Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vraag over flesvoeding

+9
Annemie
Puggle
kwak
tweeling
studiebol
Clapperdie
Limburg85
Manderijn
slaatje
13 plaatsers

Ga naar beneden

vraag over flesvoeding Empty vraag over flesvoeding

Bericht  slaatje di 15 jan 2013 - 7:12

Als mijn zoontje straks geboren is, ga ik flesvoeding geven. Hoe lang van te voren hebben jullie de flesvoeding aangeschaft, voor welke voeding hebben jullie gekozen en waarom?
Verder vroeg ik me ook af of ik flesjes en voeding in de vluchtkoffer moet stoppen.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

vraag over flesvoeding Empty Re: vraag over flesvoeding

Bericht  Manderijn di 15 jan 2013 - 7:16

Het ziekenhuis verstrekt je flesjes en voeding, dus je hoeft niet mee te nemen. Er zijn mensen die dat wel doen,maar het is niet verplicht zeg maar.
Ik zou wel vanaf een week of 36/37 voeding in huis willen hebben, just in case.
Bij de oudste altijd nutrilon gebruikt, en voor de 2e eigen merk van de Jumbo. Beide erg tevreden over.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

vraag over flesvoeding Empty Re: vraag over flesvoeding

Bericht  Limburg85 di 15 jan 2013 - 7:17

Tegen het einde van de zwangerschap.

De eerste heeft Nuttilon gehad en deze Kruidvat merk.

Ik had wel een flesje mee zodat ze daar aan kunnen wennen, geen andere voeding, in het zh krijgen ze Nutrilon.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

vraag over flesvoeding Empty Re: vraag over flesvoeding

Bericht  Clapperdie di 15 jan 2013 - 7:20

Ik had niets in huis. In het ziekenhuis kreeg T. Een flesje en toen hebben we 2 kant en klaar pakjes gehaald uit de automaat in het ziekenhuis. De volgende ochtend heeft mijn vriend Nutrilon gehaald. Toen we op stap 2 over gingen hebben we Albert Heijn merk gedaan. Soms nog Nutrilon als we geen boodschappen doen bij de Albert Heijn.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

vraag over flesvoeding Empty Re: vraag over flesvoeding

Bericht  slaatje di 15 jan 2013 - 7:26

Dus eigenlijk is het beter om af te wachten wat hij in het zh krijgt, en hoe hij daarop reageert? Want dat is per baby verschillend toch?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

vraag over flesvoeding Empty Re: vraag over flesvoeding

Bericht  studiebol di 15 jan 2013 - 7:26

Ik kan niet op alles antwoorden, maar wij hebben eerst speciale melk voorgeschreven gekregen en daarna zijn wij gewoon over gestapt op de kruidvat melk en dat is altijd goed gegaan.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraag over flesvoeding Empty Re: vraag over flesvoeding

Bericht  tweeling di 15 jan 2013 - 7:27

Ik ben na 3 wkn fv gaan geven, ik zou je eigen flesje meenemen, kan de baby er alvast aan wennen. Als je een ander merk voeding wil geven zou ik dat ook meenemen, overstappen kan problemen geven met de ontlasting.
Vanaf 36/37 wkn zou ik alles in huis halen
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vraag over flesvoeding Empty Re: vraag over flesvoeding

Bericht  slaatje di 15 jan 2013 - 7:28

Dank voor de antwoorden. Ik zat er zelf aan te denken om hem kv voeding te geven. Ik kan dus heb beste een eigen flesje en wat van die voeding meenemen? Staat er ook op de pakken welke voor pasgeborene zijn? Sorry voor de stomme vraag, ben echt nog een leek wat dat betreft. Haha.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

vraag over flesvoeding Empty Re: vraag over flesvoeding

Bericht  kwak di 15 jan 2013 - 7:31

Bij D. wou ik BV geven maar heb ik voor de zekerheid nog FV in huis gehaald omdat ik niet wist hoe het zou gaan lopen.
D. kreeg na 2 week volledige FV van kruitvat. Wij waren daar heel tevreden over en scheelt een hoop geld.
Ik heb gehoord dat de FV van nutrilon en KV uit de zelfde fabriek komen alleen dat ze in een ander doosje zitten.

Ik zou ook niet 100 flesjes van het zelfde merk aanschaffen. Het kan nl maar zo zijn dat jou kindje niet uit dat merk goed kan drinken maar een andere fles/speen nodig is.
Zo kon mijn schoonzus haar hele avent flessen set in de vuilnisbak gooien omdat mijn neefje daar absoluut niet uit kon drinken.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vraag over flesvoeding Empty Re: vraag over flesvoeding

Bericht  slaatje di 15 jan 2013 - 7:34

Wij hebben laatst de avent set in de aanbieding gekocht bij prenatal (vier flesjes) Geloof dat hier ook de flessen spenen bij zitten.
Ik had idd hetzelfde verhaal over de kv en nutrilon gehoord, vandaar dat ik er over zit te denken om die te geven, maar ik vind het wat lastig allemaal.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

vraag over flesvoeding Empty Re: vraag over flesvoeding

Bericht  tweeling di 15 jan 2013 - 7:36

slaatje schreef:Dank voor de antwoorden. Ik zat er zelf aan te denken om hem kv voeding te geven. Ik kan dus heb beste een eigen flesje en wat van die voeding meenemen? Staat er ook op de pakken welke voor pasgeborene zijn? Sorry voor de stomme vraag, ben echt nog een leek wat dat betreft. Haha.

Haha, ja dat staat er duidelijk op. Van 0-6 maanden. Very Happy
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vraag over flesvoeding Empty Re: vraag over flesvoeding

Bericht  Gast di 15 jan 2013 - 7:36

Limburg85 schreef:Tegen het einde van de zwangerschap.

De eerste heeft Nuttilon gehad en deze Kruidvat merk.

Ik had wel een flesje mee zodat ze daar aan kunnen wennen, geen andere voeding, in het zh krijgen ze Nutrilon.

Hier precies hetzelfde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vraag over flesvoeding Empty Re: vraag over flesvoeding

Bericht  kwak di 15 jan 2013 - 7:37

dan zou ik eerst voor KV voeding gaan, scheelt z'n 6 euro per pak en dat gaat hard!
maar goed, dat zou ik persoonlijk doen omdat toch alles door een hele strenge selectie gaat voordat het de winkel in mag dus ik denk dat KV, nutrilon of andere merken allemaal net zo goed zijn.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vraag over flesvoeding Empty Re: vraag over flesvoeding

Bericht  tweeling di 15 jan 2013 - 7:38

slaatje schreef:Wij hebben laatst de avent set in de aanbieding gekocht bij prenatal (vier flesjes) Geloof dat hier ook de flessen spenen bij zitten.
Ik had idd hetzelfde verhaal over de kv en nutrilon gehoord, vandaar dat ik er over zit te denken om die te geven, maar ik vind het wat lastig allemaal.

Die hebben wij ook, nu inmiddels de grotere flessen van avent. Maar bevalt hier prima.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vraag over flesvoeding Empty Re: vraag over flesvoeding

Bericht  Puggle di 15 jan 2013 - 7:39

ik had een pak Friso in huis gehaald, maar in het zh kreeg ze nutrilon. Ik ben dat toen zelf blijven geven toen we thuis kwamen. Ze krijgt het nu nog. Ik had verder niks van flesjes mee genomen. Ze kreeg het dar in een kant en klaar flesje van nutrilon.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

vraag over flesvoeding Empty Re: vraag over flesvoeding

Bericht  Annemie di 15 jan 2013 - 7:47

Toen mijn zoontje geboren was en we 4 dagen later thuis kwamen heeft mijn vriend smiddags voeding gehaald, ik had er ook geen verstand van, dus heb ook gekeken wat hij in het ziekenhuis kreeg. Dit keer zal ik het van tevoren kopen, aangezien ik met fv wil beginnen, de vorige keer heb ik bv geprobeerd.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraag over flesvoeding Empty Re: vraag over flesvoeding

Bericht  Manderijn di 15 jan 2013 - 7:49

Onze jongste kreeg in het ziekenhuis ook nutrilon, maar thuis ben ik dit niet blijven geven. Als je er van uit gaat dat je 'gewoon' bevalt, dan kan het toch geen kwaad dat die 2 andere flesjes in het ziekenhuis van een ander merk zijn? Idem met een flesje. Na 2 voedingen is je baby niet gewend aan 1 soort speen denk ik hoor.
Onze oudste is geboren met een keizersnee, 5 dagen in het ziekenhuis geweest, en dus wel bij de nutrilon gebleven. Maar dan hebben ze ook al aanzienlijk veel meer voedingen gehad.
Ik had ook een hele startersset van Avent aangeschaft, maar die spenen waren veel te lomp voor mijn 'fijne' baby, dus dat is ook maar afwachten of je de juiste flesjes hebt.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

vraag over flesvoeding Empty Re: vraag over flesvoeding

Bericht  Supertalentje di 15 jan 2013 - 8:04

Ik had geen kv in huis, 1 avent fles uit een gratis pakket geloof ik. In het zkh kreeg hij Nutrilon, dus toen de bv niet lukte heb ik dat gekocht en krijgt hij nu nog. In het zkh kreeg hij wel hypoallergeen, na een paar weken ben ik overgestapt op Omneo ivm krampjes.
Als je het zeker weet zou ik iig hypo allergeen halen (geen motivatie, mijn gevoel).

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vraag over flesvoeding Empty Re: vraag over flesvoeding

Bericht  Sun88 di 15 jan 2013 - 8:05

Bij ons werd tijdens de rondleiding op de kraam afdeling gezegd dat merk niet uitmaakt, in het ziekenhuis hadden ze friso en nutrilon. Maar onze baby kreeg een kant en klaar flesje van nutrilon, heel klein mini flesje met opdruk van nutrilon, wegwerp zegmaar. Na aantal weken overgestapt op kruidvat, stuk goedkoper, sinds vandaag friso pepti, maar als hij geen kma heeft ga ik gewoon weer kruidvat gebruiken, bevalt erg goed!
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

vraag over flesvoeding Empty Re: vraag over flesvoeding

Bericht  Tania di 15 jan 2013 - 8:09

Hypoallergeen hoef je alleen te gebruiken als er allergieen of astma in je familie voor komt. Dan is de kans op koemelkallergie veel groter en kun je dus beter starten met hypoallergene voeding.
Ik zou zelf wel een flesje meenemen want dan went je baby daar meteen aan, maar het hoeft niet omdat ze het in het ziekenhuis ook hebben.

Welk merk je neemt maakt niet zoveel uit, het handigste is om een merk te nemen wat voor jou makkelijk te halen is. Als je kindje er toch niet goed op reageert kun altijd nog wat anders halen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraag over flesvoeding Empty Re: vraag over flesvoeding

Bericht  Supertalentje di 15 jan 2013 - 8:13

Ik heb me hier weer laten vertellen dat ha niks doet voor kma, maargoed, das een ander verhaal. Mijn broertje had een voedselintolerantie en allergisch voor geur-kleur- en smaakstoffen, dat was idd de motivatie (zo snel je dingen vergeet Wink)

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vraag over flesvoeding Empty Re: vraag over flesvoeding

Bericht  Sun88 di 15 jan 2013 - 8:19

Supertalentje schreef:Ik heb me hier weer laten vertellen dat ha niks doet voor kma, maargoed, das een ander verhaal. Mijn broertje had een voedselintolerantie en allergisch voor geur-kleur- en smaakstoffen, dat was idd de motivatie (zo snel je dingen verg
eet Wink)

volgens mij is ha ter voorkoming van kma, maar als je kind kma heeft, is ha niet goed, zijn de eiwitte niet genoeg verknipt
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

vraag over flesvoeding Empty Re: vraag over flesvoeding

Bericht  Tania di 15 jan 2013 - 8:19

Supertalentje schreef:Ik heb me hier weer laten vertellen dat ha niks doet voor kma, maargoed, das een ander verhaal. Mijn broertje had een voedselintolerantie en allergisch voor geur-kleur- en smaakstoffen, dat was idd de motivatie (zo snel je dingen vergeet Wink)

Als je kindje al koemelkallergie heeft dan heeft HA geen zin meer maar ze raden het aan om de kans kleiner te maken dat baby's het ontwikkelen als ze zo klein zijn. Of dat wel of niet echt zo is weet ik niet, daar heb ik me niet zo in verdiept.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraag over flesvoeding Empty Re: vraag over flesvoeding

Bericht  Shopaholic di 15 jan 2013 - 8:36

Wij zijn bij de 2e direct gestart met flesvoeding. De voeding had ik een paar dagen van te voren gehaald, maar op het ziekenhuis hier krijg je gewone voeding van het ziekenhuis, dit was van Nutrilon de hypo-allergeen versie. E. kreeg maar hele kleine beetje, 15cc per keer.

Eenmaal thuis zat ze al vlot op 30CC en zo verder, einde van de kraamweek op 60cc.

Wij hebben gekozen voor Etos eigenmerk voeding, gewoon omdat het goedkoop is. Dit hadden we met onze oudste ook en was er tevreden over. Ik vind de kruidvat voeding wat dikker en moeilijker door de speen komen van difrax, maar dat is dus mijn eigen ervaring. Ik vind de etos voeding wat dunner.'

Ik had wel mijn eigen fles bij me, was niet nodig dus.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

vraag over flesvoeding Empty Re: vraag over flesvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum