.

haha geweldig!!
wel mooi van die kleuter dat hij dat zo ziet!!
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lejow ma 7 feb 2011 - 11:23

Printje schreef:Ik heb een kleuterklas en daar komen ook geregeld leuke uitspraken voorbij.

Whahaha smile heerlijk he, die nog simpele redenatie!!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  frolic ma 7 feb 2011 - 12:11

Vorige week lag Teun 's morgens naast me , en maakte hij me wakker met "mama mooi , mama lief , houwjou *smelt*

Hij was aan het spelen en hij was blijkbaar zwarte piet ( ja die zijn hier nog steeds niet terug naar spanje ) maar hij miste toch nog iets , dus kwam met zijn romeldoosje ( een klein doosje waar hij troepjes in bewaard ) zette dat op Miek dr hoofd die bij mij op schoot zat en zei "zó sinterklaas"

Of hij liep naar Miek die in dr wippertje zat , en zei tegen dr DIKKE BILLEN

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 0:56

Filoria schreef:Wat voor grappige dingen zeggen jullie kinderen allemaal?

Tomas maakt me de laatste tijd elke dag wel een keer aan het lachen, met dit soort opmerkingen:
- 'papa grote piemel, ik kleine piemel'
- 'mama twee borsten! mooi!'
- 'mama douche niet eng. mama niet huilen douche'.
- ik: 'wat gebeurt er als je de straat op rent?' Tomas: 'boem! botsing. auto pijn. auto huilen'

Die roept Quinten ook heel vaak Very Happy

Daarnaast nog deze:

-Eet smakelijk klinkt bij hem als: 'Hete kak'.
-Mama twee borsten en tinten (quinten) pepels (tepels)
-Heleboel ik hou van jou!!
- Daaag mama

Er zijn er vast nog veel meer maar daar kom ik zo niet op

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 1:11

Mijn zoon kan nog niet praten maar ik vind hem soms wel grappig!

Hij loopt heel vaak in zichzelf te brabbelen en gister zat hij 'mamamamama' te mompelen. Ik kijk hem heel blij aan en begin te klappen 'GOED ZO!!' en met een brede glimlach roept ie super hard MAMA!! en dan 10 keer achter elkaar. Die blik in zijn ogen, dat ondeugende, zo lief.

Ik was zó blij en trots en heb met hem door de kamer gedanst I love you

Gast
Gast

Bericht  Jelin di 8 feb 2011 - 1:57

Pasgeleden liet mijn man een scheet. Zegt mijn dochter.. Papa, vies.. Papa, plasser vies..

Of als ze een onbekend geluid hoort of iets onbekends ziet, dan is het standaard, Wat doet ie nou?

Gisteren had ik de douche schoongemaakt. Komt ze bij me kijken, zegt ze: Ow mooi mama, douche mooi.. En van de week zaten we in de bank en ik ging wat halen uit de keuken. Kom ik terug zegt ze: Mama kleren mooi. Terwijl ik die kleren best vaak aan heb.

Mijn ene hond is echt een mopperkont. Die hoor je echt de hele dag. Komt J. voorbij en roept dan keihard, Masje (Max) stout, mag niet.

Als ze d'r zin niet krijgt en ik daarop wijs dan gaat ze keihard gillen. Daarna zegt ze: Zo moet je gillen..

Mijn man gaat altijd rond zeven richting zijn werk en dan komt ze naar me toe. Als we naar beneden gaan zegt ze standaard, Ssst papa slapen, terwijl we net van onze slaapkamer afkomen. Nu is mijn man met de tuin bezig en er is tijdelijk een gat uitgegraven, zodra ze dat ziet is het. Papa stout, mag niet kapot maken..

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Filoria zo 15 apr 2012 - 6:31

Tomas net: 'sambaballen die geen mond hebben kunnen niks eten. Maar als ze honger hebben, hoe moet dat dan?'

(hij heeft een sambabal met een gezichtje erop)

Peuterpraat 562672_386053248101339_1046704537_n
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Annemie zo 15 apr 2012 - 6:37

Als wij 's avonds naar boven gaan, om ons zoontje naar bed te brengen en we naar de badkamer lopen, zegt hij altijd: "tannie poepen" (tandjes poetsen, haha)
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  vlinder-19 zo 15 apr 2012 - 7:20

Vorige week vertelde ik F.ay wat we s'avonds gingen eten...zegt ze:

Och nee hoor mam...doe mij maar gewoon patatjes Laughing
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Filoria zo 15 apr 2012 - 7:24

vlinder-19 schreef:Och nee hoor mam...doe mij maar gewoon patatjes Laughing
Hahaha 'doe mij maar gewoon' ook Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Susan zo 15 apr 2012 - 7:28

Yrsa heeft het tegenwoordig altijd over een snoepsje, een koeksje, een hapsje, een sloksje, et cetera. Ze vindt het soms nog een beetje moeilijk om de woorden 'nog' en 'ook' uit elkaar te houden, dus meestal is het dan: 'Nog een snoepsje ook.'
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud