Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik ga het toch maar proberen...

+12
Zwoesj
Bruintje Beer
Winegum
Chocolate Cookie
SleepingBeauty
girli
Lotus
Zwerver
Pannetoet
Merai
Try
Sterre
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Ik ga het toch maar proberen... - Pagina 2 Empty Re: Ik ga het toch maar proberen...

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 10:47

Ik ben vandaag naar 5 kamers gaan kijken. Drie kamers die op een steenworp afstand van het station liggen (in 1 huis) en de huurprijzen liggen tussen €475 en de €497 ter grootte van rons de 20m2... :shock: Daar komt nog bij dat ik van die Rotsvast 3 keer de huur moet betalen in het eerste maand. (borg en service kosten) Dan heb ik ook nog 3 kamers bekeken van min €315 ter grootte van 19m2. Wat opzich nog redelijk is. Daar komt ook nog bij dat ik aan de verhuurder geen borg of service kosten hoef te betalen.

Bij de peperdure kamers krijg ik ook werkelijk waar voor het geld: iedere kamer heeft zn eigen koelkast, fornuis en afzuigkap in de keuken... .

Het is nu een kwestie van kiezen: ga ik voor luxe grote kamers of toch maar voor de iets kleinere kamer?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ga het toch maar proberen... - Pagina 2 Empty Re: Ik ga het toch maar proberen...

Bericht  Tiana di 15 feb 2011 - 19:04

Ik ben toevallig ook aan het rondkijken en ook via Rotsvast. Bij hen (Tilburg) was het zo dat je brutoloon gelijk moet zijn aan ongeveer 3 keer de huur. We hadden samen even gekeken naar de beschikbare woningen en er is een 2-kamer appartementje met eigen badkamer en dakterras, je moet alleen de wc met 1 vrouw/meisje delen en de badkamer met 2 vrouwen/meisjes. Hij kost 475 euro per maand maar ik heb netto maar net 1000 euro (bijbaantje + stufi met lening) en toen ging hij er nog een bruto bedrag van maken en er kwam uit dat ik 450 euro kan uitgeven volgens hun normen. Toen zei hij dat hij er die 25 euro wel af kon praten en ik mag vrijdag gaan bezichtigen Very Happy!
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 22:38

Dat geld ook voor mij stylgirl. In verhouding is onze financiele situatie hetzelfde (ik heb ook stufi, stagevergoeding, uitwonende beurs(?) en bijbaan) en hebben we allebei voor hetzelfde bedrag een kamer(s) op het oog. Financieel gezien zou het mij ook uit moeten komen. Mijn vader is bereid twee keer de huur voor mij te betalen. En dat ik dus zelf de eerste maand huur betaal. Maar desondanks ben ik wel nog steeds aan het twijfelen of het wel financieel verantwoord is.

Moeilijk hoor.

Gast
Gast

Bericht  Tiana wo 16 feb 2011 - 6:16

Met dat laatste zit ik ook enorm in mijn maag! De bemiddelingskosten en zo zijn toch weer weg gegooid geld in principe..
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 8:22

Ja precies. Ik vind het teveel, maar mn vader wilt er wel voor garant staan. Maar ik vind het ook weggegooid geld. Zo duur dat het is. Ik vind het sowieso bizar dat ze nog een keer huur er boven op vragen voor "servicekosten". Ik heb er mijn gevoel over.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 10:48

Ik heb eens goed met mn vader gepraat en ik heb mijn keuze gemaakt over welke kamer ik ga nemen. Ik ga mn gevoel volgen. De superduredeluxe kamer van €475 gaat m toch niet worden als ik financieel bewust wil leven.

Ik ga voor een iets kleinere kamer voor iets minder luxe voorzieningen. Dan maar iets simpeler en ik hoef ook geen borg te betalen. Dus dan wordt het toch 19m2 voor €315.

Gast
Gast

Bericht  Snoes wo 16 feb 2011 - 19:07

Wat fijn dat je een keuze hebt gemaakt Bitterkoek. 315 euro is ook een mooie prijs!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Winegum wo 16 feb 2011 - 22:01

Wat leuk en spannend zeg! Wanneer kun je erin?

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 22:22

Ik kan er per 1 april in. smile Dus tot die kan ik nog eventjes wat spulletjes uitzoeken. smile

Gast
Gast

Bericht  Winegum wo 16 feb 2011 - 22:50

Wat leuk! En inderdaad, het is niet al te snel. Zo kun je rustig p je gemak alles regelen en kopen. Heel veel plezier met de voorbereidingen, en veel geluk in je huisje Very Happy

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 22:55

Ja dank je! Ik heb er nu al zin in. smile

Gast
Gast

Bericht  Snoes do 17 feb 2011 - 9:26

Oh, wel fijn dat je nog een anderhalve maand hebt, anders is het ook plots zo snel he!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 10:20

Snoes schreef:Oh, wel fijn dat je nog een anderhalve maand hebt, anders is het ook plots zo snel he!

Zeker weten. Dan kan ik nog wat spulletjes uitzoeken. smile

Gast
Gast

Bericht  Zininzon do 17 feb 2011 - 10:43

Goed nieuws! En dapper dat je het doet!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Jeanette do 17 feb 2011 - 21:53

Wat leuk zeg! Nu lekker spulletjes shoppen! Very Happy
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Tiana vr 18 feb 2011 - 5:37

En heb je dan een studio met eigen badkamer en keuken of gewoon een kamer en moet je de badkamer of keukentje?
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 9:02

Gewoon een kamer. De badkamer en de keuken moet ik delen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: