Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Auto voor het huis

+16
rapa nui
Twellie
Parisienne
Guus
Lenthe
PiP
Roxi3
Elliot
Paper Crown
Blond
Ibbeltje
ExpressoB
sanne-84
Rush
Tania
M@niek
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Auto voor het huis Empty Auto voor het huis

Bericht  sanne-84 do 15 nov 2012 - 23:21

Wij wonen in een wijk en in de straat langs ons zijn ze aan de weg aan het werk. De auto's van degene die daar wonen kunnen daar dus niet staan.
Wij wonen zelf in een straat waar we de auto langs de weg voor het huis kunnen zetten, maar is dus geen 'echte' parkeerplaats (gewoon langs de kant wat wel mag). Tegenover de straat die hoeks op onze straat staat is wel gelegenheid tot parkeren van auto's.
Nu heeft er iemand zn auto bij ons voor neer gezet. Prima, het is tenslotte niet ons eigendom, maar het is wel erg irritant! Omdat wij onze auto nu een stuk verder weg moeten zetten. En voor even is dit niet erg, maar die auto staat eral ruim 2 weken, en is in al die tijd nog niet gebruikt.
Ik denk dan, had je de auto niet ergens anders neer kunnen zetten??
Ik denk alleen dat we hier niks mee kunnen wel? Zal de politie evt iets kunnen betekenen?
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Blond do 15 nov 2012 - 23:22

Nee, het is openbaar parkeren, dus de politie doet daar echt niets aan. Je zal moeten afwachten tot de auto wordt gebruikt.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  M@niek do 15 nov 2012 - 23:22

Als de auto echt van iemand is uit de straat/wijk zullen ze daar niks van zeggen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Rush do 15 nov 2012 - 23:24

Weet je wel van wie de auto is? Anders kan je altijd bellen dat je denkt dat er een gestolen auto voor de deur staat. Laughing

Dat hebben m`n ouders eens gehad. Al 3 weken een auto voor de deur, bleek die gestolen te zijn. Neutral
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 23:26

Waarom mag die auto daar niet staan dan? Daar gaat de politie echt niets aan doen. Kijk, als die auto er nu echt maanden staat zonder dat er iemand gebruik van maakt kun je naar de politie gaan, omdat het ding in de weg staat en hij misschien wel gestolen was ofzo. Maar verder heb jij geen enkel recht op die plek voor je huis, hoe irritant ook. Ze kunnen die auto wel weghalen en dan staat er weer een andere, heb jij hetzelfde probleem.

Ik heb mijn auto ook wel eens voor iemand anders z'n huis gezet, ik woonde in een gebied waar je niet mocht parkeren, dus dan zette ik hem 2 straten verderop, voor de deur van iemand anders. Tja, het ding moet toch érgens staan, nietwaar?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 23:27

Oh en zeker in combinatie met het feit dat ze in de andere straat aan het werk zijn lijkt het me logisch dat de auto van één van de achterburen is. Logisch toch dat dat ding ergens moet staan? Wat moeten ze dan? Het ding op zolder parkeren omdat de straat opgebroken is?

Weinig verdraagzaam om daar een punt van te maken, met zo'n duidelijke oorzaak. Doet me denken aan een oude buurman die boos werd op zijn buren omdat die hun bestelbusje op de parkeerplaats voor hun eigen huis neerzetten in plaats van op de oprit, want zo kon hij de supermarkt niet zien, en daar zat hij de hele dag naar te kijken om iedereen in de gaten te houden. Dus vriendelijk verzoek om de auto te verplaatsen zodat hij weer vrij zicht had.

Nou, als je niets beters hebt om je druk over te maken.....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 23:30

Sanne bedoeld denk ik niet dat ze het erg vind dat die auto er staat maar wel dat ie er al 2 weken staat en niet gebruikt is. Ja dat zou ik ook erg vervelend vinden. Er is een website waarop je kan opzoeken geloof ik van wie de auto is. Misschien zegt de naam je iets en dat je bij die mensen kan aanbellen?

En anders doen wat rush zegt, politie bellen en zeggen dat er al een aantal weken een auto voor de deur staat die niet gebruikt wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 23:32

Dat zou logisch zijn, als er niet aan de straat gewerkt wordt achter hen. Dan kan het toch zomaar zijn dat iemand een auto heeft die hij eigenlijk nooit gebruikt en die hij nu moet verplaatsen wegens werkzaamheden?

Als dat nou níet zo was zou ik even bellen. Maar hé, het is maar een auto.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  sanne-84 do 15 nov 2012 - 23:32

Zoals ik zelf al zei dacht ik wel dat ik niets kon. Ik heb ook nergens gezegd dat t niet mag, alleen dat ik net zelf erg irritant vind, vooral ondat er iets tegenover wel een parkeerplaatsje is. En ja, misschien wist iemand wel iets hiervoor.
Maar ik ben helaas zo sociaal dat ik mn auto niet snel bij iemand anders voor de deur zet (tenzij ik bij iemand op bezoek ben). Als er iemand in de straat bezoek heeft en die auto staat hiervoor, dan ga ik hem niet bij de buren neerzetten, dan zet ik hem wel op de hoek (omdat ik weet dat als ik morgen de auto weer gebruik de plaats we vrij is)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Rush do 15 nov 2012 - 23:32

Lily schreef:Sanne bedoeld denk ik niet dat ze het erg vind dat die auto er staat maar wel dat ie er al 2 weken staat en niet gebruikt is. Ja dat zou ik ook erg vervelend vinden. Er is een website waarop je kan opzoeken geloof ik van wie de auto is. Misschien zegt de naam je iets en dat je bij die mensen kan aanbellen?

En anders doen wat rush zegt, politie bellen en zeggen dat er al een aantal weken een auto voor de deur staat die niet gebruikt wordt.
Gebrek aan privacy gaat wel ver in NL, maar zo ver nou net niet. Thank god!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 23:34

Wat is daar nou sociaal aan? Parkeerplaats is parkeerplaats toch? Tenzij je hem bij iemand anders op de oprit parkeert, wat echt asociaal zou zijn zie ik niet in wat er sociaal zou zijn aan je auto niet bij iemand voor de deur, op een normale en legale parkeerplek zetten. Heeft toch geen mens last van? Als er tegenover nog een parkeerplaatsje is kun je dáár je auto toch zelf ook neerzetten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  ExpressoB do 15 nov 2012 - 23:35

Op de rdw site kijken, kun je het kenteken invoeren en krijg je info over de auto.
Politie kan eigenaar benaderen. Ik heb dat ook een keer gehad, werkte wel;)
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Tania do 15 nov 2012 - 23:37

Ik snap dat gedoe om parkeerplaatsen echt niet. Dan staat er een andere auto voor je deur, lekker belangrijk. Loop je 10 meter verder om je auto te parkeren. Mijn man vond het ook altijd irritant toen hij bij zijn ouders woonde als er een andere auto voor de deur stond want dat was niet netjes of sociaal. Ik begrijp dat nogsteeds niet, wat maakt het nou uit of je eigen auto voor de deur staat of die van iemand anders.

Wij hebben twee auto's en gebruiken een van de twee ook bijna nooit. Die zou ook rustig twee weken op dezelfde plek kunnen staan omdat we hem niet gebruiken. Als hij er nog een tijd blijft staan zou ik de politie is bellen om te vragen of hij gestolen zou kunnen zijn maar na twee weken zou ik er zelf nog niks mee doen, die mensen kunnen ook gewoon op vakantie zijn.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Rush do 15 nov 2012 - 23:40

ExpressoB schreef:Op de rdw site kijken, kun je het kenteken invoeren en krijg je info over de auto.
Politie kan eigenaar benaderen. Ik heb dat ook een keer gehad, werkte wel;)
Je kan inderdaad even checken of die verzekerd is op de RDW site.

Wel verzekerd? Ja dan is het gewoon vervelend, maar ze zijn in je buurt aan het werk. Als die er nog 2 weken staat zou ik dan wel actie ondernemen.
Niet verzekerd of als gestolen geregistreerd? Politie bellen. Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 23:41

ExpressoB schreef:Op de rdw site kijken, kun je het kenteken invoeren en krijg je info over de auto.
Politie kan eigenaar benaderen. Ik heb dat ook een keer gehad, werkte wel;)

Dit bedoelde ik rush (vond het ook al gek dat je naam er bij stond maar dat is dus niet) En ja kan toch altijd informeren bij de politie? Hier heeft een tijd geleden in de straat ook een busje gestaan (in de straat niet op de parkeerplaats) Hier woont niemand van dat bedrijf (was belgisch busje) en hier in die 2 jaar nog nooit eerder gezien. Hij heeft er ook een ruime week gestaan en wou ook contact opnemen met de politie maar toen was ie op een gegeven moment toch weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  sanne-84 do 15 nov 2012 - 23:43

Heb gekeken, en staat niet geregistreerd als gestolen;) nog maar ff afwachten dan...
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  ExpressoB vr 16 nov 2012 - 0:44

sanne-84 schreef:Heb gekeken, en staat niet geregistreerd als gestolen;) nog maar ff afwachten dan...

Apk verlopen? Wil ook nogwel voorkomen.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Ibbeltje vr 16 nov 2012 - 0:49

O het is nu een hel bij jullie Sanne-84. Ik dacht in dat zijstraatje makkelijk weg te rijden, staat er een blok of zo ? op d weg waar je dus niet door kan. dus achteruit rijden, want draaien kan niet, het staat vol auto's.


Ik zou als die auto er al 2 weken staat zonder dat je er iemand mee weg ziet gaan of terug komen en je weet niet van wie deze auto is wel even bellen met de politie om aan te geven dat er al 2 weken een auto staat. Geen idee of ze er wat mee doen verder? vervelend is het wel dat je moeilijk kan parkeren nu bij jullie.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Blond vr 16 nov 2012 - 1:06

Ik denk dat de politie zegt: "Bedankt voor het doorgeven" en ophangt. Die mensen hebben echt wel wat beters te doen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  sanne-84 vr 16 nov 2012 - 1:50

Het was idd niet prettig hier ibbeltje;)
Nu zag ik net toevallig dat er op het eind alweer wat auto's konden parkeren, dus hoop dat het niet lang meer duurt en deze auto ook snel weg is.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Elliot vr 16 nov 2012 - 1:55

Bij mijn ouders voor staan ook vaak auto's meerdere weken geparkeerd. Ze wonen dichtbij schiphol en de bushalte waar een bus naar het vliegveld rijdt, dus mensen parkeren vaak de auto bij ons in de straat en nemen dan de bus naar het vliegveld. Zo kunnen ze gratis parkeren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel vervelend vond, maar meer omdat er maar net genoeg parkeerplaatsjes waren voor alle bewoners. Als er dan geregeld andere auto's geparkeerd staan kunnen de bewoners zelf hun auto nergens meer kwijt.

Als een auto er echt lang staat doet de politie daar trouwens wel iets aan hoor, tenminste, ik heb het al meerdere keren meegemaakt dat een auto na zoveel weken weggesleept werd. Een keer bij mijn oma voor, die auto stond daar echt al 2 of 3 maanden, op een gegeven moment waren de banden ook leeggelopen en was er een raampje ingeslagen. Bij mijn ouders in de straat hebben we het ook een keer gehad, maar dat is al een aantal jaren geleden.

Maar goed, in jouw geval denk ik ook dat het een auto is van een buurtbewoner. En dan wordt er inderdaad niets aan gedaan.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Paper Crown za 17 nov 2012 - 5:28

Wij hebben hier geen last van omdat we een eigen oprit hebben voor 2 auto's maar bij mijn ouders hebben we dat probleem wel. Ik vind 't klein beetje een ongeschreven regel dat je je als buren een beetje rekening houdt met elkaar. Zo zet de buurman zijn auto nooit voor onze deur en wij ook niet bij hem. Maar het komt vaak zat voor dat andere mensen 't niet doen en dat kun je ze niet kwalijk nemen. Als je je er stoort moet je maar aan de gemeente vragen of je t plekje mag kopen. Betaal je wat maar is t wel van jou. En anders: niet zeuren.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Paper Crown za 17 nov 2012 - 5:31

Politie doet daar geen zak aan Caroline. Mijn auto heeft wel eens 20 weken bij andere mensen voor de deur gestaan. (Hij was kapot en de tijd en zin ontbrak finaal om 't barrel op te knappen en weg te halen. De auto is niet gestolen, niemands naam staat daar op dat plekje en zolang jij je wegenbelasting betaalt mag je daar staan.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Elliot za 17 nov 2012 - 5:50

PC, ik zeg ook dat ze er in dit geval niks aan doen, ik zeg alleen dat als de auto er echt lang staat en echt in verval raakt (ingeslagen raampjes etc.) dat er dan wel iets gedaan wordt. Tenminste, bij ons is dat dus wel gebeurd.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Roxi3 za 17 nov 2012 - 6:30

Ik zou het echt belachelijk vinden als de politie hier iets mee doet. Ik gebruik ook weleens
2 weken mijn auto niet maar dat ontneemt mij niet het recht om mijn auto ergens neer te zetten. Ik betaal echt meer dan genoeg wegenbelasting dus ik zet mijn auto neer waar ik hem neer wil zetten. Hier in de straat is er ook altijd gezeik met parkeerplaatsen, natuurlijk zet iedereen zijn auto het liefst voor zijn/haar eigen deur neer maar dat kan nou eenmaal niet altijd.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto voor het huis Empty Re: Auto voor het huis

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum