Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Auto voor het huis

+16
rapa nui
Twellie
Parisienne
Guus
Lenthe
PiP
Roxi3
Elliot
Paper Crown
Blond
Ibbeltje
ExpressoB
sanne-84
Rush
Tania
M@niek
20 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Auto voor het huis - Pagina 2 Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  PiP zo 18 nov 2012 - 0:12

Ik maak meteen even gebruik van dit topic.
Wij hebben bij ons huis en parkeerhaven met meer dan genoeg plekken, nu staat daar sinds 2 maanden een vreemde auto.. Ik zit met gemak wel te twijfelen om de politie te bellen. Niet om de plaatsen, maar om het feit dat wij de auto nog nooit gezien hebben en hij nu al 2 maanden daar stil staat. Hebben ook al op rdw gekeken. Is gekeurd, verzekerd en niet als gestolen geregistreerd. Hij staat sinds eind juli op naam.
Zouden jullie in dit geval wel bellen?

En dan nog een vraag.
Op donderdag ga ik sporten, maar als ik dan terug kom staar de parkeerplaats helemaal vol.
Wat verderop wordt in een woonhuis yoga gegeven, daar zijn al die auto's van. Maar ik kan dus meestal mijn auto niet kwijt en moet dan toch wel een stukje verder de auto parkeren. Met je handen vol boodschappen is dit toch wel behoorlijk irritant en s morgens met de kinderen ook...
Ik weet dat parkeren vrij is, maar zijn er nog speciale regels mbt activiteiten in een woonwijk?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis - Pagina 2 Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Gast zo 18 nov 2012 - 5:43

Ik zou me er niet zo druk om maken. Scheelt een hoop energie. Zet je je auto lekker voor of achter die auto, of zelf 10 meter verderop. Als die weg weer klaar voor gebruik is lost het zich vast vanzelf op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis - Pagina 2 Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Lenthe zo 18 nov 2012 - 5:52

Pip, Ik zou eerst eens bij de buren informeren of zij weten van wie die auto is.

Bij mij in de straat hebben de buren van een paar huizen verderop (laten we zeggen BurenA) een oprit, maar ze zetten een van hun auto's altijd voor de deur van mijn directe buren (burenB).
BurenA wonen zelf in een bocht, dus kunnen niet voor hun eigen huis parkeren, maar echt 20 meter verderop ligt een parkeerplaats waar altijd wel een stuk of 3 lege plekken zijn. Ik zou als burenB me wel gaan ergeren aan die auto van burenA voor mijn huis. Het gebeurt namelijk zeer regelmatig en ook de visite van burenA parkeert altijd voor het huis van burenB. (ook al is de hele parkeertplaats van 20 meter verderop leeg)
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis - Pagina 2 Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Gast zo 18 nov 2012 - 6:01

Maar wat boeit het nou? Dan zet je toch zelf je auto op die parkeerplaats? Ik zou me er echt geen seconde druk over maken. Maar goed, als je buren het altijd doen terwijl ze een oprit hebben oke. Maar in het geval van de OP is het toch gewoon door die werkzaamheden? En bezoek van de buren zou ik me ook niet druk over maken, gaan vanzelf weer weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis - Pagina 2 Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Guus zo 18 nov 2012 - 6:07

Schrijf een brief naar de rijdende rechter, of laat john williams en kreukels froger langskomen om met een pijnlijk verbeten gezicht te bevestigen dat het echt niet zo kan Mad

Of koop een fiets, ook opgelost Yes
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis - Pagina 2 Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Parisienne zo 18 nov 2012 - 9:13

Goh.. jullie hebben nog geluk met parkeren als ik het zo hoor. Wij moeten dagelijks toch wel honderden meters verderop (in omliggende straten) parkeren, terwijl we nog wel zelfs een betaalde parkeervergunning hebben. Een nadeel van wonen in een grote stad Wink

Ontopic: ik zou het nog even aankijken met die auto en nog even wachten met het bellen van de politie tot het parkeren weer normaal kan.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis - Pagina 2 Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Twellie zo 18 nov 2012 - 9:23

Wij wonen in een buurt waar een aantal mensen helemaal hysterisch worden als de auto ook maar in de buurt van hun huis geparkeerd wordt.

Laatst parkeerde een vriendin waar ik bij in de auto zat voor het huis van onze overburen. Buurvrouw kwam met een rood aangelopen gezicht naar buiten gerend en deelde op luide toon mede dat haar auto daar niet mocht staan. Toen we aangaven dat we alleen wat van binnen moesten pakken en dan weer weg zouden gaan, wilde ze nog steeds dat we acuut de auto weg zouden halen, vijf minuten blijven staan mocht niet Auto voor het huis - Pagina 2 394967Auto voor het huis - Pagina 2 394967Auto voor het huis - Pagina 2 394967.

Dan hebben we nog een buurman een paar huizen verderop en daar durft al niemand meer zijn auto voor het huis neer te zetten. Hij parkeerde de auto trouwens dit weekend wel gewoon voor ons huis, ik wilde er bijna wat van zeggen maar heb me ingehouden om niet te dalen tot zijn niveau.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis - Pagina 2 Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Lenthe zo 18 nov 2012 - 9:28

Harrison schreef: Dan zet je toch zelf je auto op die parkeerplaats?

Dat doe ik altijd al Wink Samen met 1 buurman.. (dus 2 plaatsen zijn bezet en 3 zijn er vrij Wink )
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis - Pagina 2 Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  rapa nui zo 18 nov 2012 - 9:34

Bij ons is parkeren ook best wel lastig. Dus ik leg het wel naast me neer en maak me er (meestal) maar niet meer druk om. Het is door de gemeente ook gewoon onlogisch aangelegd. Er loopt een parkeerstrook vlak voor onze huizen langs, en er zit bv geen stoep tussen de voortuin en de parkeerstrook maar wel een verplichte beukenhaag. Ik heb zelf geen auto maar de buren wel 2 en die parkeren hem dus ook voor het paadje naar mijn voordeur zodat de krantenbezorgers, postbode etc. dus soms amper bij mijn voordeur kunnen komen en ik zelf mijn fiets soms ook maar lastig of niet voor mijn huis kan neerzetten.

Dus ik kan me frustraties prima voorstellen maar je doet er haast niets aan.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis - Pagina 2 Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  PiP zo 18 nov 2012 - 9:37

De buren weten ook niet van wie die auto is.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis - Pagina 2 Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Slakje zo 18 nov 2012 - 10:14

Wij hebben wel parkeerplaatsen voor onze deur, maar die staan bijna altijd vol met auto's van het café hierover en de 'privéclub' een beetje verder in de straat. Vaak parkeren ze hier ook gewoon op de stoep hoewel dat niet mag.

Wij hebben uiteindelijk uit miserie (omdat we de auto 5 straten verder moesten parkeren) een staanplaats gehuurd in een grote garage. Nog steeds 5 min wandelen, maar nu zijn we zeker van een plaatsje.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis - Pagina 2 Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Caroow zo 18 nov 2012 - 10:18

Wat een ellende zeg dat parkeren. Wij hebben overal rond de huizen in ons buurtje parkeerplaatsen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis - Pagina 2 Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Mamsie zo 18 nov 2012 - 10:21

Mega irritant. Hier staat er al 1.5 maand een auto voor de deur. Hij is niet van zn plek afgeweest. Ik was al van plan om de gemeente te bellen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis - Pagina 2 Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Gast zo 18 nov 2012 - 10:39

Wij hebben een vergunning, maar moeten met pech soms 20/25 minuten zoeken naar een parkeerplek, en dan staan we soms 5 straten verder Cry Pff... wees blij dat je gemakkelijk kan parkeren! Dan maar iets verder toch. Ik snap sowieso niet dat je ergens niet 'mag' staan, je naam staat er toch niet op? Eerlijk delen met zijn allen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis - Pagina 2 Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Gast zo 18 nov 2012 - 10:54

Ik doe er iets korter over dan Pippa, maar hier net zo'n soort situatie. Vind het alleen irritant als ik boodschappen heb gedaan. Maar dan parkeer ik illegaal, laad de boodschappen uit en verplaats mijn auto naar een andere parkeerplaats. En ik doe dus al geen boodschappen meer op tijden waarvan ik weet dat als ik terugkom er geen parkeerplaats meer vrij is.

Eén keer moest ik mijn boodschappen uitladen en had mijn auto neergezet. Stapt er net een vrouw uit, om lekker te shoppen, zegt ze:"Daar blijf je toch niet staan?" Waarop ik bijna wilde zeggen:"U daar toch ook niet?" Maar goed, gezegd dat ik mijn boodschappen moest uitladen en daarna de auto zou verplaatsen naar een vrije parkeerplaats op een andere parkeerplaats.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis - Pagina 2 Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  SuzieQ ma 19 nov 2012 - 6:18

Ik denk ook dat ze er weinig aan doen. Ik woonde vroeger 100 meter van mijn werk, dus mijn auto kwam nauwelijks van zijn plek (zeker in de zomer). Hier staan ook de auto's op straat, mijn vriend en ik hebben er dus allebei een en we vinden het toch wel fijn als er 1 voor de deur kan staan (zeker met veel boodschappen, niks irritanter als je 2 of 3 x op en neer moet lopen van de parkeerplaats 100 meter verderop en terug). Of als het 'smorgens regent, ben ik al nat als ik eindelijk in de auto zit.
Zou het niet mogelijk zijn om een briefje te schrijven (heel netjes, dat je je afvraagt of de auto evt weg zou kunnen als hij toch niet gebruikt wordt) en het via de politie bij de eigenaar terecht laten komen? ik weet niet of ze dat zouden doen. Briefje achter de ruitenwisser (misschien komt de eigenaar wel eens langs de auto lopen?).

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis - Pagina 2 Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Gast ma 19 nov 2012 - 6:21

O maar Maura met boodschappen doen zetten we hem gewoon op de stoep met de waarschuwingslichten aan en dan brengen we snel de tassen naar boven. Ik ga echt niet lopen slepen dan hoor, echt niet. Ik moet al een trap op met al die tassen, dus dan maar even op de stoep op dat moment.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis - Pagina 2 Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum