Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

(kunst)gras vs kinderen

+3
chipa
Floor
PiP
7 plaatsers

Ga naar beneden

(kunst)gras vs kinderen Empty (kunst)gras vs kinderen

Bericht  PiP ma 2 mei 2011 - 20:00

Wij hebben onze vijver eruit gehaald en willen op die plek een mooi stukje gras hebben.

Nu twijfelen we tussen echt en kunstgras. Nu hoorde ik van de week van mijn bazin dat je er ook brand/schuurplekken van kan krijgen? Ik ben wel benieuwd of iemand met kinderen hier ervaring mee heeft!

Echt gras heeft natuurlijk onderhoud nodig en dan zouden we voor een klein stukje een grasmaaier moeten aanschaffen welke ook weer ruimt inneemt.
Kunstgras is weer een stuk duurder.

We willen wel een goede/mooie kwaliteit (kunst)gras.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras vs kinderen Empty Re: (kunst)gras vs kinderen

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 20:06

Wij hebben toevallig enkele weken geleden een gras-gazon(netje) aangelegd. Het is een oppervlakte van ongeveer 2 bij 3,5 gok ik. Wij hebben gekozen voor het leggen van graszoden. Dus rollen (echt) gras die je neer kunt leggen in je tuin. Super makkelijk en redelijk goedkoop. Volgens mij waren wij voor dat stukje maar 25 euro kwijt. Wel ging er wat meer geld zitten in het storten van (een heleboel) aarde.

Het enige nadeel is dat je er de eerste drie weken niet op mag lopen. En in het begin moet je regelmatig sproeien om het nat te houden. Maar het ziet er nu ook wel mooi uit, vind ik! Ik denk dat het voor de kinderen straks ideaal is om op te spelen.

We hebben een grasmaaier van 45 euro aangeschaft die het prima doet trouwens. Dus dat valt ook wel mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras vs kinderen Empty Re: (kunst)gras vs kinderen

Bericht  Floor ma 2 mei 2011 - 20:11

Wij hebben toevallig onze vijver er afgelopen jaar uitgedaan (ivm dat we kinderen wilden) nu ligt er echt gras (3.5*6.5 mtr). We mogen er volgende week op lopen (2 weken mochten we er niet op).
Wij hebben een grasmaaier van 30 euro bij de praxis gehaald, met zo'n opvangbak erachter. Ik vind het er erg leuk uit zien nu.

Bij mijn ouders thuis hebben we altijd echt gras gehad, ook het maaien en sproeien ervan vonden mijn broertje en ik geweldig, we werden er erg bij betrokken altijd. het gras sproeien in de zomer en door de sproeier rennen enzo, dat was altijd leuk.
Ik heb vroeger ook veel op kunstgras gespeeld (bij anderen) en heb er inderdaad schaaf/brandwonden aan over gehouden, 1 zie je nu nog op mijn been. Maar misschien is de kwaliteit kunstgras tegenwoordig wel heel anders en heb je dat niet meer (zo snel).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras vs kinderen Empty Re: (kunst)gras vs kinderen

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 20:19

Wij hebben toevallig ook onze tuin afgelopen weken verbouwd. A.s. vrijdag krijgen we de graszoden (speelgras), dus kant en klaar. Ik heb wel ervaring met kunstgras, maar dat was van een soort plastic-achtig iets en dat wordt gloeiend heet in de zomer. Ik zou daar nooit voor kiezen. De graszoden die wij nu hebben besteld kosten 2,50 per vierkante meter. De grasmaaier hebben we van de erfenis van de oma van mijn man gekregen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras vs kinderen Empty Re: (kunst)gras vs kinderen

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 20:32

Ik zou ook nooit kunstgras nemen. Volgens mij schuurt dat heel erg als je daar op speelt.
Wij hebben voor en achter een stuk gras, gewoon gezaaid, met dit weer groeit het als kool! En met een paar weken heb je een mooi stukje gras. 1 keer in de week moet het gemaaid worden met dit weer en in de winter natuurlijk niet. Een handmaai neemt helemaal niet zoveel ruimte in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras vs kinderen Empty Re: (kunst)gras vs kinderen

Bericht  chipa ma 2 mei 2011 - 20:41

Kunstgras kan voor brandwonden en lelijke schaafplekken zorgen. Heb vroeger hockey gespeeld en als je dan eens uitgleed...au! Graszoden zijn idd een veel beter alternatief als je kinderen hebt.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras vs kinderen Empty Re: (kunst)gras vs kinderen

Bericht  Sjaantje ma 2 mei 2011 - 21:00

Er is ook kunstgras dat niet schuurt en brandt, dat ook wel op voetbalvelden gebruikt wordt. Het fijne weet ik er niet van, maar in mijn tuin komt dat gras te liggen, kan het tweedehands krijgen. Ook met de gedachte dat mijn nichtje hier vaak speelt. En omdat het onderhoudsvrij is omdat ik reuma heb en dus niet kan maaien Wink
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras vs kinderen Empty Re: (kunst)gras vs kinderen

Bericht  Bruintje Beer ma 2 mei 2011 - 21:08

Wij hebben ook gewoon gras. Hebben dit wel gezaaid en hebben nu een hele mooie grasmat. Ja het vergt wat ondehoudt. regelmatig maaien en met het droge weer regelmatig nathouden anders droogt het uit.
Maar ik vindt het ideaal voor de kinderen.
Grasmaaier(handmatig) is helemaal niet zo duur. En vindt zelf dat hij ook niet zoveel ruimte in beslag neemt.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras vs kinderen Empty Re: (kunst)gras vs kinderen

Bericht  PiP ma 2 mei 2011 - 21:14

Er zit inderdaad een groot verschil tussen de kunstgrassen, we waren van de week bij de Groenrijk en de zachtste en mooiste was 50,- m2. We kunnen ook via iemand rechtstreeks van de fabriek af voor 20,- m2 krijgen. Hebben om een proefstukje gevraagd.

Grasmaaier is inderdaad niet zo duur, helemaal niet als je het vergelijkt met wat kunstgras kost. Hebben 11m2 nodig.
Maar we hebben de schuur al zo vol staan. Kunnen natuurlijk ook wel iets maken dat we de maaier ergens aan hangen.

Twijfel nu nog meer, omdat jullie toch wel aangeven dat het inderdaad voor gemene plekken kan zorgen..

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras vs kinderen Empty Re: (kunst)gras vs kinderen

Bericht  PapillonRose ma 2 mei 2011 - 21:15

chipa schreef:Kunstgras kan voor brandwonden en lelijke schaafplekken zorgen. Heb vroeger hockey gespeeld en als je dan eens uitgleed...au! Graszoden zijn idd een veel beter alternatief als je kinderen hebt.
+1, ik heb het vroeger weleens met korfbal gehad bij sommige clubs die ook kunstgras hadden. Daar val je liever niet op :shock:
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras vs kinderen Empty Re: (kunst)gras vs kinderen

Bericht  Sjaantje ma 2 mei 2011 - 21:31

Het kunstgras dat in mijn tuin komt (klein stukje ligt al, zie foto in 'Sjaan's tuinklustopic') komt van een kdv af en is daar ook speciaal uitgezocht op niet-brandend. De kids spelen er heel graag op en ik heb nog nooit klachten gehad dat ze zich bezeerden aan het gras. Nu is een sliding van een klein kindje ook niet te vergelijken met een sliding bij voetbal/korfbal/hockey/enz., dat realiseer ik me ook wel.
Maar door mijn vrijwilligerswerk op het kdv ben ik enthousiast geraakt over kunstgras, mede door de wetenschap dat ik het nooit hoef te maaien en dat er geen onkruid in komt. Ik baalde er alleen van dat het zo giga duur is, maar ik had mazzel dat dat tuin op 'mijn' kdv veranderd wordt dus ik mag het 'oude' kunstgras hebben Very Happy
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras vs kinderen Empty Re: (kunst)gras vs kinderen

Bericht  mauwmauw ma 2 mei 2011 - 22:13

PapillonRose schreef:
chipa schreef:Kunstgras kan voor brandwonden en lelijke schaafplekken zorgen. Heb vroeger hockey gespeeld en als je dan eens uitgleed...au! Graszoden zijn idd een veel beter alternatief als je kinderen hebt.
+1, ik heb het vroeger weleens met korfbal gehad bij sommige clubs die ook kunstgras hadden. Daar val je liever niet op :shock:
helemaal off topic maar ik heb ook gekorfbald vroeger haha,welke club speelde je,
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras vs kinderen Empty Re: (kunst)gras vs kinderen

Bericht  PapillonRose ma 2 mei 2011 - 23:06

mauwmauw schreef:
PapillonRose schreef:
chipa schreef:Kunstgras kan voor brandwonden en lelijke schaafplekken zorgen. Heb vroeger hockey gespeeld en als je dan eens uitgleed...au! Graszoden zijn idd een veel beter alternatief als je kinderen hebt.
+1, ik heb het vroeger weleens met korfbal gehad bij sommige clubs die ook kunstgras hadden. Daar val je liever niet op :shock:
helemaal off topic maar ik heb ook gekorfbald vroeger haha,welke club speelde je,
Vroeger heette het dacht ik KV Zwijndrecht, tegenwoordig heeft het een andere naam. En jij?
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras vs kinderen Empty Re: (kunst)gras vs kinderen

Bericht  mauwmauw ma 2 mei 2011 - 23:14

PapillonRose schreef:
mauwmauw schreef:
PapillonRose schreef:
chipa schreef:Kunstgras kan voor brandwonden en lelijke schaafplekken zorgen. Heb vroeger hockey gespeeld en als je dan eens uitgleed...au! Graszoden zijn idd een veel beter alternatief als je kinderen hebt.
+1, ik heb het vroeger weleens met korfbal gehad bij sommige clubs die ook kunstgras hadden. Daar val je liever niet op :shock:
helemaal off topic maar ik heb ook gekorfbald vroeger haha,welke club speelde je,
Vroeger heette het dacht ik KV Zwijndrecht, tegenwoordig heeft het een andere naam. En jij?
kv Hilversum,(gezellig met yolanthe :s)nooit in zwijndrecht geweest geloof ik,
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras vs kinderen Empty Re: (kunst)gras vs kinderen

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 23:24

Wij hebben ook echt gras gelegd.
Gewoon zoden die vers gesneden werden.

Wij hebben voor 5.- een grasmaaier op de rommelmarkt gekocht haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras vs kinderen Empty Re: (kunst)gras vs kinderen

Bericht  PiP di 3 mei 2011 - 8:00

We gaan voor graszoden! en dan speelgras.
Het zou erg zonde en vervelend zijn als het kunstgras toch tegenvalt.

Bedankt voor jullie advies Very Happy

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(kunst)gras vs kinderen Empty Re: (kunst)gras vs kinderen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum