Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toch maar nee gezegd

+3
TukTuk
Caresses
Sweety
7 plaatsers

Ga naar beneden

Toch maar nee gezegd Empty Toch maar nee gezegd

Bericht  Sweety zo 18 maa 2012 - 22:41

Ik had in januari een brief binnen gekregen dat ik aanmerking kwam voor een nieuwbouw woning. Omdat ik sinds september mijn eigen huisje heb had ik niet veel zin om weer te gaan verhuizen. Mijn ouders raden aan om toch te gaan reageren want tja, je weet maar nooit. Nou zo gezegd, zo gedaan, ik gereageerd en jawel ik heb een woning! Van de 19 huurwoningen heb ik bouw nummer 17! Ik moest aangeven of ik er interesse in had, huur was €490, heel leuk huis, grote woonkamer, open keuken, grote tuin, 2 slaapkamers op de 1ste verdieping, badkamer met toilet en douche, vaste trap naar 2e verdieping met een grote kamer en een deur naar het dakterras. Helemaal geweldig! Laatste loonstrook ingeleverd en nog wat papieren. Toen ging mijn winkel dicht, in februari ging het bedrijf failliet waardoor ik dus geen salaris heb ontvangen van de maand februari. Ik heb nog geen werk, ik zit nu in de ww en het geld dat ik nog krijg van het bedrijf krijg ik vanaf nu binnen 4 weken. Ik werd donderdagochtend gebeld door de woningbouw dat ik al kon komen tekenen voor de woning. Dat is snel dacht ik nog maar ok. Aankomende maandag kon ik komen tekenen en vrijdag de 23ste is een dag voor het kiezen van keukenblad enz. Ik kreeg zaterdag de brieven binnen van de woningbouw, daar zit het contract ook in. Beetje huiverig begon ik met lezen en ja hoor, ik moet een borg betalen van €150 en gelijk de eerste maand huur die is verhoogd naar €510, als ik nog aanpassingen wil in de keuken dan moet ik daar ook 25% van aanbetalen! Ik heb dat geld gewoon nu niet, heb geen werk, ik ben al begonnen aan mijn spaargeld waar ik nog een beetje op heb staan... Mijn ouders zeiden dat ik maar moest nadenken of ik dat wel wil want ik moet toch rustiger aan gaan doen enz. Vandaag ben ik geweest bij de woningbouw en ik hoefde niet de maand huur te betalen alleen de borg. Ik had toch getekend en ik belde me ma op. Kreeg me pa aan de lijn, uitgelegd hoe het zat, kreeg ik een hele preek te horen. Over dat ik dom/achterlijk was, niet had nagedacht, stom ben dat ik niet naar de toekomst kijk. Uiteindelijk ben ik terug naar binnen gegaan en heb gezegd dat ik het toch niet wil omdat mijn toekomst zo onzeker is. En dat is het natuurlijk ook gewoon... Misschien stom van me geweest om überhaupt te tekenen voor de woning, maar ik wilde zo graag dat het de goede kant op zou gaan met me ipv alleen maar de slechte kant. Ik kan me soms echt heel verdrietig voelen als ik naar mijn leven kijk hoe het nu loopt.... Cry

Ik heb nu ook een leuke woning hoor, daar niet van en ik ga het hier nu opknappen en dat wordt ook wel leuk. Maar toch, het gevoel...
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar nee gezegd Empty Re: Toch maar nee gezegd

Bericht  Caresses zo 18 maa 2012 - 22:44

Ik snap dat je er van baalt. Is je huidige huur veel goedkoper dan?

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  TukTuk zo 18 maa 2012 - 22:46

Vind het een beetje rare reactie van je ouders.. Zo;n huis is toch ook investering in de toekomst? Is je huidige hier nu zoveel lager dan? Sowieso heb je recht op huurtoeslag, en je hebt straks toch WW? Als je je huidige woning moet opknappen gaat er toch ook geld in zitten?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sweety zo 18 maa 2012 - 22:47

Ja heb nu een huur van 298 en ik zou straks een huur van 510 hebben. Ik krijg dan wel huursubsidie maar weet niet hoeveel precies.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk zo 18 maa 2012 - 22:48

Sweety schreef:Ja heb nu een huur van 298 en ik zou straks een huur van 510 hebben. Ik krijg dan wel huursubsidie maar weet niet hoeveel precies.

Misschien was het slim geweest om dat even uit te zoeken dan smile
Onze huur werd verhoogd van 200 naar 385, door de huurtoeslag gingen wij netto maar 30 euro per maand meer betalen..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  TGR zo 18 maa 2012 - 22:48

Hebben je ouders niet teveel invloed op je vraag ik me af.

Als jij dit nodig hebt voor jezelf en daardoor weer de dingen wat zonniger leert inzien, dan komt het wel goed hoor. Toen ik naar mijn eerste woning ging, zag ik ook beren op de weg. Ik had amper werk en mijn vader bleef maar zeggen dat ik lekker thuis moest blijven wonen.

Uiteindelijk toch in die woning gaan wonen zorgde ervoor dat ik veel meer zin kreeg in alles. Heb een leuke baan gekregen, studie begonnen, vrienden gemaakt.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Sweety zo 18 maa 2012 - 22:49

AngelNyn schreef:Vind het een beetje rare reactie van je ouders.. Zo;n huis is toch ook investering in de toekomst? Is je huidige hier nu zoveel lager dan? Sowieso heb je recht op huurtoeslag, en je hebt straks toch WW? Als je je huidige woning moet opknappen gaat er toch ook geld in zitten?
Eigenlijk hoef ik in deze woning alleen nog mijn plinten te leggen en eventueel nog de kleine kamer behangen. Oh en de gang verven. Maar verder ben ik klaar in deze woning. ( balkonnetje gezellig maken maar dat zijn de kosten niet )
Mijn ww is erg laag nu, mijn vaste lasten zijn nu ongeveer 650 en de ww zal misschien 850 zijn wat ik krijg. Dat houdt in dat ik dus 200 heb voor de rest van de maand om van rond te komen. En daar moet ik dan ook nog van gaan sparen voor de verhuizing van de nieuwe woning.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Le Chat Noir zo 18 maa 2012 - 22:55

Ik denk dat het gezien de omstandigheden inderdaad verstandiger is om niet te verhuizen. 200 euro maakt dan echt wel een groot verschil per maand, ook al is het netto misschien minder door je huurtoeslag. Je moet sowieso ook weer dingen doen aan de woning.
Okee, je vindt hopelijk wel snel weer een andere baan, maar je wilt toch ook niet in de schulden komen of steeds in de stress zitten. Het maakt wel verschil of je een redelijk riante spaarrekening hebt, dan had ik het misschien toch gedaan.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Sweety zo 18 maa 2012 - 23:00

TGR schreef:Hebben je ouders niet teveel invloed op je vraag ik me af.

Als jij dit nodig hebt voor jezelf en daardoor weer de dingen wat zonniger leert inzien, dan komt het wel goed hoor. Toen ik naar mijn eerste woning ging, zag ik ook beren op de weg. Ik had amper werk en mijn vader bleef maar zeggen dat ik lekker thuis moest blijven wonen.

Uiteindelijk toch in die woning gaan wonen zorgde ervoor dat ik veel meer zin kreeg in alles. Heb een leuke baan gekregen, studie begonnen, vrienden gemaakt.
Misschien ook wel hoor dat ze veel invloed hebben op me. Ze proberen me te helpen en ze willen graag dat het goed komt met me. Mijn vader heeft me nu ook geld geleend/gegeven voor de huur van deze woning. Zodat ik dat straks kan betalen. Ik weet wel dat ze het goed bedoelen en dat ze het beste met me voor hebben, maar het werd nu even heel lullig gebracht.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Sweety zo 18 maa 2012 - 23:04

Le Chat Noir schreef:Ik denk dat het gezien de omstandigheden inderdaad verstandiger is om niet te verhuizen. 200 euro maakt dan echt wel een groot verschil per maand, ook al is het netto misschien minder door je huurtoeslag. Je moet sowieso ook weer dingen doen aan de woning.
Okee, je vindt hopelijk wel snel weer een andere baan, maar je wilt toch ook niet in de schulden komen of steeds in de stress zitten. Het maakt wel verschil of je een redelijk riante spaarrekening hebt, dan had ik het misschien toch gedaan.
Dat is het dus ook, ik had genoeg op mijn spaarrekening staan, maar omdat het bedrijf in februari failliet is gegaan moest ik dus beginnen aan mijn spaarrekening. Heb dus ook nu geld gehad/geleend van mijn ouders. En heb nog wel geld op mijn rekening, maar de verhuizing gaat ook een hoop kosten. Veel meer als wat ik nu in mijn huisje nog moet doen.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Esperanza zo 18 maa 2012 - 23:20

Wat lastig zeg Sweety. Ook vervelend dat je vader zo reageerde. Ik weet niet hoe je ouders verder zijn, maar bij komt het over dat ze gewoon heel erg bezorgd zijn en bang zijn dat je jezelf in de schulden werkt, en daar lijkt me opzich niets mis mee, maar ze hadden het wel anders kunnen brengen.

Vanuit mijzelf gezien, denk ik dat het een goede beslissing is dat je het niet gedaan hebt. Zelf kan ik echt niet tegen onzekerheden. Als ik wist dat ik binnen 1 of 2 maanden een baan zou hebben dan is het nog wel te over zien, maar in dit geval weet je het niet. En met het inkomen wat je nu hebt kun je het gewoon echt niet betalen en wat de toekomst brengt weet je ook niet.

Ik kan me voorstellen dat het een ontzettende teleurstelling is, zeker in de positie waarin je nu zit. Als ik jou was, zou ik van het huisje dat je nu hebt iets leuks maken, zodat je je daar helemaal op je plek voelt. Verder alles een beetje voor jezelf op orde brengen, en hopelijk vind je snel een nieuwe baan.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  slaatje ma 19 maa 2012 - 3:58

Wat balen Sweety. Ik denk dat je ouders uit bezorgdheid zo gereageerd hebben, maar denk dat de manier waarop niet helemaal leuk over is gekomen. Denk dat je er goed aan hebt gedaan het niet te doen. Als je straks weer een leuke baan hebt, en weer wat meer geld hebt en kunt ademen, kun je altijd nog de keuze en stap maken om te gaan verhuizen. Een verhuizing kost hoe dan ook geld. Of er nu veel moet gebeuren of niet. Je moet ook je spulletjes vanuit je huidige woning naar je nieuwe krijgen.

Ik hoop dat je snel weer lekker aan de slag kunt gaan. xxx
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Sweety ma 19 maa 2012 - 6:00

Ze zijn ook bezorgd dat ik mezelf in de schulden zal werken. Ik weet wel dat ze het goed bedoelen maar het kwam er gewoon erg rot uit. Zeker van mijn vader. Ik denk dat het inderdaad wel een goede keuze was om het toch niet te doen, maar toch baal ik even. Ik hoop ook dat er snel wat op mijn pad komt, heb alweer 3 sollicitaties de deur uit gedaan, nu maar hopen dat ik daar wat op hoor.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 6:10

Wat onwijs kut zeg... Rot ook dat je vader zo tekeer ging, dat lijkt me niet de bedoeling. Ik kan me wel voorstellen dat hij je wil behoeden dat je in de problemen raakt. Je hebt nu echt een leuk huisje en een heel lage huur, wow! Het andere huis klinkt geweldig maar vergeet niet wat je nu hebt. Een nieuwe baan ga jij echt heus wel vinden. Je toekomst lijkt nu wat onzeker maar er liggen voor jou ook heus wel nieuwe dingen op de plank. En dan heb je wel wat meer geld te besteden dan als je dat nieuwe huis had genomen. Dat is ook echt wel wat waard. hug

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 6:19

Zonde zeg!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud