Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Niet sociaal in grote groepen

4 plaatsers

Ga naar beneden

Niet sociaal in grote groepen Empty Niet sociaal in grote groepen

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 22:41

Ik voel me zo rot nu. Ik heb gister een feestje gehad met collegas en ik voelde me zo verloren. Het lijkt wel alsof iedereen altijd lekker aan het praten is en ik er een beetje bij sta. Ik heb dit altijd en weet niet waar het aan ligt, ik kan me dan zo onzeker voelen. Ik voelde me al niet happy gister en na het feestje kon ik wel janken. Zoiets kost me zoveel energie ook dat ik thuis helemaal kapot ben.

Het vreemde is dat als ik 1 op 1 ben ik juist wel heel veel zeg, en ik ga verder ook best vaak met vriendinnen afspreken. Maar in grote groepen kan ik gewoon nooit meekomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet sociaal in grote groepen Empty Re: Niet sociaal in grote groepen

Bericht  litllejoy do 15 nov 2012 - 22:47

Wat balen zeg dat je je zo voelt. Hoe komt het dat je je al niet happy voelde?

Ik ben zelf ook absoluut niet sterk in een grote groep en zet mezelf al snel op de achtergrond.
Wat ik tegenwoordig doe om het te proberen te voorkomen is dat ik met 1 persoon begin te praten, hier blijf ik dan een beetje bij.
Meestal komt er dan weer een ander persoon bij staan en dan probeer ik een gesprek met z'n 3-en aan te gaan.
Dit werkt voor mij wel, hierdoor voel ik me niet zo alleen.
Ook al sta je in een grote groep en heb je een gesprek met 'maar' 1 persoon dan ben je in elk geval niet alleen.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet sociaal in grote groepen Empty Re: Niet sociaal in grote groepen

Bericht  Elliot do 15 nov 2012 - 22:54

Ik had laatst een soortgelijk topic geopend, misschien heb je daar iets aan? https://yescafe.actieforum.com/t35257-groepsgedrag?highlight=groepsgedrag
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet sociaal in grote groepen Empty Re: Niet sociaal in grote groepen

Bericht  *Lookie* do 15 nov 2012 - 22:56

Vervelend inderdaad, en ik herken het ook wel. Hangt er ook vanaf wie erbij is trouwens, met familie en vrienden in de buurt heb ik dit niet maar idd wel met collega's omdat je die toch minder goed kent. Dan vind ik het lastig om gespreksstof te vinden. Is dat het ook bij jou, of is het vooral dat je onzeker bent over wat je kunt zeggen? Ik probeer altijd maar te denken dat de meeste mensen dit wel hebben in meer of mindere mate, in bepaalde situaties.De meeste kunnen het alleen goed verbloemen volgens mij.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet sociaal in grote groepen Empty Re: Niet sociaal in grote groepen

Bericht  Urban Naked vr 16 nov 2012 - 4:55

Op zich hoeft het helemaal geen probleem te zijn als je liever met een paar mensen 1 op 1 praat dan dat je je met een hele groep bezighoudt. Als dat beter bij jou past, prima toch. Ik bedoel hiermee te zeggen dat je wel moet uitgaan van wat voor jou goed is, en niet wat jij denkt dat de norm is van hoe je je moet gedragen op een feessie.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet sociaal in grote groepen Empty Re: Niet sociaal in grote groepen

Bericht  Gast za 17 nov 2012 - 0:08

Dat is toch helemaal niet erg? Dan ben je níet zo goed in groepen, dat kan. Is geen ramp, krijg je niets van en waarschijnlijk valt het anderen niet eens op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet sociaal in grote groepen Empty Re: Niet sociaal in grote groepen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum