Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

+12
maiadebij
Lady4
Sjaantje
Liadan
Bruintje Beer
Flip Fluitketel
Penélope
Smaragdje
Printje
MamaVanDarcy
Limburg85
Pien
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... Empty Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Pien ma 1 aug 2011 - 8:56

Vandaag mochten we eindelijk onze dochter mee naar huis nemen, geweldig!! Wat is het fijn haar gewoon thuis te hebben, in je vertrouwde omgeving zijn en niet continu heen en weer naar het ziekenhuis te hoeven.

Toch hebben wij onze vraagtekens bij haar voedingen, vandaag hebben we 4 uurtjes kraamzorg gehad en al die tijd was ze heel lief en sliep ze veel. Sinds de kraamhulp weg is, is het veel huilen, continu sabbelen, speentje in, speentje uit, speentje weer in, speentje weer uit en ga zo maar door. Er is ons verteld over een formule van 150cc per kilo lichaamsgewicht. Onze kleine meid is 3,5kilo, dus zou ze uit moeten komen op 525. Ze krijgt 7 voedingen van 60cc dus komt veel lager uit, zou het huilen gewoon een teken van honger zijn? We hebben haar net omdat ze ontroostbaar is een flesje gegeven van 30cc, ze was toen stil en de 5 minuutjes daarna ook. Nu begint ze weer te sputteren...

Haar schema is:
07:00 60cc
10:00 60cc
13:00 60cc
16:00 60cc
19:00 60cc
23:00 60cc
04:00 60cc

Nu hebben we dus om half 10 30cc extra gegeven en zou ze eigenlijk nog 1 uur moeten wachten op de volgende fles... Maar, ze is weer zo verdrietig... Wie kan ons advies geven?

Ze krijgt overigens afgekolfde borstvoeding.

EDIT: Ze drinkt niet aan de borst, alleen gekolfde voeding uit een fles!!


Laatst aangepast door Pien op ma 1 aug 2011 - 9:01; in totaal 1 keer bewerkt

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 8:59

Geef je haar nog borstvoeding ? Als dat zo is, zou je haar misschien kunnen aanleggen. Misschien heeft ze zuigbehoefte, of inderdaad een honger gevoel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 8:59

Ik zou geen schema aan gaan houden, maar gewoon voeden op verzoek. Dan speel je op de behoeften van je kleintje in en is er duidelijkheid voor je dochter (als ik honger heb, krijg ik melk).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 9:00

Ik zie net dat je haar afgekolfde borstvoeding geeft. Lukt het om haar aan te leggen ? Dan kan ze zelf regelen hoeveel melk ze binnen krijgt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 9:00

gewoon geven als je denkt dat ze honger heeft, van borstvoeding kun je niet teveel geven. Je moet er natuurlijk niet onbeperkt melk in blijven gieten, maar als je denkt dat ze honger heeft, kun je het haar gerust geven. Het ene kindje drinkt sneller meer dan het andere kindje. Als ze na de voeding tevreden is weet je direct dat ze honger had, als ze nog steeds ontevreden is, dan kan het wat anders zijn (krampjes, heimwee naar de baarmoeder oid)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Limburg85 ma 1 aug 2011 - 9:00

R. moest minimaal om de 3 uur gevoed worden (ook 's nachts) waardoor die op 8 voedingen per dag uitkwam. Het zou dus kunnen bij je meisje dat het te weinig is.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  MamaVanDarcy ma 1 aug 2011 - 9:00

als ze bv krijgt zou ik gewoon lekker nog wat geven en kijken of ze daar tevreden van is.

aan bv zit geen limiet, en ik geloof heilig in voeden op verzoek, dus als je denkt dat ze nog wat trek heeft gewoon lekker geven hoor.

MamaVanDarcy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 48
Punten : 59
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Pien ma 1 aug 2011 - 9:00

Ze drinkt niet aan de borst, alleen uit de fles. Dat is dus het lastige... Mijn man loopt nu rondjes met de kinderwagen in huis Cry

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Printje ma 1 aug 2011 - 9:01

Wij mochten iedere dag met 10cc 'ophogen' zeg maar, dus misschien heeft jullie meisje dan toch wel gewoon honger. Ons mannetje kreeg trouwens wel flesvoeding.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 9:02

Pien schreef:Ze drinkt niet aan de borst, alleen uit de fles. Dat is dus het lastige... Mijn man loopt nu rondjes met de kinderwagen in huis Cry

Dat maakt toch helemaal niks uit? Toen ik met de borstvoeding stopte, ben ik gewoon gaan flesvoeden op verzoek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  MamaVanDarcy ma 1 aug 2011 - 9:02

ookal geef je het uit de fles, dan zit er nog geen limiet aan, dus lekker geven hoor, wij eten ook als we honger hebben smile

MamaVanDarcy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 48
Punten : 59
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Pien ma 1 aug 2011 - 9:02

Limburg85 schreef:R. moest minimaal om de 3 uur gevoed worden (ook 's nachts) waardoor die op 8 voedingen per dag uitkwam. Het zou dus kunnen bij je meisje dat het te weinig is.
Maar wat was zijn lichaamsgewicht? Zij zat ook op 8 voedingen maar omdat ze qua lichaamsgewicht gewoon goed zit heeft ze er geen 8 nodig

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 9:02

Ik zou haar lekker wat melk geven, waarschijnlijk heeft ze daar gewoon behoefte aan. Ook ik gaf afgekolfde borstvoeding en ik heb mezelf nooit aan een schema gehouden, gewoon gevoed op verzoek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Printje ma 1 aug 2011 - 9:03

Over die 8 voedingen.. ik mocht er idd ook niet meer als ik geloof 7 geven, geen idee meer waarom maar de eerste week kwamen wij ook op een fles teveel uit.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Smaragdje ma 1 aug 2011 - 9:04

Maar als je gekolfde borstvoeding geeft, hoeft er toch ook geen limiet aan te zitten. Ze krijgen in principe het zelfde als wanneer ze aan de borst zouden drinken en daar mogen ze ook van drinken zoveel als ze willen. Als je denkt dat ze honger heeft, zou ik het haar dus gewoon geven.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 9:04

Pien schreef:
Limburg85 schreef:R. moest minimaal om de 3 uur gevoed worden (ook 's nachts) waardoor die op 8 voedingen per dag uitkwam. Het zou dus kunnen bij je meisje dat het te weinig is.
Maar wat was zijn lichaamsgewicht? Zij zat ook op 8 voedingen maar omdat ze qua lichaamsgewicht gewoon goed zit heeft ze er geen 8 nodig

Je pint je teveel vast op regeltjes, elk kindje is daar anders in. D. vroeg de ene dag om tien voedingen en de andere dag om zeven voedingen, bij wijze van. Gaat zich vanzelf regelen en dan komt er wel een ritme in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Penélope ma 1 aug 2011 - 9:04

Veel kraamverzorgsters werken met het advies 10 cc per dag ophogen. ik vind 60 cc iets weinig en denk ook dat ze honger heeft. Ik zou haar bij de volgende fles iets meer aanbieden.
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Limburg85 ma 1 aug 2011 - 9:04

Pien schreef:
Limburg85 schreef:R. moest minimaal om de 3 uur gevoed worden (ook 's nachts) waardoor die op 8 voedingen per dag uitkwam. Het zou dus kunnen bij je meisje dat het te weinig is.
Maar wat was zijn lichaamsgewicht? Zij zat ook op 8 voedingen maar omdat ze qua lichaamsgewicht gewoon goed zit heeft ze er geen 8 nodig

R. was wel een stuk lichter, dat is waar maar ik zou haar toch of meer melk per keer aanbieden of vaker een flesje. En het is denk voor jullie meisje ook 'wennen' om thuis te zijn.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Flip Fluitketel ma 1 aug 2011 - 9:05

Ik heb ook altijd afgekolde BV gegeven via de fles en gaf ook gewoon op verzoek.soms 7x andere x 9. Als ze echt huilerig was en het leek op een hongergevoel sabbelen op je vinger e.d.. gaf ik soms extra bij in het flesje of we gaven een extra voeding.

Is ze niet tevreden met een (fop)speen? Lees het al.....niet dus! Ik zou gewoon extra flesje geven.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Bruintje Beer ma 1 aug 2011 - 9:12

Ik geef ook afgekolfde bv op verzoek. Mijn mannettje was ook ontevreden toen we ons aan een schema hielden. Wij geven nu op verzoek. Hij kreeg in het begin 90cc dat was niet genoeg voor hem. Toen zijn we hem 120 gaan geven toen was hij tevreden. Vandaag bij CB geweest en mogen hem al 150cc geven.

Ik zou proberen om op verzoek te gaan voeden en wat meer in het flesje te doen bijv 90cc misschien is ze dan gauwer tevreden.

Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Pien ma 1 aug 2011 - 9:13

Nee, een fopspeen neemt ze eventjes en dan is het ook weer zo gedaan... Ze ligt nu even te slapen, rondjes in huis lopen heeft gewerkt! Het is zo lastig, ik krijg van iedereen te horen dat we echt minstens 3 uur tussen de voedingen moeten laten zitten, we worden gek van alle verschillende verhalen steeds!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Smaragdje ma 1 aug 2011 - 9:15

Pien schreef:Nee, een fopspeen neemt ze eventjes en dan is het ook weer zo gedaan... Ze ligt nu even te slapen, rondjes in huis lopen heeft gewerkt! Het is zo lastig, ik krijg van iedereen te horen dat we echt minstens 3 uur tussen de voedingen moeten laten zitten, we worden gek van alle verschillende verhalen steeds!

Hier werd gezegd dat er maximaal 3 uur tussen mocht zitten in het begin. Lijkt mij dat het daarbij niet uit maakt of je gewoon aan de borst borstvoeding geeft of uit een flesje. Dat kan ik ook mis hebben hoor..

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Bruintje Beer ma 1 aug 2011 - 9:16

Je moet doen wat jezelf ingeeft en niet op andere afgaan. Als ze honger heeft dan heeft ze honger. En het is niet erg als ze wat laat staan. Als je meisje maar tevreden is.

Fijn dat ze slaapt. Het is even kijken wat jullie meisje prettig vindt.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Liadan ma 1 aug 2011 - 9:16

Ik kan me voorstellen dat je onzeker wordt door alles wat wordt gezegd. Ik voed onze zoon zelf op verzoek en hij drinkt soms na 1,5 uur en soms na 4 uur (ook borstvoeding maar wel aan de borst). Ik zou je meisje gewoon lekker drinken geven als je denkt dat ze honger heeft. Zoals hier al gezegd is, kan je borstvoeding niet teveel geven. En als ze geen honger heeft dan merk je dat waarschijnlijk ook snel genoeg.

Wat fijn trouwens dat jullie meisje lekker thuis is!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Sjaantje ma 1 aug 2011 - 9:17

Pien, ik heb geen verstand van voedingen dus daar ga ik ook niks over adviseren. Maar ik wil alleen even zeggen dat ik het super vind dat ze lekker thuis is bij papa en mama en ik hoop dat jullie nu eindelijk ongestoord van elkaar kunnen gaan genieten.

Dikke knuffel! hug
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagtekens bij hoeveelheid voeding... Empty Re: Vraagtekens bij hoeveelheid voeding...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum