Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toch maar wel een schoonmaakster?

+24
Pandora
Raindrop
Miss G
blondje1313
Lynn_
Limburg85
nina
marjoleinnn
Snoes
Ooh La La!
minoessepoes
Barbabella
Paper Crown
banjer49
Bosjesvrouw
rapa nui
Mamsie
Pompoen
Pien
Susan
Dolphinne
girli
Mizz_S
Rush
28 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? Empty Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 22:02

Aangezien ik 32 uur werk, mijn 40 uur. Ik als ik thuis ben, zoals vandaag (moet vanavond weer werken), ik alleen maar met het huishouden bezig ben.
Maar mijn vriend vindt het onzin, nu had ik net mijn moeder aan de telefoon, die zei ook al, waarom neem je geen schoonmaakster voor 2 a 3 uurtjes in de week? Ja dat vond ik ook al een goed idee, maar P vindt het niks.
Maar ja, meneer doet ook niet zo heel veel in het huishouden.
Wat zouden jullie doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 22:05

Ik zou het zeker doen! Ook lekker makkelijk van je vriend, hij hoeft toch niet het meeste te doen. Als je vrij en lekker thuis bent, is het niet leuk de grote schoonmaak dingen te moeten doen. Dweilen is al best lastig als er kinderen rond lopen.


Laatst aangepast door Elodie op ma 22 aug 2011 - 22:07; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Rush ma 22 aug 2011 - 22:06

Ik zou het nooit doen, vind het al irritant als er een kopje verkeerd staat in de vaatwasser, laat staan dat er iemand door m`n huis gaat. No thanks. :shock:
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Mizz_S ma 22 aug 2011 - 22:09

Waarom niet? Het lijkt me nou ook niet echt de bedoeling dat jij in je vrije tijd altijd moet schoonmaken etc. Ik zou gewoon tegen je vriend zeggen dat hij anders zelf ook een keer de handen uit de mouwen kan steken als hij er zo op tegen is.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  girli ma 22 aug 2011 - 22:12

Mizz_S schreef:Waarom niet? Het lijkt me nou ook niet echt de bedoeling dat jij in je vrije tijd altijd moet schoonmaken etc. Ik zou gewoon tegen je vriend zeggen dat hij anders zelf ook een keer de handen uit de mouwen kan steken als hij er zo op tegen is.
+ 1! Dit wou ik ook zeggen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Dolphinne ma 22 aug 2011 - 22:21

Ik zou als het financieel ook kan voor een schoonmaakster kiezen.

Vrienden van mij hebben dit sinds een paar maanden ook.
Zij heeft een nieuwe (full-time) baan en hij werkt (meestal) rond de 28 uur.
1 middagje is er nu een schoonmaakster in huis (en ik pas 1 middag in de week op hun 2 zoontjes).
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Rush ma 22 aug 2011 - 22:27

Dolphinne, hij werkt 28 uur en dan hebben ze een schoonmaakster? Hij heeft er toch ook wel tijd voor?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Susan ma 22 aug 2011 - 22:29

Lekker makkelijk om het onzin te vinden als je zelf niks in het huishouden doet. Ik zou het gewoon doen.

Ik vind het trouwens ook niet ter zake doen hoeveel uur iemand werkt, als je vindt dat je teveel tijd kwijt bent aan het huishouden en je kunt het je veroorloven dan moet je het lekker doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 22:36

als ik het kon betalen, dan was hier al lang een schoonmaakster in huis geweest, ondanks het feit dat ik niet fulltime werk en op zich genoeg tijd heb voor het huishouden. Hoe heerlijk is het als iemand de vervelende grote klussen doet en je het zelf alleen maar een beetje bij hoeft te houden!!

Wel jammer dat je vriend er zo negatief tegenover staat, terwijl hij weinig in het huishouden doet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Pien ma 22 aug 2011 - 22:50

Ik zou je man voor de keuze stellen, of helpen met het huishouden of een schoonmaakster! Je woont er samen, je werkt allebei, hebt samen 3 kids en daar hoort een druk huishouden bij!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Dolphinne ma 22 aug 2011 - 22:52

Rush schreef:Dolphinne, hij werkt 28 uur en dan hebben ze een schoonmaakster? Hij heeft er toch ook wel tijd voor?

Het scheelt in totaal 4 uur met Weetjewel wat betreft werk. En als zij hier het geld voor overhebben, waarom dan niet?
Hij doet inderdaad ook een deel van het huishouden (de boodschappen, was etc). Maar de schoonmaakster doet 1 keer in de week de grotere dingen.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Rush ma 22 aug 2011 - 22:53

Oh nouja, ik zou nooit een vreemde in m`n huis laten. En ik vind ook niet dat het veel tijd in beslag neemt, maar dat ervaart iedereen anders natuurlijk.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 22:54

Wij gaan het ook doen, werken allebei 40+ uur en heb gewoon geen zin het hele weekend te poetsen. Jij hebt ook nog eens 3 kids, geef je groot gelijk. Mijn tijd is me kostbaarder dan het geld dat een poetsvrouw kost.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 22:55

Als ik donderdag word aangenomen dan ga ik vier dagen werken. Ik heb mezelf beloofd dat we dan zo snel mogelijk een schoonmaakster gaan zoeken angel . Lijkt me heerlijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 22:57

Charlie schreef:Wij gaan het ook doen, werken allebei 40+ uur en heb gewoon geen zin het hele weekend te poetsen. Jij hebt ook nog eens 3 kids, geef je groot gelijk. Mijn tijd is me kostbaarder dan het geld dat een poetsvrouw kost.


Dat woord mag je van mij echt niet gebruiken, Charlie! Vind ik zo denigrerend klinken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 22:59

Ja ik baal er gewoon onwijs van dat ik op mijn dagen dat ik overdag thuis ben nog zoveel moet doen, meneer vergeet even dat ik 's avonds als hij de kids naar bed heeft gebracht nog een aantal uur aan het werk ben en hij op de bank ploft.
Daarbij is het financieel ook mogelijk, anders had ik het ook niet gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Rush ma 22 aug 2011 - 23:02

Ik zou eerder bij m`n vriend aangeven dat hij maar meer moet doen, als het hem dan teveel is, merkt hij misschien ook hoeveel jij er altijd aan doet en dan wil hij vast ook wel een schoonmaakster.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 23:04

Mijn vriend werkt 40 uren, ik 36 en wij hebben ook een schoonmaakster, al is het maar voor 1 à 2 x in de maand. Zij werkt dan 3 a 4 uren, ze gaat dan het hele huis door en doet de 'k*tklusjes'.
Ik vind het heerlijk. Natuurlijk moet ik wel iedere week de 'normale' schoonmaak doen, maar zo is het wel beter bij te houden.

Dus als je het kunt betalen en je wilt het allebei dan zou ik het doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 23:07

Minneke schreef:
Charlie schreef:Wij gaan het ook doen, werken allebei 40+ uur en heb gewoon geen zin het hele weekend te poetsen. Jij hebt ook nog eens 3 kids, geef je groot gelijk. Mijn tijd is me kostbaarder dan het geld dat een poetsvrouw kost.


Dat woord mag je van mij echt niet gebruiken, Charlie! Vind ik zo denigrerend klinken.

Sorry! Interieurverzorgster!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 23:09

Tuurlijk moet ik daarnaast nog stofzuigen, dweilen, wc schoonmaken enz, maar het is inderdaad meer voor de grotere dingen, zoals ramen lappen, afstoffen, badkamer, keuken goed schoonmaken enz.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Pompoen ma 22 aug 2011 - 23:10

Wij hebben een schoonmaakster uit pure noodzaak en het heeft gewoon fijne kanten en minder fijne kanten. Zo zijn er al een hoop dames de revue gepasseerd maar óf ze stoppen er mee óf wij vinden het maar niks. Ik ben wel minder kieskeurig geworden moet ik zeggen.

't Is ontzettend fijn om eens in de week weer een spik en span huis te hebben zonder dat je er zelf iets aan hoeft te doen. Wij vinden dat altijd een verademing.
Maar ik sluit me ook aan bij wat Rush zegt, als ik zelf niet zo'n chaoot was geweest en zo weinig energie had gehad en mijn man het had zien zitten om mijn deel gedeeltelijk ook over te nemen dan had ik misschien liever geen hulp gehad. Ik vind het erg lastig dat er een vreemde door mijn huis banjert, eigenlijk vooral als ik thuis ben trouwens, als ik niet thuis bent vind ik het prima, ik vertrouw de mensen die ik de sleutel geef wel. En ik vind het ook lastig dat de hulp het altijd anders doet dan jij zelf. In sommige gevallen is dat niet erg, maar ik heb ook gemerkt dat het soms best wel irritaties oplevert.

We hebben nu een drama van een hulp, we twijfelen heel hard of we haar gaan houden. Ze is nu 3 keer geweest, maar ze is volgens mij echt zwakbegaafd. Ze stelt zulke vreemde vragen! We twijfelen omdat ze wel goed betaalbaar is en redelijk goed schoonmaakt als je haar precies verteld wat ze moet doen. Maar we zijn bang dat we haar nooit alleen kunnen laten en dat we haar altijd zullen moeten blijven vertellen wat ze moet doen. Ze roept me namelijk om het kwartier met vragen, zelfs als ik een heel duidelijk lijstje maak.
Zo vroeg ze bijvoorbeeld afgelopen keer waar de emmers stonden. Nou ja kan gebeuren, al had ik haar dat de keren daarvoor dus ook al laten zien en toen had ze ze na afloop midden in de kamer laten staan.
Dus ik riep eerst: waar ze vorige keer ook al stonden. Maar dat wist ze echt niet meer dus toen heb ik het haar laten zien want ze wist ook niet meer waar de bijkeuken was.
En nog geen tien minuten later roept ze me weer en vraagt "waar dat ding om de vloer mee nat te maken" is. Eh dweil? Mop? Nou ja dus ik riep: "op de plek waar de emmers staan!" maar toen wist ze dus niet meer waar de emmers stonden!! En ook niet meer dat ik haar dat net had laten zien.

Maar goed ze levert ook hilarische verhalen op want twee weken geleden riep ze naar boven: "Er zit een teek op je poesje!"
Eh ja dus...haha en vervolgens was ze helemaal verwonderd dat ik dat zo maar weg kon halen en vond ze me een heel "handige tante".
Ze praat ook tegen me alsof ík hier de zwakbegaafde ben dus dat vind ik best lastig.

Maar goed, ik zou het zeker proberen, als je een goede hulp hebt is het heerlijk! Je kunt het beste via via een hulp proberen te vinden trouwens!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Rush ma 22 aug 2011 - 23:15

Haha Pompoen, wat een verhaal. Ja, misschien vertrouw ik mensen gewoon slecht, maar ik ken mensen die hadden een hele nette schoonmaakster, maar die bleek toch in hun spullen te snuffelen.

Plus inderdaad dat ik er heel slecht tegen kan als mensen het heel anders doen. laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 23:24

Onze schoonmaakster bevalt super, ze kan schoonmaken als de beste, maar in het begin deed ze ook allemaal dingetjes ongevraagd, zoals bijv. bed verschonen, was opvouwen, kastjes opruimen etc. Heel lief bedoeld allemaal en ik vond het eigenlijk wel leuk, maar mijn vriend kon er heel slecht tegen.
Dus toen hebben we met haar afgesproken dat ze alleen doet waarvoor we haar hebben aangenomen en dat is schoonmaken. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Mamsie ma 22 aug 2011 - 23:46

Doen! Ik ga het ook doen. Al is het maar 1x in de 2 weken voor de badkamer en keuken ofzo. Anders trek jij dit niet heel lang.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  rapa nui ma 22 aug 2011 - 23:46

Ik zou het zeker doen. Ik woon alleen en vind het daarom niet nodig maar kom nu af en toe al niet toe aan de echt grote schoonmaakklussen. Of niet aan toe komen: ik heb vaak andere prioriteiten. Als je zoals jij een drukke baan hebt en nog 3 jonge kinderen dan lijkt het me ideaal om voor een ochtend in de week iemand te hebben die eens de wat grotere klussen doet zodat je niet altijd achter de feiten aanloopt. De ramen lappen, badkamer eens extra goed doen, bij vrienden van me maakt ze ook de koelkast eens in de zoveel tijd schoon en de keukenkastjes van binnen. Dat laatste daar moet je dan tegen kunnen dan het net wat anders wordt neergezet maar het is dan wel schoon. Die vrienden hebben geen kinderen en haar man vond het eerst ook onzin maar wilde ook niet extra in huis werken dus was de beslissing toch nog wel snel gemaakt. En nu zijn ze er beiden erg gelukkig mee. We goede afspraken maken wat je verwacht en niet.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar wel een schoonmaakster? Empty Re: Toch maar wel een schoonmaakster?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum