Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraag hoeveelheid flesvoeding

+2
Sun88
mickey
6 plaatsers

Ga naar beneden

Vraag hoeveelheid flesvoeding Empty Vraag hoeveelheid flesvoeding

Bericht  Sun88 vr 16 nov 2012 - 11:19

Wat voor mij onduidelijk is, is welke richtlijn ik moet aanhouden bij de juiste hoeveelheid flesvoeding.
Op sommige sites staat dat je kan uitgaan van 150 x lichaamsgewicht, maar dit loopt niet overeen met wat op het pak staat.

Ervan uitgaande dat mijn zoontje 4 kilo weegt, zou hij volgens die som aan 600cc genoeg hebben. Als ik de richtlijn van nutrilon aanhoud, dan mag hij 5x 165cc= 825 cc. Ik vind dit best een groot verschil. Hoe weet ik nu wat juist is, en wanneer geef ik hem teveel voeding? Meestal zit hij wel rond de 700 per dag.

En dan nog een vraag, misschien dat iemand dit herkent, mijn zoontje drinkt zijn flessen niet in een keer leeg, als wij 120 cc voor hem aanmaken laat hij een gedeelte staan, drinkt niet verder dan. Als wij 90 cc aanmaken en daarna nog 30 cc dan drinkt hij dit meestal wel leeg, dus dat is geen probleem, alleen nu hij behoefte heeft aan 165 cc maken wij per voeding ongeveer 3 a 4 keer een nieuwe fles voor hem, gooien veel voeding weg omdat hij genoeg lijkt te hebben en even later toch weer aangeeft nog te willen (smakken, vuistje sabbelen, huilen) opzich is dit niet heel erg, als hij hier tevreden mee is, maar heeft iemand misschien tips om toch meer voeding te kunnen geven per fles, zodat we niet zo vaak een nieuwe fles hoeven te maken en dus ook geen 1.5 uur bezig zijn tot hij verzadigd is?

En dan nog iets (ja ben een beginnende moeder Wink) wij dikken zijn voeding in met nutriton vanwege spugen en mogelijke reflux, dit werkt goed tegen het spugen, alleen lijkt hij sowieso moeite te hebben met het laatste beetje voeding, voeding is te dik dan. Wij gebruiken advent flessen en zijn al overgestapt op nr 2 speen, maar weet iemand misschien andere merk flessen waardoor de voeding met nutriton beter gaat? Want als hij namelijk wel in een keer alles opdrinkt, heeft hij zo'n moeite met het laatste beetje?



Alvast bedankt!
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag hoeveelheid flesvoeding Empty Re: Vraag hoeveelheid flesvoeding

Bericht  mickey vr 16 nov 2012 - 11:25

Geen idee wat de hoeveelheid betreft, mijn zoon heeft de eerste 5 maanden borstvoeding gehad. Daarna kreeg hij 4x 180 per dag.

Wat het niet ineens leeg drinken van de fles betreft: wanneer meldt hij zich dan weer voor een voeding? Want je mag het een uur bewaren en nog eens opwarmen he? Tenzij je het bereid met koud water en dan opwarmt. Maar als je het met warm water maakt, mag je het nog 1x opwarmen. Dan hoef je misschien niet zo veel weg te gooien.

Over de nutriton: ellendig is dat he, dat het zo dik wordt ineens. Geen tips helaas hiervoor.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag hoeveelheid flesvoeding Empty Re: Vraag hoeveelheid flesvoeding

Bericht  Sun88 vr 16 nov 2012 - 11:28

mickey schreef:Geen idee wat de hoeveelheid betreft, mijn zoon heeft de eerste 5 maanden borstvoeding gehad. Daarna kreeg hij 4x 180 per dag.

Wat het niet ineens leeg drinken van de fles betreft: wanneer meldt hij zich dan weer voor een voeding? Want je mag het een uur bewaren en nog eens opwarmen he? Tenzij je het bereid met koud water en dan opwarmt. Maar als je het met warm water maakt, mag je het nog 1x opwarmen. Dan hoef je misschien niet zo veel weg te gooien.

Over de nutriton: ellendig is dat he, dat het zo dik wordt ineens. Geen tips helaas hiervoor.



Aah thnx! Over dat opwarmen wist ik niet, wij maken inderdaad de fles aan met koud water en dan in de flesverwarmer. Maar dan dus eigenlijk water verwarmen in de magnetron neem ik aan, aanmaken en dan een uur bewaren? Want hij komt inderdaad wel binnen het uur.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag hoeveelheid flesvoeding Empty Re: Vraag hoeveelheid flesvoeding

Bericht  mickey vr 16 nov 2012 - 11:40

Dat kan, maar je kunt ook warm water uit de kraam gebruiken (al zijn daar de meningen over verdeeld..). Als hij zich dan weer meldt, hoef je het alleen maar even op te warmen. Spaart je weer voeding Wink Mag wel maar 1x opgewarmd worden.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag hoeveelheid flesvoeding Empty Re: Vraag hoeveelheid flesvoeding

Bericht  Lejow vr 16 nov 2012 - 11:58

Het is inderdaad 150 cc per kilo lichaamsgewicht, met een max van 200 cc per kilo lichaamsgewicht. En daar is een liter weer de max van.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag hoeveelheid flesvoeding Empty Re: Vraag hoeveelheid flesvoeding

Bericht  Happydobby vr 16 nov 2012 - 13:05

Hoe oud is je zoontje? Baby's hebben niet een hele grote maag je kan dus beter vaker voedingen geven en dan wat minder.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag hoeveelheid flesvoeding Empty Re: Vraag hoeveelheid flesvoeding

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 14:24

Weet je zeker dat je honger en Zuigbehoefte verwart? Zeker als hij voeding uit een grotere speen krijgt kan hij de voeding eerder op hebben dan zijn Zuigbehoefte bevredigt is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag hoeveelheid flesvoeding Empty Re: Vraag hoeveelheid flesvoeding

Bericht  Supertalentje vr 16 nov 2012 - 19:39

Rejoy. schreef:Weet je zeker dat je honger en Zuigbehoefte verwart? Zeker als hij voeding uit een grotere speen krijgt kan hij de voeding eerder op hebben dan zijn Zuigbehoefte bevredigt is.

Hier zat ik ook aan te denken. Baby's denken niet 'ik geloof dat ik nu vol zit, maar over een kwartier heb ik wel weer een plekje'. Om de zuigbehoefte te bevredigen kun je een kleinere speen nemen (doen ze langer over de voeding, dus langer zuigen), je pink in zn mond stoppen of een speen geven. Huilen is ook niet altijd honger, zeker niet als hij een kwartier eerder een fles gehad heeft (boertje dat dwarszit?).
En baby's hebben niet altijd dezelfde behoefte aan voeding, net als jij niet iedere dag evenveel eet. Ik snap het wel, het was echt vogelen met die flessen, paniek als hij hem niet leegdronk en paniek als hij meer wilde (want ik wilde de max niet overschrijden). Wat mij hielp was hem laten boeren en nakijken of de speen niet verstopt zat als hij aangaf niet meer te willen en daarna opnieuw aanbieden. Als hij dan niet meer wilde zette ik het weg. Om dat te kunnen doen heb ik hem iedere week gewogen, mocht hij teveel of te weinig zijn aangekomen had ik dat gelijk geweten, maar omdat hij goed groeide had ik het vertrouwen alle voorschriften met een korrel zout te nemen en naar mijn kind te luisteren.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag hoeveelheid flesvoeding Empty Re: Vraag hoeveelheid flesvoeding

Bericht  Floor vr 16 nov 2012 - 20:20

Hoe oud is je kindje?
Het smakken,vuistje sabbelen kan ook zuigbehoefte zijn maar het kan ook zijn dat hij dit doet ivm reflux.
(ik heb hem in het begin ook vaak de fles gegeven omdat ik alles verwarde met honger hoor, dus dat is niet gek)

Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag hoeveelheid flesvoeding Empty Re: Vraag hoeveelheid flesvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum